Tuesday, January 22, 2008

No new leads on Nurin

PETALING JAYA: Four months after the brutal rape and murder of 8-year-old Nurin Jazlin Jazimin, police are no closer to catching the perpetrator of the crime.

The last two people -- a security guard and a drug addict -- picked up for questioning earlier this month, have been released.

The two were arrested because they resembled the photofit released by the police of the man believed to have abducted Nurin and four other girls.

Police said there were no links between the security guard as well as the drug addict and Nurin.

Nurin was abducted on Aug 20, last year. She went missing at a night market near her home in Section 1, Wangsa Maju.

- New Straits Times

3 comments:

Unknown said...

Saya merasakan yang pengunjung laman BLOG ini semakin berkurang. Ini amat menyedihkan dan menunjukkan kita semakin lupa akan kejadian tragis yg berlaku. Tambahan pula ada mangsa culik yg kita belum jumpa. Walaubagaimanapun Saya berharap pihak berkuasa terus menyiasat dan mencari agar kanak-kanak yg hilang dapat ditemui. Bagi saya usaha akan diteruskan seperti berikut:
1/ kalau boleh, saya ingin menyertai pasukan berkuasa dalam usaha pencarian
2/ Haarapan agar semua pembaca/pelawat blog berganding tangan mencari dikawasan masing-masing. Kalau ada rumah kosong, pakat 3/4 orang selidik dan pastikan tiada perkasa yg 'out-of-place'.. Lagi satu, tengokkan jiran tetangga sebelah rumah... mana tau penjenayah ni berbadan manusia .. tapi perangai tak tentu
3/ Harapan pihak masjid/surau tak putus-putus buat sembahyang hajat, mintak doa agar adik yg hilang selamat
sekian utk kali ini

Jasni AJ said...

Sdr Mrasd,

Terima kasih atas kunjungan sdr. Sebenarnya blog ini masih menerima kunjungan yang agak tinggi. Secara purata, blog ini menerima sebanyak lebih kurang 1,000 pengunjung sehari.

Apa yang nyata adalah kurangnya komen berbanding dahulu. Ini berkemungkinan besar akibat tiada lagi apa yang hendak dikata dan keengganan pengunjung untuk mengulang-ulang komen mereka itu.

Saya kurang pasti samada sebagai seorang awam, kita dibenarkan menyertai pasukan berkuasa dalam usaha pencarian. Namun, silalah hubungi Balai PJ untuk bertanyakan perkara ini.

Usaha PDRM mencari Nini dari rumah ke rumah yang sedang dilakukan secara besar-besaran sekarang ini adalah diluar kebiasaan dan ini membayangkan betapa seriusnya PDRM menangani masalah culik kanak-kanak yang cukup bermisteri ini.

Saya juga yakin kalau tidak semua masjid pun, pasti ada mana-mana jemaah membuat sembahyang hajat untuk Nini.

Sama-samalah kita memanjatkan doa kehadrat Ilahi bagi memohon agar Nini dapat dikembalikan dengan selamat.

Wassalam.

Jasni AJ

unicorn said...

sebenarnya ramai yg mahu tahu follow up kes ni.Tapi untuk melakukan sesuatu secara fizikal atau sumbang tenaga macam mrasd tidak ramai. kalau adapun mungkin kena melalui peraturan2 @ briefing PDRM .

saya sendiri mahu menyertai nya tapi apakan daya..tetapi saya menyumbangkan dr segi solat hajat &doa.semua orang mahu tamatkan riwayat iblis2.khabarnya iblis2 itu sedang mencuba ilmu hitam mereka( #@!**#! betul,dgn menzalimi kanak2!!!).kalau begitu mereka itu berkumpulan dan bukan amatur.Saya tetap merasakan iblis2 ini org yg sama.

mungkin prosedur ketatkan sempadan negara dan co op with interpol prosedur intensif dr PDRM tapi sy rasa iblis2 ini tidak heran sebab itulah yg mereka mahu pihak berkuasa rasakan walhal mrk hanya berada 'disebelah rumah' saja.freely doing their evil thing!

stil rasa tempat operasi mereka hanya berada sekitar jln klang lama.despatch mayat nurin kelihatan fresh(baru mandi) dlm cctv.
JAJ,i think u slhd suggest PDRM re-investigate the men & women in kenari appeared in cctv.they took a long time to appear in police station & give their 'statements'. sy rasa sgt puas hati jika mereka diambil DNA.it's for yr niece. sy rasa ianya wajar.just to be sure!!

risau dgn episod ini,betul2 berharap linie selamat dan tidak diapa2kan hanjing2 itu!

tapi bila kita memohon tanpa henti pd Allah swt, ilmu hitam atau sihir pasti kantoi jika kena caranya!cth kes mona fendy.
iblis2 ini pasti lingkup!