Tuesday, September 18, 2007

Nurin taken away by "bunian"

Posted by: wan suhaidda on Tuesday, September 11, 2007 - 09:49 AM

Kuala Lumpur - The case of missing eight year old child Nurin Jazlin jazimin, has turned increasingly mysterious with a traditional medicine practitioner claiming that she has been taken away by a supernatural being.

60 years old Mohd Amin Abdullah, from Serdang who was joined the search for Nurin, believed the girl was being cared for a "bunian" or spirit.

He said, o­n August 20th when Nurin went missing, she was taken away by a "bunian" child of the same age as it was interested in Nurin’s illness.

Nurin had been reported to be suffering from hypertension and kidney ailment.

Mohd Amin is among that helping forensic hypnosis specialist Dr. Sazali Ahmad and five of his students to locate Nurin.

Meanwhile, Nurin’s father, Jaziman Abd Jalil said, several traditional medicine practitioners who offered to help find Nurin had told him the same thing.

- Bes.Online (RTM)

13 comments:

Anna Teh said...

Deepest condolences to the family of Nurin Jazlin. We are deeply saddened with the news that the body in the bag is Nurin indeed. Al-Fatihah.

Ahmad said...

Al-fatihah buat NURIN JAZLIN JAZIMIN. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya dan ditempat kan di kalangan orang beriman. Ya Allah, kau tunjukkanlah hukuman seberat beratnya kepada manusia kejam yang telah melakukan perkara terkutuk terhadap adik nurin itu. Amin.

Anonymous said...

semoga adik nurin menemui kebahagiaan sejati di sana, bertemu dengan Penciptanya....pada kita yang masih hidup, ambillah seberapa banyak pengajaran daripada insiden ini. janganlah alpa dengan keadaan sekeliling...lindungilah orang yang kita sayang..sesungguhnya Allah SWT lebih mengetahui baik buruk satu perkara...Al fatihah buat adik nurin

Christine d/o baskar rasa said...

My deepast condolence to sweet angel nurin and nurin's family.I am very deeply saddened with the news that in the bag is nurin.We malaysians will never let you die in vain.we will miss u very much.

umairah said...

Assalamualaikum..Al-Fatihah buat adik NURIN..Smoga rohnya dicucuri rahmat..Takziah buat En.Jazimin sekeluarga..Smoga tabah menghadapi dugaan ini...Setiap yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya..Allah S.W.T maha berkuasa...sama-sama lah kita berdoa agar pembunuhnya ditangkap..jalankan undang-undang yang lebih ketat wahai Malaysia,jangan biarkan kanak-kanak lain menjadi mangsa..Cukuplah keperitan yang Nurin rasa..banteras perbuatan zalim ini..

umairah said...
This comment has been removed by the author.
Nurhaidah Jamil said...

AL-FaTIHAH kepada adik Nurin.Semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas nya dan ditempatkan bersama org2 yg bertaqwa.AMIN.

fadly98 said...

Semoga Allah SWT mencucuri rahmat kepada Nurin Rahmatullah. Semoga pihak berkuasa berjaya memberkas manusia terkutuk ni!

dotecun said...

salam takziah kepada kedua ibubapa dan ahli keluarga adik nurin jazlin. InsyaAllah syurga tempat kanak-kanak yang masih tidak mengenal erti dosa dan pahala itu. kepada pihak berkuasa harap dapat mempertingkatkan tahap keamanan dan kesejahteraan negara ini sehinggakan anak-anak kecil pada masa ini sudah tidak dibenarkan bermain di taman permainan secara bersendirian walaupun taman permainan itu terletak hanya 2-3 minit dari rumah.

nurizzati said...

Ucapan takziah kepada keluarga adik NURIN kita yang telah kembali Kerahmatullah beberapa hari yg lalu.Saya berasa turut sedih apabila mendengar cara adik NURIN disiksa dengan kejam sehingga dibunuh dan diletakkan di dalam beg sukan.Apakah dosa adik NURIN sehingga diperlakukan kejam seperti itu.Saya mengharapkan agar pihak berkuasa mengetatkan lagi undang-undang supaya tiada mangsa yang akan terlibat lagi...............

azzatie said...

jgn percaya sgt dgn bnda2 tahyul ni..yg pasti,nurin dah kemabli ke rahmatullah..berdoa semoga rohnya dicucuri rahnat.. tangkap si edebag tu secepat mungkin.. jgn biarkan binatang tu hidup..ibu bapa harus peka dgn anak2...

azzatie said...

jgn percaya sangat dgn bnda2 tahyul mcm bunian ni..yg penting,adik nurin dah kembali ke rahmatullah, dan byk2 kan bersedekah al-fatihah kepada arwah adik nurin. pihak berkuasa harus menangkap binatang yang bedebah tu.. jangan bg hidup..kerat kemaluanm dia, anjing pun x nak.. ibu bapa harus peka dgn anak2 supaya setan2 yang bernafsu binatang ni x dpt ambil kesempatan.. apalah salah budak2 kecil sehingga sanggup diperlakukan sedemikian rupa? di mana letaknya peri kemanusiaan? atau adakah akal mula diselubungi nafsu binatang??????

NAZURA said...

Nurin sayang, andainya Nurin tahu apa yang sedang berlaku. Mungkin Allah membenarkan Nurin melihat kesedihan kami ini. Tak tertanggung rasanya kesedihan dan kemarahan ini. Apatah lagi kedua ibubapa mu. Ya Allah berilah kami kekuatan. Namamu dan wajahmu sayang sentiasa di mata, sentiasa di hati, sentiasa dibibir. AL FATIHAH..