Monday, August 27, 2007

KANAK - KANAK HILANG !!!!!!!

NAMA: NURIN JAZLIN

UMUR: 8

KALI TERAKHIR DILIHAT DI PASAR MALAM SEKSYEN 1 WANGSA MAJU PADA 20 OGOS 2007


JIKA ADA MAKLUMAT SILA HUBUNGI 019 - 366 7067 (JAZIMIN) /013 – 248 6651 (YAN)

11 comments:

Anonymous said...

semoge roh arwah nurin jazlin di cucuri rahmat...............amin....

zainur said...

salam
semoga roh allaharham nurin jazlin jazimin dicucuri rahmat dan ditempatkan dlm golongan2 org yg bertaqwa..al-fatihah
amin.......

zairul said...

salam
moga2 roh allaharham adik nurin jazlin jazimin dicucuri rahmat & ditempatkan dlm golongan org2 yg beriman insyallah...AL-FATIHAH

Anonymous said...

Salam..
pilu hati melihat arwah adik nurin diperlakukan sedemikian. orang yang melakukan perbuatan tersebut bukan sahaja takde hati n perasaan tapi bersifat binatang.sedangkan binatang pun sayangkan anak inikan kita manusia yang dikurniakan akal fikiran untuk berfikir.

andai org yg bertanggungjawab itu ditemui, hukumlah 'binatang' itu dgn hukuman yg setimpalnya. biar dia rasa bagaimana seksanya adik nurin bila diperlakukan begitu.

orang yang melakukan perbuatan tersebut tak patut wujud lagi di atas muka bumi ini.

buat ibu bapa dan ahli keluarga adik nurin, sy berharap semoga anda semua bersabar dan redha menerima dugaan ini. Allah lebih menyayangi adik nurin. kita sama-sama berdoa agar roh adik nurin sentiasa dicucuri rahmat Allah dan ditempatkan bersama-sama orang beriman.Amin..

Al-Fatihah

Anonymous said...

Smoge roh Adik Nurin dicucuri rahmat dari-Nya...
Buat ahli keluarga Adik Nurin,diharap agar sentiasa bersabar & redha dgn dugaan dari-Nya...
al-Fatihah...

Anonymous said...

takde pe2 yg blh diungkpkan stlh mendgr brite nie..kiter sbgai hamba Nya hrslh redha dgn ketentuan yg tlh ditntukan......dihrp keluarga adik Jazlin bersbr dan mnrime nyer dgn hati t'buker...al-Fatihah...

Anonymous said...

Al-Fatihah,
Semoga roh arwah adik Nurin ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh.amin..
Ya Allah ya tuhanku, engkau berilah petunjuk dimana manusia bertopengkan syaitan itu berada supaya cepat-cepat dapat ditangkap dan dihukum seadil-adilnya. Wahai manusia durjana jikalau sedikit pun perbuatan kamu yang kejam dan amat zalim itu tidak kamu malu kepada manusia, tolonglah malu kepada binatang kerana setahu saya binatang pun tak tergamak nak melakukan sedemikian rupa walaupun terhadap kaum sejenisnya.Hidup kamu tidak akan aman selamanya manusia durjana.Celakalah hidup kamu.

Anonymous said...

Sedih dah pilu mengenang mu nurin jazlin. Saya juga mempunyai anak perempuan yg sebaya dgn dia..Ya Allah x dpt dipikirkan lgsg dgn akal sy ntah bgaimana seksanya anak secomel ini diperlakukan oleh binatang ini..klu ikutkan hati klu lah penjenayah ini dpt ditangkap semua rakyat malaysia beramai-ramai balas mcm mana cara yg dia lakukan pd arwah.Org mcm ni x guna dibiarkan saja meringkuk dpenjara kerana hukuman sebat dan gantung pn belum cukup utk menebus dgn apa yg telah setan ini lakukan..rasanya dah x de gelaran yg layak dipanggil pd binatang ini. Syaitan pn tau wujudnya Allah.Tp binatang ini x tau apa jenis atau spesis. Marilah kita beramai-ramai mengadakan solat hajat agar binatang ini cepat ditangkap.Buat Kedua Org Tua Nurin byk2 lah berdoa pd Allah agar diberikan ketenangan kerana Hanya Allah saja yg tau kenapa musibah ini berlaku.Mungkin lebih baik Nurin tiada kerana kita x tau apalah yg akan dia lalui klu dia masih hidup.Dan kita rakyat malaysia jgn lah menyalahkan mereka kerana tiada ibu bapa yg sanggup melihat anak kesygan pergi dgn cara sebegitu rupa. Tiada soal cuai atau apa kerana andai sudah ditakdirkan ianya berlaku anak didepan mata pun boleh ditimpa malang. Sebagai org yg dewasa kita jgnlah menyalahkan mereka lebih baik kita byk berdoa utk kesejahteraan mereka sekeluarga.Al..fatihah untuk adik Nurin Jazlin Binti Jazimin.

Anonymous said...

salam..buat ibu bapa arwah Nurin semoga apa yang berlaku mungkin ada hikmah di sebaliknya mungkin sebagai peringatan utk kehidupan yang lebih baik menuju ke akhirat...anak kecil itu mendapat kehidupan yang lebih baik di sana...

Anonymous said...

salam buat sume...
ucapan takziah buat keluarge jazimin...
semoga roh arwah nurin jazlin dicucuri rahmat.....amin...

kak ngah said...

minta pihak berkuasa serbu di bukit belakang tangki air di seksyen 4 Wangsa maju. ramai nya bangla & indon berkubu kat situ.

Takut nanti anak kita "dikerjakan" kat atas tu...