Friday, September 21, 2007

Alfatihah (An Original Article by the Host Blogger)

Due to the overwhelming scientific evidence produced, the parents of Nurin Jazlin have decided to accept the body they inspected as of their daughter's.

The body will be claimed this morning and funeral (burial) would probably be held after Friday prayers today.

731 comments:

1 – 200 of 731   Newer›   Newest»
anne rafei said...

jasni,

salam takziah dari kami semua. terimalah semua ketentuan ni sebagai satu dugaan. kuatkan semangat & tabah!

semoga nurin damai di sana

Olive House KL said...

Al Fatihah buat anak comel dan malang ini. Allah pasti akan menempatkan dia ke dalam golongan anak anak solehah di dalam Jannah. Buat ibubapa Nurin, semoga tabah menghadapi dugaan Allah Taala ini. Segala ketentuan adalah milikNya. Si Pembunuh pasti akan ditangkap, marilah kita bermunajat dan solat hajat agar dia akan di kemuka ke muka pengadilan.

Anonymous said...

Dear Jasni,

Our deepest condolence to your family, especially to the parents of Nurin. I have kids too and my daughter is almost 7. I shudder to think what you all have gone through. May God bless her soul and the murderer(s) be caught. We stand united in this tragedy, regardless of our race, religion and political affliations.

Ain Kalam said...

salam takziah dari kami sekeluarga. semoga nurin di tempatkan di dlm golongan anak2 yang solehah.. kami akan doakan semoga sesiapa yang bertanggungjawab akan dikenakan hukuman yang seadil2nya!

Anonymous said...

Jasni ,

salam takziah dari kami semua . semoga anda sekeluarga dapat menerima dengan tabah . Al fatihah. Sesungguhnya Allah s.w.t lebih menyayangi anak kecil ini.

Anonymous said...

Al-Fatihah daripada seluruh keluarga Wan Gen dari Taiping , Perak

Semoga keluarga anda tabah dengan ujian Allah SWT. Kita doakan agar rohnya di tempatkan di dalam golongan org yang dimuliakan ALLAH.

Anonymous said...

wanzizou, ipoh. perak dr

i send my deepest condolence to the late nurin jazlin families..

nilai kemanusian makin terhakis sejak kebelakangan ini...
semoga penjenayah tersebut akan dapat dikesan tak lama lagi..dan hukuman setimpal akan dikenakan ke atasnya..

al-Fatihah ..

Lightnur said...

Assalamualaikum,

Inna lillahi wa inna ilahi rajiun. Sesungguhnya kita milik Allah dan kepadaNya kita dikembalikan. Semoga Allah memberi limpahan kasihNya terhadap roh adik Nurin Jazlin, seorang anak kecil yang tidak berdosa. Semoga Allah juga memberi gantian serta ganjaran yang lebih baik untuk keluarga adik Nurin, diatas ketabahan dan kesabaran meraka menghadapi musibah ini. Amin.

Salam takziah dari kami sekeluarga.

Anonymous said...

salam takziah dari kami semua , ini semua ujian dari allah,,,semoga saudara jazimin sekeluarga tabah menghadapinya..

al-fatihah....

azex n friends
from sri gombak

Anonymous said...

al fatihah...

salam takziah buat jazimin & norazian

kuatkan semangat n banyakkan bersabar..ini semua ujian dari ALLAH S.W.T

Taman Greenwood

me said...

Buat ibubapa Nurin,

Hati kami semua merintih. Namun yang pasti Nurin kini adalah seorang bidadari syurga yang sedang duduk di sisiNya sedang senyum bahagia.

Suatu hari nanti kalian pasti akan berjumpa dengannya di pintu syurga.Insyallah.

Anonymous said...

Alfatihah

Saya sebagai seorang bapa sangat takut untuk membesarkan anak-anak. Kata-kata "Malaysia aman dan selamat" adalah cerita lama dan omongan kosong.
Keperihatanan masyarakat dan kerajaan cuma apabila berlaku peristiwa seperti ini. Sikap tidak peduli dan tidak kisah tepi kain orang lain masih berleluasa dan mesti diubah.
Kita mesti sentiasa peduli, ambil tahu, concern terhadap apa yang berlaku supaya peristiwa seperti ini tidak berulang.

Azam Abbas
Kelantan

Anonymous said...

Salam takziah dan moga tabah dengan dugaan ini. Allah lebih menyayangi Nurin dan moga rohnya ditempatkan disisiNya yang mulia.

Anonymous said...

salam takziah dari saya sekeluarga..alfatihah

Anonymous said...

Inna lillahi wa inna ilahi rajiun. Salam takziah buat keluarga adik Nurin Jazlin. Kuatkan semangat dan redha dgn ketentuan Allah SWT. Allah SWT lebih menyayangi adik Nurin. Semoga Adik Nurin damai di sana. Saya berdoa supaya pembunuh adik Nurin akan ditangkap dan tiada kemaafan untuknya.

Al-fatihah...

Anonymous said...

Salam takziah dari saya dan suami. Walaupun belum bergelar ibubapa, tapi kami sama-sama berkongsi kesedihan anda sekeluarga.

Anonymous said...

Salam Takziah & Al-Fatihah.....

Anonymous said...

Salam takziah dari kami sekeluarga.
Semoga tabah menghadapi dugaan dari Allah SWT.

Al-fatihah...

Anonymous said...

Saya seorang bapa yang mempunyai tiga orang anak menangis dan terlalu sedih mendengar berita tentang anak comel Nurin Jazlin. Terimalah ketentuan ALLAH SWT. Dia telah menentukan perjalanan masing-masing. Kepada Saudara Jazimin dan keluarga, terus bersabar dan menerima apa yang berlaku dengan redha..biarlah ALLAH SWT yang membalas perbuatan kejam manusia yang berjiwa iblis laknat ini..Ameen.

Anonymous said...

Salam takziah utk keluarga arwah Nurin. Tabahlah dgn dugaan dari Allah ini. Buat ibubapa nurin, anakmu selamat disisiNya, damai dan tersenyum menjadi bidadari syurga Allah.
Saya doakan penjenayah yg sebenar dpt ditangkap dan dihukum seberat2 hukuman di dunia dan di akhirat kelak.
Al-Fatihah utk arwah nurin.

Unknown said...

Saya juga merasai seperti apa yang ibubapa Nurin rasa...Nurin seperti masih ada dan akan kembali ke pangkuan keluarga. Tetapi kiranya ketentuan Illahi bahawa jenazah anak malang yang ditemui itu adalah Nurin...saya mohon agar ibubapa dan keluarga Nurin yang lainnya redha dan tabah dengan ujian yang maha berat ini.

Al-fatihah buat Nurin (jika itu Nurin) dan takziah buat familynya.

Namun siapa pun dia, anak malang itu pastinya telah aman bertemu Penciptanya dan bahagialah dia di sana buat selamanya.

Sipembunuh tidak akan terlepas begitu saja. InsyaAllah.

mamafateenz said...

al fatihah dan salam takziah....ya Allah..Kau berikanlah kekuatan kepada keluarga adik Nurin...berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul...semoga rohnya aman di sana...

サンテラ said...

My prayers go to Nurin Jazlin. Al-Fatihah. To her parents, be strong.

Pearls said...

My deepest condolence to Nurin's parents. I know no words or action can erase the pain of losing a child as I am a parent myself. However, I do pray that GOD will provide Nurin's family members, parents, grandparents, sisters, aunts and uncles, cousins and friends comfort and peace during this painful times.

Rest assured that GOD is great and almighty. Justice will be served in GOD's time. We just gotta trust in GOD.

Anonymous said...

My heart wrenched when I heard of what happended to the small little girl, let alone was is Nurin Jazlin. She is such a pretty & sweet looking little girl.

May god bless her soul and pray for such cruel act would not happened to any little children. She will not die in vain as we will hunt the person responsible till end of earth.

Salam Takziah kepada Encik Jazimin dan isteri.

Anonymous said...

Assalamualaikum w.b.t.

Inna lillahi wa inna ilahi rajiun. Salam takziah dari kami sekeluarga dan semoga Allah mencucuri rahmat dan menempatkan Nurin di Jannah. Kepada ibubapa Nurin semoga tabah menghadapi ujian daripada Allah s.w.t dan diberi rahmat. Kepada penjenayah yang melakukan perbuatan di luar batas kemanusiaan ini - anda tidak akan selamat di dunia dan akhirat. Percayalah anda akan menerima balasan di atas perbuatan anda itu. Amin rabil'alamin!!!

Anonymous said...

Al Fatihah..

Takziah utk keluarga Allahyarham Nurin Jazlin. May God bless her soul.

-Natasha & Ali Bakhtiar

kina said...

Dear family of Nurin,

My heart goes out to you and your family.

Syukur kerana Nurin is no longer in pain.

Redha with ketentuan Allah

Cuma Allah tahu yang terbaik buat hambaNya

We are indeed sharing your sorrow, and praying for the safety of all our children.

Al Fatihah

Anonymous said...

Nurin kini bahagia disana dan akan menjadi penyelamat kepada kedua ibubapanya di Akhirat nanti.Kepada Jazimin sekeluarga bersabarlah menerima ujian Allah ini.Dan pembunuh durjana itu tidak akan terlepas.Jika terlepas di dunia di Akhirat nanti akan menerima azab Allah yang amat pedih.

Al-Fatihah

Anonymous said...

Takziah dari kami buat keluarga Nurin. Tergenang air mata saya setiap kali membaca kisah nurin di akhbar dan Internet. Semuga keluarga adik Nurin bersabar dan tabah dengan ujian Allah ini. Sesusnggunya ganjaran pahala yang besar akan diberikan Allah keatas hambanya yang bersabar.

Wan Hassan, Kota Bharu, Kelantan.

Anonymous said...

Takziah kepada keluarga Allahyarhamah.

Anonymous said...

Al Fatihah buat adik nurin yang comel ini. Adik pasti sedang berbahagia sekarang.Kepada Saudara Jazimin dan keluarga, terus bersabar dan menerima apa yang berlaku dengan redha.
Khas untuk pembunuh yg kejam lagi zalim lagi berhati iblis yang laknat dan syaitan yang direjam, Untukmu aku berdoa "WAHAI TUHAN SEKELILING ALAM, KAU BALASLAH PERBUATAN MANUSIA LAHANAT YANG MENZALIMI ADIK NURIN INI KEATAS DIRINYA.CASH YA ALLAH"...AMEEN.

Anonymous said...

Sedekahkan al-fatihah kepada mayat
adik Nurin yg disahkan melalui ujian
DNA semalam.
If betul...bukan mayat Nurin...seperti
tanggapan bapaknya...mari kita ramai2
berdoa agar Nurin masih idup n selamat.

p/s : sebak bila teringat camna
keadaan Nurin ditemui...nak nangis...

Anonymous said...

Takziah utk semua keluarga arwah adik nurin...semoga anda semua tabah menghadapi ujian Allah di bulan mulia ini.saya pasti Syurga Allahlah tempat adik nurin nnt...sama2 kita berdoa semoga pembunuh nurin yg kejam mendapat balasan di dunia dan akirat...
Al-fatihah...

Anonymous said...

Hello,
My prayers are with Nurin. She is in a better place now.

for your info, we malaysians will not let her die in vain.
and I am a non muslim, who wants Hudud law to be applied on the murderer.

Anonymous said...

Assalammualaikum..

Kepada keluarga Nurin,jika benar dan sahih itu mayat adik Nurin..salam takziah diucapkan. Tabah dan cekal menghadapi ketentuan Allah. Teruskan berdoa kepada Allah semoga mendapat kesejahteraan dariNya dan diharap penjenayah kejam tu dapat ditangkap dan mendapat hukuman yg setimpal. Semoga roh adik Nurin ditempatkan di dalam golongan orang-orang yg beriman.

zacrye said...

Al-Fatihah...,
Marilah kita sedekahkan Al-Fatihah kepada Arwah Nurin Jazlin semoga rohnya di tempatkan di dalam golongan org yang dimuliakan ALLAH.
AMIN.

Anonymous said...

Takziah buat keluarga arwah Nurin Jazlin. Semoga tabah menghadapi ujian dr Allah.

Marilah kita pakat2 buat solat hajat dan doa setiap kali selesai solat supaya Allah memberi balasan yang setimpal terhadap iblis yg sanggup menyeksa seorang kanak2.

ihmaza said...

Al fatihah...

MAHAGURU58 said...

Inna lillahi wa inna ilaihi ra'jiun!

Assalamualaikum Saudara Jasni.

Sedih hati ini tidak terkira menerima berita duka dan kepastian ini bahawa yang ditemui mati didalam keaddan sebegitu adalah anak saudara tuan yang dicari cari.

Didalam hati ini, tidak dapat digambarkan pilu , sedih dan amarah yang mahukan sipembunuh kejam itu dicari dan disula menurut adat resam bangsa yang semakin rosak dek kealpaan pemerintah didalam menegakkan syiar dan undang undang Allah!

Saya doakan supaya penjenayah penjenayah sebegini dihapuskan dari bumi tanahair ini dan dihukum sekeras yang boleh menurut syarak!

Semoga ruh Arwah Nurin ditempatkan diJannatul Firdaus dan menanti ibubapa nya dipintu syurga.

Amin ya Rabbal alamin.

Salam takziah dari saya dan isteri buat anda sekeluarga.

Al-Fatihah.

Anonymous said...

Salam,

Semoga Ramadan ini membawa keberkatan apabila Roh Nurin bertemu penciptanya.

Amin

Anonymous said...

Hati ini sendiri pun berat nak menyatakan bahawa itu adalah mayat Nurin...tanda lahir mayat yang dikatakan tidak dimiliki Nurin, parut BCG dan parut luka milik Nurin yg tiada pada mayat berkenaan...kelainan dr segi rambut, gigi dan raut wajah membuatkan hati ini sendiri gagal untuk menerima itu adalah Nurin...
tetapi jika itulah keputusan yang ditunjukkan DNA dan sains...buat keluarga Nurin,takziah saya ucapkan..semoga tabah menghadapi dugaan..buat pembunuh tersebut..anda akan menerima balasan yang dahsyat..insyallah di dunia dan juga akhirat....

Anonymous said...

Al-fatihah untuk adik nurin.Syurgalah balasan bagi mu wahai bidadari..Salam takziah kepada Jazimin dan keluarga.semoga tabah menghadapi dugaan ini.Kepada pembunuh yg berhati iblis laknatullah itu,engkau takkan terlepas dr balasan Allah SWT. BalasanNya lagi hebat dr hukuman dunia..

Anonymous said...

Salam Takziah for nurin's family.
Semoga tabah dengn ujian . Saya yakin Allah menempatkan nurin bersama org yg dicintaiNya. Ujian dibulan Ramadhan byk ganjarannya. Be strong.. Malaysian prays always with u guys..

Anonymous said...

Al-Fatihah.

I hope that the person who did this is apprehended.

Semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas rohnya dan menempatkannya di kalangan orag beriman.

Hafiz said...

Jasni,

Words alone could not describe our sentiment. Our deepest condolence and sympathy.
May Allah place her in Jannah..Alfatihah

Hafiz & family
BTP

Xweing said...

Al Fatihah to this dear sweet girl.
May your soul rest in heaven!

May this inhumane murderer be caught and brought to justice before other girls suffer this same fate!!!

Anonymous said...

Al-Fatihah

Salam takziah dari Labuan.
As a single mother of two children (one is a 6-yr old girl), i could understand nurin's mom feeling.

berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul..

Anonymous said...

balqishku
Assalamualaikum,

Takziah buat keluarga arwah. Moga tabah dan sabar menghadapi dugaan dari Allah swt. InsyaAllah, syaitan yg bertopengkan manusia yg membunuh Nurin akan dpt ditangkap dan dihukum setimpal dgn kekejaman yg dilakukanya.

Al-Fatihah.

Anonymous said...

alfatihah buat adik nurin yg comel..
Allah s.w.t lebih sayangkannye..

Anonymous said...

Salam takziah diucapkan kepada keluarga arwah adik nurin jazlin.
Bersabarlah dengan apa jua keaadan yg menimpa.Semoga rohnya dicucuri rahmat dan semestinya adik nurin ditempatkn di syurga.
Kita sama-sama berdoa agar si pembunuh binatang yang bertopengkan manusia dapat diberkas dengan secepat mungkin.Amin
AL-FATIHAH

Nur Erinna Azmi

neomesuff said...

En. Jasni.

Salam Takziah buat keluarga si comel. Allahyaharmah Nurin sudah pasti berbahagia di sisi Allah.

Buat Keluarga Nurin: Sabar,Tabah dan Redha.

Anonymous said...

assalamualaikum

takziah buat jazimin sekeluarga...semoga dikurniakan Nya ketabahan, kesabaran, kekuatan & keimanan dalam menghadapi dugaan ini. semoga kes pembunuhan ini diselesaikan segera & penjenayah yg tidak berhati perut itu dihukum setimpalnya. semoga roh nurin ditempatkan bersama2 org yg beriman & dimuliakanNya. kami turut bersedih dan merasai kepedihan atas kehilangan dan pembunuhan kejam yg dilakukan

Anonymous said...

ASM Jasni,

Ucapan takziah daripada kami sekeluarga.
Al Fatihah untuk arwah Nurin. Gadis comel yang masih baru dalam mengenali dunia ini.
Hadapilah musibah ini dengan redha. Pasti ada hikmah yang tersembunyi, hanya Dialah yang Maha Mengetahui...

Unknown said...

my deepest condolence to your family.. may Allah bless Nurin's soul and hope that Allah will keep your family strong...Ameen

Anonymous said...

Salam Takziah,
Buat keluarga Nurin, bersabar dan banyakkan berdoa.

Sebagai seorang ibu saya rasa tidak selamat untuk membesarkan anak-anak diMalaysia sekarang ini. Malaysia tidak lagi aman seperti dulu. Dahulu kita boleh berlari kehutan dan takutkan haiwan, kini anak-anak tidak boleh keluar rumah kerana takutkan haiwan berupa manusia.

Vithia said...

My heartfelt condolences to your family. May God Bless your family.

Anonymous said...

al fatihah buat adik nurin yg sweet dan comel ini.menangis kami sekeluarga tgk news smlm.
semoga keluarga adik nurin tenang dan tabah di atas dugaan ini.

Anonymous said...

salAm takziah...

Normie said...

sebak hati saya sebgai seorg ibu melihat rupa nurin..betapa kejam mereka yag melakukannya.

buat keluarga arwah,salam takziah dari saya dari singapura..sejak saya mendengar berita kehilangan nurin dari tv3 setiap hari saya mengikuti perkembangannya tetapi apakan daya sudah ditakdirkan nurin "pergi" dalam keadaan yg amat tragis sekali.Pasti nurin terseksa disaat2 akhir hayatnya..

Insya Allah ada balasan utk mereka yg sanggup memperlakukan nurin sedemikian rupa.Semoga roh nurin tenang disana dan sesungguhnya Syurga buatmu Nurin..

al-fatihah

Anonymous said...

my deepest condolence to Jazimin and Norazian...
Semua yg hidup akna kembali kepadaNya. mari kita semua berdoa semoga pembunuh kejam ini akan dihadapkan ke muka pengadilan

Anonymous said...

Al-Fatihah buat Adik Nurin Jazlin and salam takziah buat ibu-bapa dan keluarga Allahyarhamah. Allah pasti akan menempatkan rohnya bersama-sama roh mereka-mereka yang solehah, InsyaAllah!
Saya amat bersimpati dengan berita yang diterima bahawa mayat yang dijumpai adalah Adik Nurin...terlalu sedih!
Saya mempunyai anak-anak saudara yang sebaya Adik Nurin, saya amat risau memikirkan keselamatan mereka dan kanak-kanak yang lain. I am sure the killer will be caught in no time and a greater scale of punishment will be given to him/her/them.
Meantime, buat keluarga Adik Nurin, Bersabarlah! Allah maha mengetahui...

Anonymous said...

Assalamualaikum.

Al fatihah kepada Nurin Jazlin.
Semoga Allah menempatkannya dikalangan ahli syurga.

Our deepest condolences to Nurin's family, our thoughts and prayers are with you.

The Hashim family, KL

Anonymous said...

Salam..

Takziah buat keluarga encik jazimin...
semoga Allah mencucuri rahmat ke atasnya... Amin...

Anonymous said...

Salam takziah utk en jazimin sekeluarga.semoga tenang dan tabah menghadapi dugaan yang maha hebat ini.
sebagai seorang ibu saya dapat menyelami betapa sedihnya perasaan anda sekeluarga.
semoga rohnya dicucuri rahmat.
alfatihah

Saudagar Madu said...

Kepada keluarga Adik Nurin, saya sekeluarga turut merasai kesedihan dan terbayang-bayang akan wajah Nurin. Kami berdoa mudah-mudahan roh adik Nurin dicucuri rahmat Allah dan ditempatkan di syurga. Al Fatihah.-Nizar

Anonymous said...

Al-Fatihah to adik Nurin..

Anonymous said...

Jazimin & Isteri,
Our deepest condolence to your family. Allah Maha Menyayangi adik Nurin..dia adalah bidadari yang menanti ibubapanya di pintu syurga. Tabahkan hati. (saya benar2 kehilangan kata2 buat anda berdua..cuma doa yang boleh kami rakyat Malaysia berikan.. semoga Allah memberi hukuman yang setimpal kepada 'binatang' yang melakukan kekejaman ini).

Mama Nurin

Saudagar Madu said...

Kepada keluarga adik Nurin, saya sekeluarga turut merasai kesedihan dan masih terbayang-bayang wajah adik Nurin. Mudah-mudahan Allah mencucuri rahmat ke atas roh adik Nurin dan ditempatkan di dalam syurga Firdaus. Al-Fatihah

Anonymous said...

Al Fatihah

My deepest condolence to Nurin's parents and family. I have children I can't imagine the sorrow the family had endured this past one month. To lose a child is torture enough to lose one in this way is very cruel. At times like this we have to strength our iman. Believe in Allah. Be strong. All our prayers for Nurin and your family to survive this test from god.

Anonymous said...

Salam buat Jasni, Jazimin dan Norazian serta kaum keluarga.

Saya juga seorang ibu yang juga mempunyai anak perempuan yang hampir sebaya Nurin. Setiapkali saya membaca di akhbar dan mendengar di media, air mata saya mengalir...

Walauapapun, sekiranya benar itu adalah Nurin, kuatkan semangat kalian... Ingatlah ini.. Nurin pasti sedang bermain-main di taman syurga dikelilingi bidadari yang cantik manis, tidur dibuai yang dibaluti bunga yang mewangi dan bermain dengan permainan yang tidak tercapai di akal kita. Mungkin juga telah bertemu dengan penciptanya, dan para syuhada' yang lain..Pasti, dia sedang tersenyum.. hanya kita yang merasa berduka akan kehilangannya. Jazimin dan Norazian, dia pasti akan menunggu kalian berdua di pintu syurga bila tiba masanya nanti.

Bersabarlah jazimin dan norazian... hanya itu yang mampu kita lakukan sebagai manusia biasa. Banyakkan membaca AlQuran. Janji Allah.. `Ingatlah bahawa dengan mengingati Allah itu hati akan menjadi tenang'. Setiap yang berlaku itu ada hikmahnya..Moga kalian tabah dalam menghadapi hari hari yang mendatang.

dan semoga Allah membantu kita dalam menjejaki sang iblis yang bertopengkan manusia itu demi keselamatan anak anak kita yang lain. Ameen..

Bee said...

my deepest condolence to your family... may her soul rest in peace.

and may her murderer be cought and brought to justice.

Anonymous said...

Salam Takziah...Semoga Tabah Hadapi Ujian Allah...

reen, ipoh

Anonymous said...

al-fatihah
nurin..syurga itu sudah pasti tempatmu..

Anonymous said...

Al-Fatihah buat Arwah ..

Allah Maha Besar..dariNya kita datang dan kepadaNya kita kembali..semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yang dikasihiNya...
Kepada keluarga arwah..Tabahkan hati....Ujian ini walaupun perit..sebagai hambaNya..siapalah kita untuk menolaknya...
Allah Huakbar!!

Rodziah Ahmad said...

TAKZIAH dari kami sekeluarga.

Semoga Wangsa Maju dan Malaysia menjadi tempat yang selamat untuk didiami.

Anonymous said...

salam..

takziah buat keluarga adik Nurin Jazlin. semoga roh nyer aman di sana dan syurga tempat nyer.

sesungguh nyer berita yg menyayat hati ini amat menggempar kan rakyat malaysia smlm.

semoga pembunuh kejam itu menerima hukuman yg setimpal dan tidak akan di maaf kan!

buat Jazimin dan Norazian, tabah lah menghadapi segala nyer. sesungguh nyer Allah tidak akan menurun kan dugaan itu sekira hamba nyer tidak mampu.


peanutz.gurl

Anonymous said...

Al Fatihah ..
semoga Roh adik Nurin tenang bersemadi disana ..
Buat ibu n bapanya .. terimalah kenyataan ini walau bagaimana pahitpun .. ujian dr Allah dtang x mengenal waktu . Bidadari cantik n manis sedang menanti kalian disana. Amin.

From;
Jiejah & Family ~ S.Alam.

Anonymous said...

Sedih & marah dengan apa yg berlaku ke atas adik Nurin Jazlin.
Al-fatihah untuk adik Nurin, sesungguhnya syurga adalah tempat yg pasti dan kekal untuknya.

Takziah juga untuk kedua ibu bapanya. Diharap anda berdua tabah & sentiasa bersabar.

Minta polis dapat tingkatkan pemantauan agar penjenayah kejam ini tidak akan terlepas. Saya cadangkan agar penjenayah tsebut disula/direjam dihadapan org ramai.

IbuAnas

abahmama said...

Ya Allah,

Hamba Mu ini telah mengadap Mu pada Ramadhan yang mulia ini. Aku yakin anak kecil ini telah kau pilih untuk melalui syahid yang amat perit ini. Ambillah, ambillah. Kami akan cuba redha dengan segala kepayahan yang tidak tertanggung dalam hati kami.
"Alfatihah"

Anonymous said...

Assalamualaikum....

Takziah buat seluruh keluarga Nurin Jazlin. InsyaAllah Nurin pasti berada dlam golongan ornag2 yang beriman. Ingatlah bahawa dialah yang akan membantu ibunya diakhirat nanti.

semua yang terjadi adalah urusan Allah dan setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya tanpa kita ketahui. Banyak-banyakkan bersabar...zikir serta berdoa kepada nya semoga orang yang melakukannya mendapat balasan yang setimpal di dunia dan diakhirat....

Anonymous said...

takziah utk kalian sekeluarga.
anggaplah ini kifarah di dunia.setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.tiada yg kekal..dr Nya kita datang kepada Nya kita kembali.

Anonymous said...

Al-Fatihah.
Sayu.

Anonymous said...

Inna lillahi wa inna ilahi rajiun. Deepest condolences to the family of arwah. We grieve with you. Semoga roh arwah ditempatkan dalam golongan anak-anak solehah. Al-fatihah.

fulltime mom

Anonymous said...

Jasni,

Salam takziah dari kami sekeluarga. AlFatihah buat adik Nurin Jazlin (jika benar mayat itu mayat beliau). Tabahkan diri dan sentiasa dekatkan diri dgn Allah dlm menempuh dugaan ini.

Saya berdoa 'binatang' psycho yang membunuh kanak2 itu mendapat pembalasan di dunia dan di akhirat.

jamme said...

Assalamualaikum Jasni,

salam takziah kepada keluarga anda terutamanya parents Nurin.
saya tiada anak namun saya ada dua adik perempuan yang masih kecil... saya jelas bagaimana tersiksanya sekiranya kehilangan mereka...

kuatkanlah semangat. sesungguhnya ada hikmah di sebalik ini.Nurin terlepas dari siksaan orang yang tidak berhati perut itu...

tapi jika nurin masih hidup... kesyukuran dipanjatkan...

Anonymous said...

al-fatihah.
takziah buat keluarga nurin.

mari kita panjatkan doa dan solat hajat mohon agar pembunuh dapat dijejaki.

mari juga kita panjatkan doa dan bersolat hajat agar anak-anak kita dan kita semua dilindungi allah dari manusia syaitan yang buas dan tiada sepicis rasa kasih dan sayang.

ya allah kuatkanlah hati kedua-ibu nurin jazlin
ya allah kuatkanlah hati adik dan kakak nurinjazlin
ya allah kuatkanlah hati keluarga nurinjazlin

wahai nurinjazlin kasih sayang allah ta'ala merahmatimu sayang.

asri

Milky Tea said...

Many ask, what sort of world are we leaving behind for our children? For some parents though, the child has left them and the world behind. Arwah is at a better place now and waits for her parents.

May Allah strengthen the hearts of her parents, family and friends and grant healing and acceptance, in time, for the sake of Habibullah. Amin.

jamme said...

salam takziah buat anda sekeluarga.. terutamanya family Nurin...

Al fatihah saya sedekahkan kepada nurin...Tabahlah menghadapi dugaan ini. sesungguhnya semua ini pasti ada hikmah di sebaliknya.Insya allah

munirah hayati said...

Innalillah..

salam takziah untuk ibu bapa & adik beradik nurin.. saya doakan episod tragis ini tidak akan berulang lagi kepada sesiapa pun..
al fatihah untuk allahyarhamah anak kecil yg tak berdosa apa2

:((

Anonymous said...

Salam takziah buat keluarga Nurin. Semoga roh Nurin akan dicucuri rahmat dan ditempatkan di syurga. Amin...Pembunuhnya akan menerima balasan azab api neraka.

Anonymous said...

My deepest condolences to arwah Nurin Jazlin's family.

Our hearts are with you.

Anonymous said...

Al Fatihah untuk Nurin..

Saudara Jazimin dan keluarga,

Takziah di atas pemergian Nurin...saya mendoakan saudara sekeluarga sentiasa tabah dan redha dengan ketentuanNya.

Sebagai ibu kepada 2 anak perempuan saya tidak mampu menanggung emosi kisah tragis ini. Kisah duka ini kita kongsi bersama.

Nurin telah pergi menemui PenciptaNya yang maha Esa dan saya pasti anak comel yang tidak berdosa ini sedang berbahagia di syurga Allah.

Saya berdoa agar penjenayah kejam dapat ditangkap dan dihukum dengan segera. Ameen..

Khairul Retro said...

Assalamualaikum,

Salam takziah to the family and to everybody who were hoping for a happy end to this entire episode; As a young father of three, I too am sharing the grief and sadness.

Inna Lillahi wa Inna Ilaihi Rajiun - Who say, when a misfortune striketh them: Lo! we are Allah's and lo! unto Him we are returning. Such are they on whom are blessings from their Lord, and mercy. Such are the rightly guided. (Al-Quran, Al-Baqarah 156-157)

Over two Ramadhans we have witnessed two brutal murders. I guess it is true, although the devils among jinns are being bound and chained in this blessed month, the devils among men are still lurking free among us.

O Muslims, in your night prayers tonight in this blessed month of Ramadhan, in your sujud where you are closest to Allah SWT, pray for the parents of Nurin, pray that Nurin is in heaven with the angels and by Allah's will able to intercede for her parents in the hereafter and pray that the devil that caused her such pain will be apprehended.

Tonight, my brothers and sisters, we pray for them, insyaAllah.

Bailey said...

i extend my hearty condolences towards your family.sabar dengan dugaan-Nya.

nurin,
see you in heaven.

semoga Tuhan tempatkan Nurin di kalangan orang-orang beriman.

Anonymous said...

Al-Fatihah buat adik Nurin, pakcik doakan agar kau nak ditempatkan di kalangan anak-anak yang solehah dan beroleh syurga di sisi Allah S.W.T. Salam Takziah dari Nizam sekeluarga di W.P. Labuan buat Sdr. Jazimin, semoga ditabahkan hati, dikuatkan semangat dan kita sebagai hambaNya tidak dapat tidak akan tetap kembali kepada-Nya.

Ya Allah, Engkau tunjukkanlah dan biar dapatkanlah cepat siapakah manusia bertopengkan syaitan yang membuat perlakuan sebegini, kerana, haiwan pun tidak memperlakukan sebegini, Ya Allah, Engkau makbulkanlah doa-doa kami semua ini..amin

Anonymous said...

Kami sekeluarga amat bersimpati dengan keluarga Nurin, semoga tabah menghadapi dugaan Allah. Semoga menjadi iktibar pada semua agar lebih berhati-hati di masa hadapan dalam menjaga anak-anak kita. Pembunuh pasti menerima balasannya, kalau tidak di dunia, di akhirat nanti. Al Fatihah buat Nurin.

Along said...

Salam takziah dari kami sekeluarga. Kami berdoa agar Nurin ditempatkan di samping Dia yg Maha Esa. Kehilangan seorang anak tidak dapat dibayar dengan wang ringgit. Kami berdoa keluarga arwah sabar menghadapi dugaan ini.

Doa kami agar tidak lagi ada anak Malaysia yang terseksa seperti Nurin. Semoga Malaysia menjadi tempat yang lebih selamat untuk anak2 kita di masa hadapan.

Nurin sentiasa dalam doa kami. Amin.

Anonymous said...

Walau sukar saya menerima pengesahan mayat tersebut adalah nurin, apatah lagi kedua ibubapanya. atas pengesahan DNA yang dikeluarkan menunjukkan Nurin saya akur. Hanya ucapan takziah dan semoga Allah memberi limpahan kasihNya terhadap roh adik Nurin Jazlin, seorang anak kecil yang tidak berdosa. Semoga Allah juga memberi kekuatan serta untuk keluarga adik Nurin

Anonymous said...

Al Fatihah

Takziah dari kami sekeluarga. Tabahkan hati. Inshaallah Nurin akan bahagia Syurga. Kami yang masih di dunia terpaksa hidup dengan binatng kejam yang berhati perut. Dia pasti akan menerima hukuman setimpalnya.

Sabarlah menhadapi dugaan Allah. DIA maha mengetahui. Tiada ubat lain dari mmenguatkan iman dan berserah kepada ALLAH.

Amin

Arin said...

Al Fatihah dan takziah untuk keluarga Nurin..

Azimat Eijamadi said...

sebagai seorang ibu, saya amat tersentuh dengan berita pemergian Nurin.
Apalah dayamu Nurin, namun ganjaran syurga menantimu Nurin. Berbahagialah engkau disana.
Semoga manusia bernafsu binatang yang kejam padamu akan mendapat balasan yang setimpal... jika tidak di dunia, di akhirat balasan itu mananti...

eqa said...

saya berdoa agar ibu bapa Nurin tabah menghadapi dugaan ini. al fatehah...

Anonymous said...

AlFatihah buat adik Nurin. DariNya kita datang dan kepadaNya juga kita pasti kembali. Buat ibubapa adik Nurin, kuatkan semangat dan tabah demi kakak dan adik Nurin.Mereka perlukan kekuatan anda berdua untuk meneruskan kehidupan.

Salam takziah dari MH sekeluarga.

Anonymous said...

Takziah buat keluarga Nurin Jazlin (seindah nama dan secomel rupanya)..........sedih dan sebak bila membaca kisah nurin di dada akhbar...sesungguhnya Allah lebih menyayangi Nurin...Al-fatihah

warga Putrajaya..

eqa said...

al fatihah

semuga tabah.

TT said...

Alfatihah untuk Nurin. I have made a little dedication in my blog.

This incorrigible act of cruelty deserves the worst of punishments. I hope they will trace the perpetrator.

Anonymous said...

Al-fatihah

Tiada kata yang dapat dinyatakan, tiada ayat yang boleh diungkap, kesal, sedih, sayu dan pilu mendengar berita ini.

Adik Nurin, walaupun diri ini tidak mengenalimu, hati ini terasa dekat denganmu.

Berhatlah di sana...

Anonymous said...

Sdra Jasni

Takziah dan AlFatihah dikirimkan dari kami sekeluarga.

Redhalah dengan ketentuan Allah. Sekiranya dihati sdra masih percaya Nurin masih hidup, sama2lah kita berdoa dan bertawakallah agar Nurin dalam keadaan yg selamat di bawah lindunganNYA dan dapat pulang kepangkuan keluarga.

~Layla~

Anonymous said...

salam,

takziah buat keluarga nurin jazlin. sebak bila baca kisah sikecil yang sangat comel ini. apa lah salah dia sampa ada orang yang sanggup buat macam ni. wait and see...the killer will pay for all the damage he caused!

for the poor family....be strong. tabah lah mengharungi dugaan Allah ini.

Anonymous said...

Salam takziah kepada keluarga Nurin.

Al Fatiha untuk Nurin.

Semoga Allah SWT mencucuri Rahmat ke atas rohnya dan menempatkanya di golongan para solehan.

Amin

Anonymous said...

jasni and family,

deepest condolence to you all.our words do not bring her back but our prayers will ease your pain.let this be a lesson to me, to my husband and to all of us.

Anonymous said...

semoga roh adik Nurin Jazlin dicucuri rahmat.
semoga keluarga arwah Nurin Jazlin redha & tabah.

Anonymous said...

Saya mewakili rakan-rakan Vee99 Radio Amatuer Ipoh ingin mengucapkan takziah buat keluarga dan saudara keluarga arwah. Semuga anda tabah dan sabar dalam menempuhi dugaan ilahi ini.

Amin...

Anonymous said...

Salam takziah dari kami sekeluarga buat keluarga saudara Jazimin. Dari awal kehilangan adik Nurin sampai sekarang, saya sekeluarga berharap agar adik Nurin selamat ditemui. Tapi Tuhan lebih menyayangi adik Nurin. Al-Fatihah buat adik Nurin, semoga rohnya ditempatkan disisi kekasih Allah. Semoga saudara sekeluarga tabah hadapi dugaan ini. Al-Fatihah....

Hanturaya said...

AL FATIHAH;

Tidak ada kata-kata yang boleh menggambarkan kesedihan ini. Sedih kerana seorang anak kecil melalui penderitaan dan keseksaan. Dan yang teramat sedih ialah wujudnya "binatang" yang sanggup melakukan perbuatan sebegini terhadap seorang anak, di tanahair kita.

Anonymous said...

Innalillahi wainnailaihi rojiuun.. Takziah dan diharapkan anda sekeluarga sabar dan tabah. Anak ini ini kelak akan memberi syafaat dan penyelamat kepada anda di akhirat kelak, insya Allah

Anonymous said...

salam takziah, moga keluarga nurin dpt menghadapi dgn tabah..

hanya hukum hudud sahaja yang mampu beri balasan kepada penjenayah tersebut.

Anonymous said...

Salam takziah dari saya, semoga Nurin damai disana dan ditempatkan didalam golongan anak anak solehah.harapan saya semoga mereka yang melakukan perbuatan kejam ini akan mendapat balasan di dunia dan akhirat.
Semoga tabah dan sabar meghadapi dugaan..

Anonymous said...

saya sebagai bapa kepada seorang anak perempuan yang sebaya dengan Adik Nurin menitis airmata mendengar kesudahan episod malang ini.takkala memandang wajah anak saya maka terbayang wajah adik nurin..tentang bagaimana penderitaanya disaat-saat akhir hayatnya ..Semoga Allah menempatkan adik Nurin kedalam syurga Jannah.

salam takziah dari saya sekeluarga buat seluruh ahli keluarga En Jazimin.

AL Fatihah.

Shoux
BTP

Anonymous said...

Alfatihah dari seluruh warga penduduk Felda Jengka 19, Temerloh

Semoga tabah dalam menghadapi ujian ini.

moga pembunuh Nurin mendapat balasan yang setimpalnya.

Anonymous said...

takziah...

kerajaan tolong hentikan laman2 web lucah yg bermeharajalela di internet sekarang

theotherme said...

Hi Jasni,
Salam takziah dari saya. Moga roh Nurin aman di sana...
Al-fatihah...

Anonymous said...

Innalillahiwainnailaihirajiunnnnn..Klau benarlah kanak2 t'sbt adlah adik Nurin Jazlin...salam takziah buat abg Jazimin dan kak Norazian sekeluarga.....
ingatlah bahwa Allah tidak akn menguji hamba-Nya dgn ujian yg tidak mampu dipikul hambanya........
Al-Fatihah...................

Anonymous said...

salam takziah buat keluarga jazlin.
semoga tabah menempuhi dugaan ini.
pasti ada hikmah ats pemergiannya.
yg pasti jazlin pasti menanti di pintu syurga...

al-fatihah...

dari fieza&sham

Anonymous said...

pembunuh patut di balas dengan beberapa hukuman..antaranya:
- cabut kuku dari isinya satu persatu
- patahkan gigi satu persatu tanpa bius
- hancurkan tangannya menggunakan mesin tebu.
- dera secara seksual..masukkan buah durian melalui duburnya
- sumbatkan lada sarawak ke dalam mulutnya dan duburnya
- ambil semua organ badannya utk didermakan kepada sesiapa yg memerlukan
- seterika badannya sambil menggunakan air panas

lebih baik cara di atas dibuat dalam masa sebulan..sebagaimana disimpan arwah adik nazlin selama tempoh itu

Anonymous said...

Dear Jasni,
My deepest condolences to your family, especially arwah nurin's parents. No words can take away the sorrow that they're going through now. Insyaallah, time will heal all wounds. Upon hearing the news, my reaction evolved from being sad to depressed and finally angry. Angry that such a thing can happen. Let her death not be in vain. You have a good blog going here, let's initiate something that everyone can do to ensure that chances of this happening again can be lessen.

Anonymous said...

I have nephews and nieces and I am very worried for them. This is a tragedy and we want the criminals be brought to justice. If the DNA results are truely true, then it is too cruel, that even the parents can't identify the body.

My condolences to your family and be strong. We are with you. May Nurin rest in peace.

InsyaAllah

Anonymous said...

Takziah for ur family...
but deep in me am still hoping that the girl is not NURIN....

Tuhan akan balas perbuatan hina dan jijik org yang tidak berperikemanusiaan itu.

Anonymous said...

hati saya bagai disentap bila mendengar melalui berita bagaimana anak kecil itu diperlakukan...
jikabenar itu arwah nurin jazlin, saya ucapkan takziah kepada keluarga en. Jazimin....

Saya menyeru kepada semua rakyat Malaysia yang berakal waras untuk BAND VCD,DVD dan bahan2 lucah yang ada di pasaran. Saya minta kepada kerajaan supaya mencari jalan untuk menyekat bahan2 lucah di internet... eg: kalau seseorang itu mahu buka website lucah, dia tidak dapat membukanya.....
Kerana percayalah wahai semua rakyat Malaysia, benda-benda SIAL inilah antara sebab kenapa ramai kanak-kanak seperti Nurin menjadi mangsa penderaan seksual......

zyda said...

assalamualikum Jas,

Sedihnya I bila dapat tahu berita ni. I really wish that it's not her tp ya lah...kalau sudah itu ketentuan tuhan siapa lah kita untuk menidakkannnya...
Salam takziah untuk u, Min dah seluruh keluarga.

Al-Fatihah....

Anonymous said...

Our deepest condolence to your family.
I am speechless, insanity has taken over the world.
Nurin shall Walk with THe Angels. Children belong in the Kingdom of God and there she will Rest In Peace.

J&R Gabriel

Anonymous said...

Itulah, lain kali jagalah anak baik baik. Nanti itu orang bangla ke, orang myanmar ke, orang cina ke, orang india ke, orang bangkali ke, orang kelantan ke, orang melayu ke, orang indon ke, jahanamkan budah engko. Jaga, jangan tak jaga!

Anonymous said...

Assalamu'alaikum..

Salam takziah drpd kami sekeluarga di Iowa State, USA. Sekadar mengikuti kisah sedih ini drpd jauh..smg saudara dan keluarga tabah dgn ujian yg maha hebat ini..insyaAllah arwah Jazlin akan menunggu dan membantu ibu bapanya di syurga nanti..wallahua'lamm..

Al-Fatihah..

Anonymous said...

al fatihah untuk nurun jazlin dan takziah buat seluruh keluaraga dan seluruh rakyat malayia yang meratapi pemergiaan allahyarhamah.

berkenaan tindakan.bukan sahaja vcd lucah tetapi media seperti telivisyen yang menyiarkan rancangan jenayah iaitu rancangan-rancangan yang diimport dari negara amerika.
kisah-kisah jenayah yang ditayangkan saban malam ditonton oleh kanak-kanak kecil yang kurang berakal. dan tiada pula didikan agama atau kurangdidikan agama.
membesar dengan rancangan-rancangan demikian. membesar dengan rancangan-rancangan ganas.
image-image itu telah sebati dibawah minda sedar dan tidak dirasionalkand dengan pendidikan agama.
inilah yang melahirkan pembunuh,perogol,pengzalim.

Allah Tidak menzalimi manusia tetapi manusialah yang menzalimi sesama mereka.

ambillah tindakan. perkara ini akan terjadi lagi dalam bentuk-bentuk lain.

di ladang kelapa sawit kedah sehingga hari ini pembunuh kanak-kanak itu belum ditemukan.
di johor seorang kanak-kanak dibunuh dan diliwat menggemparkan negara.
masih ingat suatu waktu dahulu seorang kanak-kanak ditemui dalam keadaan disula dan masih hidup.
bagaimana dengan kisah suzaili didalam bas.

ada kuasa gunakan kuasa untuk mengubah ke arah kebaikkan.

dirn said...

Al Fatihah buat anak kecil ni...Org yg tak bertanggungjawab tu mungkin lepas kat dunia ni, tapi tidak diakhirat...

Sufi said...

Samapikan salam takziah saya sekeluarga kepada ibubapa Nurin Jazlin. Tidak ada perkataan yang boleh menggambarkan kesedihan kami dan tidak mungkin kami boleh membayangkan kesedihan mereka.

Al-fatihah...

Anonymous said...

Assalamulaikum,

salam takziah.. semoga roh dicucuri rahmat! semoga keadilan dapat ditegakkan! banyakkan bersabar! Allah Maha Kaya!

Allahuakbar! -Al-fatihah-

Daripada,
Mykakis.org

zH Zzz said...

Buat Jasni dan Keluarga,

Al-fathihah saya sedekahkan kepada Adik Nurin, Pasti Allah tetapkan adik dalam golongan orang yang beriman. Saya amat sedih dan bersimpati atas nasib yang menimpa adik, semoga orang yang melakukan penganiayaan kepada adik akan mendapat balasan seadil-adilnya. Buat keluarga adik, tabah mengharungi berita ini, percayalah setiap apa yang berlaku ada hikmahnya. berdoa agar rohnya dirahmati sentiasa.

zH Z.A
TTDI Damansara,

Lina said...

Ya Allah Ya Tuhanku...

tunjukkanlah segera pembunuh yang gila itu...

AL Fatihah untuk Jazlin..

Unknown said...

CONDOLENCE to her family. God loves her and doesnt want her to suffer more coz she had suffered enough.

Let God deal with the murderer in his own ways.

A MAMA

Anonymous said...

Asalamualaikum

"From Allah we came from and To Allah we shell return" .Her Death is catagorized as Shaheed and Janah will be her place Inshallah .

To the person who did this inhumane act I know that you will be reading and watching all this taking place, YOU WILL BE DOOM IN HELL FIRE FOR ENTERNITY INSHALLAH .Your suffering will be far more severe that words will not be able to describe .You may or may not be caugh in this life BUT remember YOU WILL NEVER GET AWAY .ALLAH KNOW EVERYTHING AND ALLAH IS THE BEST OS JUDGE .

Anonymous said...

MAK, AYAH! NURIN TUNGGU DIPINTU SYURGA YA!!!

Unknown said...

Al- Fatihah...

ALLAH lebih menyayanginya...

Anonymous said...

My heart goes out to Nurin and her family. I shed tears everytime I think of the pain that little angel went thru in the hands of that BEAST! and to the first anonymous @ 11.36, you have nothing kind to say, just shut up.

Anonymous said...

saya sangat sedih dengan apa yang menimpa nurin jazlin.

pembunuhnya sememangnya manusia syaitan .
syaitan jiwanya. syaitan darahnya. syaitan tubuhnya tetapi dalam rupa manusia.

insyallah pembunuh akan dapat ditangkap.

tetapi pembunuh-pembunuh begini akan terus ada selagi structure yang membentuk manusia menjadi begini dibiarkan.

rancangan jenayah import dari amerika dibiarkan dikaca tv. ditonton oleh kanak-kanak. media ganas. media lucah.

tangkap pembunuh nurin jazlin satu perkara besar.
memandang masalah ini dengan kacamata yang lebih luas adalah perlu.

bersatulah menangani kejahatan dalam rupa bentuk berbagai-bagai.
kelucahan,kejahatan yg disajikan.

ya allah tolonglah.

Anonymous said...

salam takziah

AL-FATIHAH

Anonymous said...

Alfatihah buat Nurin Jazlin.. semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah SWT..
Takziah buat ibubapa Nurin & ahli keluarganya..

slz
-ampang-

Anonymous said...

Takziah & Al-Fatihah...

jauh disudut hati saya dan sudah tentu keluarga nurin, semoga ada keajiaban yg berlaku...
saya spt tdk boleh menerima mayat tersebut adalah mayat adik nurin yg hilang...tp dah keputusan ujian DNA begitu...saya pasrah..!

semoga keluarga nurin tabah dlm menempuhi dugaan ini...

hotmama

Anonymous said...

Salam takziah dari kami di Singapura....

To the mom and dad,

Be strong. May Allah be with you always during these painful time...

Suhaidah n Baharudin

Anonymous said...

Salam Takziah buat keluarga Nurin. Semoga rohnya ditempatkan bersama org yang beriman.

Anonymous said...

Al Fatihah...
salam takziah dr kami semua..

zephyr said...

salam buat keluarga arwah

sangat sedih dan semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang beriman..


Amin

Anonymous said...

Innalillah...Alfatihah buat arwah semoga Allah menambah kekuatan, kesabaran dan rahmah kepada keluarga yg ditimpa dugaan hebat ini amiin.. insyaAllah rohnya ditempatkan bsama org2 soleh/ah...

Anonymous said...

Takziah kepada Saudara Jazimin dan Isteri.
Ini doa memohon keselamatan buat anak-anak kita dari manusia jahat dan zalim.

Maafkan saya kerana tulisan arabnya tidak dapat diletakkan disini.


Doa Permohonan kepada Allah agar anak dipelihara dari penganiyaan dan penzaliman :



Terjemahan : “Ya Allah, sekiranya Engkau mengetahui bahawa anak perempuanku beriman denganMu dan RasulMu, dan dia memelihara kehormatannya hanya untuk suaminya, maka janganlah biarkan dia menjadi mangsa orang kafir dan orang zalim”.

Kak Teh said...

Al Fatehah, salam takziah daripada kami semua di perantauan. Nurin tidak menderita lagi. Nurin kini di tempat yang lebih selamat di sisi mereka yang soleh dan beriman. Allah akan mencucuri rahmat ke atas rohnya. Kpd En Jazimi sekeluarga, ucapan takziah, walaupun saya tahu ini tidak cukup untuk mengubati keadaan.
Al Fatehah

Anonymous said...

Takziah buat keluarga Nurin..
Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..
Saya sehingga kini masih lagi bergenang airmata setiap kali nama adik Nurin terlintas di fikiran...
Semoga kalian dapat menerimanya dengan tabah dan sabar..
Insyallah Nurin di sana pasti sedang berbahagia disampingNya..
Al Fatihah..

Anonymous said...

Salam takziah to the family. Sabar hadapi ujian Allah S.W.T...dia is blessed, pemergiannya di bulan yang mulia dan diberkati. Amin.

Anonymous said...

IF she is Nurin, takziah from the bottom of my heart. Memang tersangat hiba. Cuma mau berfikir yang dia sekarang ini sedang bermain ditemani bidadari seusianya disyurga. Itu saja yg boleh mengubat hati duka kita.

Sekiranya dia itu bukan Nurin, wajah yg tertera di akhabr tu tersangat cantik, tersangat mulus dan tersangat suci. Rest in peace girl, whoever you are..

Anonymous said...

Al Fatihah buat Nurin. Tak terbayang azab yang terpaksa ditanggungnya...Takziah buat keluarga Nurin.

sixteen_66
Melaka

Anonymous said...

Al Fatihah dan Salam Takziah buat keluarga Nurin.Semoga tabah mehadapi dugaan. Amin.

Anonymous said...

Walaupun mudah untuk orang lain mengatakan kuatkan semangat dan tabah, saya tahu ia sesuatu yang amat berat untuk saudara sekeluarga masa ini.

Buat Nurin, Allah kini melindunginya.

Saya harap saudara sekeluarga kuat menghadapi hari-hari seterusnya. Biarlah segala impian, semangat, potensi dan cita-cita Nurin terus membara dalam hidup saudara sekeluarga dan tidak dipersiakan.

Al-Fatihah

Pak Uda said...

Sebagai bapa kpd 3 anak kecil, hatiku sayu & merintih pilu bila membaca berita kematian Nurin...

Semoga ibubapa Nurin tabah menerima suratan takdir ini...

Al-Fatihah buat Kak Ngah...

Anonymous said...

Buat Keluarga Nurin

Salam takziah dari kami sekeluarga. Tak dapat nak digambarkan kesedihan yang sedang kalian alami. Tapi percayalah sesungguhnya Nurin kini berada di sisi penciptanya. Kuat semangat dan tabah menghadapi dugaan ini.

Kepada mereka yang terlibat dalam pembunuhan kejam ini, satu peringatan - Crime Doesn't Pay!! Kami akan cari anda hingga ke lubang cacing and you will be punished!!

Anonymous said...

Al Fatihah. Yang berlaku telah pun berlaku. Pasti Allah menjanjikan hikmah di sebalik kejadian ini. Saya doakan selepas ini ketabahan dan kesabaran akan mengiringi hidup ibubapa dan saudara mara Nurin. Dan saya juga doakan semoga "haiwan" yang melakukan ini akan menerima azab yang paling dahsyat dari Allah swt. Hanya Dia yang maha mengetahui. Bersamalah kita doakan malapetaka sebegini akan di jauhi dari kita dan keturunan kita. Amin.

Anonymous said...

deepest condolence to the family. really saddened deeply by the whole episode...
the media should be more responsible in reporting the truth...

Anonymous said...

Takziah kepada keluargamu yang menyayangi Nurin. Moga Allah cucuri rohnya dengan rahmat. May she have peace and happiness while she waits for those that loves her.

Kerp (Ph.D) said...

Al-Fatihah.

salam takziah from all of us to u, and especially nurin's parents and sisters.

the culprit(s) will be punished, hopefully the soonest.

Anonymous said...

Please accept my sincere condolences on the tragic demise of your daughter Nurin.

No doubt this sad event has been very disturbing for for us all and I hope that justice will be served very swiftly to the culprit.

My thoughts are with your family in this time of loss and bereavement.

With sympathy,
Daniel

Anonymous said...

Salam takziah.

Alfatihah buat Nurin. Sedih sangat. Moga keluarga Nurin terus tabah. Masih sedih.

Anonymous said...

Kami sekeluarga merasa sungguh pilu dengan berita kematian Nurin dalam keadaan yang sangat menyayat. Redha dengan ketentuan Ilahi dan bersabar dengan musibah yang menimpa. Semoga Jazimin dan keluarga mendapat sedikit mutiara hikmah atas kejadian yang telah berlaku dan mengambil iktibar untuk mentaati Allah dalam setiap sudut. Sesungguhnya kematian Nurin tidak sia2. Allah pasti akan membalas orang melakukan perbuatan yang tidak berperikemanusiaan ini. Allah jualah yang Maha Adil dan Maha Bijaksana.

UmmuNaylah said...

Al-Fatihah untuk Arwah Nurin...
Takziah kepada keluarganya...

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul... namun sabar dan redha adalah ubat dan penawar kesedihan ini.

pawaka1 said...

Salam Takziah dari saya sekeluarga. Moga Allah memberi kekuatan dalam menempuh masa masa yang sukar.
Al Fatihah

Anonymous said...

Deepest Condolences & Al- Fatihah.

Life is not always that easy. Please be strong for your other children still need both of you. Life is also just. May the criminal be in hell.

Anonymous said...

Takziah.

Al-Fatihah to dearesr Nurin. So young, so sweet and so full of life, but taken away by inhuman human being-a beast-.

Nurin will surely granted a place among those in Heaven. Amin.

drmuzi

Anonymous said...

I pray for Nurin's parents and family for the strength to go through this tough time, and hope that she is still alive.

I agree with the parents to go for a 2nd DNA test. How about finger print? Ask the police in charge to come go to Nurin's house and get samples of her finger prints and see if the finger prints also match. I'm sure there are traces of her finger prints around the house, her toys, cups, bed, whatever you can think of. If the police had not do this, request them to do it. If they refuse, you can highlight it and I'm sure the public will give them pressure to do it.

Your acceptance of the dead child is of great courage and good deeds.

May Tuhan bless you!

Anonymous said...

jasni,

salam takziah dari kami sekeluarga. Allah lebih menyayangi Nurin.kuatkan semangat dan harap tabahkan diri.

Anonymous said...

Al Fatihah buat Jasni dan keluarga. semoga rohnya di cucuri rahmat.Bagi Ibu Bapa yang lain jagalah anak dengan sebaik-baiknya supaya perkara yang sama tak berulang.

Anonymous said...

Takziah buat saudara Jazimin sekeluarga.

Aku mahu kongsi pandanganku ini. Please, I am not starting a debate, I just want to voice my anger and my opinion. Don't reply to my comments.

I grew up in the 70's in Kampung Paya squatters which is now Mid Valley Megamall. At the same age as Nurin it is a routine that I go to the shops across the railway tracks to get sugar, salt or kelapa kukur for my mother, in the morning after mengaji and before leaving for school.

For mothers without sons, it was normal that their daughters, around 8, 9 or 10 to go to shops and buy stuff, alone. In the 70's everybody knew everybody, from the oldest to the youngest member of the community, they knew me as cucu Haji Sabtu anak Mat Sen. If people saw me misbehaving, people will tell atuk and atuk will tell ayah, and I will get a good 'tali pinggang' spanking later.

Later in life, when I was exposed to old American classics like Twain's Tom Sawyer or Huck Finn, I realized the now 'ugly' American way of life was once just like ours, peaceful community, bound and close together where everybody knew everybody, anak taukeh, anak bilal, anak jaga, anak tukang gunting - they ALL know you. Just like 'Little House on the Prairie' for those who still remember the show.

What is the point I am trying to make?

Simple, there may be some quarters, who are of the opinion that the Jazimins are responsible too, as parents. I say, hold on there you lot! it's easy to point fingers. Tp me these people are either born in the 2000's onwards (which explains the b**** size) or spent their childhood in houses with maids and chauffeurs, because Malaysia has not always been like this.

It is us that should be blamed. We as a society has allowed porns on our streets/pasar malam/food courts. How many of us have picked up the phone and call the local authority or the police and reported these. These are 'chicken feed' for breeding those potential rapists, pedophiles etc. into full grown sociopaths and psychopaths.

How many of us took the trouble to know the name of our neighbours children, some don't even know the neighbours name.

How many of us keep our children behind gated compounds, keeping them busy with Astro or Play Stations when we should be letting them play and build their network of friends. So people know them and they know people. That's socializing 101 - fundamental to becoming a person.

We have been very busy with our individual and personal affairs and agendas that we forgot that in a society everything is inter-related. What we choose to do or to ignore will come back and haunt one way or another.

Money can't fix social-ills, these are not computer viruses. It's the society that fixes social ills, through recognitions and actions. Don't turn a blind eye when you see wrong things taking place, do your part where and when you can, even as small as SMS-ing your police talian COP.

Same with Ah-Long, today we allow Ah Long, tomorrow we will see family being killed, charred corpses in the trunk of cars etc.

***

Today, I am just looking back at those years when I was Nurin's age and I saw myself doing far worst than going to the pasar malam by myself. I played kite on the railway tracks, I climbed on parked trains, I climbed neighbour's house through the window, I played in abandoned toilets where drug addicts keep their candles, bottles etc. Alhamdulillah I am doing OK now.

Back then we were only told to be careful when crossing the roads, because in those days children killers only came in the form of a Ford, Datsun or maybe Toyota....

May Allah bless us all.

Anonymous said...

Salam takziah dari Iryani sekeluarga dari Singapura. Betapa pilunya mendengar dan membaca berita tentang penemuan Almarhumah Nurin.

Semoga semua ahli keluarga tabah dan redha.

petaijeruk said...

Salam takziah buat keluarga Nurin.
Kuatkan semangat, tabah dan redhalah dgn ketentuan ini.

moga mereka yg bertanggungjawab dgn kekejaman ini akan mendapat balasan yang setimpal, InsyaAllah..

Al-Fatihah..

Anonymous said...

Untuk keluarga adik Nurin,

Salam takziah. Semoga anda semua tabah & saya doakan semoga roh adik Nurin ditempatkan bersama2 orang yg beriman.

Kita doakan si pembunuh yang tak berperikemanusiaan itu akan dihadapkan kemuka pengadilan secepat mungkin.

Al-fatihah

Anonymous said...

tidak pernah sayer menangis membace sesuatu berita tapi khabar ini sangat menyedihkan..sayer berdoa di hari jumaat ini supaya ketenangan dapat allah kurniakan kepada keluarga nurin dan mereka yang lain...semoga allah menempatkan ron nurin bersama dengan orag yang beriman...Ya Allah... :((

Anonymous said...

en. jasni;
sampaikan salam takziah saya pada jazimin n yan....kalau betul la diorang dah nak tuntut jenazah mangsa tu bagus la...even itu bukan nurin pun kesian dgn jenazah tu...siksa nak tunggu kebumikan...apapun sedih sangat dgn apa yg terjadi....pagi tadi after sembahyang subuh dah sedekahkan al-fatihah banyak2 kat arwah.....lagipun saya sendiri ada anak yg sebaya dgn nurin....mungkin anak saya juga sama2 berkawan dgn kawan yg sama dgn nurin n kak long...cuma tidak di sekolah yg sama saja... kepada jaz n yan sabar2 banyak2....Allah sentiasa bersama orang yg sabar....Al-fatihah..

Anonymous said...

al fatihah...god bless u. may u rest in peace

Anonymous said...

Salam takziah dari kami sekeluarga. Kami amat bersedih dengan kejadian yang menimpa keluarga anda. Bersabar dan kuatkan lah semangat dalam menghadapi dugaan Tuhan ini. Al-Fatihah.

Unknown said...

kepada kedua ibu bapa Nurin, takziah dari kami sekeluarga. Kami amat bersimpati atas ape yang berlaku. Terimalah ketentuan ini dgn tabah. Insyallah Nurin akan dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama para solehin.
Amin...

Sentiasa kami sekeluarga mendoakan agar penjenayah tersebut dibalasi dengan hukuman yang seberat-beratnya.

Anonymous said...

Al-fatihah

To Nurin parents, my deepest condolence to you and my heart goes to you. Saya faham perasaan anda berdua kerana saya juga mempunyai seorang anak sebaya dengan Nurin. Mari kita sama2 berdoa semoga si pembunuh akan segera di tangkap dan di beri balasan setimpal. Manusia seperti itu tidak harus dibiarkan bebas di muka bumi ini dan harus di hukum dengan seberat-beratnya.

Bee said...

Salaam,

Bonda & Ayahanda Nurin,

Inna lillahi wa inna ilahi rajiun.. Salam takziah dari saya dan keluarga dari Selatan tanahair.. Hati meruntun seperti dihiris mendengar berita semalam..Si comel Nurin telah pergi.. Syurga untuknya PASTI..Untuk ahli keluarga Nurin, semoga kuat menghadapi dugaan Allah yang satu ini..Al- Fatihah...

Anonymous said...

Al Fatihah....

salam takziah kepada keluarga arwah. kuatkan semangat dengan dugaan.

semoga roh nurin dicucuri rahmat.

Amir Fuad said...

Betapa hibanya hati saya membaca perkembangan mengenai kisah Adik Nurin Jazlin, takkan terbanding kesedihan yang dirasakan oleh Encik Jazimin, isteri dan anak. Terimalah ucapan takziah dari saya dan saya doakan Encik Jazimin sekeluarga tabah menempuhi dugaan Allah di bulan yang mulia ini.

Semoga Allah memelihara adik Nurin Jazlin dan menempatkannya di Jannah bersama mereka yang beriman.

TheBlogMaster said...

Al Fatihah.

Berat mata memandang. Berat lagi bahu memikul.

Apa sudah jadi dengan malaysia... :(

Anonymous said...

On behalf of other fellow Singaporeans, i would like to send my condolences to the family of the late Nurin. We are sure Nurin is in a better place now,with the almighty Allah. Our prayers continue to be with her and her family.Amin.

Anonymous said...

Innalillah...
Buat jazimin & norazian
sabar lah menerima ujian maha besar ini
yakinlah, puterimu telah menjadi bidadari di syurga abadi

AlFatihah..

Anonymous said...

Jasni n family,

Milik Allah apa yang diambil Nya dan milik Nya pula apa yang diberikan Nya dan segala sesuatu mempunyai jangka waktu tertentu. Dari itu hendaklah engkau sabar dan menabahkan hati.(Hadis Bukhari)

Semoga Allah akan membalas perbuatan kejam ini.

Salam takziah

Rosdi said...

The dead girl is not Nurin! Let me reiterate.. the dead girl is not Nurin! Nurin is safe and sound somehere.

Please God.. help us find her safe and sound.. please.

Anonymous said...

Al-Fatihah buat Nurin,
Allah lebih menyayanginya. Moga tabah hadapi dugaan dan kuatkan semangat.
Semoga manusia kejam itu di tangkap dan dihukum seadilnya.
zura-keramat

Anonymous said...

Al Fatihah for Nurin Jazlin Jaimin...

Unknown said...

Terlalu Istimewa

Ku tatap gambar wajahmu
Sinar mata itu
Lirik senyumanmu
Pesona yang membelai

Wajahmu bercahaya
Memberi bahagia
Tiap yang memandang
Hati jadi salju

Kau terlalu istimewa
Kasih dan sayangmu terpancar
Seikhlas
Tiada batasan terus membara
Terkilan rasa jiwa
Inginku lihatmu dewasa
Apa daya Tuhan lebih menyayangimu

Ku pasti kau berbahagia
Duduk di sampingNya
Mendengar cerita Segala rahsia

Tak tertanggung rindu
Mendengar suaramu
Tawa mengusik jiwa

Unknown said...

Little Nurin, such a sweet little girl. I am sorry you had to go through such pain and brutality. You suffered. Your life has been robbed off, your death is untimely although it frees you from pains. All these are heart-breaking.

Rest in peace, girl. May God showers his loves on you.

My deepest condolence to En Jazimin & family. Be strong, have faith in God.... Salam takziah

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 731   Newer› Newest»