Saturday, September 22, 2007

Rakan meratap

KUALA LUMPUR 21 Sept. – “Saya tidak percaya adik saya sudah meninggal dunia. Raut wajahnya berbeza ketika saya melihat jenazahnya dua hari lalu di Hospital Kuala Lumpur.

‘‘Hari ini apabila saya melihat semula jenazah, wajahnya sama seperti adik saya,” kata Nurin Jashira, 11, kepada pemberita ketika ditemui di Madrasah Assa’Adah Seksyen 1, Wangsa Maju, di sini hari ini.

Menurutnya, dia menangis apabila mendapat tahu adiknya itu sudah kembali ke rahmatullah.

‘‘Nurin merupakan adik kesayangan saya dan sering bermain-main dengan saya. Kini dia sudah tiada lagi,’’ ujarnya.

Sementara itu, rakan-rakan Nurin Jazlin yang turut ditemui berasa sedih dengan kejadian yang menimpa kawan mereka itu.

Farrah Liyana Fadzil, 11, berkata, setiap petang dia dan Nurin Jazlin bermain di padang permainan berhampiran rumah mereka.

‘‘Tetapi kini Nurin Jazlin sudah tiada lagi,’’ katanya.

Seorang lagi rakannya, Hafizah Harwan, 11, berkata, dia bersama rakan-rakannya yang lain sering pergi ke sekolah bersama Nurin Jazlin.

‘‘Dia suka berlari-lari anak bersama kami. Kami kesunyian kerana tidak lagi kedengaran gelak ketawa rakan baik kami itu,” ujarnya.

- Utusan Malaysia

176 comments:

Anonymous said...

Al-Fatihah Buat adik nurin..
Buat kak norazian dan suami tabah lah hadapi ujian yg maha berat ini..Allah menjanjikan syurga buat adik nurin dan dia akan menanti serta membantu mu disana..Insyaallah..

~NIZAM~ said...

Al Fatihah buatnya..semoga pembunuh kejam ini dapat ditangkap dan dihukum seadil-adilnya.

Balkis said...

Al-Fatihah buat Nurin...smg rohnya dicucuri rahmat..tenanglah Nurin disana..InsyaAllah pembunuh kejam itu akan mendapat pembalasannya...

ATIKAH NABILA said...

AL-FATIHAH buat adek nurin..
smoga di akhirat kelak,pembunuh kejam i2 akn dihukum seadilnya......

Dina Mushahar said...

Takziah buat kak norazian sekeluarga.Moga kes ini menjadi pengajaran buat kita semua.Kita selalu ambil tak kisah(take things for granted)Jadi kes ini sepatutnya menjadikan kita lebih berhati-hati.

Taffa said...

SEMPURNA LAH SUDAH SATU TARGEDI YG BEGITU MENYAYAT HATI SELURUH RAKYAT MALAYSIA....

SATU KEMATIAN YG TRAGIS BUAT INSAN KECIL YG TIDAK BERSALAH ADIK NURIN JAZLIN DISEMADIKAN DILIANG LAHADNYA. MUDAH MUDAHAN IANYA DIRAHMATI ALLAH.

BUKAN SATU ATAU DUA ATAU TIGA BERLAKU NYA PERKARA BEGINI MUNGKIN ADA YG LEBIH TRAGIS DARI ITU PON MUNGKIN ADA, DARI KEMELUT MANUSIA YG TIDAK BERPERIKAMANUSIAAN MAKA SEMPURNA LAH SUDAH... EPISOD YG BEGITU TIADA BOLEH DIGAMBARKAN KEKEJAMAN YANG BERGELAR MANUSIA MASIH LEPAS BEBAS MANUSIA BERPERANGAI PERSIS "BINATANG HAYENA" YG TIADA LANGSUNG PERASAAN BELAS EHSAN TERHADAP SI ANAK KECIL INI.

PERCAYALAH KEHIBAAN KESEDIHAN INI TAKKAN LAMA, HILANG DARI INGATAN KITA SEBAGAIMANA HILANGNYA LAPURAN INI DIDADA DADA AKHBAR. SEGALA BALA YG DITURUNKAN OLEH MAHA KUASA "ALLAH S.W.T" BERLALU TANPA MAHU KITA MENGAMBIL SATU PENGAJARAN DARI PERISTIWA ITU, ADALAH SESUATU YG AMAT DIKESALKAN.

BEGITULAH SIKAP MANUSIA DUNIAWI. INI ADALAH SATU HIKMAH YG PERLU UNTUK KITA SESAMA BERFIKIR APAKAH YG MAHU DI BERITAHU KEPADA KITA DARI YG MAHA KUASA "ALLAH".

IANYA TIADA PENYELESAIAN JIKA TERUS MENUNDING JARI KEPADA SESUATU PIHAK SAHAJA, KITA HARUSLAH MEMPERSALAHKAN DIRI KITA SAMA, DENGAN SIKAP KITA YG TIDAK PERIHATIN SERTA PEKA.

ISTILAH "JAGA TEPI KAIN SENDIRI & BUSY BODI" SUDAH TIDAK BOLEH DIGUNA PAKAI LAGI, JIKA KITA TIDAK MAHU PERKARA INI BERULANG. PENYUMBANG SEBENAR DALAM KES ADIK NURIN INI ADALAH SIKAP MASYARAKAT YANG KURANG PERIHATIN.

PASAL MENGATA SESAMA SENDIRI CUKUP CUKUP PANDAI SERTA BERGELIGA. MAKA HENTIKAN SEGALA PERKARA INI. HARI INI MUNGKIN KELUARGA JAZIMIN DAN KITA TIDAK TAHU BILA MASA KITA.

SEMACAM TIADA JALAN PENYELESAIAN DAH..... BUNTU, SERTA TERPAKU OLEH TRAGEDI DEMI TRAGEDI. INI LAH YG DIKATAKAN PENENTENGAN KITA TERHADAP HUKUM "ALLAH" MAKA INILAH BERLAKUNYA TRAGEDI INI.

JANGAN DIKESALKAN JANGAN DIRINTIH, KERANA KITA SEMUA PERLU REDHA PEMERGIAN ADIK COMEL MENGHADAP ILLAHI.

BERBALIKLAH KITA KEPADA ASAS SEBENARNYA HUKUM ALLAH ITU, NESCAYA TIADA CACAT DAN CELANYA JIKA KITA PATUH DENGAN HUKUM YANG DITURUNKAN OLEH " ALLAH S.W.T" NESCAYA SEMUANYA INI TAKKAN BERLAKU.

YG BAIK ITU DATANGNYA DARI ALLAH YG TIDAK BAIK ITU DATANGNYA DARI SIKAP KEALPAAN SAYA.

ALFATIHAH BUAT ADIK NURIN
Kak Norazian dan Abg Jazimin tabah lah hadapi ujian yg maha berat ini..Allah menjanjikan syurga buat adik Nurin dan dia akan menanti serta membantu mu disana ..Insyaallah..

Ash said...

Bosan dgn sikap sesetengah polis yg sambil lewa ngan kes-kes yg ada..bila dah jadi liputan besar media baru nak terhegeh-hegeh

Bosan ngan org yg tiba-tiba nak politikkan pulak isu ni, salahkan kerajaan, salahkan menteri..padahal kalau org tu dah ada nafsu binatang, buat undang2 sekeras mana pun bukan dia takut..tp aku tetap tak bantah kalau benar hukum hudud nak dijalankan, sebab kalau boleh mmg aku nak tengok pembunuh ni direjam sampai mati..ataupun kalau boleh sula depan org ramai lagi bagus

Al-Fatihah utk adik Nurin..harap famili adik Nurin dapat dikurniakan kesabaran dan ketenangan dalam menjalani hidup utk waktu mendatang..dan harap setan tu dapat ditangkap secepat mungkin..Amin

STUDENT UITM said...

Al-Fatihah buat arwah adik Nurin Jazlin...
Semoga rohnya dirahmati dan dicucuri rahmat Allah S.W.T. Takziah kepada keluarga mangsa. Kami harap pembunuh itu dihukum seadil-adilnya....

STUDENT UITM DUNGUN,
DEE...

LOVELY GIRLS,DEE said...

Al-Fatihah diucapkan buat adik Nurin Jazlin...semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah SWT. Kepada ibu dan bapa arwah adik Nurin, terimalah ini semua sebagai satu dugaan yang pasti ada hikmah disebaliknya..AMIN

STUDENT UITM DUNGUN
(DEE PART 3)
ROS,IDA,LINA,IRA,WANI,SHIMA,LYA

Anonymous said...

i dun noe wut 2 say anymore....
but i feel so disappointed wif wut happen 2 arwah nurin....
our government especially police must do sumthing before its getting more worse...
i beg to all of u....
pliz give co-operation to make it easy to catch da rapper+murderer...
if there any information,please go through to da police...

Anonymous said...

takziah diucapkan kepada keluarga nurin. may she rest in peace. i have a daughter...she's nine. i hold her tighter in my arm now whenever i think of nurin. it break my heart and bring tears to my eyes when i think of the pain and suffering nurin went thru. may god bless her soul.

Anonymous said...

tahziah diucapkan kepada keluarga adik nurin...Moga polis dapat tangkap pembunuh bertopeng binatang dengan secepat yg mungkin..dan dikenakan denda yg bertimpal-timpal kepada manusia seperti binatang itu..

Anonymous said...

tahziah diucapkan kepada keluarga adik nurin...harap polis dapat bertindak dgn secepat yang mungkin bg menangkap pembunuh kejam itu..moga pembunuh ini dikenakan hukuman yg adil dan setimpal..

UTHM student.
(CE CREW)

Anonymous said...

takziah diucapkan kepada keluarga adik nurin...harap polis dapat bertindak dgn secepat yang mungkin bg menangkap pembunuh kejam itu..moga pembunuh ini dikenakan hukuman yg adil dan setimpal..

UTHM student.
(CE CREW)

Anonymous said...

Takziah buat kakak dan abg tabahkan hati dan kuatkan semangat...
Kalau zaman dahulu jiran dpt menegur dan menjaga anak2 jiran seperti anak2 sendiri namun kini masyarakat sebaliknyaa...dan kini masing-masing sibuk dengan urusan sendiri... hinggakan ada yg tidak kenal jiran....renung2kanlah

Pak Edi said...

al Fatihah buat adik Nurin..
Dear adik Nurin...
jangan risau sayang...syurga menantimu..
segala keperitan yang adik tanggung akan dibalas olehNya..
Dia maha adil..tiada yang lebih berkuasa dariNya...
semoga roh mu dirahmati ALLAH..
semoga ALLAH melaknati manusia berhati binatang ini..
ALLAH tidak pernah leka untuk memberi ganjaran kepada hambaNya..
Amin

-Pak Edi-

Anonymous said...

Al fatihah to Nurin....

What had happened to Nurin was very sad. A sex killer maniac who did not give a damn to what was being highligthed in all media stream for around 28 days since the abduction. Maybe he did not read/hear or ignorance we dont know. Might be also this linked to child sex maniac from foreign countries who came here and use local to abduct kids and videotape their activities and them spread them in child porn group all around the world. They have targetted various countries before such as Vietnam, Cambodia and other third world countries....

Opps...Now i am getting carried away.

Pada aku..kalau dapat tangkap penjenayah ni kita hukum mereka secara live. Yang terbaik ialah ikut cara Islam. Tapi kalau kalau ikit cara yang ada dalam enakmen kita pun hentamlah...janji live ..biar semua orang tengok! ..baru boleh hadirkan perasaan gerun pada all would be killer tu...

Anonymous said...

Al-Fatihah buat Adik Nurin Jazlin..hingga ke hari ini saya masih sebak apabila mengingatkannya... syurga menanti mu di sana...

Kepada keluarga bersabar lah dengan dugaan yang amat berat ini... hidup perlu diteruskan....

Anonymous said...

Tolonglah polis.. jangan nak bedolak-dalik lagi. Dulu cakap suspek dalam perhatian, tunggu masa nak bertindak..tup-tup arini lain pulak cerita dia nak siasat motif dendam atas family Nurin. Apa sebenarnya ni?? Apa yang polis buat sepanjang kehilangan Nurin? Mengapa baru kini nak sibukkan tubuh pasukan khas? Apakah selepas PM bersuara baru nak terhegeh-hegeh? Come-on la polis..kami takut dah nak duduk di Malaysia ni dengan pelbagai jenayah kejam yang berlaku. Jangan ada lagi kes Nurin yang kedua berlaku di nagara yang amat kita cintai ini. Al-Fatihah buat Nurin....

Anonymous said...

Salam takziah buat keluarga allahyarham kak Ngah. Sebagai ibu kepada tiga anak perempuan yang sebaya dengan arwah dan adik- beradiknya, pilu yang yang teramat sangat apabila kak Ngah diperlakukan sebegitu. Saya tidak menangisi kematiannya, kerana yang hidup pasti mati, Tapi saya meratapi cara kematiannya yang diperlakukan sedemikan rupa oleh iblis (binatang pun tak tergamak melakukan sedemikian)yang bertopengkan manusia. Buat Sdr Jazimin dan Pn. Norazian, saya pasti senyuman kak Ngah adalah lebih manis ketika menanti kalian di pintu syurga. Kami tetep bersama anda dan berdoa agar pembunuh kejam tersebu akan mendapat pembalasan setimpal di dunia dan akhirat. Al Fatihah buat Kak Ngah NURIN JAZLIN yang turut kami sayangi.

Az - Shah Alam

zeela said...

Salam untk smua...
al-fatihah buat Allahyarhamah Adik Nurin Jazlin...semoga rohnya d'cucuri rhmt oleh Yang Maha Kuasa...
Walpun lari ke lubg cacing,Allah tetap dpt mncri..
Same2 doakn agr pmbunh 2 dpt balasn yg setmpal,,
bukn kt dunia jer...tapi kt akhirat lg dhsyat..



Buat sekalian..
jgn tmbhkn lg kerunsingn fmly drng..
bygkan bnd 2 b;lku d'klgan ahli keluarga kter...

Fazil said...

Alfatihah untuk adik Nurin.Sungguh sedih dan tragis peristiwa yg berlaku terhadap beliau. Walaubagaimana pun, yg tinggal hidup hendak lah diteruskan. Kepada jazimin, anda ada anak yg tinggal lagi. jaga lah mereka dengan penuh kasih sayang. Mungkin ini satu iktibar. Allah tetap menghukum orang orang yg zalim. Kepada pembunuh adik Nurin, ingatlah, dosa yg anda lakukan terlalu besar. Anda tidak terlepas dari seksaan ALLAH yg amat dahsyat.

Anonymous said...

Al-fatihah...
Semoga di bulan Ramadhan yang mulia ini ada sinar keadilan buat arwah adik nurin jazlin. Amin..
Bersama-sama kita berdoa dan memohon kepadaNya agar roh adik nurin tenang bersemadi.

From Johor Bahru...

syukie said...

Takziah kepada keluarga En. Jazimin. Amat menyedihkan...sadis...semoga pembunuh allahyarham dapat ditangkap..kemudian di tunjukkan muka pembunuh itu kepada seluruh rakyat Malaysia...biar satu Malaysia tau siapa pembunuh berhati binatang dan tiada sifat manusia itu.Aminnn....

grim reaper said...

Al Fatihah buat dik nurin..

Death to the perpetrator.. sekiranya di tangkap biar saya jadi tukang gantung nya

Anonymous said...

salam sumer..
alfatihah utk arwah adek nurin...
semoga arwah dicucuri rahmat n aman disana..
kpd keluarga arwah..bykkan bersabar..ini adalah dugaan dariNYA..setiap dugaan itu ada hikmah nya..

Anonymous said...

aku sakit hati btul dgn knyataan pihak bkuasa nk ambik tndakan ats family nurin.. apa yg bodoh sgt? bnda dh jadi nk buat cam ner? ngat they all suker ker jdi cam nie? skrg bnda yg pling pnting cari manusia sial tu & hukum.. sblom tu bg kat abg Jazimin dlu.. tibai smpai lembik dlu baru polis buat kerja.. aku rsa pmbunuh cam tu lbh baik dpt kt org awam.. baru dia tau nasib dia.. meh kita lak sumbat terung & timun kat dia.. rodok bontot dgn btg kayu apa rsa dia? sakit hati aku nie..

pd ibu bapa nurin semua warga malaysia bersama mu.. kami semua mdoakn smoga pmbunh adek nurin akn dikesan.. Ingatlah kita ada ALLAH..

Anonymous said...

Alfatihah khusasan buat adik nurin,
Semuga ruhnya ditempatkan bersama-sama para solehin,
Takziah buat seluruh ahli keluarga beliau.Bersabar dalam melalui kehidupan,semuanya dari ALLAH, pada dia kita memohon.

Anonymous said...

Alfatihah khusasan buat adik nurin,
Semuga ruhnya ditempatkan bersama-sama para solehin,
Takziah buat seluruh ahli keluarga beliau.Bersabar dalam melalui kehidupan,semuanya dari ALLAH, pada dia kita memohon.

Anonymous said...

salam..
al-fatihah buat adik nurin.
kepada keluarga arwah, semoga tabah dan sabar.
Allah pasti membalas kezaliman yang telah dilakukan. inshaAllah.
kita sama2 berdoa semoga kisah seperti ini tidak berulang lagi.Amin...
Jaga diri kita dan orang lain juga...amalkan sikap ambil berat!!

Anonymous said...

Al Fatihah untuk adik Nurin..tak terbayang penderitaannya disaat kematian yang memilukan. Sungguh tak disangka di negara yang 50 tahun merdeka ini wujud manusia yang sebegitu kejam. Lebih kejam dari seekor haiwan.Apa yang penting kes ini di harap dapat cepat diselesaikan sebab setahu saya pembunuh ini tidak waras dan dia akan mengganas lagi. Harapnya kisah ini sentiasa di buka agar masyarakat sentiasa berjaga-jaga dengan manusia berbulu serigala.janganlah kita buat spekulasi tanpa pihak berkuasa memberi kenyataan rasmi kerana apa yang kita rasa lebih teruk di tanggung oleh keluarga Nurin.Mereka sudah kehilangan anak dengan begitu tragis jangan kita tambah lagi penderitaan itu. Tapi apa yang saya tahu kejiranan kita sudah tidak selamat lagi untuk kanak-kanak. Bayangkan kanak-kanak nak keluar hanya beberapa meter dari rumah sudah menjadi bahaya terlalu besar. kalau macam tu takkan budak-budak semua nak dikurung dalam rumah?

Anonymous said...

Takziah buat keluarga allahyarham adik Nurin. Semoga tabah dan sabar menghadapi dugaan Allah ini. Hanya airmata dan doa dari kami sekeluarga semoga roh allahyarham dicucuri rahmat dan syurga tempatmu anakku.

rina said...

alfatihah buat nurin yang dikenangi sepanjang hayat....insyallah akan jumpa pembunuhnya...

yunus said...

Sesungguhnya roh arwah sedang bergembira di dalam syurga....Tiada lagi tangisan...tiada lagi kesakitan...tiada lagi rayuan...Senyumlah sepuasnya...bergembiralah sepuasnya Ratu Hatiku...Ratu Hati Rakyat Malaysia....

Anonymous said...

Bosan dengan foolis...kejap suspek dalam pemerhatian...kejap nak tangkap sehari dua...kejap buntu...kejap nak tubuhkan pasukan penyiasat..alih-alih nak dakwa parents nurrin kerana kecuaian...apa neh? Jangan tukar topik boleh tak wahai foolis.. cari pembunuh tu sampai dapat.. tak payah nak sibuk-sibuk nak dakwa dakwi.. cuba kena kat anak korang..

Apa-apa pun family nurrin tetap dapat sokongan rakyat... alfatihah untuk nurrin..

MasLyyana-Alor Star said...

Takziah buat family Abg Jazimin dan Kak Azian..Saya amat bersimpati dgn nasib yg menimpa adeq NURIN JAZLIN..Semoga tabah mengharungi dugaan dr Allah ini....Syurga sudah pasti buat adeq nurin jazlin..Setiap apa yg berlaku,pasti ada hikmahnya...

Al-fatihah buat Allahyarham Nurin Jazlin Bt. Jazimin.........

fai said...

klu dpt SETAN tuh aku tingin sgt nk belasah dia pastu aku nak seksa dia cam dia seksa adik nurin tuh..aku pikir sume rakyat MALAYSIA pun tingin nak wat camtu jgakkan?
buat keluarga EN JAZIMIN..takziah n tabahkan hati menempuh kedukaan ini...
Al Fatihah buat adik nurin jazlin

Anonymous said...

my comment on pdrm's lack of credibility this morning was removed. is this blog being sanitised?

amazingly idiotic way of running a country. let's start a new blog.

all pls make sure adik nurin didn't go in vain. pdrm, buck the hell up. live up to your name. no more "we're closing in" kinda news. either prove you can do your job or just resign in shame.

Sharizal said...

Al-Fatihah buat Allahyarham..

Selagi pembunuh keji ini tak di beri hukuman yang setimpal selagi itulah usaha untuk menjejak pembunuh ini harus di giatkan. kepada pihak polis gunakan lah motto mesra, cepat dan betul itu.. jangan terlalu mengambil masa yang lama.

covertshahira said...

salam takziah buat family nurin...
saya amat simpati dgn kejadian yang berlaku..apatah lg die adalah seorang kanak2yg baru meningkat dewasa..
x mengerti ape2..
kejadian ini membuatkan saya takut &berhati2 kerana saya mempunyai adik2 yg sedang meningkat dewasa seperti nurin.
SBG mengambil iktibar dr tragedi adik nurin.
saya akan berusaha menjaga adik2 saya sebaik yg mungkin..
Nurin,semoga roh mu dicucuri rahmat.

Anonymous said...

Alfatihah buat adik nurin... Semoga rohnya tenang disana...
Buat keluarga adik nurin... dugaan ini sememangnya terlalu berat utk ditanggung...Ibu bapa mana yg mahukan menjadi sbegitu..bersabarlah..
Ini semua ujian Allah terhadap hambanya...
kami sentiasa berdoa semoga pembunuh yg kejam itu akan mendapat balasan sewajarnya....

Anonymous said...

takziah buat keluarga nurin jazlin..
semoga redha di atas segala ketentuan NYA.
balasan di dunia dan di akhirat pastinya menunggu....
berwaspadalah kita semua..
al fatihah buat arwah adik nurin jazlin..

liz81 said...

Al-Fatihah khas buat Adek Nurin yg amat dikasihi..

Buat liz, suami,anak-anak serta keluarga mendoakan agar roh adik Nurin aman dan tenteram disana..Airmata kami sekeluarga mendoakan agar pembunuh yang berhati binatang ini akan menerima azab yang dashyatnya di dunia dan diakhirat..Amin..

nurabadi said...

Sesungguhnya Allah akan mendatangkan ujuan bagi mengangkat martabat hambanya. Beruntunglah kepada mereka yang bersabar kerana sesungguhnya janji Allah adalah benar....

nurabadi said...

Sesungguhnya Allah sentiasa menguji kepada setiap hambanya. Beruntunglah bagi hambanya yang bersabar. Janji Allah adalah benar.

Bad said...

Masya'allah,,.,,,,apa telah jadi dunia sekarang ini...adakah ini tanda-tanda kiamat....manusia sudah tidak boleh berfikir lagi seperti manusia...berfikir seperti binatang buas.......

Kerajaan perlu ambil tindakan serius dan cepat untuk melindungi kanak-kanak dan pihak berkuasa perlu aktif.....ingat !!....anda dipilih oleh rakyat...buatlah sesuatu untuk rakyat....kalau tidak ada perubahan,,,,,tunggu ! Pilihanraya akan datang.....jgn menyesal di kemudian hari...kerajaan perlu bertanggungjawab utk membuat sesuatu.....

Anonymous said...

inilah masanye hukum hudud dilaksanakan.....kalau tidak,entah anak siapa pula yg akan mjadi mangsa selepas ini...Allah telah menetapkan sesuatu dgn sbaik2 kejadian..Jadilah bertindaklah dari srkg sblm tlambat...

Bersama2 kita tegakkan hukum Allah SWT.....

MasLyyana-Alor Star said...

saya sekeluarga amat bersimpati di atas apa yg telah berlaku kpd adik NURIN JAZLIN...Setiap hr kami bercakap ttg Allahyarham adik nurin..betapa seksanya beliau menanti saat kmatian yg tlalu tragis..yg tidak boleh diterima oleh akal&fikiran seorg manusia yg waras...tlalu perit untuk kita bayangkan peyeksaan yg beliau alami...Pelaku yg kejam itu haruslah menerima hukuman yg setimpal di atas ketidak perikemanusiaan nye kpd kanak-kanak malang itu...Bersama-sama kite membantu supaya pelaku itu dpt diheret ke muka pengadilan...

Turut merasa kehilangan..;
Md. Bahrin Bin Ibrahim,Sufiah Bt Majid,Mohd Fariq Izwan,Fariza Nur,Mohd Syazwan Hafiz, Mohd Haziq Hilmi, Mohd Hadri & Murni Syahirah.....

AL-FATIHAH............

MasLyyana-Alor Star said...

Saya tlalu respect pd ibubapa adik nurin jazlin krn amat tabah menerima keputusan yg tlalu sukar ini...byk2kn bsabar..Berserah kpd Allah swt..DIA Maha Berkuasa...Teruskan hidup....Teruskan awasi kakak dan adik kpd Nurin...Mulakan hidup baru dgn lembaran yg baru...

InsyaAllah,saya sekeluarga sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahgiaan abg Jazimin&Kak Azian Sekeluarga......

Anonymous said...

betapa terkejutnya bila kita digemparkan dengan penemuan mayat kanak-kanak perempuan yang meninggal dalam keadaan menyayat hati....betapa kejamnya manusia yang melakukannya... ke mana hilangnya keperimanusiaan manusia yang dikenali sebagai makhluk yang berakal...ke mana hilangnya nilai moral manusia.. fikirkan lah lagikan binatang sayangkan anak, ni kan kita manusia...

mrsmystery said...

alfatihah , hope she is now in peace , to rapist out there , go die n YOU should so!

Anonymous said...

Takziah buat keluarga Nurin, apa yang berlaku ditangisi segenap lapisan masyarakat.
Apa yang diharapkan agar kes ini diselesaikan segera dan usahlah ditambahkan bebanan keluarga ini dengan berbagai spekulasi.
Pihak berkuasa & wartawan tolonglah fahami hati & perasaan keluarga ini, jangan ditanya soalan yang bukan2 dan janganlah membuat kenyataan yang tidak2. Buat kerja masing2 supaya manusia berhati iblis itu segera ditangkap dan bukannya bertanya dan memberi kenyataan yang bertujuan menutup pekung di dada sendiri.

Buat Abang Jazimin dan Kak Azian, simpati kami sekeluarga tidak terucap dengan kata2 @pun linangan air mata, semoga kita semua tabah, tabah dan tabah.

Anonymous said...

al-fatihah....salam takziah daripada saya untuk keluarga kak norizan...bersabarlah... mungkin ada hikmah disebalik setiap kejadian itu... ingatlah yang ALLAH sentiasa bersama kita setiap masa dan ketika... tawakal lah kepada ALLAH...
semoga roh nurin dicucuri rahmat kesejahteraan dan ditempatkan dikalangan golongan yang beriman... amin....

Anonymous said...

semoga roh adk nurin dicucuri rahmat..amin...

Anonymous said...

al fatihah untuk adik nurin....
Ya Allah tak dapat digambarkan penderitaan dan azab yang ditanggung oleh adik nurin selama sebulan diperlakukan sedemikian oleh IBLIS tersebut...dalam keadaan ketakutan dan kesakitan arwah menghadapinya seorang diri...kenapalah polis berdolak dalik dalam menangani kes ini..mula² kata penjenayah dalam pemerhatian...pastu cakap dalam 2 3 hari penjenayah akan ditangkap...tiba² cakap temui jalan buntu...hari nie nak dakwa keluarganya pula kerana dituduh cuai...

Anonymous said...

mudah-mudahah allah akan tjukkan kita pembunuh nurin yang tak berhati perut tu.insyaalah doa akan dimakbulkan dlm bulan yg mulia ini. sama-samalah kita berdoa.

ilham_sufi79 said...

Al-fatihah buat yg tersayang Allahyarhammah Adik Nurul Jazlin...
Apapun saya berasa kesal dgn kenyataan IGP,Dato' Seri Nazri dan juga Dato' Seri Shahrizat agar ibubapa Nurin didakwa,bagi saya inilah satu kenyataan kurang bijak buat masa ini.Apa yg saya nampak seolah-olah pihak berkuasa cuba menutup kelemahan mereka memberkas pembunuh Nurin.Lebih sebulan masa yg diambil untuk mengesan Nurin dan akhirnya hanya jasad yg layu menjadi tatapan.Oleh itu untuk menutup kegagalan pihak berkuasa maka satu kenyataan bersama dibuat agar ibubapa Nurin didakwa atas kecuaian mereka.Cuba bayangkan sekiranya ini terjadi kepada anak-anak mereka...Pasti satu batalion pihak berkuasa dikerah mengesan pembunuh,tapi apakan daya ini tidak terjadi kpd mereka.Maka mereka tidak memahami kesedihan dan keperitan yg ditanggung oleh keluarga Nurin.
Wahai rakyat Malaysia,sekiranya ibubapa Nurin didakwa,bersatu hati-lah kita agar mendakwa juga kerajaan malaysia dan pihak berkuasa kerana gagal menyediakan persekitaran yg selamat untuk kehidupan kita.
Kepada IGP,Nazri n Shahrizat...anda tak layak memimpin.
Kepada keluaraga Nurin,banyakkan bersabar...ada hikmah yg tersembunyi d sisi Allah.

Anonymous said...

al-fatihah untuk adik nurin jazlin..tak dapat saya menahan kesedihan bila terkenangkn adk nurin jazlin..dan tak dapat saya gambarkan mcm mana terseksanya adk nurin jazlin di tangan si binatang sialan 2..tergamak dia membunuh seorang kanak2 yang tak berdosa semata2 ingin memuaskan nafsu sndiri..adik nurin wlau kakak tak pernah mengenali adk sblm ini,pemergian adk amat di rasai seluruh ahli keluarga akak dan seluruh rakyat malaysia..buat keluarga jazimin takziah saya ucapkan..dan yang pasti syurgala tempat adik nurin...al fatihah....we love u nurin jazlin...your name is beutiful NURIN JAZLIN BT JAZIMIN

Anonymous said...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...semoga dengan pemergian insan kerdil yang tidak berdosa akan membuka mata masyarakat malaysia agar lebih berhati-hati dan berwaspada...Insan yang bernama Nurin pasti akan diingati sepanjang zaman kerana kisah tragis yang tidak seharusnya berlaku kepada kanak-kanak yang berusia 10 tahun...marilah kita berdoa bersama-sama agar Allah menurunkan laknat kepada syaitan bertopengkan manusia itu!!!!Sesungguhnya Neraka telah menunggunya di SANA..
Kepada keluarga Nurin terutama ibu dan bapa adik nurin..tabahkanlah hati.Allah SWT sedang menguji kalian..Semoga rohnya dirahmati Allah..Amin
daripada: Mahazan,Linda & Akid

Anonymous said...

satu pesanan untuk pembunuh nurin, azab neraka menanti kau.jangan ingat boleh lari dari allah. allah maha mengetahui!

Anonymous said...

Al-Fatihah buat adik Nurin...

Kepada PDRM, anda tahu apa yg perlu dilakukan.. pembunuhan tragis ni mesti di cari siapakah pembunuh sebenar supaya dapat diadili dgn adil. Tolonglah wake up polis oi, buat la mcm CSI tu.. ke polis malaysia ni lemah? yg pembunuhan dulu pun tak dpt nak trace, apa ntah lagi pembunuhan adik nurin? si binatang bertopengkan syaitan dan jin ifrit tu.. Org mcm ni tak boleh dibiarkan berleluasa bebas di bumi mesia yg aman damai ni, wajib di hukum sampai mati! Biar dia taubat nasuha dan sedar diri akan siapa dia sebenar, klu tak di tangkap takkan sedar sampai bila-bila, ntah2 anak polis pula yg dirogol dan dibunuhnya... Tolong lah do something about it POLIS oii..!! geram dah ni! Agaknye pembunuh tu sedang bergelak sakan melihat polis malaysia yg tidak tahu benda dan tak tahu nak buat keje dgn CEPAT, CEKAP dan pantas... pembunuh-pembunuh yg lain pasti tergelakkan polis-polis dan dgn bebasnya mencari-cari mangsa seterusnya yg lemah... na'uzubillah!!!

Anonymous said...

Yang peliknya apesal laaa si menteri-menteri menyalahkan ibu bapa?? dah jelas malaysia negara aman damai watpe nak takut biarkan anak-anak yg selama ni selamat pergi dan balik ke mana-mana tanpa ditemani sesiapa dan dah jelas budak tu mmg tahu ke mana arah tuju, lain la yg tak tahu.. dan budak tu mmg dah biasa pegi ke pasar malam nak beli barang-barang kesukaan dia penyepit rambut!! rumah dekat je dgn pasar malam... yg disalahkan ibu bapa watpe? dah tentulah pasar malam tu terang benderang ramai org watpe nak takut?? dulu masa aku kecik-kecik mak bapak aku pun suruh aku pegi ke kedai sorang2 belikan barang-barang dapur kat kedai tok senin tu haa... jalan bukan main jauh lagi... (taklah jauh sgt) siap lalu sungai, belakang umah org, takder pun jadi apa2.. ini bukan salah ibu bapa, ini salah pembunuh tu!!!! seblom ni kami ingat malaysia adalah sebuah negara yg aman damai serta SELAMAT utk sesiapa shj, la ni malaysia dah tak selamat lagi! ramai sgt pembunuh wanita dan kanak-kanak.. mangsa semua yg lemah!! POLIS oiii..!! buat la something... pondok2 polis yg kosong tu perlu la di isi.. polis jgn la jadi MALAS!! pls la do something about it.. Malaysia dah tak selamat, nampak je selamat!

Anonymous said...

Assalamualaikum dan Salam Takziah.
Saudara Jazimin dan Pn. Norazian serta keluarga, diharapkan terus tabah, kuatkan semangat untuk meneruskan kehidupan.

Kepada pihak yang berkenaan, tolong hormati perasan saudara kita ini, sudahlah kehilangan anak tersayang kini ditambahkan pula kata-kata dan tohmahan terhadap beliau. Hentikan sebarang spekulasi, buat kerja dan buktikan.

Kalau nak kira berapa ramai yang tidak menjaga anak...lihatlah anak-anak muda yang berfoya2, merempit, pil khayal, dadah, seks bebas dan macam2 lagi gejala sosial yang patut dipantau. Camne tu???

Nak dakwa saudara kita ini? bagaimana dengan 3 anaknya dan isterinya? nak biar mereka terabai? nak biar tiada perlindungan?

Al-Fatihah untuk Adik Nurin.

Reen said...

AL-FATIHAH Buat Adik Nurin..
Semoga rohnya dicucuri rahmat.. semoga tenang disana..
Saya berharap agar pihak polis segara dapat menangkap 'binatang' tersebut. Jangan lah melengah-lengahkan kes penangkapan dengan hendak mendakwa ibu bapa Nurin pula.. Sudah lah mereka sedih dengan kehilangan anak kesayangan ini pula hendak di dakwa... Harap pihak polis berpegang kepada janji ingin menangkap penjenayah dengan segera..

Buat ibu bapa Nurin, semoga terus tabah hadapi kehilangan Nurin tersayang. Redhakan pemergiannya. Mungkin ada hikmah disebalik kejadian ini.

Anonymous said...

Al-Fatihah buat adik Nurin jazlin...smg rohnya dicucuri rahmat..Takziah kepada keluarga En. Jazimin diatas pemergian adik nurin jazlin. Amat menyedihkan semua rakyat malaysia...semoga pembunuh allahyarham dapat ditangkap dengan secepat yang mungkin..kemudian di tunjukkan muka pembunuh(binatang) itu kepada seluruh rakyat Malaysia...biar satu Malaysia tau siapa pembunuh berhati binatang dan tiada sifat manusia itu.Aminnn.... hidup menyusahkan orang...diminta tindakan undang2 yang setimpal dapat diambil keatas pembunuh tersebut.. lebih pun takpe

kayrul said...

Al-Fatihah buat adik Nurin jazlin...smg rohnya dicucuri rahmat..Takziah kepada keluarga En. Jazimin diatas pemergian adik nurin jazlin. Amat menyedihkan semua rakyat malaysia...semoga pembunuh allahyarham dapat ditangkap dengan secepat yang mungkin..kemudian di tunjukkan muka pembunuh(binatang) itu kepada seluruh rakyat Malaysia...biar satu Malaysia tau siapa pembunuh berhati binatang dan tiada sifat manusia itu.Aminnn.... hidup menyusahkan orang...diminta tindakan undang2 yang setimpal dapat diambil keatas pembunuh tersebut.. lebih pun takpe

Anonymous said...

Al- Fatihah buat adik Nurin..
Salam Takziah buat keluarganya..
Semoga tabah menghadapi segala dugaan dan ketentuan dariNya...

Terus terang saya sendiri tidak bersetuju dengan apa yg dianyatakan dalam akhbar hari ini untuk mendakwa ibu bapa adik nurin akan di didakwa..Setiap orang mengharapkan yg terbaik untuk anak mereka, namun maafkanlan mereka atas kesilapan yang tidak pernah mereka sengajakan..

Letakkanlah diri kita di tempat mereka...Jangan biarkan kesusahan mereka terus bertimpa2..

faz said...

Takziah...
Mungkin ada rahmat dsebalik kejadian ni. Mintalah petunjuk daripada-NYA supaya ditenangkan hati, jiwa & fikiran serta terimalah takdir ini seadanya...
AL-FATIHAH...
InsyaALLAH, nuri setia menanti ibu dan bapanya di syurga....

rina said...

ucapan takziah untuk norazian dan jazimin sekeluarga..smoga kalian tabah mghadapi dugaan hdup..ada hikmah disebalik yg terjadi..smoga adik nurin jazlin aman di alam sana..kpd org yg kejam + bersifat kebinatangan ini, kau tggulah balasan drpd Ilahi melainkan kau tlah b'taubat dan meminta maaf kpd keluarga adik nurin..

siti zafrina
student apium

Anonymous said...

Siapa yang jumpa Jenazah Adik Nurin?

Jauhkah adik Nurin dilarikan?

Kenapa nak dakwa keluarga Nurin?

* seronok la penjenayah lepas ni...

kita dirompak kita didakwa,
kita dibunuh jenazah kita didakwa,
kita dirogol kita didakwa,
kita dilanggar kita didakwa,
Anak kita diculik kita didakwa,

Anonymous said...

memang polis tak buat kerja...buat kerja hanya untuk dapat nama

Anonymous said...

Semoga roh adik nurin dicucuri rahmatnya...aminn..

Nape pula nak dakwa ibubapa arwah nurin??? agaknye adik nurin tu dah biasa pegi ke pasar malam sorang2 pula rumah dekat ibu bapa taklah takut coz pasar malam tu ramai org terang benderang...

Bersabar la bro Jazimin...dan sis (isteri bro) kuatkan semangat, dekatkan diri pd Allah mintak petunjuk.. biar si bedebah (pembunuh) tu di tangkap dan dihukum bunuh takpun hakim mengenakan hukuman yg sama mcm pembunuhan binatang tu lakukan ke atas adik nurin... biar dia rasa!!

Polis jgn nak tunggu goyang kaki lagi, kena bertindak sepantas yg mungkin, ini bukan perkara remeh temeh lagi dah, ni perkara SERIUS!! Jgn sampai anak-anak polis pula yg jadi mangsa pembunuhan sudah! cuba letakkan diri anda di tempat ibu bapa arwah? bagai mana rasanya?

Rissma
Ps: Meluat dgn menteri dan polis yg hanya tahu menyalahkan dan menuding jari kpd org yg tak sepatutnya apabila temui jalan buntu!

Anonymous said...

Al Fatihah buat Encik Jazimin sekeluarga dari saya dan keluarga. Allah menjanjikan syurga untuk anak anda.

Harap bila tertangkapnya pembunuh tersebut. Jangan biarkan pihak-pihak tertentu menutup mukanya (Buat tak malu dah dihadap ke mahkamah malu pulak.) Biar semua rakyat Malaysia melihat wajah pembunuh tersebut. Semoga keluarga anda membuat sembahyang hajat biar panas pembunuh tersebut.

Anonymous said...

Salah satu sebab pun Polis jugak. Bila repot kes kehilangan atau lambat balik, kena tunggu 24 jam. Cuba bayangkan 24 jam tu boleh sampai ke ribuan kilometer perjalanannya.

Anonymous said...

kepada ibu-bapa Nurin ..

bersabarlah, ini adalah dugaan Allah

semoga Nurin dimasukkan ke syurga tanpa hisab

hanim said...

sampainyer hati pembunuh tu buat mcm tu kat adik nurin..pembunuh tu patut diseksa sebelum dikenekan hukuman.mmg xpatut hidup la binatang macam tu..
ape2 pon,takziah pada family adik nurin.nurin dah aman kat sana..akan jadi bidadari syurga..

Anonymous said...

Kepada pihak berkuasa dan bapak-bapak polisi, jangan dok kalut nak ambik tindakan kat mak bapak adik Nurin pulak. Yang hangpa perlu dok kalut, cari si pembunuh yang kejam tu! Inilah agenda UTAMA bapak-bapak polisi sekelian. Jangan sibuk nak kumpul harta kekayaan sampai tugas UTAMA diabaikan.Mana ada mak bapak yang rela anak mereka diperlakukan sedemikian rupa. Takkan pula nak nak kurung anak 24 jam. Anak sorang tak pa lah mak bapak dok beri perhatian penuh kat yang sorang tu. Klu anak dah 3 / 4 orang camna? Tambah pula untuk kami ni org susah. Tak da duit nak upah body guard. Bibik pun tak mampu nak gaji. Tak da maknanya 50 tahun merdeka klu M'sia makin tak selamat untuk rakyatnya. Lebik baik dulu-dulu, anak sepuluh orangpun, pilah mana-mana tak da apa yang menerkam. Tak dak pun mak bapak depa jaga 24 jam. Termasuklah bapak-bapak polisi dan menteri. Inilah kesan dari slogan M'sia Boleh! Buat sdr Jazimin sekeluaraga kami amat terharu dan simpati dengan apa yang kalian lalui. Semoga roh NURIN JAZLIN dicucuri rahmat-NYA.

Anonymous said...

Assalamualikum...

Kepada semua ahli keluarga adik Nurin Jazlin,tiada perkataan lain yang boleh di ucapkan melainkan sabar...Saya tahu berat untuk ahli keluarga ini menanggung perkara yang maha hebat seperti ini.Saya sendiri tidak dapat menanggung perasaan seperti parents Nurin..Ketika komen ini di taip,air mata saya hendak mengalir tapi di tahan juga,tak baik di tangisi orang yg sudah tiada...Untuk adik Nurin,syurga nan indah di depan mata...Hidup tenanglah wahai adik Nurin....Kepada semua rakyat Malaysia yang prihatin,doa adalah paling mustajab untuk si pembunuh itu...Moga2,cepat2 di temui.Sakit hati tak tau nk kata...Biar dia dihukum setimpalnya dan puaskan hati suma orang dengan hukuman yang di beri..Kepada PEMBUNUH KEJAM YANG TIADA HATI PERUT,INGAT ANDA MEMANG TAK LAYAK HIDUP,BIAR MATI TERUS!!MENYUSAHKAN ORANG!!

Semoga kisah tragis ini membuka minda & hati semua orang,biarlah di jadikan pengajaran sampai bila2..

Ya Allah,kau berikan kekuatan untuk keluarga ini untuk meneruskan kehidupan.Kau tempatkanlah da lovely girl Nurin Jazlin ini di kalangan ahli syurga-Mu..Ya Allah,Kau bukakanlah ruang2 bukti untuk menangkap si penjenayah yang kejam itu..Amin Ya Rabbulalamin...

From: Nuwairah,Alor Star...

Anonymous said...

Al-Fatihah buat adik Nurin...

takziah buat keluarga adik nurin...diharap kalian sekeluarga tabah dan banyak bersabar dalm mengharungi ujian ini.....insyaallah akan dibalas dgn hikmah yg lebih baik...

semoga pembunuh tersebut dapat ditangkap dan dijatuhi hukuman yg berat.....pembunuh tersebut tidak boleh dikategorikan binatang krn binatang masih ada lagi mempunyai perasaan walaupun tiada akal....tapi pembunuh ini lebih teruk dan amat hina dari binatang....

Diharap pihak berkuasa dan orang ramai dapat berkerjasama dalam mencari pembunuh tersebut...

Semoga berita penangkapan pembunuh tersebut disiarkan secara menluas....agar kami rakyat Malaysia dapat melihat wajah manusia yg tidak punyai perasaan itu....

Ayra & Yatie Liepanbara

Rohaizad said...

Adik Nurin Jazlin tetap terpahat diingatan kita semua.... Sesungguhnya, kemungkaran akan pasti diperlihatkan oleh-Nya suatu masa nanti... Takziah buat En.Jazimin dan Puan Norazian sekeluarga.

Anonymous said...

AL-Fatihah buat Nurin Jazlin...

Ia sudah berlaku tak akan berundur lagi, yang mati tak akan hidup lagi, yang hidup beringatlah berikan sepenuh tanggungjawab menjaga anak kerana dunia zaman ni bukan lagi dunia yang selamat untuk membesarkan anak.

Anonymous said...

penat dengan pelbagai statement dari polis end of the day hampehhhh...

tolong la do something... for this... i really need this to be solve...

this guy/girl really challenge us to proof who she/he????

Aman Salim said...

Al-Fatihah Buat adik kesayangan rakyat Malaysia...kesakitan mu di balas dengan kegembiraan di sana..Allah lebih menyayangimu..
Kebenaran akan terungkai jua nanti....pemergianmu benar2 menyentap sanubari segenap lapisan masyarakat...laknatullah pada orang yang membuat kejam terhadap jasad ciptaan Maha Besar Allah ini...Allahuakhbar..

Anonymous said...

semoga roh mu dicucuri Rahmat....Amin..semoga semua ahli keluarga tabah menghadapi ujian dari Allah SWT...meskipun terlalu sukar untuk diterima tetapi percayalah setiap yang berlaku mungkin ada hikmah yang tersurat....kepada seluruh rakyat malaysia bukan sahaja hanya ada perasaan simpati tetapi beramai2lah kita sempena bulan yang mulia ini mendoakan agar penjenayah dapat dikesan.TAKBIR

amirul (pe-Jay) said...

al-fatihah wt adik nurin..
sy just nak bgi tau kalo kite jumpe sape yg lakukn kje bodoh nie kite seksa die cukup2!!!
biar die rase skit!!!
sy akn sentiase berdoa untk adik nurin..
kpade fmly yg lain jage la elok2 fmly kite smoga kite tenang dlm khdupan...

Anonymous said...

assalamualaikum. bg phak sy n fmily diharap jika tertangkapnya pembunuh adik Nurin Jazlin, pembunuh itu wajib disua dan digantung seperti hukuman semerah padi. Al Fatihah...

zo said...

Al-Fatihah buat adik nurin

x sangka didunia nie, ader org sebegini,yang sanggup berbuat benda seteruk ini kepada budak2,melepaskan nafsu....

semoga roh nurin dicucuri rahmat,n smoga ppembunuh tu di tangkap dan dihukum setimpalnya..

-zo-
airasia.

Anonymous said...

kami mengucapkan takziah wat family allahyarhammah adk nurin diatas pemergian allahyarhammah,,,semoga roh nya dicucuri rahmat....buat keluarga allahyarhammah sabarlah menghadapi dugaan yang menimpa keluargamu.......marilah kiter same2 berdoa agar pembunuh tersebut dapat mendapat hukuman yang setimpal didunia malah diakhirat kelak....
from nurul n mya...student segi college

kasmarahman said...

nurin jazlin......... AL FATIHAH BUATMU SAYANG !!!

masih terbayang-bayang wajahnya ketika di bawa Jazimin ke tournament & dinner badminton melayu malaysia.

Untuk Jazimin & Azian ....
Salam takziah dari akak & hj. Dan sememangnya Nurin telah berbahagia di syurga firdaus. segala kesakitannya telah diganti dengan nikmat yang tidak terhingga oleh ALLAH SWT di sana... SEMOGA KALIAN TABAH MENGHADAPI DUGAAN dan KAMI PASTI KALIAN BERDUA BEROLEH TEMPAT YG TINGGI DI SISI ALLAH SWT

Salam Takziah dari kami,( Haji abd Rahman & Kak Kasma ) mewakili :-

1) YM Nazir,AJK dan ahli kariah MASJID DIRAJA SULTAN SULAIMAN,KLANG
2)YDP, AJK & ahli PERSATUAN BADMINTON MELAYU SELANGOR
3) Presiden,AJK & ahli KELAB BADMINTON SETIA KLANG

Anonymous said...

al-fatihah buat nurin....senoga rohnye dicucuri rahmat...

Anonymous said...

harap pembunuh yg kejam....dapat balasan yg setimpal dengan perbuatan nya...hanya iblis dan syaitan saja yg sanggup memperlakukan seorang kanak kanak yg tidak berdosa sebegitu...ya allah kau hukum lah seadil adilnya penjenayah ini...amin

Anonymous said...

Al-Fatihah buat adik Nurin....saya mempunyai 1 org anak perempuan yang comel, so saya boleh rasa perasaan kedua org tua Nurin. Tak tertahan airmata ini mengalir. Semoga roh adik Nurin dirahmati dan dicucuri rahmat Allah S.W.T. Takziah kepada keluarga mangsa. Kami harap pembunuh itu dihukum seadil-adilnya....Marilah kita jadikan ini pengajaran buat kita yg mempunyai anak perempuan.

zalie78 said...

harap pembunuh di hukum seadil adil nya

mat islam said...

Al-Fatihah, semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Nurin Jazlin.

Kepada kedua ibubapa Nurin, banyakkan bersabar, berserahlah kepada Allah S.W.T.

InsyaAllah pembunuh itu akan dihukum jua. Allah maha kaya.
Pembunuh itu akan dapat ditangkap dalam waktu yang terdekat...marilah sama-sama kita doakan!

Anonymous said...

SALAM...TAKZIAH DIUCAPKAN PADE KELUARGA ALLAHYARHAM...DIDOAKAN ROHNYA DITEMPATKAN DLAM KALNGAN ORG BERIMAN....SY SENDIRI TAK DAPT NAK BAYNGKAN INSAN YANG SELAMA INI SERING BERGURAU SENDA DI SEBELAH KITA PERGI TANPA KATA2...BEGITU SHAJA PERGINYA....TAK DAPT NAK DIBYANGKAN BGAIMANE SY BLEH MENGHADAPI PEMERGIAN AYHNDA DAN BONDA TERCINTA...MOGA ALLAH PANJANGKAN UMUR MEREKA DAN TABAHKAN HATI INI MEGHADAPI SAAT2 SUKAR...PESAN SYE...AMALKAN AJRAN ISLAM...SENTIASALAH BERDOA AGAR KAUM KELUARGA KITA SENTIASA DILINDUNGI ALLAH WALAU DI MANA BERADA......SESUNGUHNYA DUNIA INI SYURGA BG ORG KAFIR TP NERAKA BG ORG MUKMIN...TERUSKAN MENGABADIKAN PADE YG ESA.....MOGA KITA SENTIASE MENDAPT RAHMAT-NYA...AMIN...AL-FATIHAH BG ALLAHYARHAM....SALAM....

SHAMEWON...S.ALAM....

Anonymous said...

zue_88 (uitm dgn)
al-fatihah...
hope da murder 'll b arested..
da murder should be kill infront all msia citzen!!!

Anonymous said...

saya amat berduka cita atas pemergian adik nurin... sy sbenanye sedih x terkate... d harap roh nye dpt bsemadi dgn aman...
sy kalo dpt pembunuh nye 2 mmg sy krje kn die btol2, xde belas kasihan nye....

liyana said...

Ayah dan Ibu......

Nurin pergi, bukan utk diratapi..
Nurin pergi, bukan utk ditangisi..
Nurin pergi menymbut panggilan Ilahi..

Nurin akn tunggu saat kita ketemu di pintu syurga....
Saat itu, genggamlah tngn Nurin sekuatnya...
Peluklah tubuh Nurin, jgn lepaskan...

Berilah cahaya Fatihah buat bekalan Nurin di alam Barzakh..
Nurin keseorangan ayah..
Nurin keseorangan ibu...
Insyaallah, perjalann Nurin akan diterangi cahaya keberkatan itu.....

Sayang Nurin tak pernah padam...
Peluk cium Nurin tak pernah usai di bawa angin kenangn..
Namun, derita tak akan selamanya berpanjangan.....
Relakan kepiluan itu pergi..
Demi adik2 yg masih disisi..

SAYANG KASIH CINTA NURIN....

AL-FATIHAH..

liyana said...

Redup matamu mnggamit kenangn dulu..
Hilai tawamu seakan menusuk ke kalbu..
Manja dan keletahmu tersemat rapi dlm lubuk ingatanku..

Mimpikah aku..?
Tatkala membayangkan tubuh mulus kecil yg tak pernah hadir mengisi ruang hidupku…

Gilakah aku…?
Tatkala menangisi insan comel yang tiada pertalian darah, tapi rebah tersungkur dek kebinatangan raksasa dajal yng berselindung di balik topeng kejam…!!!!

Nurin jazlin..
Indah namanya..
Setulus wajahnya…
Apa nasibmu sayang, mnjadi mangsa kebuasan nafsu syaitan…

Aarrghhhh dunia……….
Semakin hari semakin hitam…
Permainan duniawi yang tak pernah padam….
Dosa apakah hingga kau NURIN, menanggung segala beban..

Kalau beginilah wajah dunia…
Akhirilah sahaja riwayatmu…
Tiada lagi derita perit santapan pancaindera…
Biar hukuman Tuhan tentukan..
Biar kejahatan seantero dihapuskan…
Biar lupus laknat selautan..

Sayang adikku NURIN…
Kasih adikku NURIN…
Kau dihatiku NURIN..
Semadilah kau disana NURIN..
Syurga di tempatmu NURIN..

Al- fatihah…..

jahat tapi baik said...

assalamualaikum...
al-fatihah untuk adik nurin..
buat abang jazimin dan akak moga tabah mengharungi ujian allah s.w.t ini..kami seluruh rakyat malaysia akan sentiasa mendoakan kegembiraan,ketenangan dan kekuatan untuk abang sekeluarga..sesungguhnya kami berasa amatlah sedih dengan apa yang berlaku..kami akan berasa marah untuk abang sekeluarga..kami akan berasa amat hiba untuk abang sekeluarga..kami akan sentiasa barada di belakang abang sekaluarga untuk menghadapi dugaan yang taramatlah berat untuk di tanggung ini..allah sentiasa menjanjikan syurga untuk adik nurin..dia akan sentiasa gembira di sana..insyaallah..

Anonymous said...

from: SMK Kuala Kubu Bharu..(selangor)
; faris, ciki, kery;

al-fatihah buat allahyarhamah adk nurin jazlin.. semoge rohnye dicucuri rahmat... (adk kalo rjn g la cri pembunuhnye ye..)

kpd si pembunuhnye, jgn hrp ko dpt lps.. ktorg b3 kalo dpt jmpe ko mmg nahas ko, lauk ktorg keje kn...(kalo ade myspace add ktorg tau..)

w-a-n-n-y said...

ape kejadahnye nak dakwa mak bapak dia..ibaratnya dahla jatuh di timpa tangga..ditimpa rumah pulak.
aku ingat tergelak besar perogol tu kat luar sana..dalam gerak khas bukan main mantap lagi polis..dah betul2 tak plak cam tu.tak ke mangkuk nyer cam gtu..kalau perogol tu tak jumpa..aku nasihatkan tak payah lah buat drama ala2 gerak khas gtu..buat nyakit limpa ajeeeeee

Zaid bin Zali said...

Jenazah adik Nurin Jazlin baru sahaja dikebumikan. Seharusnya kepergian beliau memberikan kita dorongan yang kuat untuk terus menjejaki "Si Iblis" yang melakukan kedurjanaan itu, serta mengkaji bagaimana "Si Iblis" ini boleh wujud di tengah-tengah masyarakat kita, supaya kelahiran dan kewujudan makhluk yang sebegini boleh dibendung dan keselamatan terjamin semula.

Bagaimanapun, saya merasa begitu kesal dengan berita-berita yang dipaparkan oleh beberapa akhbar, termasuk kenyataan-kenyataan orang-orang yang berkedudukan tinggi di negara kita, yang seolah-olah hendak memesongkan fokus daripada kekejaman yang dilakukan oleh "Si Iblis" kepada "Kecuaian Ibu Bapa".

Kenapa isu "kecuaian" ibu bapa pula yang ditimbulkan dan diletakkan sebagai fokus atau topik yang diketengahkan? Kenapa tidak dibincang dan dibahaskan habis-habisan di dalam akhbar atau oleh mereka yang berkedudukan di negara kita ini tentang bagaimana "Si Iblis" ini boleh wujud dalam masyarakat dan melihat semula dan memperkukuhkan apa-apa sistem sedia ada untuk menjamin kemakmuran negara.

Ibu bapa boleh disalahkan atas kecuaian sekiranya anak-anak mereka hilang hingga tersesat, atau hilang hingga menyebabkan kemalangan pada diri anak-anak itu sendiri atau orang lain.

Selaku ibu bapa, seandainya anak-anak kita hilang, dalam keadaan biasa, kita biasanya akan risaukan anak-anak itu dari dilanggar kereta, terjatuh lubang atau dihanyutkan air. Itu adalah situasi dalam keadaan biasa, di mana negara adalah selamat atau dalam erti kata lain, tiada makhluk "Si Iblis" dalam masyarakat.

Tetapi bolehkan ibu bapa dianggap cuai jika anak-anak yang hanya keluar rumah untuk ke kedai atau pasar malam, tiba-tiba hilang dan akhirnya dijumpai mati dibunuh dalam keadaan yang sangat kejam?

Ini adalah satu Diversion atau Lencongan daripada fokus sebenar yang sangat tidak adil.

Mengapa kita tidak mempersoalkan bagaimana "Si Iblis" ini boleh wujud dalam masyarakat kita? Dan bagaimana pula boleh kita bendung makluk ini daripada tercipta dan hidup bebas di tengah-tengah kita? Adakah kita takut untuk membincangkan isu ini? Adakah kita takut kerana kita mungkin akan menemui kelemahan kita sendiri?

Selaku manusia, untuk kita memperbaiki diri, kita perlu terlebih dahulu mengetahui dan mengakui kelemahan diri sebelum kita mengambil tindakan untuk memperbaikinya. Samalah juga halnya dengan negara kita dan masyarakatnya.

Ada sesuatu yang tidak kena. Statistik telah membuktikannya. Malapetaka seperti yang menimpa adik Nurin Jazlin pernah menimpa adik-adik yang lain sepertinya. Kita perlu mengkaji dan menelitinya, atau selama-lamanya kita akan hidup ketakutan, sehingga anak-anak kita membesar terkurung di rumah sendiri...

liyana said...

Sayangku NURIN..

Andai kata ini takdirnya, tiada apa yg dapat dilakukan..
Pemergianmu meruntun jiwa..
Apatah lagi ayah bonda yg sejak lahir menatang dirimu..
Tulus wajahmu tak dapat ku bayangkan, dirobek manusia bertopengkan syaitan..


Tuhan, tunjukkan kuasamu..
keadilan harus dibela..
sumpah seluruh warga jelata..
BINATANG itu harus dicari...
demi Nurin.... demi NURIN..... demi NURIN....

Sayangku NURIN....

Al-Fatihah.......

Anonymous said...

salam takziah buat keluarga En.Jazimin....
Mungkin tidak layak utk sy menyatakan perkataan 'bersabar' kpd keluarga encik...
namun, kte sebagai manusia kena redha dengan ketentuan ILAHI...DIA LEBIH MENYAYANGI ADIK NURIN....
tABAHLAH MENGHADAPI SEGALA RINTANGAN-NYA...
ALLAH S.W.T MENGUJI HAMBANYA KERANA SAYANGKAN KITA...
SEMAKIN DIUJI SEMAKIN KUAT SAYANGNYA PADA KITA.....
KEPADA MANUSIA YANG DURJANA YANG MEMPERLAKUKAN NURIN DENGAN SEDEMIKIAN RUPA..INGATLAH DOSA KITA YANG SEKECIL KUMAN JUGA AKAN MENDAPAT BALASAN DARI YANG MAHA ADIL.....TAK RASA MALUKAH HIDUP DIBUMI ALLAH INI YANG MENCIPTA MAKHLUKNYA SEBAIK KEJADIAN...
INGATLAH WAHAI MANUSIA DURJANA, SEPANDAI-PANDAI TUPAI MELOMPAT AKHIRNYA JATUH KE TANAH JUA...
AL-FATIHAH BUAT ARWAH ADIK NURIN...

magic07 said...

kami, students from indonesia yang study di malaysia ikut berduka cita atas meninggalnya adek nurin

semoga keluarga dari adek nurin tabah dalam menghadapi ini semua

dan semoga arwah adek nurin diterima di sisi ALLAH SWT. AMIN

liyana said...

Aaaaarrrrrrrrrggggghhhhhhhhhh NURIiiiiN.......
Apa daya tangisan tak dapat mngmbalikan NURIN ku...

Sayang...
Andai kau tahu betapa luluh hiba jiwa ku..
Kau dikorbankan sebegitu kejam..
Sadis, perit hati ini merintih....

Ibu dan ayah....
Usah kau bersedih..
Nurin bahagia disana...
Tabir syurga firdausi
Rimbun sayang sejati....

Cinta kasih untukmu NURIN...

Anonymous said...

Al-Fatihah Buat adik Nurin..Kepada "PEMBUNUH",jgn b'anggapan engkau akan bebas dan ingatlah kerana angkau MEMBUNUH pada bulan yg MULIA....sama2lah rakyat malaysia b'doa semoga pembunuh dpt ditangkap secepat mungkin..Kpd yg b'kuasa, hukumlah dgn seadil-adilnya dan bukanlah m'hukum " ibubapa yg dikatakan "CUAI" kerna tiada siapa yg TIDAK cuai dlm DUNIA ini...amin...

Anonymous said...

Al-Fatihah buat adik nurin...
Buat kluarga Nurin smoga tabah menghadapi dugaan ini..setiap yang berlaku ada hikmah disebalik apa yang terjadi.. Sesungguhnya tidak diduga umat-Nya melainkan untuk kita semua membuka mata...Ini semua dugaan bkn saja untuk keluarga Nurin tp seluruh rakyat Malaysia...Seluruh rakyat Malaysia kita berdoa smoga manusia yg bertopengkan syaitan dpt ditangkap dgn segera...jgn ada mangsa yg seterusnya selepas ini...

Anonymous said...

Al-Fatihah buat adik nurin.....

Takziah buat keluarga jazimin.....tabahkanlah hati dalam menghadapai ujian ini...sesungguhnya ALLAH lebih menyayangi nurin.......relakanlah pemergiannya....Moga rohnya dicucuri RAHMAT dari-NYA...Apa yg terjadi mungkin ada hikmah di sebaliknya....semoga pembunuh nurin akan menerima PEMBALASAN yg setimpal....Hukuman dari ALLAH S.W.T pasti akan tiba..TAK PERLU tunggu di akhirat......

nora (012-2305953) said...

Al-Fatihah....

Takziah untuk Jazimin sekeluarga.. tabahkan hati, hanya yg bergelar ibu bapa akan tahu betapa peritnya kehilangan anak2 tercinta....manusia yg pandai mengata ibu bapa cuai itu sebenarnya tidak paham apa sebenarnya yg dikatakan cuai.. saya yakin Jazimin & isteri telah melakukan yg terbaik di dalam memastikan keselamatan dan kesejahteraan anak2....

Anonymous said...

org mcmnie klu setakat hukuman yg dibuat manusia nie xckup utk bagi kesedaran..laksanakan hukum yg PENCIPTA kita dh tetapkan...DIA lebih mengetahui mcm mana nk mengajar makhlukNYA yg bergelar manusia nie...bukannya DIA xtahu manusia nie pandai berfikir..tp masih ada batas pemikirannya...sebab itulah ditetapkanNYA hukum yg setimpal...sepandai2 ilmu manusia di muka bumi nie baru setitik air di lautan..fikir2kanla...

Anonymous said...

Al Fatihah utk adik nurin dari warga REDgLOW...Tragedi yg berlaku sesungguhnya amat mengganggu kehidupan kami...semoga nurin adalah kisah tragis yg terakhir..AMIN.


arlina redglow
arlinarosli@hotmail.com

Zaid bin Zali said...

Sekiranya ibu bapa boleh didakwa cuai terhadap kehilangan anak, maka sepatutnya pihak keselamatan juga boleh didakwa atas kecuaian jika ada penduduk Malaysia yang hilang, dipukul apatah lagi dibunuh!

xef da great said...

tak patut hukum kuarge nurin....
cari pembunuh dah hukum dikalayak ramai,bia yg len takot...
kecuaian bukan alasan,tak kan nak kurung budak dlm umah je and budak tau cr jalan tuk kuar umah...
itu sume qada' and qadar...
nurin adalah manusia yg tuhan pilih dikorban kan supaya jadi pengajaran pada yg len...

Sbb kejadian ini,insyaallah benda ini takkan berulang lagik bila byk tindakan dan waspada ibu bapa pd anak mereka..

AlFatihah buat NURIN.....

Anonymous said...

Salam,

saya tidak tahu lah bagaimana seorang budak perempuan 8 tahun keluar ke pasar malam seorang diri? Siapa kah yang patut dipersalahkan disini ! Kalau berteman lainlah cerita, tapi kenapa biarkan Nurin pergi seorang diri!!!! Saya rasa pihak berkuasa memang patut menghukum ibibapa Nurin terbabit!!

Anak saya saya larangkannya kelua malam!! Malam ialah tempat syaitan berkeliaran!! takkan tak tahu!!

Mulai saat ini, jangan sekali-kali bawa anak keluar malam tau tak!!!
ini semua salah penjaga!!

Bagaimanapun al-fatihah buat adik nurin..

xef da great said...

dulu kat pasa malam mak yg jaga anak...
sekarang byk bapak pegang anak kuat2 jln kat pasa Ramadhan.....
perhatikanlah..

Anonymous said...

al-fatihah buat adik nurin.. semoga dicucuri rahmat & ditempatkan bersama2 org2 yg soleh.

kepada pak2 polisi & penguatkuasa.. perhebatkan lg buruan anda terhadap pesakit yg gila ini..

kepada parents.. ambil lah ia sbg iktibar dlm mengawasi anak2 kita

Anonymous said...

Al Fathihah buat adik Nurin Jazlin.

Takziah kepada saudara Jazimin sekeluarga. Tiada manusia yang dapat memaafkan atas kekejaman yang telah berlaku. Insyallah pembalasan Allah swt pasti akan tiba. Kepada saudara Jazimin sekeluarga jua, semoga agar terus tabah menghadapi dugaan dan kehidupan mesti diteruskan.

Anonymous said...

A'kum.
Kepada sesiapa yg pernah kehilangan orang yg tersayang pasti dapat merasai kembali apa yg ibubapa Nurin Jazlin rasai.
Bersabarlah.
Beliau tidak perlukan doa kita semua.
Beliau anak kecil yg bersih tiada dosa.
Beliau telah menjadi ahli syurga dan sedang menikmati keindahan syurga ALLAH.
Wahai Jazimin dan Norazian, anakmu
Nurin Jazmin sedang menanti kamu di pintu syurga.
Beliaulah yang akan membantu kamu berdua di akhirat nanti.
Beliau lah yang akan membawa air dari bijana perak di padang mahsyar untuk kedua ibubapanya ketika orang lain sedang kedahagaan.
Di akhirat nanti, beliau akan merengek di pintu syurga tidak mahu masuk selagi kedua ibubapanya
tidak masuk bersama.
Bersabar lah. Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya.
Hikmah pasti akan tiba untuk keluarga Nurin Jazlin.
Dr A.

Anonymous said...

Apabila saya terlihat gambar Nurin keluar air mata saya. Saya hanya upaya baca Al-fatihah dan hadiahkan bacaan Yasin baginya. Allah maha penyayang dan tempat Nurin diShorga. Untuk ayah / ibu Nurin saya doakan Tuhan beri kekuatan, ketabahan dan kesabaran kepada mereka menghadapi dugaan ini.

Dari seorang Ayah Juga

Anonymous said...

My deepest condolences to the family. i am very saddened by this. there is nothing i can say that will express how the parents or we malaysians feel. hang in there may god let you find peace eventually.

Amarjeet Kaur

Anonymous said...

Al-Fatihah buat Adik Nurin.. dan ucapan takziah buat family nya. Sesungguhnya pemergiannya telah dirantapi dengan linangan ribuan air mata kesedihan dan kemarahan. namun percaya dan yakin lah kita sebagai umat akhir zaman pasti dan pasti dia sekarang sedang bergembira di SANA (syurga) dibawah lindungan rahmat kasih sayang Allah SWT.. bertemankan dengan penghuni2 yang lain. kepada family adik Nurin, andai kata anda semua ingin bertemu dengannya di SANA kelak. berusahalah bersungguh2 untuk memperbanyakan amalan2 yang dapat menarik perhatian Allah SWT. sebagaimana yang telah diwahyukan melalui kekasihnya MUHAMMAD SAW. (amalan mengikut sunnah Nabi Saw.). Kepada IbuBapa Nurin, ingatlah dalam hati bahawa sesungguhnya nurin kini sedang menanti kehadiran anda disisinya (Di Syurga). Kita yang masih diberi kesempatan ini hendaklah meneruskan kehidupan kita. yang pergi biarlah ia pergi. kerana dia telah pun selamat berada disisi PENCIPTANYA. Usahlah lagi kita melinangkan air mata. Wahai umat akhir zaman. Ayuh bangkitlah memerangi hasutan syaitan. kuatkanlah pertahan iman dengan amalan dan mujahadah untuk agama Allah Swt. Buat Orang2 yang kaya, bantu2lah orang2 yang miskin. Buat orang2 yang berilmu ajar2kahlah ilmu mu kepada orang2 yang jahil. Buat orang2 yang berkuasa, gunakan kekuasaan mu itu seadil2nya. kerana setiap kita kelak tidak akan terlepas dengan tanggungjawab kita ke atas setiap umat yang ada di atas muka bumi ini. percayalah jika sekiranya dunia ini berharga disisi Allah nescaya setitik air pun Allah SWT. tidak akan berikan kepada org kafir. Ingatlah dunia ini sebagai tempat persinggahan dan laluan seorang musafir yang menuju ke pangkuan TUANNYA. ingatlah hukum Allah jangan diperlekeh2kan. jadikanlah Al-Quran dan Sunnah sebagai pegangan kita sebagai umat akhir zaman. jadikanlah sekurang2nya setiap seorang daripada isi rumah kita sebagai penghafal Al-Quran(hafiz/ah). hidupkanlah bacaan Al-Quran pada setiap malam dan siang di rumah kita. Semoga nati, kita semua dapat kembali bertemu dengan MAHA PENCIPTA kita dengan aman dan tenang. InsyaAllah.

Anonymous said...

Assalamualaikum pada ayah ibu serta adik beradik arwah nurin. Berat mata memandang, berat lagi beban bahu yang memikul. Saya berharap semoga kamu akan sentiasa tabah dengan apa yang berlaku dan percayalah bahawa setiap sesuatu itu ada hikmah di sebaliknya. Janganlah ditangisi orang yang telah pergi kerana orang yang telah pergi tidak mengharapkan kamu sentiasa dalam keadaan yang bersedih. Jika sekiranya kita dapat mendengar di sebalik alam yang kita sadari, kita pasti akan dapat mendengar arwah merayu agar kita jangan lagi menangisi kepergiannya kerana arwah sesungguhnya telah berda dalam suatu alam yang sungguh mendamaikan. Percayalah, dengan berkat doa seluruh rakyat yang bersimpati pasti akan tertangkap jua syaitan yang bertopengkan manusia itu. Ambillah kata2 ini sebagai penguat semangat. Sesungguhnya setiap sesuatu itu telah tersurat sejak azali, telah tersurat Qada & Qadarnya pada hari, tarikh & masa ini akan terjadilah. Tiada siapa yang akan tahu kerana jika sekiranya kamu tahu apa yang bakal terjadi sudah tentu kamu tidak akan melepaskan arwah walau sesaatpun dari pandangan mata. Terimalah semua ini dengan hati yang ikhlas kerana hanya orang2 yang terpilih sahaja yang akan diuji dengan dugaan yang maha berat. Namun, tiada ibubapa yang akan merelakan anak kesayangan diperlakukan sedemikan rupa. Berat mata memandang, berat lah lagi beban bahu yang memikul.....Al-Fatihah

Anonymous said...

Salam takziah untuk keluarga adik Nurin Jazlin. Ya Allah, tolonglah makbulkan doa kami semua yang menyayangi Nurin Jazlin agar pembunuhnya yang berhati iblis itu berjaya ditangkap dan dihukum. Harap pihak polis dan pemimpin janganlah membuat statement yang menambah luka keluarga adik Nurin. Sungguh tak logik nak dakwa keluarga adik Nurin atas musibah yg melanda mereka. Bayangkan anda semua hidup kat Flat 2 bilik, takan nak kurung anak 24jam dalam tu. Bahagialah rohmu di sana sayangku Nurin.

iDANRADZi said...

Al-Fatihah Buat adik Nurin...
Sesungguhnya kita memang dijadikan lantaran sifat lalai & alpa. Ingat bagaimana Nabi Adam AS & Hawa dicampak ke bumi lantaran sifat kelemahan yang kita miliki.

Malang itu juga tidak berbau, perbagai kejadian tragis kita lalui & tatapi seharian. Tanpa kemahuan & izin kita.

Abg Jazimin & Kak Norazian...

Musibah yang dialami mereka amat pedih bagi kita, apatah lagi diri yang memikul. Jangan tambahkan lagi kepedihan ini.

Keamanan & keselamatan sejagat itu yang penting. Agar semua yang bertanggungjawab melaksanakan tugasan; tak perlu dipersoalkan kuasa, undang-undang & kelalaian. Berilah keyakinan dengan membaiki keadaan, menurunkan kes jenayah & keprihatinan masyarakat.

Hidup kena diteruskan, sesungguhnya tak siapa pun mahu Nurin kedua ketiga & berulang kejadian yang sama menjadi mangsa terdera.

Sesungguhnya memang Nurin kini di syurgawi... kita yang tinggal ini yang semakin ngeri & tak mengerti apakah yang manusia yang seharusnya penuh nilai ehsani ini kehilangan nilai murni & harga diri!!!

Anonymous said...

Takziah buat keluarga mendiang adik Nurin. Semoga keluarga mendiang tabah menghadapi apa yang telah berlaku. Percayalah bahawa Tuhan yang Mahakuasa tidak akan berdiam diri. Orang yang melakukan keganasan tersebut pasti akan menerima balasan. Cuma masa yang akan menentukan. Bagi saya buat masa ini tak payahlah nak cakap ibu bapa lalai dan nak dakwa mereka. Itu semua tak penting.Yang penting bagi saya ialah pihak berkuasa juga harus meningkatkan keselamatan dalam negara. Pasar malam contohnya mestilah ada pengawasan berterusan dengan menempatkan anggota keselamatan dan anggota rela. Penjenayah akan mengambil kesempatan bukan hanya dalam suasana yang sepi tetapi juga dalam suasana yang sibuk.

Anonymous said...

takziah tu nurin jazlin's family.
hopefully the cruel killer will be punish til death!

Anonymous said...

asko,en jazimin.sye dn kluarge sgt2 sdeyh di atas pemergian allahyarham nurin.sye dn kluarga jge ingin mengucapkn slm TAKZIAH kpd anda skeluarge.hopefully,the 'animal' will get caught by the police n get punished as soon as possible."deeply from my heart,i am still hoping dat nurin is still alive."~al-fatihah.

Anonymous said...

omg!i never heard of sumtin like diz.ade jgak owg yg sanggup wat bdk2 cm 2.damn u la weyh!en.jazimin dn kluarge,kuatkn smgt anda.semmgnye Allah lebih sygkn allahyarham.~al-fatihah.

Anonymous said...

u all!police.pls laa.look 4 da 'animal' quickly,i wanna see how he looks like.pls,pls,pls.

Anonymous said...

untuk kawan-kawan adik nurin,, kakak nasihatkan supaya bersabar...dan redha dengan apa yang telah terjadi kepada adik nurin...kakak dan kawan kawan akak akan sentiasa mendoakan kesejahteraan adik nurin..
untuk pembunuh itu... AKU doakan engkau akan segera ditangkap..
dan kepada pihak polis...
saya mencadangkan supaya pembunuh itu diseksa terlebih dahulu sebagaimana adik nurin diseksa... kemudian dihukum seadil-adilnya..
kami akan sentiasa menyokong tindakan pihak polis untuk menghukum pembunuh itu..

anaksolehah said...

al-Fatihah wat adik nurin tersayang..
smoga roh mu akan bersemadi dgn aman dan dicucuri rahmat ALLAH Yang Esa..
kpd kluarga adk nurin,bersabarlah byk2..
syurga itu telah pasti utk kak ngah kesayngan kalian..
sabarlah sayang...

Anonymous said...

Assalamualaikum kpd ayah dan ibu arwah Nurin Jazlin serta merek2 yg prihatin...

Sebak di dada bile mengenang kan ade lg yg berperangai spt manusia di zaman Jahiliah sementara kita semua terlalu 'excited' menyambut kemerdekaan yg ke-50.

Pihak berkuasa, kerajaan.. jgn sibuk2 menunding jari kepada keluarga arwah. SIbuk kan dulu mencari PENJENAYAH YG BERHATI BINATANG itu dahulu. Jgn bg berbagai2 alasan. Jgn menunggu lebih lama lg. Bertindakla segera supaya si BEDEBAH itu tidak hilang begitu shj sekaligus mengisytiharkan sbg KES DI TUTUP. Cari penjenayah sehingga dapat. Hukum dia setimpalnye dgn ape yg telah dia lakukan ke atas tubuh yg tidak berdosa...

Kepada abg Jazimin & kak Norazian, redha la.. sesungguhnye si comel Nurin Jazlin menunggumu dgn penuh senyuman di pintu syurga..

AL-FATIHAH..
LUV : AUNTY AFZAN

hani_ikesyu said...

salam wat sumer..
al-fatihah kita sedekahkan buat arwah adik nurin kita...semoga arwa sentiasa tenang disana...amiinn...

kepada ibu bapa beliau.harap tabah hadapi dugaan ini..percayalah.setiap yg berlaku ada hikmahnye..berdoalah kepada ALLAH yg maha berkuasa semoga penjenayah itu akan ditemui dgn segera...

saya merasa amat sedih dan pilu membaca artikel mengenai pnyiksaan yg berlaku terhadap arwah adik..hanya ALLAH saja yg tahu betapa siksanya arwah saat menghadapi kematiannya...sama2lah kita umat islam sedekahkan al fatihah buat arwah adik nurin ...AL- FATIHAH....

faridah said...

Al-Fatihah untuk adik tersayang Nurin Jazlin. Semoga roh mu dicucuri rahmat dari Allah SWT.I felt so sad and cried when i hear about Nurin's tragic death. May Allah Bless her soul and grant her the highest levels of Jannah. Amin.

shafawati said...

Al Fatihah untuk arwah Nurin Jazlin Jazimin, Tenangla Nurin disana dan semoga rohnya dicucuri rahmat.berdoala kepada Allah swt agar pembunuh yang teramat kejam itu ditangkap..

Anonymous said...

///assalamualaikum...al-fatihah buat adik nurin yg telah kembali ke pangkuan ILLAHI...pemergianya amat terasa kerana kehilanganya umpama kehilangan sebutir permata di bumi yg bertuah..takziah buat abang jazlin sekeluarga..hilangnya bukan bermakna kita berdiam dari terus mencari org yg amat kejam...marah tentulah nurin bagaikan adik walaupun mengenalinya tampa bersua..kami menitiskan air mata bagaikan hlang sesuatu..usahlah putus asa kerana ALLAH pasti berikan petunjuk pada hambanya yg tabah...hari dalam sejarah sekali lagi...hilanglah sudah senyum tawanya...tak bermakna hilang jejak org yg kejam menghilangkanya...buat semua adik beradik/// yg terbaca mesej ini berikanlah segala kudrat yg termampu pada keluarga abang jazlin kerana anaknya bagaikan adik2 dan anak2 kita juga..jangan tau sebut tapi tidak tau untuk melakukanya...jangan tau mencelah tapi tidak tau mempertahankanya...jika islam membenarkan darah di bayar darah demi bangsanya inilah masanya untuk mencari yang mungkar dan inilah masanya untuk menegakkan yang makruf....buat abang jazlin tenanglah menghadapi segala dugaan yang mendatang....ALLAH itu maha adil pada umatnya...
'jika permata yang hilang itu sebutir ada lagi seribu permata yang akan datang'....wassalam-BEAR b.phat ///

Anonymous said...

takziah buat keluarga nurin..... al-fatihah......

serafinna said...

Takziah saya ucap pada kedua-dua ibubapa serta ahli keluarga adik nurin..
semoga roh nurin dicucuri rahmat dan ditempatkan di syurga...
kepada pembunuh nurin perbuatan kamu tak akan dimaafkan hingga ke dunia akhirat..

Rahman said...

Al-Fatihah buat Allahyarham adik Nurin,
Takziah buat seluruh keluarga saudara Jazimin.

Marilah sama2 kita doakan supaya pembunuh sadis itu ditangkap segera.

Kalaupun pembunuh tu sakit mental, mesti dihukum bunuh juga, seelok-eloknya di khalayak ramai- ikut undang2 Islam.

Kepada pihak pemerintah, janganlah sudah terkena baru terngadah- tiada lagi alasan menolak menggunakan hukum2Islam.
Jadikanlah kisah adik Nurin ini sebagai lembaran baru menjalankan hukuman seperti yang diperintahkan Allah SWT (iaitu seadil-adil hukuman).
mudah-mudahan nasib adik Nurin dan orang-orang yang teraniaya akan lebih terbela di masa hadapan di negara yang merdeka dan tercinta ini.

Kepada seluruh ahli keluarga Nurin, sesungguhnya kanak2 seperti Nurin ini telah dipilih oleh Allah SWT untuk menghuni syurga lebih awal daripada kalian. berusahalah sebaik mungkin supaya dapat menemuinya di Syurga kelak. Aamiin...

Anonymous said...

Salam.Al-fatihah buat mu Nurin. Pemergianmu dikongsi oleh kami yg menyayangimu tp takdir menentukan yg Allah lebih menyayangi. Buat Norazian & suami,redhalah bhw ini ketentuan. Saya sendiri turut tersentuh dengan kejadian ini,inikan diri kalian sebagai ibubapa yg sentiasa disisi Nurin.Usah dihirau kata2 sumbang & percayalah binatang itu pasti akan menerima balasan didunia & akhirat.Redhalah..moga Nurin dirahmati olehNya.Amin..

maya_kazuma said...

Al-Fatihah buat adik Nurin Jazlin Jazimin...Semoga ALLAH merahmati rohmu di sana...Kau terlalu istimewa...Siapa yang memperlakukan Nurin sedemikian kejam dan tidak berhati perut, anda juga akan mendapat pembalasan yang setimpal di dunia dan akhirat kelak...Sama-samalah kita berdoa agar dipertemukan dengan "syaitan kejam" ini...

Jan said...

Takziah untuk keluarga adik Nurin. Semoga semua keluarga tabah menghadapi dugaan ini.Kami di Pulau Borneo Sabah turut berasa sedih atas peristiwa yang menimpa adik Nurin. Semoga rohnya tenang di sisi Tuhan. kami berharap pihak polis dapat menjejaki pembunuh manusia bertopeng setan ini dengan segara.

Jan said...

Dalam kaca tv polis ditonjolkan sangat berani cekap dan amanah serta jujur dalam tugas. Kita tidak mempersalahkan mereka sehingga sekarang masih gagal menangkap pembunuh adik Nurin. Apa yang pasti mereka masih berusaha.

Apa yang kita kesalkan ialah perubahan tugas mereka. Pada masa sekarang sangat susah melihat polis berpakaian seragam meronda pusat membeli belah, pekan kecil atau tempat umum. Kemanakah mereka semasa dalam tugas? Adakah mereka hanya berada di belakang pagar balai polis menunggu laporan? jika polis tidak cukup dalam negara kerahlah tenaga muda belia negara menjadi polis bantuan. Guna pakai semua orang awam pengguna radio amatuer (ham) yang ada di negara ini dengan menyediakan frekuansi yang sama terus kepada balai polis seluruh negara. orang awam boleh membantu jika diberi peluang.

Malang seandainya ada anggota polis meronda kawasan pasar malam dimana adik Nurin diculik penjenayah tidak akan berani bertindak. Tapi sebaliknya penjenayah menjadi raja kerana tidak pernah melihat anggota polis di kawasan berkenaan.

Kepada Kementerian Keselamatan kaji semula tugas polis supaya sentiasa berada di tempat awam semasa menjalankan tugas.Jangan hanya meronda dengan kereta mewah berputar-putar lalu hilang tapi tidak pernah turun memantau keadaan sekitar.

selamat menjalankan tugas kepada semua anggota polis tangkap segara pembunuh adik Nurin.

Anonymous said...

AL-Fatihah buat adik nurin jazlin.. Moga Rohnya dicucuri rahmat.. s
Saya dan kawan-kawan amat sedih dgn perkara begini..
masih sedih dgn manusia yg hidup pada akhir zaman ini..
harap pembunuh itu dihukum di dunia dihukum seadil-adilnya..
dan di akhirat.. biar DIA yg tentukan.
Aminnn..

Anonymous said...

from uitm s.alm..
Al fatihah utk adik nurin.
Hrp family nurin tabah hadapi dugaan Allah..
Kami doakan pembunuh atau binatang itu dpt ditemui dgn segera dan dibls hukuman yang setimpalnya..
minta pembunuh ini dijumpai segera.. Amiinnnnnnnnnn...

Anonymous said...

Al_Fatihah buat adik Nurin Jazlin, Semoga dia tenang & syurga tempatnya..buat Pn Norazian dan suami banyakkan bersabar dan redha pemergiannya..sesungguhnya Allah swt telah menjanjikan syurga buat anakmu..
Kepada Pembunuh tersebut semoga tuhan membalas segala perbuatan yang amat dimurkai tuhan dan dibalas dengan setimpal yang sepatutnya diterima..Amin

Zarina said...

Al-Fatihah buat adik Nurin,

Saya mempunyai seorang anak perempuan berusia 10 tahun. Kejadian yang menimpa adik Nurin benar-benar meninggalkan kesan mendalam kepada saya. Semoga roh adik Nurin dicucuri rahmat hendaknya. Adik Nurin diibaratkan sehelai kain yang putih bersih. Buat keluarga adik Nurin, redhalah pemergiannya. Allah itu Maha Kaya lagi Maha Mengetahui.....

Anonymous said...

al-fatihah buat adik nurin

Anonymous said...

Polis.... apa kes? macam ni punya kes pun tak dapat settle.. Org pompuan yang hantar beg berisi mayat tu pun takkan tak dpt cari. Takkan dia pakai sarung tgn kot.. cap jari takkan xde? forensik kita di m,sia ni takkan dpt capai standard csi pun kalau cam2. pastu nak salahkan parents pulak. Takkan kita nak kurung anak kat rumah 24 jam. Terencat perkembangan budak...Shahrizat n nazri tu pun anak ntah jumpa hari2 ntah tidak..faham sgt la org politik
ni. nak cari nama punya pasal..kewarasan di luar pertimbangan. Parents nurin dah mendapat hukuman...mereka dahpun kehilangan anak, takkan nak dakwa dan hukum lagi..abis anak2 yang lain tu sapa nak jaga, nak biar mereka tak terbela ke... atau nak hantar ke kebajikan masyarakat..atau shahrizat nak jaga?...aparra.....

Anonymous said...

Al-fatihah buat adik Nurin. Untuk Norazian dan Jazimin, kuatlah dan tabahkanlah hati dengan dugaan yang maha besar. Kami satu Malaysia berkongsi kesedihan dengan anda sekeluarga. Sesungguhnya Allah s.w.t tidak menurunkan dugaan jika kita tidak mampu menerimanya. Tenangla 'disana' wahai Nurin sayang.....

Ibu Amir Amira said...

Al-Fatihah buat anakanda Nurin Jazlin.
Sebagai seorang ibu yg mempunyai anak perempuan sebaya Nurin, sya sentiasa mengikuti perkembangan kehilangan beliau hingga penemuan jenazah beliau yg memilukan. Berderai air mata ini apabila mengetahui begitu azab beliau menghadapi saat-saat terakhir.
Buat keluarga Encik Jazimin, sya ucapkan takziah, Semoga tabah menghadapi ujian dr Allah s.w.t.

Still I'm Sad said...

al fatihah to my little angel..

nothing can solace my sorrow. the thought of little nurin clinging to dear life sheds the tears in me.

if we only we were there to help you my little angel.. forgive us.

to the police.. prove your worth..
the people are losing faith in u. catch this bastard rather then going after unfasten seatbelts as such.. its time to earn your pay!!

Ar'SMaHaNiM AzIs said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Al-Fatihah buat adik Nurin..
Takziah buat k Norazian & suami..
Sama2lah kita berdoa agar pembunuh yg kejam & gila ini dapat diberkas segera agar tiada lagi kanak2 lain menjadi mangsa.Kami rakyat Malaysia sama2 merasa sedih & simpati dgn apa yg akak & abg alami. Semoga tabah menghadapi dugaan ini....

Ramlan said...

Subhanallah.Dari Allah kita datang dan kepadanya kita kembali.Semuga Allah mencucuri rahmatnya buat Allahyarhamah Nurin.Sekelumit doa dan AlFatihah buat mu.Amin.


Seruling Senja.

Lennaz said...

Al-Fatihah...
Syurga bagimu dek Nurin. Pilu melihat wajah manis adik nurin... kami akan selalu merindui senyumammu...

lilly said...

Alfatihah buat arwah adik Nurin..
Salam takziah kepada keluarga arwah..Tenangkanlah hati kalian dan banyak2kanlah bersabar..yakinlah dengan janji Allah,setiap perbuatan akan mendapat ganjaran yang sepatutnya.saya yakin,pembunuhnya akan dijumpai tidak lama lagi, yang pntg kita sama2 berdoa semoga IBLIS itu mendapat balasan yang seadil-adilnya.IBLIS itu takkan lari kemana,dia perlu ingat,dia juga hanya menumpang di bumi Allah ini.Tabahkanlah hati kalian dan pasrahlah dengan ketentuan Ilahi.
- Lilly -

ezzaty said...

Al-Fatihah buat adik Nurin..semoga rohnya dicucuri rahmat...ya Allah,semoga pembunuh yang bertopeng kan syaitan itu dapat ditangkap dan dihukum dengan seadilnya...Amin

Anonymous said...

Al-Fatihah buat Adik Nurin......
Semoga keluarga Nurin tabah menghadapi segala cabaran dan dugaan yang menimpa......

yana said...

al-fatihah..
x ada apa nak dikatakan lagi..
sedih..ayat tu je..
sepanjang aku hidup 22 tahun nie..
kisah adik nurin nie la yang buat aku menitis air mata wpun aku xpenah mengenal diri dia..

Anonymous said...

Al-fatihah buat adik Nurin
sabarlah pada akak norazian dan suami .semoga roh beliau berada disamping org yg beriman. Kita turut bersimpati. bak kata pepatah berat mata memandang , berat lagi bahu yg memikul....

ZAHARIN said...

Takziah untuk sekalian keluarga Jazimin atas dugaan berat di ramadhan ini.Al fatihah buat Nurin.

syahrine bin md asip said...

alfatihah saya ucapkan kepada arwah nurin. takziah juga untuk en jazimin dan keluarga. semoga anda semua akan senantiasa tabah dalam menghadapi segala dugaan yang melanda ini. anggaplah ianya dugaan daripada Allah dan sesungguhnya Allah lebih menyayangi arwah Nurin.

Anonymous said...

sesungguhnya tidak Allah datangkan suatu dugaan ke atas hamba2Nya melainkan ada hikmah disebaliknya..hanya mereka yang tabah dan kental imannya dapat menempuhi dugaan Ilahi Maha Esa.. Alfatihah buat adik Nurin..semoga rohmu aman dipersemadian..buat En.jazimin sekeluarga,semoga tabah,cekal dan redha diatas ujin Allah ini.Percayalah sesungguhnya Allah Maha Adil,Maha Pengasih terhadap hamba2Nya...

Anonymous said...

al-fatihah buat adik nurin..semoga rohnye dicucuri rahmat...
harap binatang celaka nie dihukum dgn cara islam..xperlu turun naik court berbulan2..no point..xkan selamat kalu dlm penjara pun..polis lagi sibuk nak dakwa ibubapa nurin tu buat apa?? nampak sangat da xde kerja..kes lama pun banyak lagi xtutup..nak pegang anak 24jam..terlepas, disalahkan bulat2..padahal keselamatan negara xterjamin..dimana keadilan nye..da 50thn merdeka ,tapi mcm zaman jepun lagi..

chuOrn said...

salam...

apa lagi yang hendak saya katakan selain berkongsi dengan saudara-saudari sekelian perasaan SEDIH dan MARAH yg teramat sangat.

Selain kita mengharap pada pasukan polis kita menyelesaikan kes ini, pasti kita tak lupa pada Allah yang maha mendengar terutama doa dari orang yang teraniaya. Ramai2 kita panjatkan doa semasa sembahyang hajat dan sbgnya moga Allah tunjukkan kuasaNya pada IBlis bertopeng manusia ini.

shara said...

Al-Fatihah buat adik Nurin yang disayangi.Semoga rohmu sentiasa dicucuri rahmat.
Buat si pembunuh .. kami rakyat malaysia sentiasa mendoakan agar anda akan dihukum seadil-adilnya dan menderita hingga ke akhir hayat. Jangan risau.. andai anda terlepas dari hukuman dunia, hukuman akhirat tetap menanti anda.

Anonymous said...

kalau sudah jumpa binatang yang melakukan perbuatan keji ini, jangaan gantung..kita seksa dulu sampai dia lemah. baru dia rasa perit nya..!! dia tak sepatot nya hidup..!! seksa sampai dia menagis...

al fatihah buat nurin jazlin...semoga roh nya dicucuri rahmat.

aminn...

Anonymous said...

buat ibu bapa Nurin Jazlin :

kami sangat bersedih atas kehilangan puterimu yang comel itu. hanya air mata dan doa kami panjatkan agar anda berdua tabah. Allah akan mengganti Nurin jazlin yang terbaik.

Anonymous said...

zdupmMemang sedih dgn pemergian adik Nurin yang cute tu tapi pesan saya pada ibu bapa,keluarga Nurin dan semua pencinta Nurin agar jangan meratap atas kematiannya kerana meratap itu adalah amalan jahiliah. sesungguhnya ada hikmah atas ketentuan ILAHI.Kita sebagai hambanya haruslah bersabar..Apa yang perlu kita buat sekarang adalah buka mata dan buka minda supaya kisah yang sedih ini tak berulang lagi.AYUH...Lindungi Adik2 kita.

wadie said...

alfatihah buat cute Nurin Jazlin.

wadie said...

AKU SAYANG NURIN

Anonymous said...

al fatihah buat adik nurin
kepada sesiapa yang merasa dirinya pembunuh,perogol,bertaubatlah..menyerah diri...jangan sampai maut menjemput anda!!!ingatlah,hidup ni mcm roda,sekali kita diatas,sekali terlungkup ke bawah..anda ada adik beradik perempuan bukan?x penah terfikir bila org lain yang buat cmni kat keluarga anda..bodoh dan sombong bernafsukan binatang...ingat,allah melihat apa yang anda lakukan...sesungguhnya azab allah amat pedih pada org yang x tau bersyukur!!!!!wahai pembunuh yang berjasadkan haiwan,malulah pada diri sendiri,pada allah...jangan ingat kau terlepas...bunuh hukumnya bunuh!!!!

Anonymous said...

al-fatihah untuk nurin. Kepada keluarga Nurin, diharap agar banyakkan bersabar dan rela dengan takdir Allah swt. Ini semua adalah pengajaran Allah swt kepada kita semua kerana tidak menjalankan undang-undang syariat yang telah diturunkan-Nya kepada umat islam supaya laksanakannya dan patuh kepada perintah-Nya. Selagi undang-undang syariat tidak dilaksanakan oleh mereka yang berkuasa, maka selagi itulah maksiat dan jenayah akan berleluasa dan bertambah.Tak usahlah lagi memberi bermacam-macam alasan. Wahai ibu dan bapa Nurin, walaupun dia telah tiada di sisi, tetapi yang pasti dia telah ditempatkan di taman syurgawi.