Saturday, September 22, 2007

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

Seluruh rakyat Malaysia masih dibelenggu rasa sedih, marah dan terkejut dengan apa yang menimpa Nurin Jazlin, mangsa culik yang didera dan dibunuh kejam.

Jenazahnya dikebumikan dalam suasana pilu di ibu negara semalam. Nurin yang menghidap penyakit buah pinggang, meninggalkan kita semua dengan cukup tragis - angkara penjenayah seksual.

Kes beliau ternyata menggemparkan semua, lalu kita dicengkam rasa simpati dan begitu prihatin termasuk dengan menubuhkan itu dan ini. Persoalannya berapa lama bertahan kesedaran kita?

Sesungguhnya kita mudah lupa, itu yang meresahkan Awang. Masih ingatkah kes jenayah seksual yang meragut nyawa kanak-kanak lain sebelum ini antaranya Ang May Hong pada 1987?

Cara dia mati sama dengan Nurin. Dia diculik ketika keluar membeli sarapan dan kemudian ditemui mati dalam keadaan mengerikan.

Lupakah kita juga kepada kes Nursyuhada Burak (2000) dan Nurul Huda Abdul Ghani (2004) yang turut menggemparkan orang ramai?

Ambillah iktibar. Biarlah kes Nurin yang terakhir, janganlah kita dikejutkan banyak lagi kejadian begitu.

Awang – Doa buat Nurin.

- Utusan Malaysia

30 comments:

BERFIKIR said...

Assalamualaikum wrt wbt

Harap semua ambil ikhtibar.
Polis ambil ikhtibar supaya sentiasa bersedia untuk menjaga keselamatan rakyat, bukan hanya menahan pesalah lalu lintas sahaja.

Orang politik fikirlah untuk membuat undang2 yang menggerunkan segala syaitan dan iblis manusia ini. Dan tanamkah ruh ISLAM dalam undang2 itu.

Terima kasih.

Alysa JB said...

Salam...

Al Fatihah buat arwahi Nurin Jazlin Binti Jazimin...

Saya sokong kata2 dr Bisik2 Awang Selamat...

Berharap jgnlah ada kes mcm ini lg.. kita jgn leka.. kita perlu sedar setiap masa...

kepada ibu bapa di luar sana termasuklah saya.. kita hendaklah beringat dan sentiasa berwaspada ttg keselematan anak2..

kepada anak2... jgnlah ingkari kata2 ibu bapa..

Sekian..

Anonymous said...

Assalamualaikum...

Al-Fatihah untuk adik NUrin Jazlin b. Jazimin..

Wlaupun tiada pertalian darah antara kami.. tapi, emosi ni masih terganggu dengan kisah adik nurin... apalah dosa anak kecil ini sehingga dperlakukan begitu...

Ya Allah, Kau bantulah kami dalam mencari pembunuh kejam itu..

Seharusnya ibu bapa tidak boleh dpersalahkan 100% dalam kes kehilangan ini. setiap ibu bapa hanya mendoakan yang terbaik untuk anak-anak..

Pihak polis seharusnya lebih cekap dalam menjalankan tugas dan bersedia dalam menghadapi apa jua kes yang mendatang... Kerajaan harus mewartakan undang-undang yang tegas dan hukuman yang setimpal untuk para pesalah, agar IBLIS bertopengkan manusia ini takut, gentar untuk melakukan kesalahan.. Hukuman yang dikenakan di negara ini terlalu ringan..!!

Tolong fikirkan perasaan mereka yang terpaksa melalui penderitaan ini... Jangan terlalu memntingkan diri.!!!

Ramblie said...

Assalammualaikum.

Saya sangat berdoa dan berharap agar pembunuh durjana itu dapat ditangkap secepat mungkin dan saya juga mendoakan agar ibubapa arwah Nurin sabar dan tabah menghadapi dugaan yang amat besar ini kerana sebagai bapa, saya memahami perasaan ayah arwah Nurin. Al Fatihah.

Anonymous said...

al-fatihah untuk Nurin..

utk kelkuarga Nurin,semoga tabah dan sabar dalam menghadapi hari2 yang mendatang tanpa NURIN disisi.Semoga Roh Nurin akan aman di sisi insa-insan yang soleh dialam syurga.

Kita yang masih hidup akan terus berdoa moga Nurin aman disana.

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Takziah kepada keluarga adik Nurin, hati saya cukup tersentuh bila membaca kes adik ini yang mengingatkan saya terhadap anak kedua saya ( Kak Ngah ) yang mirip Nurin dan juga berusia lapan tahun sekarang.Moga kes ini menjadi pengajaran kepada semua,fikirkan hikmah yang terselindung disebaliknya.Al Fatihah

mizs_libra said...

salam takziah diucapkan kepada keluarga adik Nurin Jazlin..sememangnya saya berasa cukup sedih dengan kematian tragis adik Nurin,melihatkan dari raut wajahnya yang tidak mengerti apa-apa membuatkan saya menitiskan air mata tatkala menonton berita utama yang memaparkan bagaimana imam yang membaca doa turut menangis kesedihan meratapi pemergian tragis adik Nurin.Sungguh kejam si penjenayah yang bertopengkan manusia..supaya kita sama-sama berdoa agar pembunuh adik Nurin segera ditangkap dan dijatuhkan hukuman mati sama seperti kes adik Nurul Huda.Amin..Al-Fatihah..

mizs_libra said...

salam takziah diucapkan kepada keluarga adik Nurin Jazlin..sememangnya saya berasa cukup sedih dengan kematian tragis adik Nurin,melihatkan dari raut wajahnya yang tidak mengerti apa-apa membuatkan saya menitiskan air mata tatkala menonton berita utama yang memaparkan bagaimana imam yang membaca doa turut menangis kesedihan meratapi pemergian tragis adik Nurin.Sungguh kejam si penjenayah yang bertopengkan manusia..supaya kita sama-sama berdoa agar pembunuh adik Nurin segera ditangkap dan dijatuhkan hukuman mati sama seperti kes adik Nurul Huda.Amin..Al-Fatihah..

Anonymous said...

Assalamualaikum ...

Saya sangat sedih dan amat marah atas apa yang berlaku. Sedih krn kanak-kanak yang tidak berdosa diperlakukan dgn begitu kejam dalam tempoh yg lama.. selama sebulan. Inilah kes yang paling kejam krn Nurin disiksa dahulu sebelum dibunuh. Amat marah krn pesalah ini masih bebas dan ini bukan perlakuan manusia tapi IBLIS. Diharapkan pesalah ini dapat ditangkap dan diberi hukuman luar biasa spy kejadian ini tidak berulang lagi. Letakkan pesalah di tempat yang semua orang boleh tengok dan sesiapa yang nak siat ke, nak cincang ke, nak masukkan timun, terung kerot, kayu balak ke.. dipersilakan. Biar kita semua dpt tengok cara dia tahan sakit, jeritan, laungan sampai terkeluar gigi, bagi dia hukuman yg setimpal dgn yg dia buat kat Nurin atau lebih teruk lagi. Patut disiarkan secara langsung di media dan jgn ada badan2 yg membelanya. Ini penting spy ada pelaku jenayah seksual atau jenayah2 lain dapat tengok dan ambil iktibar, Jgnlah dihukum tapi org lain tak nampak dan itu tidak dapat memberi pengajaran kpd org lain. Kepada ibu bapa Nurin, bersabarlah, ingatkan Allah selalu, ramai org menangis dan bersedih bersama kalian, walau pun berat mata memendang berat lagi bahu memikul. Al Fatihah utk Nurin yg suci dan tidak berdosa

TQ

Anonymous said...

assalamualaikum..
Salam takziah buat keluarga nurin jazlin. semoga rohnya dicucuri rahmat. Allah maha mengetahui segala sesuatu, kita sebagai hamba perlu berserah kepada Nya..

-turut menagis-
jb

Anonymous said...

Salam kepada semua,

Saya mendengar dan membaca setiap berita termasuk blog ini dengan rasa sedih, pilu dan simpati tetapi diselit dengan pengajaran yang amat berharga kepada kita semua rakyat Malaysia. Apakah semua ini terjadi tanpa hikmah. Setiap sesuatu ada ceritanya, ada sebabnya termasuk juga ada hikmahnya. Ada berita untuk kamu, ada berita untuk saya, ada tugas untuk Pemimpin Negara, ada juga untuk famili “putriku” Nurin dan ada juga untuk semua warga Malaysia.

Allah yang menentukan sesuatu itu untuk kita semua.

Setiap kita, manusia ini ada haiwannya, ada akalnya dan ada rohnya. Kalau hilang akal dan rohnya, haiwanlah dia. Kalau hilang haiwan dan akalnya, roh (malaikat) lah dia. Malangnya kita terlalu terbiasa menggunakan kehaiwanan kita dalam setiap tindakan kita. Dalam berbincang kes ”putriku” Nurin ini saja, jelas ada nada kehaiwanan antara kita tanpa kita sedar. Usah timbulkan keraguan dan jangan ada burok sangka sesama kita.

Kamu sangka pembunuh ”putriku” Nurin Jazlin sekarang ini menari dan bergembira dengan berita ini. Kamu silap kalau bersangka begitu. Hati pembunuh ini tidak akan dapat menipu dirinya sendiri sebagai pembunuh.

Sebenarnya pembunuh ”putriku” sekarang ini sedang berada dalam Neraka dunia. Setiap katanya, perbuatannya, langkahnya amat menyiksakan bagi dirinya ketika ini. Sehingga kadar waktu yang ditetapkan oleh Yang Maha Esa.

Tidakkah dapat kamu perhatikan “ayat-ayat” Nya yang memberi pengajaran kepada kita Rakyat Malaysia amnya, muslimin khususnya sekarang ini.

Perhatikanlah kesilapan-kesilapan masyarakat kita waktu ini. Kesilapan yang terlalu besar untuk diceritakan, tetapi cukup untuk digambarkan dalam hanya satu kejadian keatas ”putriku” Nurin. Kesilapan-kesilapan ini datang dari setiap lapisan masyarakat kita, dari Pemimpinnya, pihak Berkuasanya, Penghukumnya, Penjawatnya, Pekerjanya dan seterusnya orang awam seperti kita.

Kita menangis dan bersedih cara ”putriku” Nurin meninggalkan kita. Tetapi sebenarnya ”putriku” Nurin telah bekorban untuk menyatakan dan menceritakan kepada kita betapa rosak dan pincangnya budaya dan akhlak masyarakat kita dewasa ini. Tanpa ada bimbingan dan pedoman. Kita masih terpinga-pinga.

Tetapi Allah Maha Bijaksana dalam menyampaikan ceritanya sebagai bimbingan dan pedoman kepada yang berilmu.

Yang aku pasti roh ”putriku” Nurin sedang bergembira didalam surga bersama malaikat-malaikat sebagai penjaganya. Menanti kehadiran ibu dan bapanya dari alam dunia ini. Salam rindu dari kami. Allah Huakhbar! Wallah hua’lam.

Sufyian.

Anonymous said...

Al-Fatihah buat arwah Nurin Jazlin, kepada ibu-bapa Nurin, semoga tabah menghadapi dugaan ini. Sudah pasti syurgalah tempatnya di sana.

-Puan Siti,
Shah Alam.

zuhra said...

asalamualaikum kpd umat islam yang turut bersedih dengan apa yg menimpa nasib adik nurin jazlin....kepada yg bukan islam...selamat sejahtera..
Saya adalah salah seorg rakyat malaysia yg turut bersedih atas pemergian adik nurin.....sesungguhnya manusia yg melakukan itu sangat kejam....adik nurin yg x bersalah ditimpa nasib sebegitu...saya ingin mengucapkan salam takziah buat keluarga nurin ...walau pun saya xdapat membantu namun saya turut bersimpati atas pemergian adik nurin...saya rasakan adik nurin dapat dijumpai dengan selamat...namun,apa yang terjadi adalah sebaliknya...tentu ibu bapa adik nurin betul2 tertekan dengan apa yang mereka hadapi sekarang....anak mereka diculik,didera dan dibunuh dengan kejam....ishhh...sungguh menyayat hati....Semoga keluarga nurin tabah menghadapi dugaan ini...buat pembunuh nurin,sdar lah bahawa anda sedang dicari....lari la sejauh mane pun,anda pasti akan dapat ditangkap...ingat 2!

Bear said...

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh..

Saya ucapkan takziah kpd keluarga Nurul...Setiap permulaan pasti ada pengakhiran...
dah sampai masamya nurul berjumpa dgn Maha Pencipta...pemergian nurul adalah ujian daripada NYa.....semoga ruhnya di cucuri rahmat...di akhirat pastikan akanberjumpa...harap keluarga nurul byk bersabar dan redha dgn apa yg berlaku ..
Allah Maha Adil...setiap perbuatan pasti akan dibalas dgn setimpal...
Wallahualam..
Selamat berpuasa..

Anonymous said...

Al-Fatihah.
Saya mengucapkan takziah kepada ibubapa Nurin.Bila saya terdengar dalam berita tentang kehilangan Nurin , saya juga turut risau dan mendoakan agar Nurin pulang dengan selamat tapi.... Perasaan marah saya terhadap pembunuh tidak dapat digambarkan , sehinggakan saya harap bila tertangkapnya pembunuh Nurin , Kita gantung dan kangkangkan kakinya diatas kepalanya dibawah lepas tu masukkan buah durian kedalam lubang dubur sekiranya lelaki dan masukkan durian kedalam kemaluan sekiranya perempuan. Biar dia mati pelahan-lahan.Bila pembunuh tersebut mati biar buang kedalam hutan biar dimakan oleh binatang buas sahaja.

Azad Zaire said...

Berat mata memandang berat lagi bahu sendiri yang memikul, namun itu tak bererti kami tak merasai apa yang benar benar keluarga anda hadapi.
Kami dipejabat TMC JB hari-hari bercerita mengapa begitu zalim orang yang menyiksa arwah Nurin Jazlin dengan begitu kejam sekali.Sekita kami semua menangis sesama sendiri, apakah dosa sikecil sehingga harus mengalami kederaan yang amat teruk sekali. Mengapa Allah tidak terus menghukum orang yang melakukan perbuatan zalim lagi kejam masa itu juga.

Ya Allah kau cucurilah rahmat keatas rohnya arwahnya, kau tabahkan lah hati keluarganya dengan memberi kekuatan yang padu untuk meneruskan hidup ini.

Semoga insan yang melakukan kederaan terhadap kanak-kanak yang tidak berdosa itu kan menerima pembalasan yang setimpal dengan segera.

Marilah kita sama-sama mendermakan Al-Fatihah...Amin.


Azad

Anonymous said...

Al-Fatihah....saya sokong kata2 "berfikir"..semua ambil ikhtibar...t'masuk pihak b'kuasa...jgn asyik nak bagi hukuman penjara20 thn dan 10kali sebatan....
kalau anda m'punyai anak yg diperlakukan sedemikian rupa barulah pihak b'kuasa menukarkan undang2 pembunuh terus hukum gantung sampai mati,maksudnya sampai bila2 pembunuh bermaharajalela.......fikirkanlah..sesungguhnya anak itu adalah intan yg paling b'harga dlm diri kita....tukarkan undang2 pembunuh sama dgn sepertimana insan yg dibunuh...

Anonymous said...

nurin jazlin sudah ditemui dlm keadaan yg amat memilukan...ya ALLAH ya tuhanku,,manuasia apakah mereka ni?menangis setiap kali membaca n menonton berita mengenai nurin..bila melihat wajahnya yg penuh penderitaan yg diseksa selama sebulan..bayangkan azab nurin selama sebulan itu.pembunuh itu mesti dhukum sama seperti dia memperlakukannya terhadap nurin..biar dia rasa kesakitan dan pertontonkan kepada orang ramai...dan jgn ada mana2 pihak yg cuba melindungi pembunuh ni walau dengan alsan sakit mental..pada kluarga nurin tabahkan hati,,walau ia terlalu sukar untuk dterima.AL-FATIHA buat arwah nurin..syurga tempatmu..AMIN

Anonymous said...

kepada pihak berkuasa sila gubal undang2 yg diguna pakai untuk progol ,pembunuh...jgn asyik2 hukuman penjara n sebatan..bagi hukuman gantung sampai mati serta klu hendak disebat sila pertontonkan kepada umum...biar org ramai megambil iktibar.sebab itu kes bunuh dan rogol semakin berleluasa...yang amat saya sedihkan orang melayu dan beragama ISLAM yg byk terbabit degan pelbagai masalah jenayah ini.insafla anak2 bangsaku...saya tidak megatakan bangsa lain tiada masalah...tapi lihatlah dan bukala mata,apa yang benar.ambil iktibar kes arwah adik nurin jazlin...

dr norfirdaus said...

Assalamualaikum w.b.t....

First and foremost banyak bersabar dan takziah kepada ibubapa arwah nurin...Percayalah, semua orang di Malaysia ini, yang mempunyai anak atau tidak, bersama-sama bersedih bersama saudara berdua dan merasai kepedihan dan kesakitan yang saudara berdua alami...dan percayalah, tempat arwah Nurin hanyalah di Syurga yang nyata, no doubt about it...

cuma sekarang, kita kuatkan semangat untuk berdoa sehingga kita dapat mencari manusia binatang itu...sesiapa yang tidak mampu menolong dari fizikal, seperti saya, berdoalah kepada Allah dan Tuhan masing2 bagi yang bukan beragama Islam, supaya manusia binatang ini ditangkap dan disiksa secukupnya...

and everybody else yang nak mendakwa ibu bapa arwah Nurin ni, hentikanlah tohmahan itu...drpd gambar2 akhbar saya rasa Nurin bukan anak yang diabaikan...dalam masa2 genting ni, kita mesti tahu definisi lalai dalam menjaga anak...

kejadian ini menunjukkan bahawa, negara kita ni dah tak selamat kerana penuh dengan manusia kejam sebegini, bukan kerana ibu bapa yang lalai...for ibu bapa Nurin i think u have raised a beutiful, happy cheerful girl...remember her as that...cuma pihak berkuasa perlu meningkatkan penguatkuasaan di kawasan2 tersebut...

Wallahualam....

Anonymous said...

Assalamualaikum..
ucapan takziah kepada keluarga arwah adik nurin..diharap keluarga arwah adik nurin tabah menghadapi hari2 yg m'dtg...pihak berkuasa seharusnya tidak memandang ringan trhadap kmen2 dan cdangan yang telah dikemukakan drp orang ramai..hukuman gntung mandatori tidak memadai kpd 'binatang' itu..dia perlu diseksa sblum mati spy dia dpat rasa jgak apa yg adik nurin telah rasa dgn prbuatan kjamnya itu..dgn itu jgk dapat bg pngajaran kpd yg lain..dngn cara itu roh adik nurin dpat bersemadi dgn tenang..tunjukkan bhawa negara kita masih wujud keadilan terhadap orng yg teranaiya..

mutiara putih said...

assalamualaikum wrt wbt

Al Fatihah buat adik Nurin Jazlin...
dik, semoga bahagia dan aman disisiNYA...kami sedih dan pilu melihat pemergianmu dengan cara yang amat kejam....doa kami moga syaitan yang bertopengkan manusia akan segera menerima pembalasan ALLAH swt....Buat keluarga adik Nurin Jazlin..tabahlah dalam menghadapi dugaan ALLAH....

Ahmad Fariz said...

Assalamualaikum wrt wbt

kematian mmg tak dapat diduga...sebagai rakyat Malaysia,amatlah dukacita memandangkn Malaysia memang dikenali sebagai negara yang aman dan makmur.
Kepada keluarga adik Nurin,ingatlah,walaupun kita jauh,tapi kita masih melihat bulan yang sama,kematian bukan pengakhiran,tapi permulaan keapda kehidupan yang lain...insyaallah...

okoy said...
This comment has been removed by the author.
okoy said...

assalamualaikum.....

kami suami isteri mengucapkan takziah kepada keluarga nurinjazlin yg mati dibunuh.kami sangat terharu,kecewa,geram,benci dan terkilan diatas apa yg berlaku keatas nurinjazlin.kami berharap pihak berkuasa bekerja keras utk menangkap pembunuh terbabit.org ramai yg mempunyai maklumat minta tolong bg kerjasama supaya pembunuh tu dikenakan hukuman.kami berharap keluarga nurinjazlin dapat tempuhinya dengan tabah.ALLah itu Maha Adil.kami yakin orang ramai pasti akan membantu.sekiranya pembunuh tu dapat ditangkap,kami berharap dia diseksa dulu dan baru dibunuh.kita sama sama berdoa agar nurinjazlin ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan sama2lah kita berdoa agar pembunuh kejam tu ditangkap dan dihukum setimpal dgn kesalahannya....amin... Alfatihah buat arwah NURIN JAZLIN BINTI JAZIMIN.....

okoy n amie
okoy81@yahoo.com.my

Anonymous said...

SlM TAKZIAH BUAT KELUARGA NURIN JAZLIN BINTI JAZIMIN...........

Meraung,hancur,geram,sedih itulah perasaan saya sebagai seorang ibu apabila mendpt tahu mayat yg disumbat dlm beg itu adalah nurin jazlin anak comel yg selama ini kita tertanya-tanya mana dia dibawa. Saya pernah membayangkan nurin akan slmt pulang kepangkuan ibubapanya sempena Aidilfitri nanti. Tapi lain pulak jadinya. Saya sebagai org luar pun x sanggup menerima hakikat keputusan DNA pada awalnya. Tapi Allah telah menentukan segala-galanya. Saya meraung dan memeluk erat ketiga2 ank saya yg masih kecil bila melihat berita terkini mengenai Nurin. Ya Allah berat lagi perasaan Ibu bapanya. Wahai Dajal yg bertopengkan manusia sesungguhnya memang kau adalah dari keturunan Bangsat agaknya awaslah kau lupa Allah itu Maha Kuasa. Saya yakin Dajal ini akan segera diberkas. Buktikan Polis Msia memang cekap dan cepat. Buat Jazimin dan Norazian sabar dan tabah hanya itu yg mampu saya katakan....
Al Fatihah

Anonymous said...

Selamat sejahtera

Saya sebagai seorang ibu dapat rasakan keperitan seorang family Nurin ...kami semua berdoa agar culprit itu dapat di tangkap secepat mungkin. Adik Nurin adalah survivor untuk semua kanak-kanak pemergiannya amat sedih dan meninggalkan kesan yang mendalam kepada kanak-kanak yang lain kepada semua ibu bapa jangan biarkan sampai perkara sebegini berulang lagi. Di sekolah anak saya pun cikgunya selalu memberi nasihat berkenaan keselamatan budak

Sekian

ono said...

AlFatihah buat arwah Nurin Jazlin dan takziah buat kedua ibu bapanya.

Tiada kata yang dapat menggambarkan kesedihan yang dirasa atas apa yang menimpa Nurin dan mangsa2 pembunuhan yang lain.Kalau dulu , kisah pembunuhan begini hanya boleh didengar di negara lain, tapi kini di negara yang pernah begitu selamat dan aman, hampir setiap hari kita disajikan dengan kisah pembunuhan tragis.Paling menyedihkan bila kanak-kanak sekecil Nurin yang menjadi mangsa.

Buat semua ibu bapa diluar sana termasuk saya sendiri....

Eratkan pegangan tangan anak anda bila keluar kemana-mana kerana sekali mereka hilang dari mata belum tentu kita jumpa dalam keadaan bernyawa. Semoga tidak ada lagi berita pembunuhan seperti ini khasnya yang melibatkan kanak2 di masa akan datang. Selebihnya kita minta perlindungan dari Allah s.w.t.Semoga kita dan anak-anak kita semua terpelihara dari syaitan berupa manusia. Amin

Anonymous said...

Dear Jasni Abd. Jalil,

Assalamualaikum, I'm Shahray , my wife is Nurin Md Jamil, is 2nd cousin to Nurin ...we are living and working In Brunei and we will Insya Allah organise solat hajat for nurin at the Malaysia embassy in Brunei... I did sms Tok Lang Jalil and jazimin recently for condolences...only tok lang did reply....i understand jazimin situation ...harap harap pembunuh itu sefera di tangkap dan tidak ada belas kasihan di beri kepada pembunuh kejam itu....Kami di Brunei turut mengutuk perbuatan kejam yang tidak berperikemanusiaan seperti ini...

You can contact me at Shah2_y@yahoo
or my handphone (brunei line :8672279)...people in Brunei also saddened with the tragedy...

keluarga mengerti said...

Assalamualaikum wrt wbt

Al Fatihah buat arwah adik Nurin tersayang...kami tahu syurga tempat mu adik ku....

Saya dan isteri seperti warga malaysia yang lain, mengalirkan airmata mengenang perjalanan akhir hidup adik nurin tersayang, mengalir airmata kami mengenangkan tubuh yang kecil itu di perlakukan sedemikian rupa oleh IBLIS DURJANA.

YA ALLAH YA TUHANKU KAU AZABKAN LAH HIDUP IBLIS ITU SEAZAB AZABNYA DI DUNIA DAN DI AKHIRAT, DAN KAU TUNJUKKANLAH WAJAH SIAPA MANUSIA IBLIS INI. AMIN

Semoga seluruh keluarga adik nurin tabah menghadapi dugaan yang amat hebat ini.amin