Sunday, September 21, 2008

Ketengah help for Sharlinie's family



















Mohd Nashar Mat Hussain and his wife Suraya Ahmad building their house. At right is their daughter Sharliena.

DUNGUN: The Central Terengganu Development Authority (Ketengah) will help complete the home of the family of Sharlinie Mohd Nashar, the girl who went missing from her home in Petaling Jaya, Selangor, earlier this year.

The family had moved here earlier this month to find peace and security and to start a new life, and Menteri Besar Datuk Ahmad Said has ordered Ketengah to aid them.

The family is staying at Sharlinie's paternal grandfather's house while waiting for their new home to be completed.

"I hope Ketengah can help complete the house as soon as possible to help ease the family's burden," said Ahmad, who is also Ketengah's chairman.

He was speaking to reporters after visiting the family at Sharlinie's aunt's house in Kampung Padang Pulut. Also present was state Tourism, Culture, Arts and Heritage Committee chairman Datuk Za'abar Mohd Adib.

Ahmad added Ketengah would also look into other ways to help the family.

Sharlinie went missing from her home in Taman Medan in Petaling Jaya on Jan 9.

Sharlinie's father, Mohd Nashar Mat Hussain, 29, said Hari Raya celebrations this year would be a quiet affair as Sharlinie was not around.

"She was the most cheerful and loved to go to the Ramadan bazaars. She would also drag her siblings along to go out," he said, adding that Sharlinie loved otak-otak, rendang and lemang.

Mohd Nasar said a bomoh he contacted two weeks ago told them that his daughter was still alive and was in the country.

- NST

7 comments:

rone said...

boleh terlepas....bangang punya undang-undang!!!

Bunuh dan rogol pelajar 10 tahun : Bekas pengawal keselamatan TNB terlepas tali gantung
16/10/2008 1:30pm


PUTRAJAYA 16 Okt. - Seorang bekas pengawal keselamatan terlepas hukuman gantung setelah Mahkamah Persekutuan mengetepikan sabitan terhadapnya atas kesalahan membunuh seorang pelajar, Nurul Huda Gani, 10, empat tahun lalu.

Panel tiga hakim diketuai oleh Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Zaki Azmi memutuskan demikian setelah membenarkan rayuan peringkat akhir Mohd. Abbas Danus Baksan, 52.

Beliau yang bersidang bersama Hakim Besar Malaya, Tan Sri Alauddin Mohd. Sheriff dan Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Abdul Aziz Mohamad bagaimanapun mengekalkan sabitan dan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan 24 sebatan ke atasnya atas kesalahan merogol mangsa.

Perayu dituduh membunuh Nurul Huda antara pukul 9.20 pagi dan 1 petang, 17 Januari 2004, di pondok pengawal pencawang masuk utama Tenaga Nasional Berhad (TNB), Kampung Pekajang, Tanjung Kupang, dekat Johor Bahru, Johor. - Utusan

Zulkifli said...

bongongnyer ....siut la kalau macam ni

gunimas said...

selamat hari rayer...berayer sakan nampak sampai takde update dalam web ini.....apa2 pun,maaf zahir batin.


aku rasa, najib yang rogol canny ong tu pun akan terlepas dr tali gantung w/p bukti forensik kuat dan saksi2 yg melihat canny bersama najib dah bagi statement...last sekali baca paper ttg bukti DNA polis salah bawak..how could that happened? shabbily mishandled the evidence cannot be charged ke?

tak pa,takpa biarlah mereka semua berkulat dan membusuk dalam penjara tu nanti.!!!

aku heran dulu, ada si iblis yg rogol,bunuh adik nurul huda kata bukan dia sorang yang buat,dia ada bagi nama iatu seoarng lagi dipanggil 'hanger' seorang junkie. tetapi mak si 'hanger' ni bagi alibi kat polis. polis pun terima ler agaknya dan kata siiblis danush tu buat-buat rekaan cerita pulak!
bukti forensik kata ada DNA orang lain juga dalam kemaluan arwah nurul huda...!!

apa dia orang (polis) tak pergi ambil sampel kat manusia yang bernama 'hanger' tu buat siasatan ke w/p ibu 'hanger' bagi alibi...?

ibnu marzuki al firdaus said...

saya dah acap kali menyarankan agar diwujudkan PERSATUAN KELUARGA MANGSA JENAYAH (PeKeMaJ) supaya dapat bergandingan dengan YPJM demi mengsifarkan lagi jenayah di seluruh MY ini namun...

ibnu marzuki al firdaus said...

... ianya sia2 sahaja & gejala jenayah semakin menjadi2.

kan bagus jika mereka bersatu dibawah satu bumbung jadi suara mereka lebih didengari umum berbanding terlolong sorang2, kan?

siap boleh dapat penaja lagi jika dah ada persatuan jadi operasi akan bertambah mantap!

ibnu marzuki al firdaus said...

fromfizmallek al firdaus sronoknya@gmail.com
tojasnijalil@yahoo.co.uk

dateSat, Nov 8, 2008 at 3:09 PM
subjectbila PeKeMaJ akan ditubuhkan berbanding menyaman kerajaan pulak?
mailed-bygmail.com

hide details 3:09 PM (0 minutes ago) Reply


kan lebih bagus jika kita bersatu berbanding berbalah yang akhirnya semua rugi dan wujulah pulak;

http://warisan-marzuki.blogspot.com/2008/08/laporan-pdrm-terhdp-jazimn-jalil-saiful.html

Atiesya said...

..senanglah orang yang bersalah terlepas dari hukuman mati sedangkan keluarga adik nurul menjerut rasa menanggung segala kesedihan......

al fatihah untuk adik nurul semoga Allah menempatkan dirimu di syurga amin...