Saturday, September 22, 2007

Selamat tinggal sayang





JAZIMIN Abdul Jalil memangku jenazah anaknya, Nurin buat kali terakhir sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Ibu Kota, Setapak, Kuala Lumpur, semalam.



KUALA LUMPUR 21 Sept. – Suasana sedih dan pilu menyelubungi Tanah Perkuburan Islam Taman Ibu Kota, Gombak di sini hari ini apabila jenazah kanak-kanak mangsa bunuh dan deraan seksual, Nurin Jazlin Jazimin, 8, disemadikan kira-kira pukul 2.45 petang ini selepas solat Jumaat.

Bapa mangsa, Jazimin Abdul Jalil, 33, dan ibunya, Norazian Bistaman, 35, serta tiga adik-beradik Nurin Jazlin tidak dapat menahan tangisan mereka ketika jenazah itu diturunkan ke liang lahad.

Suasana bertambah pilu sewaktu 500 hadirin di tanah perkuburan itu memberi perhatian kepada bacaan talkin oleh Imam Madrasah Assa’Adah, Abdul Aziz Elias Zahari Abdullah.

Selesai upacara pengebumian yang diadakan ketika cuaca panas terik, Jazimin yang sebelum ini tidak dapat menerima hakikat bahawa kanak-kanak yang dibunuh itu adalah anaknya gagal mengawal emosi.

Pemandu teksi itu menangis teresak-esak di hadapan pusara Nurin Jazlin hingga terpaksa ditenangkan oleh keluarga terdekat. Isterinya, Norazian berdiri di sisi bersama tiga orang anak mereka iaitu Nurin Jazshira, 10; Nurin Jazrina, 6, dan Nurin Jazliza yang berusia setahun.

Jazimin yang berbaju Melayu merah jambu dan berseluar hitam kemudian dilihat memeluk isterinya yang berjubah dan bertudung hitam.

Norazian juga tidak dapat menerima hakikat pemergian anak kesayangan mereka.

‘‘Kita dah berikhtiar, nak buat macam mana.

‘‘Allah sayangkan Kak Ngah (Nurin Jazlin), nak buat macam mana. Allah sayangkan Kak Ngah,’’ bisik Jazimin sambil memeluk isterinya buat seketika.

Turut berada di tanah perkuburan itu menyaksikan pengebumian Nurin Jazlin yang hilang selama sebulan sebelum ditemui mati dalam keadaan tragis ialah Isteri Yang Dipertua Negeri Melaka, Toh Puan Zurina Kassim; Ketua Puteri UMNO Wangsa Maju, Datin Ismalina Ismail dan kenalan rapat keluarga mangsa iaitu penyanyi dan pelakon, Hail Amir.

Selepas perasaannya kembali tenang, Jazimin mengucapkan terima kasih kepada orang ramai yang prihatin dan tidak putus-putus mengirim ucapan takziah kepadanya sekeluarga.

Jenazah Nurin Jazlin dituntut dari Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini pagi ini sebelum disembahyangkan di Madrasah Assa’Adah, Seksyen 1, Wangsa Maju yang terletak kira-kira tiga kilometer dari tanah perkuburan itu.

Semalam, Jabatan Kimia mengesahkan mayat kanak-kanak yang ditemui dalam sebuah beg pakaian di Petaling Jaya pada 17 September lalu ialah Nurin Jazlin.

Ujian asid deoksiribonukleik (DNA) ke atas mayat itu menggunakan sampel kuku, rambut dan darah ibu bapa Nurin Jazlin mendapati ia sepadan.

Jazimin petang semalam masih tidak mahu menerima keputusan DNA itu, tetapi mengubah fikirannya selepas bertemu Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamad malam tadi.

Imam sembahyang jenazah, Abdul Aziz Elias Zahari juga dilihat menangis teresak-esak ketika membaca doa selepas mengimamkan solat berkenaan yang disertai 200 jemaah.

Keluarga terdekat dan ribuan orang ramai tanpa mengira peringkat umur dan kaum turut menziarah. Turut datang ialah rakan-rakan sekolah dan guru-guru Nurin Jazlin yang berkumpul di madrasah itu bagi menatap buat kali terakhir jenazah mangsa yang tiba kira-kira pukul 11.30 pagi.

Ibunya, Norazian, tidak mampu untuk berkata-kata. Setiap pertanyaan pemberita dan kenalannya hanya disambut dengan esakan wanita itu.

Antara yang turut menziarahi jenazah Nurin Jazlin di madrasah itu ialah Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil; Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar dan Ketua Polis Kuala Lumpur, Deputi Komisioner Zulhasnan Najib Baharudin.

Sementara menunggu jenazah anaknya disembahyangkan, Jazimin sempat menunaikan tanggungjawab membayar zakat fitrah bagi dirinya dan isteri berserta anak-anaknya.

Beliau juga membayar zakat fitrah untuk Allahyarham Nurin Jazlin.

Zakat fitrah untuk enam orang yang nilai keseluruhannya RM28.20 diterima oleh Amil Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP), Abdul Manan Abdullah.

Jazimin datang ke rumah mayat (HKL) pagi ini bagi menuntut jenazah anak keduanya daripada empat beradik itu.

Beliau tiba kira-kira pukul 10 pagi.

Sepanjang proses menuntut mayat dan menunggu jenazah anaknya dikafankan, beliau kelihatan sugul dan tidak dapat menahan perasaan mengenangkan anak perempuannya menjadi mangsa bunuh dan penderaan seksual.

Jazimin, yang ditemani keluarga dan sanak saudara, dibenarkan membawa keluar mayat anaknya pada pukul 11.15 pagi.

Selepas bacaan doa, jenazah dibawa keluar dari pekarangan hospital dengan sebuah van sambil disaksikan dengan wajah sayu oleh orang ramai dan kakitangan HKL.

Pada 20 Ogos lalu, Nurin Jazlin, pelajar tahun dua Sekolah Rendah Kebangsaan Desa Setapak di sini, dilaporkan hilang setelah keluar bersendirian untuk ke pasar malam berhampiran rumahnya di Seksyen 1, Wangsa Maju.

Usaha mencarinya di Kuala Lumpur dan beberapa negeri selama sebulan tidak membuahkan hasil. Pada 17 September lalu, mayat seorang kanak-kanak yang disumbat di dalam sebuah beg ditemui di Taman Petaling Utama, Petaling Jaya dekat sini pada pukul 8.30 pagi.

Jazimin dan Norazian pada mulanya menafikan mayat kanak-kanak itu Nurin Jazlin yang rambutnya telah dipotong pendek, tubuhnya kurus kering dan mengalami kecederaan akibat deraan seksual. Empat hari selepas itu ujian DNA yang dijalankan mengesahkan mayat itu ialah Nurin Jazlin.

- Utusan Malaysia

124 comments:

PiZzA ' Zeee said...

WE WANT DEATH PENALTY
--------------------------


Second gone reach a minute
Minute’s gone reach an hour
Hour’s gone reach a day
Day’s gone reach a month

Minute by Minute
Day by Day
Time pass by
Now the news hit the market
Media playing their role

Some making money
Some over covered
But there's still a good one who can share the truth

The Angel is gone
Follow by mourning
And it alarmed the nation
Our nation UNITE
Get the person to JUSTICE

But Justice is not enough
Why?!
For only 20 years punishment plus whipping??
Is that all for this BEAST??????
Malaysian government WAKE UP!!!!
This is the time to change the outdated rule!!
Death penalty should be given!

Why it's so hard to change the LAW??
Why is Datin Asnimar proposal for those brutal rapists and those who sexually assault children resulting in their gruesome deaths had gone unheeded???
Open your eyes widely...
And please listen to our majority voice we want DEATH PENALTY!!

Although it’s not enough
But that's all we can do in reality world..
Soon the beast will get the next punishment from Malaikat Malik ofcourse in HELL...

Big condolence from me to your family i really hate this kind of news..
It break my heart into pieces..
The pieces can be recover one day..
But the mark will remain forever..

I pray to GOD eventhough the person can escape now but he/she will never escape when the world come to end (Qiamat)..
One day in HELL you'll know how's the tasted to be tortured like what you did and even more!!

To sweet little Angel you may rest in peace now. The pain is gone and heaven is the best place for you to stay forever. Sooner or later the responsible person will be caught... AMIN!!

Ibu.. said...

Assalamualaikum,
Takziah kepada keluarga arwah Nurin Jazlin.. Semuga roh arwah dicucuri rahmat oleh Nya dan tenang di alam sana. Allah lebih menyayangi arwah.
Sebagai seorang ibu yang mempunyai anak sebaya, saya dapat merasai keperitannya dan turut berkongsi kesedihan atas apa yang berlaku.
Bersabarlah menerima dugaan besar ini di bulan yang mulia ini. Ada hikmah disebalik nya.
Semuga penjenayah itu dapat dikesan secepat mungkin dan diberi hukuman seberat2nya.
Bersabar dan ingat selalu pada Allah ya..
Wassalam.

shavina said...

we will alwayz remember u Nurin and we will bring justice for you.. Hope u r in peace now..

Nur said...

Nurin, semuga aman bersemadi di alam sana, Al-Fatihah. Buat ibu, ayah dan keluarga tercinta, tabah hendaknya dengan ujian daripada Allah s.w.t. yang sesungguhnya amat berat ini. Ameen.

Yang bersimpati said...

Assalamualaikum,
Buat keluarga Nurin Jazlin, takziah di atas kematian Nurin. Semoga bersabar di atas musibah yang melanda, pasti ada hikmah di sebaliknya.

Bagi pembunuh Nurin, si syaitan bertopengkan manusia itu, balasan Allah menantimu, kalau tidak di dunia ini, di akhirat nanti. Tunggu dan rasakanlah!

Buat ibu bapa Nurin, Nurin kini bebas dari penderitaannya, dia menantimu di syurga di akhirat nanti. Bersabar ya..

Anonymous said...

hari nih aku takut.
bukak tv,semakin sikit pendedahan ttg kes adik nurin.
harap2 jangan la kes nih terbiar jek.

setuju dgn hukum hudud.even bukan muslim pun setuju,kenapa pulak muslim x setuju?

Nonie, KL said...

Jasni,
Like evryone else, I am also sad and angry at what happened to our little angel, Nurin. I cannot imagine what pain she has been through the past one month she was with that horrible beast.

To Jazimin & family,
Be strong, bersyukur that Allah loves her and has stopped her suffering and is now looking after her. Nurin is a special girl to us all.

Alfatihah.

Anonymous said...

saya tak boleh tgk wajah adik nurin. rasa sedih yg teramat bila fikirkan penderitaan dia. bertambah sedih bila tgk org menangis masa nak kebumikan arwah..

semoga iblis yg bunuh arwah diseksa dan biar dia rasa apa yg arwah rasa. seksa dia sampai mati. dia tak layak digantung, penjara seumur hidup ataupun sebatan 20kali. dia patut direjam sampai mati!

Anonymous said...

knape malaysia ikut sgt undang2 barat??. knape tanak ikut undang2 islam?? sbb tu ar malaysia skang dah x slamat. ramai org suka wat jahat. rogol & bunuh budak, jel 11 thn. kalo berkelakuan baik, 9 tahun dah bebas. THATS BULL!! bila dia kuar jel, dia rogol lagi!

pengedar dadah bley plak hukum gantung. undang2 malaysia BULL!

spatutnya ikut undang2 islam. kalo perogol tu teruna, sebat 100kali. kalo x teruna, rejam sampai mati di hadapan org ramai. baru ar depa takut nak wat jahat!

MALAYSIA! BUKA MATA! JGN NAK TUNGGU JADI KES NURIN KE-2 BARU NAK BERTINDAK!

dr. asha said...

I cried reading 4 different newspapers on Saturday as they reported on Nurin's burial. My condolences to Nurin's family and may the heartless killer get caught soon. Take his testicles out without anesthesia, that should serve him right.

Nurin Jazlin, rest in peace my dear child. Quoting your father, you came to the world in perfect condition, you return to Him in perfect condition. He will give you justice. The killer will be punished, if not here, in hereafter.

mylancer said...

assalamualaikum...
sebagai seorang ibu, saya amat sedih mendengar kisah allahyarham nurin. kepada kak norazian, bersabarlah dengan dugaan ini. walaupun saya sendiri akan menangis bila membaca kisah nurin.
InsyaAllah, manusia binatang itu akan dihukum......

anisa said...

Buat Keluarga Nurin tercinta...
Sy mengucapkan takziah...walaupun sy masih tidak mempunyai anak..tapi sy mengerti perasaaan seorang ibu yang kehilangan anak tersyang..Sy doakan keadilan ada buat kamu...Allah itu maha adil..Byakkan bersabar..

Hadir mu seperti mutiara dalam hidup kami,Hadir mu bak cahaya,
Ibu dan ayah menanti mu disini..
Kita pasti jumpa pada waktu lain...

Anonymous said...

ucapan takziah wat keluarga arwah nurin moga d cucuri rahmat.... AL-FATIHAH.............

azleah said...

maybe it's not too late to say "takziah" for the late Nurin's family. everybody mourning for her.

Anonymous said...

assalamualaikum,takziah kepada ibubapa nurin.semuga Allah kuatkan semangat untuk tempuhi dugaan ni.Memang apa yang berlaku sangat menyayat hati tetapi apakah kita lupa sudah banyak kali kejadian begini yang melibatkan anak2 gadis yang keluar sendirian dirogol dan dibunuh.
seharusnya kejadian ini dapat kita hindari jika kita lebih berhati2 menjaga anak2 kita.Anak2 adalah anugerah dan amanah Allah.Kita mesti mengambil tahu siapa kawannya,dimana dia setiap masa kerana masyarakat kita ini masyarakat akhir zaman, di mana perangai manusia bertambah kejam dan tak tahu dosa pahala.Selepas ini janganlah kita biarkan anak2 kita bersendirian kemana2 diwaktu siang dan lebih2 lagi dimalam hari.Cubalah kita luangkan masa menemani mereka.Saya menangis setiap kali membaca berita mengenai Nurin dan setiap kali itulah saya terfikir kenapalah dia dibiarkan keluar sendiri.Jika dia pergi tanpa pengetahuan ibubapanya kenapa selepas tahu tiada yang mencarinya serta merta.Jika anak saya tiada di depan mata saya terus mencarinya.itu di siang hari tapi diwaktu malam anak saya tak pernah keluar rumah kecuali dengan keluarga.Tetapi apabila perkara begini berlaku kita menangis airmata darahpun Nurin x akan kembali.Insyaallah Nurin amat berbahagia bertemu Allah disaat ni.
Akhir kata jagalah anak2 kita betul2 mulai saat ini.Sekian .Wassalam.

Puchified Nonsense said...

dear nurin,
u may not be here, but at least know we know that u arein better place.its a shame u had to suffer for us to realise that the world is not a safe place and that life its way too short.be happy lil girl no the suffering is over and that in suffering u have brought us all to realisation.rest in peace lil angel, no one can hurt u anymore.pray to God for us, ask the other angels to watch over us and protect us.-kathleen-

student said...

sudah tiba masanya malaysia mengamalkan hukum ALLAH SWT....yakni hukum hudud yang mana temaktub didalam kitab suci al Quran......dengan itulah segala pemasalahan sosial dapat diatasi seluruhnya.........tinggalkan undang penjajah ...yang ketinggalan zaman tu...negara kita dah 50 tahun dah merdeka..kalau undang tu jgk yng malaysia guna sebenarnya kita masih dijajah.......takziah diatas pemergiaan adik nurin semoga rohnya dicucuri rahmat

Anonymous said...

Nurin Jazlin..tragedi yg terlalu menyayat hati...sy xkn lupa kes ini...hrp pembunuh ditangkap dgn segera..Al-Fatihah Buat Nurin....
tahziah buat keluarga Nurin...

Anonymous said...

assalammualaikum..

x tau ape yg hndk d tulis.. i'm speechless.. kehilangan adik nurin, saya pasti bukan shj menyentap hati keluarga anda, ttp jg seluruh rakyat malaysia..

i'm so sad and angry for what had happened to our beloved nurin jazlin.. she's just so sweet and lovely to be hurt.. why on earth there's a human being in this world did such terrible thing to her.. she's innocent!! if only he/she is a human.. God...

to mr. jazimin & family,
be strong... u are not alone in facing this horrible fact.. i'm with u.. we, malaysians are all behind you.. our doa n support will always be with you..

to our beloved little angel,
may you rest in peace sweetheart.. heaven is waiting for you... moga kau tenang d cna adikku.. al-fatihah.. akak akan sentiasa mendoakan agar roh adik dicucuri rahmat.. amin..

budak uitm said...

dah 50 tahun merdeka..
dah 50 tahun kerajaan yg sama..
kalau kerajaan betul2 ikhlas, dah lama hukum Islam terlaksana..
bukan mengarut dgn istilah Islam itu dan ini , Modal Insan, Glokal..

malah bln lps Ketua Hakim Negara, Tun Ahmad Fairuz dah kuar statement minta diubah undang2 warisan British, Common Law dan diganti dgn undang2 Islam tp ada dgr komen dr mulut pemimpin negara ? smua diam membisu!

berapa ramai penzina yg insaf & bertaubat dan mahu dirinya dihukum dgn hukuman Hudud agar terlepas azab akhirat, tp x dpt b'buat demikian kerana undang2 Islam x terlaksana..

di Malaysia, hanya Parlimen yg bole gubal undang2. nak tukar Parlimen hanya dgn Pilihanraya. ingatlah, jari2 kita menjadi saksi di hadapan Allah kelak atas sape pemimpin yg kita pilih, jgn kata politik x de kaitan dgn Islam & akhirat..

Anonymous said...

Takziah kepada keluarga Nurin Jazlin..jgnlah bersedih sangat, InsyaAllah Arwah Nurin Jazlin dah senang di alam barzah dan bebas dari kekejaman segelintir syaitan yang hidup di alam fana ini.
Mengenangkan kes penderaan seksual dah sekian byk terjadi, saya sarankan kerajaan terimalah dengan fikiran dan minda terbuka kenyataan ini: bahawa menolak hukum hudud yang diturunkan oleh Allah ke atas manusia BOLEH Menjerumuskan diri manusia dalam seribu satu masalah yang serupa. Jadi buanglah undang-undang ciptaan manusia yang dah diamalkan sejak 50 tahun Malaysia merdeka itu yang TERNYATA GAGAL membendung pelbagai jenayah di negara kita.AlFatihah untuk Almarhummah Nurin Jazlin dan rakan-rakan yang senasib dengannya.

amane said...

salam,

takziah juga kepada keluarga arwah adik Nurin.Saya seisi keluarga turut merasa simpati dan sedih di atas tragedi yang berlaku.

Kanak-kanak bukan utk di sakiti dan di zalimi..mereka perlu dilindungi dan di beri sepenuh kasih sayang.


Penjenayah tak akan terlepas.. cukuplah melakukan kezaliman di bumi Allah ini..

Allah itu Maha Adil dan Dia Mendengar rintihan Hamba-hambanya yang teraniaya..

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas arwah Adik Nurin..Al-fatihah

Anonymous said...

Abdullah Sani & Family in Putatan, Sabah said.....

I'm speechless. The more I read the more the tear in my eyes. Today, my wife bought me the Berita Minggu. Very little new's in it. Well, maybe it is bygone be bygone.

Thats is Malaysia mentality. Everone are aware of it. But what can we do? Pilihanraya? No way, nothing can be changed.

I've have 5 kids, 3 sons and 2 daughter. I'm afraid, very very afraid. Visit the shopping complex in KK??? Not sure, here foreingner are everywhere. They come and go. Like it is their home. Look left you see Indonesian. Look right, there is Filipinos. Look up, again there Filipino and when you look down, you won't see local, but Indonesian.

It is bad, but what can we do. it is happenning right here and now.

if, we need somthing, we only go to Survey or Giant supermarket. It is more manageable and quite safe.

Lastly, we hope Adik Nurin's killer will be found.

Dear Polisman, please speed up. You all claim you're the best in Asia, please act like one.

To Adik Nurin's family, I would like to extend my family condolence to all your family, please accept the TAKDIR, but also not to forego the spirit of Adik Nurin.

I close my comment with Al-Fatihah. Salam...

Anonymous said...

i cant stop crying until now..
even tiada pertalian drah..tp penderitaan mu dirasai..
krajaan ptut gubal undang2!
hukuman gantung je xckup!
pembunuh 2 ptut dbirkan mati scra prlahan2!kte hentak tgn die smpai hancor!tgn 2 yg membunuh!al fatihah untuk NURIN JAZLIN..pemergian mu kami iringi dgn doa..
kami akn berganding bahu mencari binatang e2!

Anonymous said...

i cant stop crying until now..
even tiada pertalian drah..tp penderitaan mu dirasai..
krajaan ptut gubal undang2!
hukuman gantung je xckup!
pembunuh 2 ptut dbirkan mati scra prlahan2!kte hentak tgn die smpai hancor!tgn 2 yg membunuh!al fatihah untuk NURIN JAZLIN..pemergian mu kami iringi dgn doa..
kami akn berganding bahu mencari binatang e2!

Anonymous said...

masa beg biru bersama mayat seorng budak perempuan ditemui di petaling utama,hati sy berdetak..mungkinkah dia Nurin..selepas ujian DNA mengesahkan itu adalah mayat Nurin..hati menangis!menjerit..kejam!!! manusia bertopengkan iblis..Dilaknat TUHAN lah kau penjahat,perogol..

Anonymous said...

saya sokong dgn komen xmua org"WE WANT DEATH PENALTY"krn ini adlh 1kes jenayah brt yg hrs d pandang serius..buat kluarga arwah saya m'ucapkn b'byk2 takziah...may god bless u..amen..

Anonymous said...

beri hukuman yg setimpal dgn apa yg b'laku t'hdp arwah...hukuman gantung mandatori harus d laksanakn....INI ADALAH MALAYSIA TEMPAT YG X KEKEJAMAN..JANGAN CEMARKN MALAYSIA KERANA GAGAL M'NANGKAP IBLIS B'TOPENGKN MANUSIA INI...INI LA MASANYA UTK KITA M'BUKTIKN NEGARA KITA BEBAS ANCAMAN DGN M'HUKUM P'SLH SEBERAT2&SEADIL2NYA... ...........WE WANT PEACE........

Anonymous said...

A'kum,kpd keluarga nurin jazlin yg telah kembali ke rahmatullah. bersabar byk2 dgn ujian Allah yg amat besar ini. setiap sesuatu perkara ada hikmahmya. Allah lebih menyayanginya. Allah jua maha mengasihani dan melindunginye...memang semua ini mengambil masa utk meneruskn kehidupan seharian spt biasa. Namun kita hanya manusia,mampu melakukan sesuatu ikhtiar setakat terdaya sahaja. sama-samalah kite mmenunaikan solat hajat dan memohon kpd Allah agar ditunjukkan petunjuk hingga terttangkapnya penjenayah yg lebih teruk daripada binatang itu. Insyaallah

Luqman Quantan said...

takziah buat keluarga Nurin,act mcm x percaya gak,coz dulu pernah berjiran dgn family Nurin di D11 wangsa maju,selalu tgk main2 depan umah ngan adik2 dia,mmg kejam org yg melakukan ini,setiap perbuatan ada balasan nya...

Anonymous said...

Assalamualaikum
Pertama kali saya ingin mengucap takziah kepada keluarga allayarhamah walaupun agak terlewat tetapi bagi saya ingatan itu adalah untuk selama-lamanya.Kepad keluarga bersabarlah dan cuab renungkan pada pandangan yang positif bahawa kak ngah adalah seorang kanak-kanak yang bersih tanpa dosa dan noda, sesungguhnya insyallah tuhan menerima angah di Syurganya. Benarlah kate orang berat bahu memandang berat lagi yang menanggungnya. Saya berdoa agar benda yang menyebabkan kemataian adik nurin akan di temui untuk dilihat apakah wajah benda itu kerana binatang pun pasti tidak melakukan perkara yang dahsyat itu. Kerana itu saya memanggil ianya benda. Sekali kepada keluarga adik nurin takziah dan pasti angah tak mahu meliahat kelauar terlalu sedih atas pemergianya. Alfatihah

Anonymous said...

Specially dedicated to our sweet little angel,may you now rest in peace.

"dalam hati ada sendu
dalam sendu ada pilu
dalam pilu ada rindu
dalam rindu sentiasa ada kamu..."

Salam Takziah untuk Jazimin & Norazian & all of their families.
Semoga terus tabah.

UMISHA&FAMILY

Habsu said...

Adik Nurin....pakcik ada seorang anak perempuan. Umur dia baru tiga tahun. Pakcik sayangkan dia sangat. Sekarang ni pakcik masih boleh jaga dan awasi dia. Tapi pakcik kena terima hakikat, satu hari nanti dia akan membesar sampai umur Nurin juga. Dia akan ke sekolah, dia akan keluar bermain dengan kawan-kawan. Pakcik sedar masa tu nanti pakcik tak dapat nak awasi dia sentiasa seperti sekarang. Adik Nurin tolong doakan anak-anak kami semua selamat ya? Semoga perkara yang sama tak akan berulang lagi. Kami sentiasa mendoakan kesejahteraan adik Nurin di sana......al-Fatihah...

Anonymous said...

Assalamualaikom
Takziah kepada keluarga adik Nurin.Diharapkan bersabarlah menerima dugaan berat ini...semoga Allah membalas kejahatan syaitan tersebut, jika tidak didunia. diakhirat akan menanti jua.
Bersabarlah..ingat kepada Allah.

Memang saya tidak dapat lansung membaca kisah adik nurin ni, tapi saya akan menanti beritanya setiap hari..bila mula nak baca saja, air mata saya terus laju menitis ...sementalah pula saya ada anak perempuan berusia 9 tahun.....saya jadi fobia walaupun anak hendak keluar bermain didepan rumah......saya terlalu takut dengan syaitan-syaitan yang masih berkeliaran diluar sana.....

Ya Allah,kami memohon kepada Mu...tunjukkanlah siapa yang punya angkara ini...amin.

Mama R

Anonymous said...

kepada yang prihatin... berdoalah semoga ALLAH tunjukkan siapa syaitan bertopengkan manusia berhati iblis itu!!!!

Anonymous said...

semoga ALLAH mencucuri rahmat kepada roh Arwah Nurin....

Ammin.....

Anonymous said...

Salam takziah buat keluarga arwah adik Nurin Jazlin. Semoga tabah menghadapi dugaan pada bulan yang mulia ini. Semoga pembunuh tersebut dapat ditangkap segera dan hukumannya yang setimpal dilaksanakan.Saya cadangkan hukumannya tersebut adalah diarak seluruh Malaysia dan tubuhnya dikelar-kelar semasa hidup agar penjenayah tersebut dapat merasai apa yang arwah adik Nurin hadapi disaat kematiannya.

Anonymous said...

buat keluarga arwah ad Nurin Jazlin, semoga tabah menghadapi hari2 yang mendatang...

kepada pembunuh,ingat segala kejahatan yg anda lakukan hukuman yg akan anda tempuhi bukanlah sekadar di dunia malah di akhirat juga..

Kepada pihak yg terbabit dalam penyiasatan kes ini, jangan lah cuai dan leka...kejahatan harus di balas dengan keadilan...perjuangan anda masih belum selesai...

takbir..!!!

Ummi Balqis said...

Al-Fatihah untuk arwah Adik Nurin Jazlin Jazimin. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan sudah tentu Adik Nurin bahagia di syurga...Takziah kepada ibu dan bapa serta seluruh ahli keluarga arwah, semoga tabah menghadapi hari-hari yang mendatang.
Buat pihak berkuasa, laksanakanlah kewajipan menjaga keamanan dengan sempurna, jadikanlah kes ini sebagai iktibar dan pastikan tiada lagi kes seumpama ini. Jalankanlah hukuman yang amat setimpal kepada pembunuhnya. Hukum hudud yang Allah telah tetapkan amalkanlah di negara Islam ini supaya manusia-manusia yang bertopengkan syaitan ini tidak berani lagi bertindak mengikut nafsu syaitan.

Always remembering Nurin Jazlin...

KarumbaX said...

the day the entire nation cries..

Anonymous said...

Al Fatihah kepada Adik Nurin..
Takziah kepada keluarga Jazimin..

Sesungguhnya seluruh rakyat Malaysia terasa kehilangannya..
doa dan semangat kami sentiasa bersama2 keluarga Jazimin mengharungi dugaan Allah S.W.T..
ketika membaca berita ttg pemergian adik Nurin..sy terlalu sedih..teringat akan adik sy yg baru berusia 2 thn..takut,sy x dpt menerima kenyataan sekiranya musibah begini terjadi kepada keluarga saya.
Adik Nurin akan menunggu keluargamu di Syurga wahai Jazimin..insyaallah..Adik Nurin akan doakan keluargamu..

Ingatlah wahai semua,pembunuh @ syaitan itu perlu d seksa..seksa sehingga ia meraung2..dan sumbatkan dalam beg pakaian..tggalkan tgh highway..rasakan penderitaan ini!!! BINATANG!

Adik..berehatlah di'sana'..senyuman mu akan kami ingat sampai bila2...amin..~

Anonymous said...

assalamualaikum, belum terlambat mengucapkan takziah utk keluarga Nurin. My little angle ve rest in peace biarpu begitu jasanya begitu besar untuk semua umat terutama di bumi Malaysia. mengingatkan kita tentang tanggungjawab bersama.jangan sampai anak jiran pun kita tidak kenal. Soal undang2 boleh dibincangkan kemudian. Jika tidak dihukum bunuh pun elok juga binatang itu melalui hari-hari yang penuh kesakitan. Biar bersama pula kita menghukumnya. Dan tolonglah jangan salahkan ibubapanya lagi. Cukuplah kesedihan yang menimpa mereka. My little angle jika aku terlupa mungkin kerana kesibukan hari pastinya kau tetap bersemadi di tempat yang amat indah.

Anonymous said...

saya sekeluarga mengucapkan takziah kepada keluarga arwah nurin..Allah lebih menyayangi dan merindui arwah..kita yg masih ada di muka bumi ini berdoa semoga roh arwah tenteram di sana..pembunuh bersifat binatang perlu di hapuskan serta merta tanpa belas kasihan dan hukuman setimpal dengn apa yang dilakukan..Allah kurniakan akal untuk berfikir tapi si pembunuh tidak mempunyai akal malah beperangai lagi teruk dari binatang..semoga Keluarga arwah redha dengan pemergiannya..Al-Fatihah

Anonymous said...

takziah dari kami sekeluarga....nurin pasti menjadi penghuni syurga al jannah...fiza, JPA Putrajaya

Anonymous said...

Assalamualaikum...
Salam Takziah buat keluarga adik Nurin.Semoga lebih tabah menghadapi hari2.jika saya merasa penderitaan dan kesedihan anda, apalagi anda yang menghadapinya sekarang.

sama2 la kita berdoa dan sembahyang hajat kepada yang lebih kuasa untuk 10 malam yang terakhir ramadhan. sesungguhnya tuhan itu lebih berkuasa.

kepada orang ramai janganlah salahkan ibu bapa adik nurin lagi. cukup la kesedihan yang mereka alami. sama2 la kita memberinya semangat baru untuk menempuh hari2 baru.

semoga setan bertopengkan manusia cepat ditangkap.dan kami sangat mengharapkan setan ini menerima balasan yang setimpal. setan ini patut direnjam sampai mati dihadapan orang ramai. diseksa hingga mati. tidak patut ada peluang kedua untuk hidup.

wassalam.

Anonymous said...

SAYA LELAKI BERUMUR 21 TAHUN..SETIAP KALI SAYA MELIHAT GAMBAR ARWAH NURIN...SAYA SEBAK SGT..MTERKELUAR AIR MATA INI DGN X SEMENA2...KALO BOLEH BIA SYA JUMPE DIE..NK BUAT BALIK APE2 YG DIE BUAT..BIA SYAITAN TUH RASE..

ctmuslihat said...

Alfatihah untuk adik Nurin, tempat mu sudah pasti di Syurga. Sedih.. sebak.. & sakit hati, antara perasaan bercampur2 di hati ini.

Ya Allah! semoga iblis yang melakukan akan ditangkap dalam masa yang terdekat ini. Amin.

Untuk keluarga adik Nurin, sabar, pasrah dan terima qada & qadar. walau menasihati memang mudah tapi aku faham bebanan perasaan yang keluarga Nurin sedang tanggung. Namun itulah ketentuan Nya.

Dan bagi diri ku..... Malaysia tak aman lagi. Aku tidak selamat di tempat sendiri.

Anonymous said...

kenapa setelah 50 tahun kita mencapai kemerdekaan, ada segelintir manusia yang tak pernah merdekakan pemikirannya.setiap kali terbacakan kisah nurin, pasti airmata jatuh bergelinangan.sedih dan hiba mengenangkan nasib seorang kanak2 yang tidak berdosa menjadi mangsa manusia yang bertopengkan syaitan.ini bukan lagi binatang tapi kerana nafsu iblis yang menguasai fikiran dan hati hingga menyebabkan tak dapat berfikir dengan waras lagi.kepada pembunuh nurin, kiranya kau terlepas dari hukuman dunia, ingatlah, hukuman akhirat yang lebih azab menanti.kepada keluarga nurin, bersabarlah menghadapi ujian dan dugaanNYA.Allah lebih sayangkan nurin....

ARIESMA ARTIEKAH said...

Assalammualaikum...
Pertama-tamanya, Takziah buat keluarga En.Jazimain dan Puan Norazian. Harapan, moga kalian sentiasa tabah dalam menghadapi dugaan yang mendatang ini. Jangan bimbang dan gulana...kerana, percayalah bahawa sesungguhnya ALLAH s.w.t sentiasa berada dengan umatnya yang teraniaya.Demi ALLAH, setiap kali membaca berita tentang Adik Nurin Jazlin hati ini tersentuh dan tidak ragu-ragu untuk saya menangis.Batapa pilunya hati ini meratapi pemergian seorang insan yang masih suci tanpa terpalit setitik dosa pun dalam diari hidupnya pergi hanya kerana 'perbuatan terkutuk'manusia syaitan yang zalim itu. Semoga ALLAH akan
melaknati 'penjenayah'tersebut....
Doaku...agar PENJENAYAH,PEROGOL,PESAKIT JIWA,ORANG GILA YANG MEMBUNUH NURIN DENGAN KEJAM ITU DILAKNATI ALLAH DAN BERADA DALAM NERAKA YANG PALING TERBAWAH DAN SESANGAT AZAB ITU....'AMIN YA RABBAL ALAMIN...
SEKALUNG DAN SEGUGUS AL-FATIHAH TERISTIMEWA UNTUK SI MANIS COMEL ALLAHYARHAMMAH NURIN JAZLIN JAZIMIN....MOGA DIKAU DITEMPATKAN DIKALANGGAN ORANG-ORANG YANG BERIMAN DAN TERGOLONG DALAM SYURGA ABADI...KIRIMKAN JUGA TIKET SYURGA UNTUK AYAH BONDA MU.MOGA KALIAN BERSUA DI SYURGA KEKAL ABADI...
AL-FATIHAH.....

Anonymous said...

Salam..

Al-Fatihah buat Allahyarham adik Nurin. Takziah buat keluarga Allahyarham, semoga anda semua tabah mengahadapi ujian dari Allah ini.

Kejadian & kematian yang sangat menyayat hati. Air mata x dpt tertahan bila disahkan ujian DNA mayat budak dlm beg tu match dengan family Nurin.

Kepada semua, sama2 lah kita buat solat hajat, semoga pelaku kejam @ binatang ini dpt di tangkap dengan segera. Dan kita berharap agar kerajaan buka mata untuk menjatuhkan hukuman yg sgt berat kepada pelaku

Anonymous said...

YA ALLAH TUNJUKKANLAH JALAN YG BENAR KEPADA MANUSIA YG BERTOPENGKAN SYAITAN DURJANA INI...AMIN YARABBALAALAMIN

Takziah......buat keluarga Nurin bersabarlah...ada hikmat disebalik kejadian yg berlaku..

Anonymous said...

goodbye angel,,,semoga tenang disampingNYA..Amin..

Mario said...

Kenapa manusia buat jahat haiwan/binatang yg dapat nama?
Sepatutnya macam ni...."Pembunuh yg kejam tu tak ubah macam iblis bertopengkan manusia!!"

Anonymous said...

Al-Fatihah untuk Allaharyammah Nurin Jazlin b. Jazimin..

Bersemadilah kau dengan tenang di sana, sayang.. senyumanmu akan sentiasa berada di hati kami ini...

Kepada keluarga Nurin, bersabarlah dan semoga tabah dalam menghadapi hari yang mendatang... Sememanya berat bahu yang memikul, namun Insyaallah kalian akan dpertemukan di Syurga kelak...

Kepada Polis, mantapkan lah lagi tahap kecepakan anda semua dalam menangani masalah jenayah di negara MAlaysia yang sememangnya sudah tidak selamat didiami lagi..

Kepada Kerajaan, bukalah mata.. Jangan sudah terkena batang hidung sendiri baru nak menggunakan hukum HUDUD yang sememangnya susah tertulis dalam Al-QUran.. jangan berselindung di sebalik negara ISlam semata...

Kepada IBLIS YANG BERTOPENGKAN MANUSIA, AWAS!! KAU DIPERHATIKAN.. SELURUH RAKYAT DI NEGARA INI MENANTI KAU.. HIDUPLAH KAU DALAM KETAKUTAN SEMENTARA MENANTI HARI KEMATIAN KAU YANG SUNGGUH TRAGIS SEDIKIT HARI LAGI...!!!

eRzA said...

Takziah buat keluarga arwah adik nurin jazlin..kami rakyat malaysia pastinya akan selalu berdoa agar si "binatang" akan dihadapkan ke muka pengadilan dan menerima hukuman yang setimpal.

Harus kita semua beringat tiada suatu pun kesalahan dan dosa yang tidak dibalas. Walau sekuman dosa yang dilakukan, Allah SWT telah menjanjikan pembalasan.

Apatah lagi perbuatan binatang ini dilakukan di bulan yang mulia..bulan Ramadhan Al-Mubarak..moga roh adik nurin dicucuri rahmat.

Buat keluarga arwah, banyakkan bersabar kerna Allah SWT telah menjanjikan ganjaran yang besar untuk orang yg bersabar. Percayalah..setiap yang berlaku ada hikmah nya..Sama2 la kita semua berdoa moga tiada perlakuan yang sama berlaku lagi.Semua pihak patut ambil langkah berhati2.

Saya minta supaya kerajaan jangan mengambil sebarang tindakan atau dakwaan kepada keluarga mangsa. Kita semua patut faham betapa peritnya pengalaman dan perasaan yg dialami...Tiada siapa inginkan sume ni terjadi...

Kepada abg Jazimain dan kak Norazian, bersabarlah dan banyakkan berdoa kerna doa di bulan mulia ini lebih berkat hendaknya...Amin...

Anonymous said...

sabar dan tenang nurin bersama allah

Anonymous said...

setiap kali baca brita pasal nurin
sy mst menangis..geram sgt knp ade manusia yg snggup berlaku kejam
seperti itu..mmg xde perasaan lgsg..hmmm smuanye da terjadi..
takziah buat family nurin..
semoga nurin jazlin tenang di sana..amin..

Anonymous said...

bukan saja we want death penalty, we want the penjenayah DISIKSA sampai mati!! seperti mana dia siksa nurin sampai mati!

i am mad! angry!

i also want to see the face of this penjenayah!

the penjenayah shud not even go to jail; bersenang lenang dalam jail pulak nanti. patut dikurung dalam bilik gelap bersama sama ular, biar tersiksa!!!

Anonymous said...

To Nurin's family..My condolence to you all

I always keep thinking about adik Nurin and hoe she had suffred before her death...I even cry and thinking if i put myself at her place at that moment, how would i cry? Ya ALLAH...How could human do this to another human...a kid??

She deserved some space in this lovely 'Bumi ALLAH'but how could they do this to her??Why??

I really hope this culprit will not be given a death penalty but then something really cruel and make him suffer until his last breath..Let this culprit have an experience on how suffered, how painful adik Nurin was before her death..

To Encik Jazimin and family,be strong..'ALLAH lebih sayangkan dia..Dia akan menunggumu di syurga'..

AL-FATIHAH..

Lots of love to adik Nurin from,
Nieza
Penang.

Anonymous said...

salam...
takziah buat keluarga nurin jazlin. smoga roh adik akan bersemadi dengan tenang di sisiNya..setiap apa yang Allah tetapkan punya hikmahnya tersendiri..kita merancang Allah juga merancang dan perancangan Allah lah yang paling sempurna...
kita doakan semoga Allah akan mempermudahkan jalan kita untuk mencari pembunuh bernafsu iblis yang kejam ini.
al-fatihah

Fiza, Arif & Family said...

Nurin... Sayang,

Kau pergi penuh kepiluan...
Kau pergi membawa kenangan yang tak bisa di lupakan.

Kepulanganmu dinantikan,
Bukan sekujur tubuh yang kami inginkan,
Apakan daya kembalimu memilukan kami semua.

Penantian yang panjang membawa berita yang tidak pernah difikir dek akal,
Seorang insan kecil sesucimu pergi mengadap Ilahi sedemikian rupa.

Tiada dosa yang kau lakukan, tetapi mengapa kau dilakukan sekejam itu???

Tidak dapat kami gambarkan betapa kau sengsara diakhir hayatmu..

Semoga kau bahagia disampingaNya... sayang

Amin... Ya Rabbal Alamin

Anonymous said...

assalamualaikum...

saya ingin mengucapkan takziah buat keluarga Allahyarhamah adik Nurin Jazlin...pemergian adik Nurin ke Rahmatullah amat kita ratapi....tetapi kita tidak boleh berdiam diri dan membiarkan penjenayah tersebut hidup senang lenang di atas kesedihan keluarga adik Nurin..

di sini saya ingin mencadangkan supaya penjenayah tersebut di hukum di khalayak ramai supaya ianya menjadi pengajaran buat kita semua.

negara kita tidak pernah melakukan hukuman sebegini sebelum ini tetapi kami berharap kerajaan dapat mengubah sistem perundangan negara kita mengikut hukum hudud. supaya lepas kejadian ini tidak akan ader seorang pun yang berani melakukan perbuatan tersebut.

kepada keluarga adik Nurin banyakkan bersabar..di sinilah ALLAH menguju kesabaran dan ketabahn hati hambaNYA.

Anonymous said...

Assalamualaikum..
Takziah buat keluarga arwah nurrin.. buat org ramai, jangan la kita menambah beban keluarga arwah.. sepatutnya kita bantu keluarga arwah melalui hari2 getir ni dgn memberi sokongan.. tak perlulah kita nak tuding jari pada ibu bapa arwah.. perkara dah berlalu, pasti mereka pon tak mahu perkara sebegini terjadi.. ni sudah takdir.. berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul.. bukan kita yg merasa, tak layak utk kita tuduh & menuding jari.. ada hikmah disebalik perkara ni.. semoga keluarga arwah, sabar dan terus tabah.. Al- Fatihah..
-zura-

untie nurul said...

Bagi yang boleh membantu pihak polis , harap dapat tampil ke hadapan membantu memberi petunjuk utk menangkap ' si binatang ' itu..

buat adik nurin , setiap hari untie akan mendoakan agar roh nurin bahagia disana..AL FATIHAH

Anonymous said...

Selamat Tinggal Sayang,

Tinggalkan lah dunia yg penuh ngan kekejaman ini..Maafkan kami kerana terlambat menyelamatkan kamu Nurin.

Anonymous said...

asalammualaikum semua. saya sarankan kepada para bloggers semua, jika ada diantara anda dapat menangkap sipembunuh SIAL itu, kita serahkan dulu si SIAL itu kepada bapa Nurin. biarlah beliau membuat keputusan seterusnya. kalau diserahkan terus kepada pihak bekuasa dendam dan perasaan marah sibapa tidak akan terbalas. satu saja pesanan saya kepada siSIAL itu. WE GONNA GET YOU. sooner rather than later..

Fiza said...

Salam Takziah,

Sebagai seorang ibu saya memahami kesedihan yang ditanggung oleh keluarga Nurin Jazilin. Buat ibu bapa Nurin harap dapat menerima ketentuan Ilahi ini. Memang benar berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnya. Ibu bapa mana yang tidak sedih dengan kehilangan anak tersayang yang dibelai, dididik dan diberi kasih sayang, tetapi ketentuannya pasti ada hikmah disebaliknya. Saya doakan semoga penjenayah yang tidak berperikemanusiaan ini dijumpai dan menerima hukuman yang sewajarnya.

Anonymous said...

Sayang Nurin, Walapun Kami Tiada Pertalian Darah, Kehilangan Anda Amat Dirasai Oleh Seluruh Rakyat Malaysia. Saya Akan Sentiasa Mendoakan Agar Adik Ditempatkan Dikalangan Orang2 Yang Beriman Di Syurga. Buat Ahli Keluarga Adik Nurin Jazlin, Bersabarlah Menghadapi Ujian Yang Datang Dari Allah SWT Ini.

Buat Pembunuh Adik Nurin, Kalau Awak Nak Tahu, Haiwan Pun Sayangkan Anak Mereka. Awak Ni Mmg Syaitan Bertopengkan Manusia! X Berhati Perut Langsung! Mungkin Kami Tidak Dapat Tangkap Kamu Sekarang, Tetapi Awak Ingat, Kematian Sentiasa Mengikut Anda!

Takziah Buat Seluruh Ahli Keluarga Nurin Jazlin. Percayalah, Lambat-laun, Pembunuh Adik Nurin Akan Ditangkap. Nurin, You Are Our Angel.

Al-Fatihah.

wincywince said...

I can't imagine what happened to Nurin....i have been crying for days since the news of the child found in the sports bag....when i read that it was Nurin i wept even more cos i have an 8 year old niece whom i love dearly and i can't imagine what i'd do if something so gruesome and inhumane were to happen to my little niece.

I can't imagine that there are such sick people alive, such twisted BASTARDS!!!!

The murderer has to suffer.....he or she has to pay for the pain caused to Nurin and the grief brought upon the family moreover just before Hari Raya...the murderer has to be caught and put to death in the most painful way....they should feel the pain the child had to endure.

It may not be nice for one human being to wish such ill fate upon another but the murderer clearly is not human he or she is an ANIMAL, A BEAST..........

DEATH WOULD BE THE ONLY THING THAT COULD BRING SOME FORM OF CONSOLATION AND SOLACE FOR THE LOSS OF SUCH AN INNOCENT BEAUTIFUL CHILD. IF YOU ASK ME EVEN DEATH WOULD NOT BE ENOUGH FOR THE LOSS ITS IMMEASURABLE....THE PAIN....GRIEF....TRAUMA....

But i believe that there is a GOD and this ANIMAL will be dealt with severely by the Almighty who sees and knows all things......

Eternal Rest Grant Unto Nurin Oh God , May the Perpetual Light Shine Upon Her and May Her Soul Rest In Peace. Amen

Anonymous said...

KEOADA KELUARGA NURIN,,KAMI PENDUDUK NEGERI PERLIS, INGIN MENGUCAPKAN TAKZIAH ATAS PEMERGIAN NURIN,KUATKAN IMAN DAN TABAH DALAM MENGHADAPI UJIAN ALLAH INI.ALLAH LEBIH MENYAYANGI NURIN.SAMA-SAMA KITA DOAKAN SEMOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT.BERSABARLAH ATAS APA YANG BERLAKU.SEMOGA PENJENAYAH YANG BERHATI BINATANG LAKNAT ITU MENDDAPAT BALASAN YANG LEBIH TERUK LAGI,SEMOGA TERTANGKAP CEPAT DAN DIADILI DGN SEWAJARNYA.insya allah.amin

wincywince said...

I can't imagine what happened to Nurin....i have been crying for days since the news of the child found in the sports bag....when i read that it was Nurin i wept even more cos i have an 8 year old niece whom i love dearly and i can't imagine what i'd do if something so gruesome and inhumane were to happen to my little niece.

I can't imagine that there are such sick people alive, such twisted BASTARDS!!!!

The murderer has to suffer.....he or she has to pay for the pain caused to Nurin and the grief brought upon the family moreover just before Hari Raya...the murderer has to be caught and put to death in the most painful way....they should feel the pain the child had to endure.

It may not be nice for one human being to wish such ill fate upon another but the murderer clearly is not human he or she is an ANIMAL, A BEAST..........

DEATH WOULD BE THE ONLY THING THAT COULD BRING SOME FORM OF CONSOLATION AND SOLACE FOR THE LOSS OF SUCH AN INNOCENT BEAUTIFUL CHILD. IF YOU ASK ME EVEN DEATH WOULD NOT BE ENOUGH FOR THE LOSS ITS IMMEASURABLE....THE PAIN....GRIEF....TRAUMA....

But i believe that there is a GOD and this ANIMAL will be dealt with severely by the Almighty who sees and knows all things......

Eternal Rest Grant Unto Nurin Oh God , May the Perpetual Light Shine Upon Her and May Her Soul Rest In Peace. Amen

Anonymous said...

kami warga UMT mengucapkan takziah atas pemergian nurin.bersabarlah dan tabah menghadapi dugaan ini kerana Allah lebih menyayanginya.

mama sue said...

Nurin sayang,

Makcik adalah antara ibu-ibu yg masih menangis hingga ke hari ini mengenangkan nasib Nurin. Makcik ada anak perempuan berusia 7 tahun. Apa yg berlaku pada Nurin menyedarkan makcik utk lebih menunjukkan kasih sayang dan memberi sepenuh perhatian padanya. Makcik pasti Nurin kini tenang dan bahagia disisiNya. Selamat tinggal sayangku.

Anonymous said...

sekarang bukan masanya untuk memikirkan mengenai ganjaran yang akan diterima sekiranya syaitan itu tertangkap. tapi keadilan yang kita MESTI cari! syaitan tu pasti takkan terlepas. marilah bersama2 kita menunaikan solat hajat. moga penjenyah tu akan tertangkap sebelum raya nanti.dia tak patut diberi pengampunan.kasihan belas jangan diberi sebagaimana dia memekakkan telinga semasa mendengar tangisan dan rayuan ingin pulang dari adik nurin.masa pembalasan akan tiba!saya percaya semua rakyat malaysia akan bekerjasama mencari penjenayah itu. jangan difikirkan ganjaran tapi fikirkan ketenangan yang akan kita beri kepada Allahyarham adik nurin dan keluarganya.ALLAHUAKBAR!!

Anonymous said...

Nurin,semoga rohmu tenang di sana.bersemadilah kamu dengan aman kerana syurga sedang menanti dirimu.usahlah engkau meratapi malapetaka yang menimpamu kerana itu adalah ketentuan Ilahi,Allah lebih menyayangimu.Bersabarlah wahai nurin,kamu akan aman dan tenang di sisi Ilahi.AMIN YAROBBAL ALAMIN

Anonymous said...

Al-Fatihah untuk adik Nurin,tempatmu sudah pasti di Syurga bedama-sama orang yang sisayangi oleh Allah S.W.T. Sedih, sebak dan Marah antara perasaan bercampur-campur dihati ini tatkala menerima berita kematian mu adik Nurin......

Semoga SETAN yang bertopengkan manusia cepat ditangkap dan mengharapkan SETAN ini menerima balasan yang setimpal serta diseksa sehingga mati dan tidak patut ada peluang ke-2 untuk hidup diatas bumi Allah ini kerana menganiayai si comel yang tidak berdosa ini....

Adikku Nurin....berehatlah disana dengan tenang..Senyumanmu akan ku ingati samapi bila-bila..

Semoga Allah mencucuri rahmat keatas Allahyarhammah Adik Nurin..
Al-Fatihah....... From,Aidawani(UMK,PUTRAJAYA)

Abu Aiman said...

Assalamualaikum,

Takziah kepada Sdr. Jazimin sekeluarga diatas pemergian anakanda Nurin yg amat dikasihi.

Sama-samalah kita berdoa kehadrat ALLAH S.W.T semoga manusia yang bertopengkan IBLIS itu ditangkap dan diberi hukuman yg setimpal dengan kesalahan yg dibuat.

dan kepada Kerajaan cuba fikirkan tentang penggubalan undang-undang jangan terlalu ego dengan kuasa yang ada ditangan kerana undang-undang manusia tidak boleh mendidik manusia yang bertopengkan IBLIS...hanya Hukum ALLAH sahaja yang dapat mendidik & menyedarkan manusia kerana ALLAH adalah MAHA PENCIPTA....fikirkanlah...

Abu Aiman
Kesuma Lakes,Beranang
Selangor

farah_usm said...

assalamualaikum...
takziah diucapkan kpd keluarga adik nurin..moga dapat menempuh ujian Allah yang maha hebat ini..
doakan moga adik nurin dicucuri rahmat..amin...

Anonymous said...

Assalamualikum,
sekalung ucapan Takziah buat kedua ibu bapa Arwah adik Nurin Jazlin serta keluarga terdekat. Juga kepada rakan-rakannya yang pasti amat terasa akan kehilangannya.Saya seperti juga seluruh warga Malaysia yang turut terasa akan kepedihan dan penderitaan yang sedang ditanggung oleh ibu bapa adik Nurin. Hampir setiap pagi setiap kali bangun dari tidur saya akan teringatkan wajah adik Nurin yang telah dibunuh dengan begitu kejam sekali. Marilah seluruh rakyat Malaysia kita mendoakan semoga Allah menunjukkan jalan kepada pihak polis di dalam usaha mereka menjejaki "Iblis" yang bertopengkan manusia tersebut.
Kepada Ibubapa Nurin, berbanyaklah bersabar dengan dugaan yang maha berat ini.
Semoga Allah mencucuri RahmatNya ke atas roh adik Nurin Jazlin. Amin.
Zamri Zain&Isteri

Anonymous said...

Assalamuaikum...
Sebagai seorang bapa.. gambar ini lah yang saya paling sedih sekali lihat...sepatut nya seorang anak mengebumikan orang tua nya..tapi lihat lah apa si syaitan iblis tu buat ...

kak leeya UM said...

assalamualaikum.....
pertama sekali saya ingin mengucapkan salam takziah kepada encik jazimin dan puan norazian sekeluarga.percayalah...bahawasanya kami di sarawak pun amat bersedih dengan pemergian adik nurin.saya harap abang dan kakak bersabarlah dengan apa yang telah terjadi. mungkin ada hikmah yang Allah hendak tunjukkan.adik nurin telah pun bersama-Nya dan akan menanti masa untuk bertemu abang dan kakak di hari perhitungan nantilah.Ingatlah janji Allah.Yang hidup pasti akan mati dan janji untuk adik Nurin telah sampai di saat beliau masih sesuci embun pagi. belum dipertanggung-jawabkan sebarang dosa ke atas beliau.Redhailah pemergiannya dan adik Nurin pasti tersenyum di syurga sana kerana tahu ayah dan ibunya tabah menerima ujian-Nya.
BUAT ADIK NURIN,
kak leeya tahu adik direct ke syurga kerana kanak-kanak seperti adik dijanjikan syurga.walaupun adik diuji dengan seksaan yang sangat kejam, lupakan itu adik.sekarang adik selamat bersaman-Nya.
BUAT PEMBUNUH ADIK NURIN..
INGATLAH BAHAWA,KUASA MANUSIA TERBATAS TETAPI KUASA ALLAH TIADA BANDINGANNYA APATAH LAGI JIKA DIBANDINGKAN DENGAN INSAN SEPERTI ANDA.
SAYA ADA PILIHAN UTNUK ANDA..
PILIHAN 1
WALAUPUN MUNGKIN ANDA AKAN TERLEPAS DARI UNDANG-UNDANG KERANA KEPANDAIAN ANDA MENYEMBUNYIKAN DIRI TAPI INGAT, BILA ALLAH NAK, ALLAH BOLEH BAYAR CASH DI DUNIA DENGAN CARA KEMATIAN ANDA YANG AMAT MENGAIBKAN.JIKA ANDA DI BANDAR MUNGKIN ANDA AKAN DIHEMPAP KONTENA, KEPALA HANCUR DIGILIS TRAILER, PERUT TERBURAI, TANGAN TERPUTUS...DAN MUNGKIN TERKENA PANAHAN PETIR, RENJATAN ELEKTRIK ATAUPUN KEBAKARAN SEHINGGA MASAK TUBUH ANDA, KALAU PUN ANDA BERSEMBUNYI DI HUTAN MUNGKIN AKAN DIBAHAM BUAYA DAN MUNGKIN HARIMAU, DIBELIT ULAR SAWA.DAN TAK CUKUP DENGAN ITU, PADA HARI PEMBALASAN ANDA AKAN MENERIMA SIKSAAN DI DALAM NERAKA JAHANAM.ANDA BUKAN MANUSIA MALAH BUKAN BINATANG...ANDA ADALAH MAKHLUK YANG KUFUR DENGAN ANUGERAH ALLAH.
PILIHAN 2
JIKA ANDA TERBACA ARTIKEL INI, BERTAUBAT LAH DENGAN MENYERAH DIRI KEPADA PIHAK BERKUASA. SEKURANG-KURANGNYA ANDA MATI PUN DI TALI GANTUNG DAN JENAZAH ANDA AKAN DIURUSKAN.PILIHAN DI TANGAN ANDA...MATI DENGAN KEADAAN PERTAMA ATAU KEDUA.
BUAT YANG BERKUASA
Saya tahu dakwaan akan dikenakan kepada ibu bapa yang cuai.tapi saya cadangkan janganlah dibebankan lagi keadaan ibu-bapa yang memang telah terseksa jiwa mereka dengan kehilangan anak mereka. hal ini berlaku di luar jangkaan dan boleh terjadi kepada sesiapa sahaja malah yang berkuasa sendiri mungkin.saya penyokong kuat kerajaan dan saya tidak mahu anda membuat kesilapan dalam hal ini.cuai itu adalah satu kesilapan tapi lebih teruk lagi jika kita salah membuat keputusan.
KEPADA MEREKA......
Tak kira yang belum ada anak,yang bakal ada anak dan yang dah ada anak...saya merayu kepada anda semua dan diri saya sendiri...jangan biarkan hal ini berulang lagi.bila dah berlaku...penyesalan amat pedih...jagalah sesiapa sahaja di bawah jagaan anda dengan baik.sebab sekarang saya lihat ramai jer budak-budak yang jalan sorang-sorang...dengan kawan-kawan..kecik-kecik pulak tu..jangan terlalu bebaskan anak anda.zaman sekarang bukan macam dulu lagi....
BUAT REMAJA SEKELIAN...
JANGAN SUKA NAK LARI DARI RUMAH.NANTI YANG SAKIT SENDIRI YANG MERASA.JANGAN NAK IKUT BOYFRIEND...KALAU DIA BETUL-BETUL SAYANG..TAKDE NAK AJAK LARI DARI ORANG TUA...TOLONGLAH....SAYA PUN REMAJA JUGAK..ANAK KEPADA IBU TUNGGAL LAGI.ANAK MANGSA PERCERAIAN..SELALU KENA DERA OLEH AYAH SAYA.TAPI ITU BUKAN ALASAN SAYA LARI DARI RUMAH.SAYA BERSABAR DAN BELAJAR BERSUNGGUH-SUNGGUH.ALHAMDULILLAH...SETTLE PERCERAIAN MAK AYAH SAYA, SAYA DAPAT MASUK UNIVERSITI.UNIVRSITI MALAYA PULAK TU.KALAU SAYA LARI DARI RUMAH SATU MASA DULU...APA JADI DENGAN SAYA SEKARANG????SAYANGKAN BOYFRIEND????SAYA PUN PERNAH ADA BOYFRIEND YANG MAK SAYA TAK SUKA...SAYA TERIMA KEPUTUSAN MAK SAYA. ALHAMDULILLAH..SAYA JUMPA YANG BARU..SATU UNIVERSITI PULAK TU...DAN MAK SAYA SUKAKAN DIA....INSYA ALLAH KAMI AKAN BERTUNANG BILA DIA GRADE TAHUN DEPAN..FIKIR-FIKIRKAN LAH....KATA-KATA ORANG TUA TAK SALAH....
APA PUN.....PADA SEMUA....JADIKAN KISAH ADIK KESAYANGAN KITA NURIN JAZLIN JAZIMIN SEBAGAI SATU PENGAJARAN.JANGAN SIA-SIAKAN PEMERGIAN BELIAU.BELIAU ADALAH INSAN TERPILIH UNTUK MEMBERI KESEDARAN PADA KITA BAHAWA.......KEMAMPUAN MANUSIA TERBATAS....AL-FATIHAH.....BERSEMADILAH SAYANG....

kak leeya UM said...

assalamualaikum.....
pertama sekali saya ingin mengucapkan salam takziah kepada encik jazimin dan puan norazian sekeluarga.percayalah...bahawasanya kami di sarawak pun amat bersedih dengan pemergian adik nurin.saya harap abang dan kakak bersabarlah dengan apa yang telah terjadi. mungkin ada hikmah yang Allah hendak tunjukkan.adik nurin telah pun bersama-Nya dan akan menanti masa untuk bertemu abang dan kakak di hari perhitungan nantilah.Ingatlah janji Allah.Yang hidup pasti akan mati dan janji untuk adik Nurin telah sampai di saat beliau masih sesuci embun pagi. belum dipertanggung-jawabkan sebarang dosa ke atas beliau.Redhailah pemergiannya dan adik Nurin pasti tersenyum di syurga sana kerana tahu ayah dan ibunya tabah menerima ujian-Nya.
BUAT ADIK NURIN,
kak leeya tahu adik direct ke syurga kerana kanak-kanak seperti adik dijanjikan syurga.walaupun adik diuji dengan seksaan yang sangat kejam, lupakan itu adik.sekarang adik selamat bersaman-Nya.
BUAT PEMBUNUH ADIK NURIN..
INGATLAH BAHAWA,KUASA MANUSIA TERBATAS TETAPI KUASA ALLAH TIADA BANDINGANNYA APATAH LAGI JIKA DIBANDINGKAN DENGAN INSAN SEPERTI ANDA.
SAYA ADA PILIHAN UTNUK ANDA..
PILIHAN 1
WALAUPUN MUNGKIN ANDA AKAN TERLEPAS DARI UNDANG-UNDANG KERANA KEPANDAIAN ANDA MENYEMBUNYIKAN DIRI TAPI INGAT, BILA ALLAH NAK, ALLAH BOLEH BAYAR CASH DI DUNIA DENGAN CARA KEMATIAN ANDA YANG AMAT MENGAIBKAN.JIKA ANDA DI BANDAR MUNGKIN ANDA AKAN DIHEMPAP KONTENA, KEPALA HANCUR DIGILIS TRAILER, PERUT TERBURAI, TANGAN TERPUTUS...DAN MUNGKIN TERKENA PANAHAN PETIR, RENJATAN ELEKTRIK ATAUPUN KEBAKARAN SEHINGGA MASAK TUBUH ANDA, KALAU PUN ANDA BERSEMBUNYI DI HUTAN MUNGKIN AKAN DIBAHAM BUAYA DAN MUNGKIN HARIMAU, DIBELIT ULAR SAWA.DAN TAK CUKUP DENGAN ITU, PADA HARI PEMBALASAN ANDA AKAN MENERIMA SIKSAAN DI DALAM NERAKA JAHANAM.ANDA BUKAN MANUSIA MALAH BUKAN BINATANG...ANDA ADALAH MAKHLUK YANG KUFUR DENGAN ANUGERAH ALLAH.
PILIHAN 2
JIKA ANDA TERBACA ARTIKEL INI, BERTAUBAT LAH DENGAN MENYERAH DIRI KEPADA PIHAK BERKUASA. SEKURANG-KURANGNYA ANDA MATI PUN DI TALI GANTUNG DAN JENAZAH ANDA AKAN DIURUSKAN.PILIHAN DI TANGAN ANDA...MATI DENGAN KEADAAN PERTAMA ATAU KEDUA.
BUAT YANG BERKUASA
Saya tahu dakwaan akan dikenakan kepada ibu bapa yang cuai.tapi saya cadangkan janganlah dibebankan lagi keadaan ibu-bapa yang memang telah terseksa jiwa mereka dengan kehilangan anak mereka. hal ini berlaku di luar jangkaan dan boleh terjadi kepada sesiapa sahaja malah yang berkuasa sendiri mungkin.saya penyokong kuat kerajaan dan saya tidak mahu anda membuat kesilapan dalam hal ini.cuai itu adalah satu kesilapan tapi lebih teruk lagi jika kita salah membuat keputusan.
KEPADA MEREKA......
Tak kira yang belum ada anak,yang bakal ada anak dan yang dah ada anak...saya merayu kepada anda semua dan diri saya sendiri...jangan biarkan hal ini berulang lagi.bila dah berlaku...penyesalan amat pedih...jagalah sesiapa sahaja di bawah jagaan anda dengan baik.sebab sekarang saya lihat ramai jer budak-budak yang jalan sorang-sorang...dengan kawan-kawan..kecik-kecik pulak tu..jangan terlalu bebaskan anak anda.zaman sekarang bukan macam dulu lagi....
BUAT REMAJA SEKELIAN...
JANGAN SUKA NAK LARI DARI RUMAH.NANTI YANG SAKIT SENDIRI YANG MERASA.JANGAN NAK IKUT BOYFRIEND...KALAU DIA BETUL-BETUL SAYANG..TAKDE NAK AJAK LARI DARI ORANG TUA...TOLONGLAH....SAYA PUN REMAJA JUGAK..ANAK KEPADA IBU TUNGGAL LAGI.ANAK MANGSA PERCERAIAN..SELALU KENA DERA OLEH AYAH SAYA.TAPI ITU BUKAN ALASAN SAYA LARI DARI RUMAH.SAYA BERSABAR DAN BELAJAR BERSUNGGUH-SUNGGUH.ALHAMDULILLAH...SETTLE PERCERAIAN MAK AYAH SAYA, SAYA DAPAT MASUK UNIVERSITI.UNIVRSITI MALAYA PULAK TU.KALAU SAYA LARI DARI RUMAH SATU MASA DULU...APA JADI DENGAN SAYA SEKARANG????SAYANGKAN BOYFRIEND????SAYA PUN PERNAH ADA BOYFRIEND YANG MAK SAYA TAK SUKA...SAYA TERIMA KEPUTUSAN MAK SAYA. ALHAMDULILLAH..SAYA JUMPA YANG BARU..SATU UNIVERSITI PULAK TU...DAN MAK SAYA SUKAKAN DIA....INSYA ALLAH KAMI AKAN BERTUNANG BILA DIA GRADE TAHUN DEPAN..FIKIR-FIKIRKAN LAH....KATA-KATA ORANG TUA TAK SALAH....
APA PUN.....PADA SEMUA....JADIKAN KISAH ADIK KESAYANGAN KITA NURIN JAZLIN JAZIMIN SEBAGAI SATU PENGAJARAN.JANGAN SIA-SIAKAN PEMERGIAN BELIAU.BELIAU ADALAH INSAN TERPILIH UNTUK MEMBERI KESEDARAN PADA KITA BAHAWA.......KEMAMPUAN MANUSIA TERBATAS....AL-FATIHAH.....BERSEMADILAH SAYANG....

MuChLiSaH said...

Assalamualaikum..

Saya ingin mengucapkan takziah buat keluarga arwah Nurin Jazlin yg telah pulang ke rahmatullah..semoga Allah mencucuri rahmat ke atas adik kecil itu..sesungguhnya setiap perbuatan buruk itu akan mendapat balasan..mungkin manusia bertopengkan syaitan itu tidak mendapat balasan di dunia..tapi di akhirat sana, pasti dia akan mendapat azab yang sangat hebat oleh Allah SWT..Allah itu Maha Adil..saya berharap agar keluarga Nurin Jazlin akan sentiasa tabah dan redha dengan pemergian adik Nurin Jazlin..saya memang seorang yang suka akan kanak-kanak dan saya sangat BENCI akan manusia-manusia yang langsung tidak tahu cara melayan kanak-kanak sebagaimana mereka sepatutnya dilayan..kalau kita nak orang melayan kita dengan baik, kita perlu tahu cara bagaimana melayan orang lain dengan baik..mungkin hari ni hari SYAITAN itu, tp sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua..semoga pihak berkuasa dapat menangkap SYAITAN itu..amiin~

~mMy'87~

Anonymous said...

oh Nurin...
kau disiram bayu pagi
kehilangan terasa kini
dan kesepian

dan aku...
bagai purnama gerhana
diibarat lautan kering
tiada tempat kulayarkan
hasratku ini
masih belum sempat kubuktikannya
padamu adik tersayang
kuluahkan rasa hati

ku tatapi potretmu berulang kali
kurenungkan kalimah yang diberi

Tuhan yang esa
ampuni dosa Nurin
tempatkan mereka
diantara kekasih-kekasih Mu

oh Nurin
kau kasih sejati
kutaburkan doa
untukmu Nurin
ampunilah dosaku
sejak kau dilahirkan
hingga akhir hayatmu
kini aku hilang tempat mengadu

Oh Nurin....
damailah engkau di sana
kutaburi doa mewangi hadiah dari
saudaramu
Nurin....

Anonymous said...

Assalamualaikum...

Kepada keluarga Adik ALLAHYARHAMAH NURIN JAZLIN JAZIMIN, Semoga redha dengan pemergian Adik Nurin..

Banyak2kn bersabar..kerana Adik Nurin tentu turut bersedih melihat ahli keluarganya meratapi pemergiannya..Allah lebih menyayangi arwah..

Bersabarlah menerima dugaan besar ini di bulan yang mulia ini. Ada hikmah disebalik nya..

Semoga BINATANG@IBLIS YG BERTOPENGKN MANUSIA ITU CEPAT DITANGKAP DAN MENERIMA SEKSAAN YG TERAMAT BERAT..

Semoga Pihak polis malaysia dapat menjalankan tugas dengan lebih cekap.. dan semoga tertangkapnya binatang iblis itu dpt menenteramkan keluarga Arwah dn seluruh rakyat Malaysia..

Kepada semua ibubapa, jagalah ank2 kita dengan betul. Had kn semua yg perlu..Semoga tiada lagi kejadian yg serupa..

Al-Fatihah..utk Arwah..

SALAM TERAMAT SAYANG buat Arwah dan Keluarga..

tulang_siput said...

walaupun agak terlewat bagiku untuk memberikan sedikit coretan di sini, namun sebagai seorang insan yg mempunyai sifat penyayang terhadap kanak-kanak, jiwaku terpanggil...

Nurin Jazlin, satu nama yg agak memeranjatkan seluruh pelusuk tanahair... kehilanganmu pada mulanya diibaratkan seperti kehilangan biasa yg menjadi rutin kehidupan ibukota kala ini. Namun, setelah hampir sebulan kehilanganmu, jiwa-jiwa penduduk tanahair mula tertanya.. apakah yg telah berlaku terhadapmu.. aku tidak terkecuali.

Bag pakaian berisi mayat seorang kanak-kanak menjadi perbualan setiap insan di seluruh pelusuk tanahair... adakah engkau yg berada di dalamnya. atau adakah satu lagi siri pembunuhan kejam kanak-kanak telah berlaku?? segala-galanya terjawab kini... juraian airmata keluargamu, termasuklah insan-insan yg tidak pernah engkau kenali berguguran jatuh apabila keputusan satu ujian pengesahan dikeluarkan...

walaupun berbagai andaian dikeluarkan pada mulanya...walaupun kedua-dua orang tuamu menafikan pada mulanya, namun keputusan membuktikan sekujur tubuh yg sudah tidak lagi bernyawa itu adalah milikmu..

engkau pergi tanpa sempat mengucapkan selamat tinggal kepada keluargamu, engkau pergi tanpa sempat meninggalkan petanda siapa pembunuhmu.. dan engkau pergi tanpa sempat membuktikan yg engkau mampu menjadi harapan kepada keluarga...

Ya Allah Ya Tuhanku, cucurilah rahmat kepada insan kecil ini.. limpahkanlah kurniaMu kepada anak kecil ini dan jadikanlah malapetaka ini sebagai petunjuk kepada insan-insan yang lain...

Kepada keluarga dan sanak saudara, terimalah takdir ini dengan redhanya. Dia lebih menyayangi Nurin Jazlin.. Alfatihah..

Anonymous said...

walaupun agak terlewat untuk saya & sekeluarga untuk mengucapkan takziah tapi percayalah sayang,saya sekeluarga antara rakyat malaysia juga berasa kehilanganmu ;(..kami tak sangka ada juga manusia sekejam ini :( binatang juga sayangkan anak2 mereka :( saya akan menitiskan airmata saya setiap kali membaca kisah2 ini :( kami yakin pintu syurga akan menunggumu
Al-Fatihah.

& untuk ahli keluargamu syg,inilah dugaan Allah kepadamu & percayalah manusia yg seperti iblis itu tidak akan dapat lari ke mana..Allah akan tunjuk balasanNYA

angah_ampang/// said...

kepade pembunuh nurin aku arap kau akan mampos!!!..aku gak beharap aga ketua polis malaysia bagi hukuman hudud kat anjing ni(pembunuh)....nape la ko jahat r anjing...raye nak dekat...tapi ko wat family dye cm ni..aqu arap ko ngan keturunan ko akan mampos..

Anonymous said...

takziah la pd keluarga nurin, sy besimpati bile dpt tau mayat bdk dlm beg tu comfirm adelah nurin, mule2 tu sy x amik tau sgt psl kes ni tp sejak 2 menjak ni sy rase syg sgt kat nurin, sy yg x knl die pun rase sebak apekan pula mak ayah die kan, x pe mmg tu dah ajal die, Allah lebih sygkan die tp 1 Malaysia x bleh terima care kematian die, tiap2 hari sy akan berdoa supaya pembunuh nurin akan ditangkap scpt mungkin, selagi x ditangkap dan dihukum selagi tu roh nurin di sana x kan aman, same2 la kite doakan, kpd nurin abg nk sgt jumpe awk, abg x de adik pompuan, u r so cute syg, abg hrp dpt jumpe awk di sana nanti Insyaallah, dpt kjp pun jd la syg, mmg kejam org yg buat awk tu, pembunuh tu akan ditangkap & dihukum jgk ok, semoga berbahagia di sana ok syg, bye....
love u so much syg.....

Bloom said...

Dear Nurin's Mom & Dad,

My deepest condolence on the loss of yr dear child. My heart goes out to you & family.
Pls be strong.. Sweet Nurin will always live in our hearts.

shasha+lili said...

salam takziah buat abg jazimin dan kak norazian sekeluarga...
salam keberkatan ramadhan...
semoga kakak sekeluarga dapat menerima segala ketentuan hidup ini dengan tabah..
berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul....
kami faham keadaan ibu yg telah kehilangan anak mereka ..... begitu juga dengan kami di sini....... walau apa pun yg berlaku kami harap kakak sekeluarga dapat menjalani kehidupan kakak macam biasa............
sebelum langkah diorak,sebelum kata meniti bicara...kami sedekahkan AL FATIHA buat ANAK YANG KAMI SAYANGI NURIN JAZLIN...

---------------------------------
KHAZ UNTUK SI PENJENAYAH YANG HARAM JADAH!!!!:
PUKI MAK ANJING PUNYA JANTAN!!!SIAL KO!!SAMAPAI HATI KO BUAT ANAK KAMI MACAM TU....APA DOSA DIA???APA SALAH DIA??KENAPA KO WAT DIE MCM TU???
KENAPA KO TAK BUAT ADIK KO JE MCM TU...ADIK KO KN MMG LAYAK KENA LAYAN MCM TU...AKU MMG TAK REDHA DUNIA AKHIRAt PERBUATAN KO WAHAI ANJING JAHANAM!!!
MAK BAPAK KO DULU DIDIK KO JD MCM NI KER???
MESTI DULU BAPAK KO PERNAH BUAT MAK KO MCM TU...TU YANG BUAT KO TRAUMA!!!TAPI TRAUMA KO TAK BERTEMPAT!!!!KENAPA JAZLIN???
BUKAN ADIK KO ATAU KAKAK KO???
KENAPA???
AKU VERY TAK SABAR NK TUG BERITA HLI KERLUARGA KO MATI KENA OGOL DENGAN ANJING LIAR...LEPAS TU PUKI DIORG KENA JOLOK DENGAN NANAS ATAU DURIAN...BARU AKU PUAS HATI...AKU AKAN GELAK PUAS-PUAS...LEPAS TU MAYAT DIORG DIMASUKAN DALAM LORI TAIK ANJING!!!TIME NAK KAFANKAN MAYAT DIORG JGN GUNA KAIN KHAFAN TAPI GUNA KULIT BABI!!!LAYAK UNTUK KETURUNAN KO!!!
SATU LAGI, KALAU KO MASIH BERKELIARAN KAT LUAR AKU SUMPAH KO MATI KENA SAMBAR GURUH........
KO MATI KENA TELAN BUMI KER...... KALAU KO KENA TANGKAP AKU NAK JADI PENCATAT REKOD DUNIA MANUSIA YG GIGIT DAN TELAN KOTE MANUSSIA SECARA LANSUNG DI HADAPAN MASYARAKAT...... AKU HARAP MACAM TU..... AKU TAK REDHA DUNIA AKHIRAT KO BUAT MACAM TU KAT DIA.... SUNDAL HANJINGGGGGG,,,........ BABI......SUNDAL........... AKU SUMPAH KALU KO DI HUKUM GANTUNG KO LAMBAT MATI............BAIR LAMA C KIT TERGANTUNG KAT TALI GANTUNG TU.......... SUNDAL......TAHNIAH UNTUK KELUARGA KO KERANA DAPAT ANAK SIAL MACAM KO NI......... BABI HANJING..........
APA SALAH BUDAK TU???APA SALAH DIE??
DIE JUST NAK BELI SEPIT RAMBUT KAT PASAR MALAM JE...TU JE...
SLAH KER???AKU MMG TAK PUAS HATI DENGAN PERLAKUAN KO YG MACAM ANJING LAPAR!!!
PALING AKU TAK LEH TERIMA,KO DERA BUADAK TU SAMAPI MAK BAPAK DIE TAK KENAL DIE LAGI!!!!
JANTAN HANJING!!!
AKU DOAKAN AGAR KO AKAN MENERIMA NASIB MCM NURIN...
KLO AKU YG TANGKAP KO NANTI AKU AKAN SIKSA KO HABIS-HABISAN...
AKU AKAN MASUKAN KULIT DURIAN DALAM BONTOT KO!!!PASTU LEPASKAN KERENGA KAT BATANG KO...
BARU PUAS HATI AKU!!!ANJING PUNYA JANTAN!!!SATU LAGI AKU NAK SUAP ASID DLAM MULUT KO BIAR KO GELEPUR DALAM PENJARA..............................................................................
BETTER KAMI STOP SEKARANG SEBELUM BERTAMBAH DOSA-DOSA KAMI!!!
INGATLA WAHAI ANJING YG KO AKAN DITANGKAP!!!!..................................
OH...OH PULANGKAN NURIN JAZNIKU..
YANG DIKAU MUSNAH TANPA RELAKU..
OH..OH..PULANGKAN
OH..PULANGKAN LAH PADA KU........



SENTAP:
2 DIVA

shasha+lili said...

salam takziah buat keluarga allhryahamah Nurin Jazlin...

semoga Allah Swt menempatkan beliau disisi umat yg beriman.............
__________________________________


KHAZ UNTUK PENJENAYAH NURIN JAZLIN:
JAGA KAU SUNDAL...
PUKI MAK PUNYA JANTAN!!SAH2 MAK BAPAK KO BINATANG!!!
DULU MESTI KAKAK KO PENAH KENA ROGOL DGN BAPAK KO SAMAPI KO TRAUMA JADI MCM TU!!!
INGAT KO TU ADER SAUDARA MARA!!!
NESCAYA ALLAH AKAN KEMBALIKAN SEGALA APA YANG KO BUAT KAT MEREKA...
AKU PASTI AKAN TEPUK TANGAN BILER BACA BERITA MAK KO KENA ROGOL DGN 10 EKOR ANJING SAMBIL KENA JOLOK DENGAN BATANG GALAH DLM PUKI MAK KO!!!
HANJING PUNYER JANTAN.....KALU DAH GERSANG SGT KO BUAT LAH DGN BATANG POKOK KER,ADIK KO KER.KAKAK KO KER,KUCING KER,PONDAN KER,IKAN PARI KER., YANG KO JDKN ARWAH SEBAGAI MANGSA KENAPA BABI.............???????? AKU TAK REDA DUNIA AKHIRAT KO BERAT KAN BUMI TUHAN NI.....AKU SUMPAH KO MATI KENA ROGOL DENGAN PESAKIT AIDS........HIV++++....
JANTAN SUNDAL!!!KENAPA NURIN JADI MANGSA KAU???KENAPA KO TAK ROGOL ADIK KO SENDIRI???
KO SIKSA BUDAK TU SAMPAI MAK BAPAK DIE TAK KENAL DIA LAGI...
KENAPA???
KAN BANYAK GRO+PELACUR2 KAT LUAR SANA...KENAPA TAK ROGOL DIORG..
KENAPA BUDAK YG TAK BERDOSA ITU KO JADIKAN MANGSA???KENAPA???
AKU MMG TAK PUAS HATI LANGSUNG!!!
JAGA KO JANTAN IBLIS....
KALAU KO KENA TANGKAP AKU ORANG PERTAMA DALAM MALAYSIA NI YG GIGIT KOTE JANTAN KAT DEPAN MAHKAMAH......JAGA KO SUNDAL.....HGANJING.........BABI.......LAKNATULLAH.......NERKA JAHANAM UNTUK KO DI AKHIRAT NANTI.....KALAU TU NERKA TU ADA 100000000 LAPIS KO DUDUK LAPISAN YG 20000000000000 LAGI PANAS DARI API NERAKA YANG KE 21000000000...


PULANGKAN NURIN JAZLIN...
OHH...OHH..PULANGKAN CINTA HATI KU...
YANG DIKAU MUSNAH TANPA RELAKU!!
OH..OHH...PULANGKAN,
OH...PULANGKAN LA PADA KU...




;2 diva:
lily
shasha

Anonymous said...

Assalamualikum,
Wahai muslimin dan muslimat sekelian.marilah kita sama sama bersolat hajat sehingga ditemui sijahannam itu...agar...sijahannam itu kepanasan...terseksa...
Insyallah...keikhlasan kita memohon ke hadhratNya...dimakbulkan oleh Yang Maha Pemurah...

"Selamat Tinggal Sayang............

Buat Jazimin dan norazian...bersabarlah..beristighfar banyak2 di atas dugaan hebat ini...Norazian, ingat lah simanis mu..sedang berbahagia bersama teman teman di SyurgaNya...semuga kalian tenang untuk mengahadapi hari muka...ingatlah..kalian masih ada 3 simanis yang masih memerlukan kasihsayang dan perhatian kalian...

Anonymous said...

salam

Allah saje tahu betapa hancurnya hati kita semua mengenangkan apa yang dilakukan kepada arwah nurin.. tak dapat dibayangkan sekiranya hal sedemikian berlaku kepada ahli keluarga kita sendiri. namun, fikirkanlah setiap sesuatu berlaku dalam hidup kita pasti ada sebabnya dan mungkin kesan dari masa lampau kita sendiri. takziah buat keluarga arwah nurin dan al-fatihah

Anonymous said...

Nurin ...Tempat mu pasti di syurga..syurga tempat mu...aku cadangkan si penjenayah tu jgn di biarkan mati cepat di dunia ini biar dia di siksa sampai mampus....

aku nak letak besi panas kat punggung si penjenayah anak haram tuh..malu mak bapak 7 keturunan dapat si syaitan macam tu...siallll betull

Anonymous said...

may the soul of Nurin Jazlin rest in peace.my deepest condolence to the family members and loved ones of Nurin Jazlin.Only God knows the punishment this 'demon' deserves.no one can run away from the truth!take care...

fatimah tyM said...

SUDAH TIBA MASANYA...

Sudah tiba masanya Hukum Hudud dilaksanakan di negara kita, negara ISLAM HADHARI!!
Apa gunanya 50 tahun merdeka, 50 tahun bebas dari ancaman penjajah,tetpai undang2 Inggeris masih dilaksanakan??
Bebaskan diri rakyat dari dibelenggu kebimbangan terhadap jenayah yg sentiasa berlaku dlm setiap hari, sedangkan rumah yg sepatutnya jadi tmpt berlindung pun tak selamat lagi!!
KERAJAAN MALAYSIA TOLONG BERI PERHATIAN YANG SERIUS!!!

Noor Ain said...

Rasa sangat-sangat tesentuh dan beremosi pabila mendengar cerita ttg pemergian Nurin yg turut berkongsi nama dan usia dengan anak saya ini..

Pembunuh berhati iblis dan berjiwa syaitan ini wajar dihukum dgn seberat-berat hukuman agar ianya menjadi teladan kepada golongan sepertinya di luar sana..memang makhluk ini dah tak layak hidup dan berjalan lagi di muka bumi Allah ini..

Ibu & Ayah Nurin..

Berdoalah agar Allah lapangkan dada dan tabah hatimu sewaktu melalui dugaan yg amat besar lebih-lebih di bulan yg mulia ini.
Redakan pemergiannya..biarkan rohnya tenang di sana..

Anonymous said...

I don' understand why there isn't any mandatory punishment for this kind of cases. come up with death sentence (as the child is dead now) then only we called the justice has served. and eye for eye. you take life of someone, then he shld pay for it too. why put him or her in jail for yrs and served them with food and after that let them go??? to do another crime?? why dont cut short thier life so that the police can take care of some other cases. now it has come to this, after 20 yrs of the same case happened , now only the authority opening thier eyes wide?????? my... they must be sleeping, watching tv, omong-omong at the station and at night thinking of making babys,.,.,.,

and TO THE POLICE OFFICER,. AND THE TO LAW deciders OF MSIA.
maybe we shld refresh yr mind

dalam 2 tahun ada banyak kematian deraan seksual melibatkan kanak kanak bawah 5 tahun. di jb 1, di selangor 1, (dua dua ni bangsa cina) satu lagi mangsa dera mak sendiri dimana hukuman telah dijatuhkan - yg ni bangsa melayu.

KENAPA MESTI TUNGGU SAMPAI KES NURIN NI BARU HO HA HO HA HO HA???

KENAPA TIDAK DARI DULU LAGI DIAMBIL TINDAKAN SEKERAS KERASNYA.

KENAPA IBUBAPA NURIN PULAK PIHAK POLIS NAK AMBIK TINDAKAN?? DAH BUANG TABIAT KE POLIS MSIA?

KALAU PIHAK POLIS ITU SENDIRI BERLAKU ADIL, MENJALANKAN TUGAS TANPA KIRA BANGSA, TIDAK BERKERJA SAMBIL LEWA, DAN RASUAH TIDAK BERLUASA - KITA TERANG TERANG BERANI MENGATAKAN HARI INI NURIN PASTI HIDUP! KERANA DGN ADANYA POLIS YANG BERTANGGUNGJAWAP DAN DENGAN ADANYA UNDANG UNDANG YANG KETAT.

TAPI U C HERE....sampai dah kena dera begitu sekali barulah, pihak polis bekerja keras....biasalah nak tutup 'kekurangan'

ANYWAY I WISH MSIAN POLICE BEST OF LUCK. GET THE BEAST AND HANG TO DEATH. OTHERWISE MSIA NO JUSTICE.

and word MSIA BOLEH tu kalau boleh jangan pakai boleh tak????

pasal satu dunia ketawakan awak..sorry lah i terpaksa luahkan semua kat sini, pasal i ada anak perempuan, anak saudara perempuan dan kawan anak perempuan dari semua golongan bangsa dan agama - what happened to nurin have change our mindset.
do u think we can trust the police?? asal bolehlah wak.

lagi satu, jangan pulak ada nurin no.2......by that time, maybe public would not wait for u to take action.

ibuirfan said...

Bismillahhirohmanirrohim...
Ya Allah...sesungguhnya Kau Maha Pengasih lagi Maha Berkuasa ke atas sesuatu...Kpd En Jazimin & famili...di harap bersabar di atas dugaan yang amat berat ini..Allah tidak akan memberi sesuatu dugaan tanpa sebarang hikmah dariNya..Kpd adik Nurin, alhamdullilah..syurga abadi telah menanti mu di sana...Kpd Kerajaan & rakyat M'sia...fikir-fikirkan apa silap kita semua sehingga ada syaitan laknat bertopeng manusia ujud di bumi Msia tercinta...perbaikila kelemahan kita samada dari segi hukum/undang2 pengadilan, sistem pemerintah termasuk pengaruh hiburan yang berlebihan, sistem penguat kuasa, dan hubungan sesama manusia..anak dan ibubapa, jiran tetangga, saudara..dsb..Kalaulah tertanggap 'iblis' itu, soal siasat latar belakang, kenapa dia berfikiran dan tingkah laku sehina & sebangsat begitu. Minta kaji dari segala aspek...Dan ambil jalan yang lurus, mudah..jalan yg mustaqim....Rujuk kpd Al Quran & Sunnah..Amin!

icai said...

kepada en. jazimin sekeluarga...

bersabarlah dgn dugaan Allah..kita kena faham rahsia qada' & qadr Ilahi. adakalanya Allah beri cubaan yg maha berat sebab Dia kasihkan hambaNya. kalau hambaNya bersabar dgn ujian ini maka Allah akan mengurniakan rahmatNya. Allah angkat darjat org2 yg bersabar.. kengkadang kita ni beramal2 x henti2 tapi tetap x dipandang Allah disebabkan kekurangan kita. mungkin ujian ni datang utk diperbaiki apa yg kurang disisi Allah tu...

kepada seluruh rakyat malaysia,

mari kita kembali menjadi warga yg prihatin dgn keadaan sekeliling. kita juga jadi penjaga utk anak2 org lain walaupun kita x kenal. org skrg ni anak2 jiran sebelah pun x kenal..punyalah jauh ukhuwah kita dgn manusia. kalau kita semua beri kerjasama x lama lagi tertangkaplah pembunuh tu. dia nak lari ke mana pun..takkan sampai ke bulan. rakyat malaysia ada di merata tempat dlm dunia ni.

kepada si pembunuh@perogol@laknatullah

kalau mau selamat lebih baik kamu menyerah..jgn sampai aku jumpa kamu bersembunyi. lumat kamu aku kerjakan. bulan ramadhan ni aku buat solat hajat & qunut nazilah khas utk kamu. di mana saja kamu sembunyi maut pasti menjengah..walaupun kamu ada dlm benteng yg kukuh.

Allahu akbar! wa makaru wa makarallah..wallahu khoirul makirin..

hambaMu said...

kepada pihak polis dan pemerintah...inilah masanya anda melaksanakan tanggung jawap anda kapada negara..rakyat...pastikan pembunuh plus sial plus iblis laknat ni tertangkap!! You all have to make sure it!! Malula kalau fail!!Rakyat adalah tanggungjawap pemerintah dan polis dipertanggungjawapkan oleh pemerintah...pastikan buruan berjaya..kalau tak, buat malu jer...Pemerintah perlu tangani dgn serius isu ini...sbb melibatkan keselamatan rakyat..maruah negara...banyak benda perlu diperbaiki..renung2kan lah..jgn nak kejar duit sahaja..kerana tanggungjawap anda besar, sebesar ganjaran anda..jgn lupa kelak anda akan ditanya.."adakah tanggungjawap anda dilaksana sepenuhnya???"..Kpd masyarakat semua, perlu lebih sensitif, sbb spesis ni bukan cuma ada 1..kalau nampak spesis yang junior, minta badan tertentu monitor dari awal spy ia tidak membesar & mengganas...Kpd pihak berwajib, bantulah En Jazimin & Famili dari segi kewangan, kaunseling..semoga reda sedikit penderitaan ditanggung..bukan dihenyak terus dgn dakwa2an ntah apa-apa ntah!!! Kpd muslim semua, marilah terus solat hajat bersungguh dan kosisten, ambil berkat bulan ramadhan spy tertangkap pembunuh sialan!!!!!Allahuakbar!!!!

Anonymous said...

Gejala sosial makin menjadi2...kenapa jadi mcm ni.."alaa perkara ni biasa berlaku kepada negara membangun..maju"...BETUL KE?? kenapa kita tak boleh maju dalam semua segi..termasuk perkembangan sosial rakyat..kenapa mesti begini..adakah terlalu banyak rakyat disogok dgn hiburan yang keterlaluan..sehingga agama dipinggirkan...Come on la.. Sesiapa lagi yang mencorakkan sesebuah negara..kalau bukan pemerintah..Kepada %^&**^%#$@#@#$ (tak tahu gelaran apa sesuai utk pembunuh nurin)...kau takkan selamat...kalau polis dpat tangkap..minta soal siasat hingga lubang cacing..siasat 7 keturunun dahulu dan akan datang pembunuh ini!!Apahal ko jadi sehina, selaknat, se$%^%$#$#$^&**& ini!!! Ya Allah bantulah kami yang lemah ini untuk mencari pembunuh Nurin...Kepada EN jazimin & keluarga, bersabar banyak, saya setuju pendapat hambaMU..berilah bantuan kepada keluarga malang ini..terutama dari segi kaunseling..bukan seminggu dua..tapi jangka masa yang lama..bukan senang nak lupakan kematian seseorang anak dalam keadaan tragis dan sadis ini....

putra5582 said...

Assalmmualaikum w.b.t

Kepada En. Jazimin,isteri dan keluarga...ucapan takziah dan Al-fatihah pula untuk Nurin Jazlin (insan terpilih yang terlalu istimewa untuk menerima dugaan yang ada rahmat disebaliknya - InshaAllah).
Saya yang juga seorang ibu sering mengikuti lapuran-lapuran baik di TV, radio dan surat khabar kerap kali menangis kerana tidak dapat menahan kesusahan dan bencana yang teramat sangat ini..

Bukan kita yang pinta jadi begini..tetapi kenapa "makhluk hina" yang berkenaan masih bebas diluar sana seumpama bertepuk tangan dengan perbuatan yang dilakukan oleh mereka dan memerhatikan dari jauh hasil perbuatan mereka tanpa mengira perasaan dan hati sesama insan...

Apa yang mampu saya lakukan hanyalah dengan membaca Yasin memohon dari Tuhan yang Esa bagi mempercepatkan penangkapan "makhluk hina" tersebut..dan apabila tiba hari tersebut (Insha-Allah) tentu ramai pula yang akan bertepuk tangan kepadanya....Insha-Allah..,

Ya Allah berikanlah kami petunjuk yang benar dan berikanlah kekuatan kepada keluarga Nurin Jazlin ini...Amin

Anonymous said...

Takziah buat keluarga Nurin..moga allah tabahkan hati ibu bapa Nurin.Sesungguhnya allah maha esa.binatang yang melakukan perbuatan terkutuk itu pasti akan mendapat balasan yang setimpal.jika tidak di dunai pasti di akhirat nanti..keluarga saya sentiasa mengikuti setiap perkembangang tentang adik nurin.kami sekeluarga mendoakan supaya pembunuh adik nurin akan segera ditemui..bersabarlah...salah seorang ahli keluarga saya yang sedang mengandung juga seringkali menitiskan air mata tatkala membaca berita tentang malapetaka yang menimpa adik nurin.sangat berharap untuk melawat rumah baru adik nurin,tetapi keadaan menyukarkan kerana beliau sarat mengadung.moga adik nurin akan mendoakan kebahagian dan keselamatan anak yang bakal lahir itu..amin...

Anonymous said...

Sepatutnya cari penyelesaian menyeluruh iaitu ganti hukum yang sedia ada dan lapuk kepada hukum yang relevan sepanjang zaman (HUKUM HUDUD) bukan menambahkan lagi suasana yang dah sedia gawat dgn menuding jari pada ibubapa Nurin. Ini takkan menjamin bahawa 'celaka' yang dah menimpa takkan mengundang lagi.Tambah dalam zaman sekarang ni, di zaman harga barang naik, minyak naik, tol naik, serba-serbinya naik, ibubapa terpaksa sebok bekerja dan berniaga untuk menyara keluarga.Sudah-sudahlah tu nak menyalahkan ibubapa. Dah terlampau berat dah derita yang ditanggung oleh keluarga arwah Nurin, jgn lah ditambah2 lagi, sebaliknya bantulah mereka dari segi kewangan dan motivasi. Ingat! PENJENAYAH YANG DIKEHENDAKI MASIH BEBAS DI LUAR SANA! Fokus pada tugas ini yg menjadi tugas pihak polis, kerajaan dan kita semua.

Anonymous said...

i agree with the fact that malaysia uses the english law n not muslim law.it's unfair thou i'm still young but the fact that out there the beast is still wandering among us creaps me out.childrens are not save going anywhere even to the playground.al fatihah for our sweet nurlin.she is promised heaven.may she rest in peace.aminn

Anonymous said...

Assalammualaikum....
Takziah saye ucapkan kpd keluarga ALLAHYARHAMAH NURIN JAZLIN.
Semoga ALLAH SWT meletakkan roh Nurin didalam golongan2 org yang beriman.
-AMIN-

Anonymous said...

Assalamualaikum...
Salam takziah buat keluarga Allahyarhamah Nurin Jazlin.Tabahlah hadapi dugaan yang telah tersurat buat kalian.Doa kami tetap bersama kalian.Nurin sayang,damailah kau di sana,di sisi Tuhan Yang Esa...Senyum manismu ada di mana-mana,dirimu sentiasa dirindui...Deritamu telah berakhir..Al Fatihah...

Anonymous said...

salam.........

ucapan tkziah wat kuarge nurin jazlin.. moge ia dpt di jd kan iktibar wat sume owg di malaysia.... AL-FATEHAH......

Anonymous said...

Semoga roh nurin dirahmati, sama-samalah kita mendoakannya. Takziah buat keluarga Jazimin.

Perbuatan yang sama sekali tidak boleh diampun, ini bukanlah perilaku haiwan malah lebih teruk lagi.

Tetapi kemusykilan disini, perkara sebegini tidak akan terjadi jika anak kecil itu ditemani oleh orang dewasa seeloknya ibubapanya sendiri. Disini kesalahan juga perlu diletakkan pada ibubapa, bukanlah kita bersedih tentang pemergian arwah kerana perkara telah terjadi. Ibubapa diluar perlu berjaga-jaga tentang hal krluarga sendiri tanpa mengharap pada org lain, seperti kisah surat khabar semalam yang mana orang no 1 malaysia menyuarakan guru perlu lebih masa bersama murid. Untuk anak-anak guru tersebut??? Hanya kerana peristiwa anak si Jazimin. Tidak sayangkah seorang ibu yang mengandungkan 9 bulan lamanya membiarkan anak-anak berkeliaran tanpa pengawasan? Sedangkan kambing yang melahirkan anaknye akan menunggu sehingga anaknya pandai bertatih barulah keluar dari persembunyian.

Sama-samalah kita mengambil iktibar dari peristiwa yang tragis terhadap arwah Nurin sebagai pengajaran kepada ibubapa yang lain. Awasi anak anda seperti ianya masih bayi. Amin!!!

Anonymous said...

my heart aches everytime i read the news about her murder.she was just a kid.it's unbearable..thinking this little kid was all alone,and for a month...no one knows what did 'they' do to her.to a point where the parents themselves can no longer recognise their own child.just imagine all the suffer she had been through.again,she was just a little kid.

when she should be safe in her parents arms....

when everyone's eyes can't see...

my biggest condolences.

Anonymous said...

sy mengikuti setiap perkembangan adik nurin,sy sedih sgt apa yg telah berlaku..x sangka ia akan berakhir mcm ni..sy berdoa moga dia kembali dgn gelak tawa,senyuman yg manis utk keluarga tp keadaan yg sebaliknya berlaku..mengapa mesti jd begini??adakah kanak2 zaman skrng dah tak ada tmpt yg selamat utk bermain???ya allah..lindungilah kanak2 ini...mrk yg x berdosa menjadi korban manusia durjana...

sy ingin mengucapkan takziah buat keluarga nurin jazlin....semoga arwah dicucuri rahmat dan tenang di sana....

semoga si iblis tu mendapat hukuman yang setimpal...saya nak dia diseksa sprt apa yang dia dah buat kat arwah...biar dia mati dlm keadaan yg azab....manusia mcm dia jgn dibiarkan hidup!!!!

wawa g said...

saya amat bersimpati dgn nasib adik nurin..
kisah nya amat menyayat hati..
setiap kali kisah nya saya baca, pasti saya akan menangis..

yelah..

kanak2 yang tak bersalah d hukum sebegitu rupa..
apa lah salah nurin tu..

semoga ALLAH menunjukkan kebenaran dgn cepat..
amin..

pembunuh patut d hukum sebagaimana dia melakukan kekejaman terhadap adik nurin.

wawa g said...

saya amat bersimpati dgn nasib adik nurin..
kisah nya amat menyayat hati..
setiap kali kisah nya saya baca, pasti saya akan menangis..

yelah..

kanak2 yang tak bersalah d hukum sebegitu rupa..
apa lah salah nurin tu..

semoga ALLAH menunjukkan kebenaran dgn cepat..
amin..

pembunuh patut d hukum sebagaimana dia melakukan kekejaman terhadap adik nurin.

noel said...

Nurin JAzlin... Sesungguhnya kau terlalu istimewa... Lagu terlalu istimewa ini ditujukan khas buat Allahyarham Nurin Jazlin.. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mu.. Amin..

TERLALU ISTIMEWA

Ku tak tergambar wajahmu
Sinar mata itu
Lirik senyumanmu
Pesona yang membelai
Wajahmu bercahaya
Memberi bahagia
Tiap yang memandang
Hati jadi salju

Kau terlalu istimewa
Kasih dan sayangmu terpancar
Seikhlas tiada batasan
Terus membara
Terkilan rasa jiwa
Ingin ku lihat mu dewasa
Apa daya
Tuhan lebih menyayangimu

Ku pasti kau berbahagia
Duduk di sampingnya
Mendengar cerita
Sekadar rahsia

Tak tertanggung rindu…
Mendengar suaramu…
Tawa mengusik jiwa…
Oh…

Anonymous said...

al-fatihah buat adik nurin jazlin...

tiada kata yang dapat mengambarkan perasaan apabila menatap wajah terakhir arwah.apatah lagi ibu yang melahirkan,hanya air mata menyambut pemergianmu sayang nurin.

sungguh pun manusia yang berhati binatang itu masih belum dapat dikesan, namun hukuman Allah s.w.t telah sedia menanti.

apa yang berlaku kepada nurin membuka mata dan minda saya betapa di luar sana sudah tidak selamat untuk sesiapa sekali pun!!!!

seakan tidak percaya,semua ini berlaku di negara ini.sudah tiada rasa perikemanusian dan kasih sayang buat anak-anak kita.moga tiada lagi berlaku kekejaman seperti ini.

sayang ku adik nurin..bersemadilah dengan aman diSANA.syurga menanti buatmu sayang.

Saudara se-Islam mu said...

Nurin my dear, it has been a week, but my heart still bleeds thinking of you. I do not know you, but I feel like I am so close to you. You are like a family member. I am still in tears everytime I visit here. Never felt this way before - you must be a very special girl, a gift to this world by God.

Anonymous said...

kepada BINATANG TU MAMPOS CEPAT KO!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

HIDOP KO X SELAMAT SETAN!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

kami dari carlton holiday hotel & super suites shah alam mengucapkan takziah kepada kaluarga jazimin diatas pemergian puterinya yang tersayang semoga rohnya aman disana...amin

Anonymous said...

takziah saya ucapkan kepada keluarga en.jaziman diatas peristiwa malang yang melanda beliau sekeluarga....semoga roh nurin dicucuri rahmat..Amin
fr0m,
yazid shah alam

razali said...

Saya berharap agar keluarga Nurin sentiasa tabah can cekal meghadapi dugaan ini.Semoga Allah mencucuri rahmat ka atas Roh nya.......Amin
Razali0510.

Anonymous said...

kepada keluarga jazimin
setiap hari bile tgk kes nurin kat srt kabar ke, berita ke rasa macam nak nangis. insyallah syuraga bagi nurin dan ingatlah jepada binatang tu bahawasanya allah maha membalas

dari 1 SEM UTM SKUDAI