Saturday, September 22, 2007

Cari pembunuh sampai dapat

KUALA LUMPUR 21 Sept. – Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hari ini memberi komitmen untuk membantu mengesan pembunuh Nurin Jazlin Jazimin dan mengharapkan kerjasama segenap lapisan rakyat sehingga tertangkapnya penjenayah itu.

Menurut mereka, tidak cukup dengan menunjukkan simpati, perasaan sedih dan marah atas pembunuhan tragis kanak-kanak comel itu perlu diterjemahkan dengan usaha menjejak pembunuhnya yang tidak berhati perut itu.

Ketua Biro Pengaduan MCA, Datuk Michael Chong berkata, pembunuh Nurin Jazlin tidak patut dibiarkan terus hidup dan mencari ‘korban’ lain.

“Episod kehilangan Nurin Jazlin sudah selesai dengan penemuan mayatnya dalam keadaan yang menyedihkan.

“Sekarang kita sudah masuk bab baru iaitu mencari pembunuh yang tidak berhati perut itu,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau yakin dengan kemampuan pihak polis untuk memburu pembunuh Nurin Jazlin.

Semalam, keputusan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) ke atas mayat kanak-kanak perempuan yang disumbat dalam sebuah beg pakaian di Taman Petaling Utama, Petaling Jaya dekat sini Isnin lalu mendapati mangsa itu ialah Nurin Jazlin Jazimin, 8 yang hilang sejak 20 Ogos lalu.

Exco Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia (MCPF), Datuk Kamarudin Ali pula berkata, orang ramai perlu memastikan keselamatan anak-anak mereka ketika berada di tempat awam.

“Kes demi kes yang berakhir dengan kematian menunjukkan seolah-olah rakyat negara ini tidak pernah mengambil iktibar ke atas apa yang telah terjadi.

“Cukuplah... orang ramai kini perlu bersama-sama memburu pembunuh ini agar dia mendapat pengadilan setimpal,” tegasnya.

Dalam pada itu, Pegawai Komunikasi dan Perhubungan Awam (PPIM), Noor Nirwandy Mat Noordin berharap polis dengan dibantu oleh orang awam dapat segera mengesan pembunuh yang disifatkannya lebih kejam daripada haiwan.

“Doa dan solat hajat juga perlu dibuat untuk meminta setiap usaha yang dilakukan mendapat pertolongan Tuhan,” katanya.

Sementara itu, seorang budayawan, Prof. Dr. Siti Zainun Ismail menyifatkan pembunuh Nurin Jazlin sebagai seorang yang tidak berakal.

“Sembelih sahaja orang sebegini. Dia tidak layak untuk hidup kerana hanya menyusahkan orang sahaja,” katanya.

- Utusan Malaysia

95 comments:

Anonymous said...

saya mengucapkan takziah kpd seluruh ahli keluarga Nurin serta berbanyak bersabar dalam menghadapi ujian yg maha hebat ini. kpd polis & masy teruslah berusaha mengesan sehingga penjenayah ini tertangkap krn orang sebegini pd pendapat saya tidak boleh dibiarkan hidup lepas bebas dengan melakukan kezaliman yg amat dahsyat keatas anak-anak kita di bumi malaysia. Al-fatihah buat Nurin.

Sonny said...

i hope that the criminal who did this will be caught as soon as possible and be hanged till death, live on tv ... i am very angry with what had happened

ab said...

aku kalau dapat pembunuh tu...aku akan letak dia dalam peti pagar besi..lepas tu letak dekat kuburan allahyarhamah selama yg mungkin hingga dia menyesal dan bertaubat.lepas itu..bagi kat pihak berkuasa untuk diadili mengikut HUKUM YANG SETIMPAL...amin.

*harap harap pembunuh itu bukan dari org terdekat.

Anonymous said...

"Cari pembunuh sampai dapat"

haku arap pembunuh dak comel nie dpt jmpa dlm msa yg singkat nie..
org cam nie....xbleh nk dibiarkan idup..huh..byangkan le mak ayah dia yg jga dia 7 taun...
tgk2 meninggal kna bunuh..
cuba kna kat anak kita sndiri..
camner le...cam ab said ckp le..
jgn dri org yg terdekat ngan kita le..tp kalo org yg terdkat ngan kita..
mmg haku x mengaku le...

Anonymous said...

saya berasa simpati atas kematian adik nurin...saya juga membantu pihak berkuasa tetapi siapalah saya..yang penting, kalau aku dpt pembunuh/perogol/perodok tu,aku settle kaw kaw nye..aku kasi potong dan masak lauk pedas kasi anjing makan.sebelum tu aku cari timun,bukan timun. durian!! aku buat cara yg dia buat..tp bg up sket.. harap ko TOBAT la...mmg ko da x selamat!! dunia n akhirat sampai ke KUBURMU aku cari!!! KO DA X SELAMAT WAHAI PENJENAYAH!! X SELAMAT!!! sekali lagi!! X SELAMAT!!!! kepada keluarga..diucapkan takziah dan tabahkanlah hatimu...sesungguhnya yg baik itu dtg dari ALLAh..yg buruk itu drpd manusia sndiri

Timah Mulia said...

Anak2 meninggal dunia yang belum akil baligh sudah dijanjikan Allah SWT sebagai Bidadari di dalam SyurgaNya..
Nurin seorang daripadanya..

Tiada kata-kata yang boleh Kak Tim nasihatkan selain daripada bersabar dan mengingati Allah SWT dan menganggap ini adalah ujian daripadanya..
Nurin akan menunggu ibu bapanya nanti di intu Syurga..

Anonymous said...

Kepada pihak Polis, teruskan usaha mencari si durjana itu sampai dapat. Adakah sembahyang hajat di setiap masjid supaya si durjana itu tidak terlepas dari hukuman dunia dan akhirat. Hukum Qisas. Keadilan untuk keluarga Nurin tentu terbela..

TimahMulia said...

Ya Allah, aku doakan pembunuh durjana itu dalam kepanasan..
HambaMu yang lemah ini tidak berharap apa2 selain dari keadilan untuk arwah sikecil itu..

Anonymous said...

Kes nurin berkesudahan dgn pembunuhan yg kejam, apa pulak terjadi kpd gadis yg diculik selepas rumahnya dirompak dan 3 rakannya diikat dkt wangsa maju jgk..kenapa polis ambil masa yg begitu lama utk selesaikan kes2 mcm nih? 30 hari adalah masa yg lama bg pihak polis utk selesaikan kes nurin....Apa ntah nasib si gadis itu sekarang nih? nak tggu dia jd 'lauk' si penyamun durjana tu dlu, sebelum kite akhirnya menemui gadis itu dlm keadaan yg sama mcm nurin??!! Ini belum t'masuk ngn kes2 org hilang yg belum ditemui..Kenapa jd mcm nih??!! Adakah Malaysia (exspecially KL) sudah xselamat utk dihuni? Saya bukan nak menyalah kan polis 100%, tp berdasarkan kepada pengalaman sendri yg menyaksikan polis mengambil remeh terhadap aduan yg diorg terima. Sakit hati btul..Pihak polis patut pastikan mana anggota diorg yg gagal dlm menjalankan tugas..Jgn ambil sambil lewa shj kes2 yg dilaporkan. Apa pun Takziah buat keluarga En. Jaziman. Moga roh Nurin ditempatkan dikalangan org yg beriman. Al-Fatihah.

Anonymous said...

PLEASE.. find that stupid beast immediately!! i want to see his ugly face and how i hope he die in a very painful way.. much much painful than what he had done to our sweet nurin..

nurin jazlin darling, rest in peace sweetheart.. u're safe now.. no one can ever hurt u again..

to nurin jazlin's family, deepest condolence from me.. i hope you can collect all the little pieces someday n move on with your life.. may Allah bless u... al-Fatihah..

Anonymous said...

i'm still angry and sad by this horrific news. the bastard is still out there!!! i want IT to be punished brutally..let IT die slowly..let IT feel the pain!

nonetheless, it's definitely an eye opening to all of us..thanks to Nurin that we are more aware of our loved ones whereabouts. and not taking for granted that we are safe.

my condolonce to Nurin's family..

al-fatihah for my little angel NURIN

sam said...

saya mendoakan agar pembunuh adik nurin tertangkap. semoga polis Malaysia diberikan petunjuk sehingga tertangkapnya pembunuh kejam tu! jangan lepaskan dia. rejam depan orang ramai...bagi pengajaran agar kes seperti ini tak berulang lagi...

Anonymous said...

takziah diucapkan kepada keluarga Nurin..semoga banyak bersabar dan Tuhan memberi pernghiburan kpd mereka.diharapkan pihak polis berusaha bersungguh menangkap penjenayah ini.(syaitan bertopengkan manusia..malah lebih teruk dari binatang.binatang pun tidak sejahat itu)orang ramai mesti tampil membantu menjejak penjenayah ini.kita tak nak perkara ini berulang lagi..sungguh sedih..sungguh menyayat hati..kanak2 harus dilindungi..disayangi..bukan didera!dirogol!dianiayai!dibunuh! binatang pun tidak seperti iti.

Anonymous said...

ucapan takziah dari saya kepada seluruh ahli keluarga Nurin..
semoga kesabaran dan ketabahan sentiasa mengiringi keluarga ini.saya amat bersimpati dan sedih dengan aper yang telah menimpa adik Nurin.saya amat bersedih kerana adik Nurin dijumpai bukan seperti yang saya sangkakan..saya sentiasa mengikuti perkembangan kes adik Nurin ini.dan saya amat berharap penjenayah tersebut dapat dtangkap dan dberikan hukuman yang setimpal.Al-fatihah untuk adik Nurin..

humaiRah said...

salam..

saya sgt sedih dengan kes adik nurin. sgt marah dgn apa yg terjadi. pembunuh seolah2 ingin mencabar masyarakat..doakn, biar dapat suspek secepat mgkin. Ya Rabb..bantulah kami. amin ya Allah!

Anonymous said...

cari si syaitan nieh sampai dapat

kalo tak dapat gak...

aku ngn kawan2 aku dah plan nk jadi polis remaja...

jejak si pembunuh ni dgn cara kami sendiri...

bila dah dapat

kami akn siat tangan dia..
bakar kaki dier..

bari aku ngn kawan2 kau bg kat polis..

manusia macam nieh tak boleh di biar kan
nanti ada lagi kes macam nieh jadi

aku tak nak..

polis ambil tindakan cepat

Anonymous said...

Kita harap pembunuh anak comel ini ditangkap dalam masa yang singkat bagi menghalang 'binatang' itu mencari mangsa seterusnya. Saya amat bersedih dengan kematian anak yang tidak berdosa ini.

Anonymous said...

ramai yg sedih atas pemergian nurin..
sama2lah kita berdoa dan harapan bagi smua rakyat malaysia yg prihatin 'SYAITAN ITU MESTI DITANGKAP' ''kalau polis tak dapat menangkapnya, mana2 org awam yg dpt mbuktikn hgga trtangkapnya syaitan itu silakan belasahnya dulu sblum bagi kpd pihak polis.
-Norazlan Bin Abd Ghafar, Johor..

zunaidi said...

KEJAM!! TERAMAT KEJAM SEKALI PEMBUNUH TERSEBUT!! Kalau pembunuh tersebut tertangkap memang dia tak layak hidup dan di tanam dalam bumi ini.Saya amat berharap agar pembunuh itu dapat ditangkap dalam masa terdekat. Pembunuh itu mesti di dera dahulu dan di letakkan dikhalayak ramai dan diarak dengan tangan yang berantai.. Al-fatihah buat adik nurin jazlin.

Kak Ungku said...

Jangan biar pembunuh ini hidup...ikat si pembunuh dan perogol itu agar seluruh rakyat dapat rejam dengan batu. Ini akan menjadi pengajaran kepada pembunuh dan perogol yang lain...lesson for all...
Aku cadang agar hukum Hudud di praktikkan di Malaysia... agar semua hukuman dapat dijalankan mengikut ajaran Allah yang sempurna...
Al-fatihah buat adik Nurin.

Anonymous said...

Berita yang cukup2 memilukan hati saya sekeluarga. Sedih, marah, benci, hiba & pilu tatkala membayangkan penderitaan yang ditanggung oleh si kecil comel ini.
Semoga pihak polis dapat memberkas SEGERA 'binatang' tersebut dan dijatuhkan hukuman MATI.
Al-Fatihah untuk adik nurin jazlin & semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang beriman.
Salam takziah saya ucapkan untuk keluarga arwah nurin.

Anonymous said...

harap polis dpt selesai kn kes ni secepat mungkin. tk perlu la cari slh sape sume. dan sume umat islam bwk2 la membantu bukan takat bagi comment aje. buat la solat hajat supaya dpt kesan pembunuh tu. tak gune gak masing2 bertikam lidah.
mintak petunjuk allah inysallah membantu.


alfatihah.

Anonymous said...

Sekiranya benar KPN akan mendakwa ibubapa nurin dia atas kesalahan cuai menjaga anak-anak, mari kita semua mebuat satu petisyen untuk
1) mendakwa KPN dan PDRM kerana cuai menambahkan anggota polis untuk membenteras jenayah yang semakin berluasa sepanjang tempoh perkhidmatan beliau ini.
2) membantah dakwaan yang bakal dikenakan ke atas ibubapa kanak2 malang ini.
Tiada ibubapa yang mahu anak2 mereka diapa-apakan oleh sesiapa. Takdir telah menyebabkan terjadinya anak ini keluar seorang diri. Semua ini adalah rahsia Allah S.W.T. Jangan ditambah lagi kedukaan mereka yang terbabit. Sama2lah kita membantu dengan cara kita tersendiri untuk membenteras penjenayah yang sememangnya berakalkan syaitan. Sedangkan binatang sayangkan anaknya. Inikan pula manusia. Usah kita mempolitikkan musibah yang melanda saudara sesama Islam kita. ALLAHUAKBAR

amli26 said...

Semoga roh adik Nurin dicucuri rahmat.

Kepada ibu bapa Nurin, tabahkan hati, kuatkan semangat

Kepada penjenayah, ko memang tak selamat, aku harap tak lama lagi ko kena. Biar ape bangsa ko pun, sesungguhnya ko bukan manusia.

azamslayer said...

NASIHAT KEPADA RAKYAT MALAYSIA YANG BERSIMPATI KE ATAS KES INI,MARILAH KITA SAMA-SAMA SOLAT HAJAT UNTUK MENJEJAKI PEMBUNUH SEBENAR NURINJAZLIN.

aku lagi said...

skang ni ade statement nak dakwa mak bapak Nurin atas cuai ikut akta yang ade. Ini satu lagi statement yg kurang cerdik buat masa ini.

Sepatutnya, ibubapa ini patut di beri kaunseling, motivasi. Dlm keadaan tertekan skang mereka patut di sokong bukan buat spekulasi itu ini, dakwa dakwi.

Apa apa pun, sama2 kita mengharapkan agar penjenayah ini dpt diberkas lepas tu humban dlm kubang buaya..

Anonymous said...

Saya mengucapkan takziah kpd seluruh ahli keluarga Nurin. Hukuman kepada penjenayah bertujuan untuk memberi kesedaran serta keinsafan bukan sahaja kepada penjenayah terbabit tetapi juga kepada orang ramai supaya tidak mengulangi jenayah tersebut. Melihat kepada senario sekarang jelas undang-undang negara sedia ada tidak mampu menghalang jenayah kanak-kanak daripada berulang. Sebagai bukti penjenayah keatas Allahyarham Adik NurulHuda telah dijatuhkan hukuman mati tetapi kita masih lagi melihat jenayah yang hampir sama berulang. Kali ini pula mangsanya ada Allahyarham Adik Nurin yang kita kasihi. Berapa banyak lagi nyawa yang tidak berdosa yang ingin kita korbankan sebelum kita mengaku kalah mengatakan kemampuan kita sebagai manusia adalah terhad? Kita perlu kembali kepada pencipta kita Allah Yang Maha Esa dalam mendapatkan jawapan bagi penyelesaian masalah ini. Sebagai permulaan terimalah hukuman HUDUD yang telah dicipta bagi menangani masalah di kalangan hamba NYA. Sedih bila membaca akhbar Utusan Malaysia 24 Sept. 2007 msurat 4 Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz menyatakan ibubapa Nurin boleh didakwa di mahkamah jika terdapat unsur kecuaian. Saya sebagai rakyat Malaysia yang telah merdeka 50 tahun ingin bertanya kepada Datuk Seri, apakah pula bentuk hukuman yang boleh dijatuhkan kepada pemimpin yang gagal memyediakan suatu negara yang selamat untuk diduduki oleh rakyatnya?

Anonymous said...

apa yang terjadi hanya Allah yang Maha Mengetahui, cuma kita yang hidup ini,seharusnya bersatuhati untuk menjejak si syaitan tu, insyallah, dgn solat hajat disetiap masjid selama 40 hari di bulan Ramadhan ni , Allah akan kabulkan doa kita semuasehingga si syaitan ni dijejaki. Si syaitan ni mana boleh lari, tak ke mana dia akhirnya..sama-samalah kita berdoa untuk arwah, dan memberi sokongan moral pada ahli keluarga Nurin...Al Fatihah

Nazrie said...

Binatang itu seharusnya ditempatkan bersama harimau di zoo negara. Ini akan menjimatkan kos makanan harimau untuk beberapa hari. Sebelum dimasuukan dalam kandang itu, kulitnya haruslah disiatkan supaya lebih enak dan senang dibaham harimau.

Zurynn said...

Salam Takziah utk keluarga arwah Nurin.Hanya Allah yang mengetahui di sebalik kejadian sadis ini. Kita yang masih hidup panjatkan doa dan solat hajat sekurang2nya 40 hari di masjid atau secara individu, tak rugi sikit pun usaha kita, insyallah,di bulan Ramadhan ni Allah kabulkan doa & kesungguhan kita untuk melaksanakan solat hajat, & kita harus memberi sokongon moral pada keluarga Nurin, yang pasti akan trauma jika kita terus menunding jari keatas mereka.Mana nak lari si syaitan tu,pasti akan berjaya dijejaki juga. Sesungguhnya Allah Maha Besar, Maha Agung.

feeza said...

assalamualaikum..
salam takziah kepada seluruh ahli keluarga adik Nurin.di harap dapat bersabar dalam menghadapi dugaan yang begitu berat sekali.saya berdoa semoga BINATANG yang melakukannya dapat ditangkap dan dihukum dengan begitu berat sekali.BINATANG ni tak boleh dilpaskan begitu sahaja atau hanya dikenakan hukum gantung sahaja kerana ianya tidak setimpal apa yang dia lakukan pada arwah adik Nurin.tergamak SI BINATANG ni melakukan perbuatan terkutuk ni pada si kecil yang tidak berdosa!!!!!!!!!!!.walaupun saya belum berkawin dan tidak mempunyai anak tapi saya dapat rasakan apa yang keluarga arwah adik Nurin alami...Semoga SI BINATANG ni dapat ditangkap secepat mungkin supaya tidak ada lagi kanak2 yang menjadi mangsa kerakusan manusia yang tidak berhati perut nie.
Akhir sekali..AL-FATIHAH untuk arwah adik NURIN,Semoga Rohnya tenang di SANA..AMIN...

Anonymous said...

mana2 pesalah tjukan je muka dorg kat tv.biar kita tahu n kenal.buat dosa/salah tak malu.dah kena tgkap nak tup muke.kalau dapat sapa pembunuh adik nurin,bawa round satu negara..setiap orang bagi tendangan percuma..26juta tendangan..buat apa yg dia buat kat adik nurin..bunuh dia perlahan lahan..biar dia rasa siksa dan sakit sebelum mati..ikat dia kat pokok bagi kerengga sengat.letak manisan di kemaluannya biar kena hurung semut.suntik dia dgn jarum yang digunakan penagih dadah.biar dia kena aids..biar dia mati dalam keadaan hina..

wHiTe LiLy said...

kes adik nurin berkesudahan dgn kematian beliau..kepada ibu bapa adik nurin, semoga sabar & terus tabah dgn ujian Allah ini..Allah concern kepada hambanya lalu diturunkn sedikit dugaan kepada kite & kite sbgai hamba yg soleh & solehah harus redha..Dia telah menetapkan pengakhiran hayat adik nurin dgn begitu tragik skali..kepada semua rakyat Malaysia,kite buat solat hajat beramai2, mohon kepada Allah permudahkan urusan pencarian kite agar BINATANG @ SYAITAN ini akan dpt dijejaki dan diadili sekeras2nye..kezaliman seperti ini harus dihentikan!!!jgn biarkan lg kanak2 perempuan & wanita2 diluar sana merasai penderitaan yg sama!!kepada pihak berkuasa, buktikan ketelusan & kecekapan anda dlm menyelesaikan kes ini..ia akan menjadi satu kepuasan seluruh rakyat Malaysia jika BINATANG @ SYAITAN ini dpt dikenalpasti...

Azwan Bin Muhamad said...

Dapat tangkap pembunuh tu gantung dia kat tiang bendera kat dataran merdeka sehari semalam. Bagi satu Malaysia atau satu dunia tgk muka dia. Kemudian rejam ramai-ramai.

Anonymous said...

Takziah pada keluarga Allahyarham, semoga apa yang berlaku memberi iktibar pada kita semua untuk lebih berhati-hati dan perihatin terhadap penjenayah seperti ini. Buat ibubapa peranan hari ini haruslah dilipatganda berikan didikan dan asuhan untuk anak-anak supaya tidak mudah menghampiri orang yang tidak dikenali. Sempena bulan ramadhan yang mulia ini, keadilan bagi keluarga Allahyarham akan dapat ditebus selain menginsafkan hati kita semua....Al-Fatihah..Ya Allah jadikan kan lah bumi Malaysia adalah tempat yang selamat, Amin...

Anonymous said...

takziah utk keluarga nurin jazlin...kalau dapat pembunuh nye elok kite bakar je hidup2...itu je care paling layak utk penjenayah berperangai syaitan

Anonymous said...

TAKZIAH BUAT KELUAGA NURIN. ALFATIHAH...
SAYA BETUL2 MEMBANTAH CADANGAN KPN DAN DATO NAZRI UNTUK MENDAKWA KELUARGA NURIN ATAS SEBAB CUAI.
SEBELUM KUARKAN APER2 STATEMENT FIKIR2KAN DULU CAMNER LAK DGN TUGAS POLIS DAN SEMUA PEMINPIN YG ADER SKRGNI. BAGUS SGT KER

Anna said...

PLEASE CATCH THAT EVIL. Don't let it be another cold cases. To Nurin's family - be strong and know that whole rakyat Malaysia share your grief. To darling angel Nurin - rest in peace. Know that WE ALL LOVE YOU AND YOU'LL BE IN OUR HEART 4EVER

Anonymous said...

sy ingin mengucapkn takziah kepada keluarga dan sanak saudara allahyarham adik nurin tersayang...bersabarlah kalian semua...ini adalah dugaan allah untuk meningkatkan lagi keimanan dan ketaatan kalian pada yang Satu..jgn khuatir,nurin pasti akn menanti kalian di syurga yang abadi dan hakiki..disana nanti,kalian akan berbahagia selama2nya..
kepada pihak berkuasa..cepat2 lah cari SI BEDEBAH itu..jgn biarkn dia terus mengganas..kanak2 bukan lah boneka yg boleh di jadikn mainan...mereka adalah pewaris agama n negara!!!
sy sokong statment para pengkomen kt cini..
MINTAK PIHAK MAHKAMAH,T.O.L.O.N.G J.A.L.A.N.K.A.N H.U.K.U.M H.U.D.U.D YANG ALLAH DAH BUAT..HUKUM NI MAMPU MENYELESAIKAN MASALAH YG MELANDA MALAYSIA!!!KEKEJAMAN ADALAH PETANDA AKHIR HARI KIAMAT!!!
tolong lah gne hukum hudud ni...
tolonggggggg la...
kepada si CELAKA itu...nyah lah kamu dimuka bumi ini!!!!kamu adalah syaitan bertopengkn manusia...xlyk hidup...matila kau!!1lagi bagos!!!buat semak je kt dunia ni...

Anonymous said...

Just curious abt this case

1. Why he/she kidnapped at night market

2. Why he/she put nurin body there ( no throw in sea or etc) seem he/she to show their capability

3. All the while she in KL why police do not manage to trace her????

Anonymous said...

Sebab nya polis tu bodoh dan bengap... nak tunggu dah jadi mayat baru nak terhegeh-hegeh cari pembunuh.. masa buat report takder plak nak cari, nak kena tunggu plak 24 jam baru nak start mencari.. pe ke halnye tu? bongok betul! pemalasssss nak mampos.. menteri plak, sibuk salahkan ibu bapa tanpa tahu hal sebenar.. tak ke haru?? aku rasa menteri ni sama jek dgn pembunuh tu la.. xde hati perut, tapi lebih ok sket la dari pembunuh tu.. geram!

Anonymous said...

Assalamualaikum..
Saya mengucapkan takziah kepada seluruh ahli keluarga Nurin..sesungguhnya pembunuhan yang berlaku ke atas adik Nurin adalah sangat kejam dan tidak berperikemanusiaan. Saya berharap sangat penjenayah yang melakukan pembunuhan tersebut dapat dicari dan akan menerima balasan yang setimpal dengan apa yang telah dia lakukan. Masyarakat di luar sana, sama-sama lah kita menjaga anak-anak dengan baik tanpa berlaku cuai. Kepada ibu dan ayah arwah Nurin, sabar menghadapi dugaan. Memang pahit untuk menerimanya tapi TUHAN menguji kita kerana DIA sayangkan kita. TUHAN lebih menyayangi Nurin..AL-FATIHAH..

NaSha said...

Pihak polis tidak boleh menyalahkan ibubapa arwah nurin..yang penting sekarang ni, polis dan masyarakat perlu sama-sama mencari penjenayah tersebut. kepada mereka yang mempunyai maklumat atau terlihat kejadian tersebut sila tampil memberi maklumat pada polis. sesungguhnya menolong orang akan dapat balasan yang baik.

Anonymous said...

I want to tie the stupid killer & dump him in the river & wait 4 the killer crocodile ( his college ) 2 find him. So that he will die either ways. ~ if the crocodile not find him, he will die of starving. And if possible, tell the crocodile to take one piece at a time !!!!

Anonymous said...

firstly, i wanna send my greatest condolences to nurin's family member and their friends.. although we did not know who is the actual killer, i really hope that the police department will be able to find dat fuc***g and inhuman people who did this to poor nurin.. when they finally get dat guy, here's how they can treat him.. first, beat him up of course. then, cut off his penny, i mean really CUT it! and sew it with one side cucumber and the other one, of course with a fresh brinjal.. that'll show him how "good" it feels when he did that to poor nurin.. then lastly, send dat beast to a soothing electrical massage in a brand new electrical chair.. and the police who conduct this must, i mean MUST make sure that both the cucumber and brinjal be in a 3rd degree burn state.. ngehz~ that is so cruel! but relaxing to him i guess.. hope that the police will consider about doing it.. Rest in Peace Nurin..~

faisal said...

takziah buat keluarga adik nurin..
cari pembunuh nih sampai dapat.. pastu ikat dier kat lori n seret dier kat merata tempat.. saper nak pijak,pijak jer.. nak rejam ngan batu.. rejam jer.. nak belasah sampai lumat.. belasah jer.. pastu agak2 tak mati lagi,jatuhila hukuman gantung ker, sebat ker,suntik racun ker, bagi kerusi elektrik ker,bagi sampai mampus lumat!!!

Anonymous said...

Seksa PEMBUNUH itu......!
Balas balik perbuatan SETAN itu,mcm mne SETAN itu buat dekat KAK NGAH(nurin)!!!!!!!!!!Di bumi mmg ko blh trlepas,tapi dekat akhirat MAMPOS ko!!!!!!!!!!!!!


Nurul

anaksolehah said...

assalamualikum..takziah diucapkan kpd kluarga adik nurin yg dikasihi..smoga anda tabah mnjlani khidupan yg mendatang..sedih,geram..itulah prasaan yg dirasakan oleh sy..sy ykin,sluruh rakyat mlaysia turut merasakannya..marilah wahai sume umt islam dimalaysi bersm-sm melakukan solat hajat spy dajjal yg membnuh adik nurin dgn kejam dpt ditngkap dgn sgera..sy cdgkan agr hukuman HUDUD bagi kes-kes sperti ini dpt dijlnkan di negara kt spy xakan ader org lain yg berani wat camni lg..kpd individu yg mnytakan bhawa tndakan akn diambil kpd ibu bp nurin skiranya cuai cubalah anda bygkan skiranya anda berada ditempat ibu bapa knk-knk malang berkenaan..dh le berada dlm keadaan yg tertekan..spatutnya,kt memberi sokongan moral kpd kluarga nurin spy dpt tngkatkan blik kekuatan jiwa mereka..bkn menyalahkan lg ibu bapa kanak-kanak malang 2..syurga itu sdh tentu bg adk nurin yg xberdosa..smoga rohnya akn bersemadi dgn aman dan dicucuri rahmat ALLAH Yang Esa..Al-Fatihah...

Anonymous said...

Nina, UIA Petaling jaya

My deepest condolences goes to dear little Nurin Jazlin's family.. Please bear of what had happened, Allah knows everything.. Be calm and may Allah bless the rest of family..
As for Datuk KPN, what a guideless statement u've made today.. Judging our darling Nurin's parents isn't a rational action to take... Your squad and the department should have taken this case or even other similair cases as fair as possible, I mean make very lightning action when receive th report on the first place... Then what the exact meaning of police motto - 'Mesra, cekap dan Cepat'...??

For that stupid bastard who had murdered Nurin, you are not safe no more... When we find you, we will RIP OUT your throat, make you feel as you were in hell!!!

We are soOOOO mad of you, evil!!

iman said...

Takziah buat keluarga arwah adik Nurin..Semoga rohmu dicucuri rahmat adikku...Kepada keluarga...bersabarlah diatas segala dugaan yang diberikanNya ini..Sesungguhnya Allah tidak akan menguji hambaNya yang tidak mampu menanggung dugaan sebergini berat...Muslimin dan Muslimat berdoalah semperna bulan Ramadhan yang mulia ini...sesungguhnya bulan ini adalah bulan yang terbaik untuk di makbulkan doa2 terutamanya doa insan yang teraniaya...Semoga berkat doa2 semua binatang kejam ini akan tertangkap...Wahai binatang meratapla engkau dengan apa yang telah kau lakukan...sudahla dunia menghina dan mengutukmu...beribu-ribu doa mencacimu..memohon Allah melaknatmu...bumi juga belum tentu menerima jasadmu...atas kezaliman yang kau lakukan...Semoga Allah merestui semua doa2 yang mengiringi pemergian arwah adik Nurin...Pikullah kau dengan semua dosa dan kezaliman yang telah kau lakukan....Amin..

Anonymous said...

Just a thought.

I really hope the police will get the real killer, instead of just getting some sorry excuse of a human being to become a scapegoat, just to show that they are "efficient" and "doing the job well", because i seem to get the impression that what is really happening in the past murders, is just that.

This is not the time to JUST show efficiency.

Then again it is my impression. Please prove me wrong.

Shahrin said...

saya mengucapkn takziah kepada keluarga Nurin serta sabar menghadapi dugaan yang diterima.Cari pembunuh yang seperti binatang ini ke muka pengadilan dan beri hukuman mati kepada nya.Saya terasa sangat sedih kerana di negara kita yang aman makmur ini mempunyai manusia seperti ini.Saya harap kita rakyat Malaysia dapat membantu pihak polis untuk menjejaki pembunuh sebenar.Sekian, Wassalam

Anonymous said...

saya mengucapkan takziah wat family nurin....mungkin ini adh dugaan wat family nurin sempena bulan ramadhan al-mubarak ni...moga2 pembunuh nurin dapat dihadapkan ke muka keadilan...insyaallah berkat doa dan harapan kita pembunuh ini akan dpt balasan setimpalnya...sekalipun dia xdpt balasan di dunia dia akan dapat juga balasan drp ALLAH S.W.T yg maha adil lg bijaksana...

Anonymous said...

sy ucapkn takziah kpd kaum keluarga. dan al-fatihah kpd adik nurin. brkenaan dgn kyataan ketua plis negara yg mahu mendakwa kedua ibu bapa nurin trsebut anggap lah ia sprti babi yg melafazkn kata2 kesat ke muka ibu babi trsebut. Knyataaan itu dibuat oleh seseoarang yg xpernah memasuki alam persekolahan. amat sadis kite kerana mmpunyai ketua polis yg xde mrtabat langsung.

amit said...

semoga Tuhan memberi ketenangan,kesabaran dan kekuatan kpd keluarga Nurin..kita harus memberi sokongan dan dorongan kepada mereka..beri kaunseling..bukan mendakwa.kubur Nurin masih merah..mereka masih berduka..knp nak dakwa lagi?ingat senang ka?kalau perkara ni berlaku dalam org terdekat..org yg kamu sayang..baru kamu tahu!

binatang bertopengkan manusia ini..kamu takkan terlepas!di dunia mungkin boleh..tp di hari penghakiman..kamu tidak dapat lari..masyarakat dan polis harus berkerjasama.jgn nak marah kelembabpan polis jer...asal nampak clue sikit..report ngan polis.kita xnak kes begini lagi berlaku...msrykt menjadi trauma...kanak2 adalah insan yg harus kita sayangi..lindungi..manjakan..bukan didera!dirogol!dibunuh! HENTIKAN!!!!

Anonymous said...

org yg buat ni sebenarnya jahat tahap taik babi punye.Klu pancung pon takde guna.klu aku dpt org tu bg 1 jam pon aku rase tak cukup nak bls balik ape yg dia buat kat adik Nurin yg x berdosa tu.Kesian gile budak tu.Apa2 pon aku nak ucpkan takziah kpd keluarga Nurin.

Anonymous said...

Salam takziah buat keluarga Allayarham adik Nurin Jazlin..semoga tabah menghadapi segala dugaan yg berlaku..

Jangan dibiarkan si pembunuh tu hidup bebas. Kalo dpt tangkap, ikut cara Islam..direjam sampai mati.. paling bagus ikat dan telanjangkan si pembunuh dan bawak round 1 malaya.. Org ramai rejam dengan batu sampai mati..baru dia tau betapa seksanya nak mati...

Anonymous said...

kalau jumpa pembunuh nurin ni jangan bunuh dia.. polis simpan je dia.. hari2 seksa dia.. seksa seseksanya.. kelar badan dia.. cucuh rokok.. kopek kuku dia.. kelar kemaluan dia.. anything bad that u guys can do.. i bet police knows better.. tangguhkan jek perbicaraan dia.. seksa cukup for 20 to 30 years baru hukum bunuh.. baru kau tau..

zulkifli said...

LAKSANA HUKUM HUDUD SEGERA.JGN PERMAINKAN HUKUM TUHAN.UNDANG-UNDANG YG MANUSIA BUAT TAK SELESAIKAN MASALAH.ADA SAJA YG TAK KENA.JIKA KT JALANKAN HUKUM TUHAN DI ATAS MUKA BUMI INI PASTI DUNIA AKAN AMAN INI JANJI ALLAH.HUKUM YANG TUHAN BUAT BYK PENGAJARAN YANG BOLEH KT AMBIL BAIK KPD PENJENAYAH TERSEUT/MASYARAKAT MAHUUN NEGARA.MELALUI HUKUM HUDUD BANYAK USUL PERIKSA PERLU DIJALANKAN SEBELUM MENGAMBIL SEBARANG TINDAKAN.BIAR MANUSIA RASA GERUN KEPADA HUKUM TUHAN.KEPADA KELUARAGA NURIN SYA HARAP TABAH MENGHADAPI UJIAN INI.BANYAKKAN ZIKRUALLAH AND SELAWAT KPD JUNJUNGAN BESAR NABI KT MUHAMMAD SAW SERTA PARA SAHABATNYA.YA ALLAH YG MAHA BERKUASA ENGAKAU MENGETAHUI TIAP2 SESSUtu engkau tunjukkan kepada kami semua rakyat malaysia siapa pembunuh nya.selawat 3x dan iiiyakanakbudu wakiiyakanaknastainn.istigffar byyk2.

Anonymous said...

aku taw klu dh dpat pembunuh tue aku nk smer mafia kt malaysia nie gabung lpas tue riot dier...!!!

Anonymous said...

dh dpat pmbunuh tue kte riot dier rmi2...!!!! x pown pnggil smer rempit2 malaysia pukol dier smpi mati..!!!

Anonymous said...

takziah kpd ahli keluarga Nurin
moga kite dpt membalas ape yg pembunuh 2 wat kat Nurin

Anonymous said...

takziah sy ucapkan pada family adik nurin jazlin..
kepada pembunuh nurin jazlin u r son of a BitCh....lbh dari bitch lagi..
sampai da x de title nak bagi..
eeeeeeeeeeeeeeee geramnye..
kalo aku dapt ko aku cincang daging ko smppai hancor..tp sblm 2 aku nak sula ko pakai btg penyapu smpai keluar kat mulut..
baru ko rase mcm ne adik nurin jazlin rasa...GO TO HELL LA BITCH!!!!!!!!!!!!!!!

mns power trading said...

Takziah saya ucapkan kpd ahli keluarga arwah Nurin. Semoga tabah menghadapi dugaan Allah SWT.

Kepada pembunuh, celakalah keatas kamu(pembunuh) sesungguhnya kami sentiasa berdoa semoga engkau mendapat balasan setimpal didunia ini dan juga akhirat. Binatang lebih mulia sifatnya dari engkau wahai pembunuh celaka. Insyallah kami akan mengetahuinya wahai celaka. Nerakalah tempat mu wahai celaka. Semuga pihak polis dapat mencelakan kau secepat mungkin wahai celaka jahanam. AMIN.

Anonymous said...

hamba allah

mns power trading said...

hamba allah

azrin said...

Celakalah engkau wahai pembunuh!!

Anonymous said...

siapa yang buat kerja terkutuk ni kena hukum ikut ajaran islam. rejam sampai mati kalau boleh, lepas tu tunjuk kat semua tv kat malaysia (termasuk astro, mitv, fine tv, media prima, rtm) supaya bagi pengajaran kat orang lain. kita kena dapatkan sokongan pihak media supaya gejala macam ni tak berlaku lagi. tunjukkan kat satu malaysia hukuman yang patut diberikan. pihak tv, tolonglah buat sesuatu. astro dan mitv, jangan harapkan keuntungan semata mata. lakukan apa yang saya cadangkan ini sebagai 'corporate social responsibility'.

Anonymous said...

KALAU DAPAT PEMBUNUH TU KITA LETAK SAJA PEMBUNUH TU DALAM KANDANG HARIMAU ATAU KANDANG BUAYA. BIAR DIA KENA 'NGAP'
ORANG MACAM NI TAK LAYAK HIDUP DI DUNIA.

Anonymous said...

kenapa Malaysia every year ada je kes manusia gila mcm ni?rogol dan bunuh!bunuh dan rogol!kenapa?? sy kerja di perantauan jauh dari msia..tp sy sentiasa baca nstp,utusan.bharian..n everyday sy ikut perkembangan kes adik nurin ni..hancur rasa hati atas apa yg berlaku..keadaan sbnr di tanah air. kenapa sllu berlaku kes mcm ni?adakah institusi moral malaysian mula jatuh?rogol..bunuh? internet lucah kena stop! salah guna internet..membuatkn ramai org jadi gila seks!!! smpi snggup buat perbuatan terkutuk!!!gila!

n hari ni..KPN nak siasat lak ayah nurin..??? so..just wait n see...
jgn main serkap jarang jer..n pokok xkan bergoyang kalau takda angin.kpd pihak polis.jgn pandang remeh kes ni..kita taknak negara kita..terutamanya KL tak selamat lagi utk didiami..jlnkan tugas..jgn nak memboroikan perut dgn rasuah jer!n kepada msrkt..kita berganting bahu..banteras penyakit ini..kes dera..bunuh..rogol kanak2 dah mcm jadi trend pulak! gila!!!

seluruh rakyat malaysia akan bersorak kemenangan bila binatang bertopengkan manusia ini ditangkap! jgn biarkan dia terus dgn kegilaan dia!!!

Anonymous said...

Terlebih dahulu di ucapkan takziah kepada seluruh keluarga Nurin.Kepada pihak polis lipat gandakan usaha mencari pembunuh tersebut dan kepada rakyat M'sia teruskan berdoa semoga pembunuh tersebut dpt diberkas secepat mungkin.Jgnlah menuduh pihak polis cuai dlm tugas mereka.Mereka kalau blh nak selesai secepat mungkin.Ingat senang ka nak tangkap org yg betul bersalah.Saya asyik nak salahkan org saja kalau kita blh ka?

Anonymous said...

Mungkin dah tiba masanya untuk Hukum Hudud dilaksanakan....Sama2 lah kita renungkan..Balik kembali pada penguatkuasaan & undang2 islam...Pasti orang takut untuk melakukan kejahatan..Insyaallah..Apa gunanya islam hadhari diperjuangkan, andai kita masih lagi leka...

Anonymous said...

assalamualaikum..takziah kami sekeluarga ucapkan kpd keluarga nurin jazlin.disini saya ingin mengemukakan pandangan saya terhadap hukuman yang setimpal kepada DAJAL LAKNATULLAH tersebut...hukuman yang sepatutnya dilaksanakan adalah MENOREH-NOREH KEMALUANYA SAMBIL MEMERAH LIMAU,MENGGUNAKAN PETOLA UNTUK DISULA KE DUBUR DAJAL TERSEBUT.semua hukuman ini hendaklah dipertontonkan di khalayak ramai melalui media elektronik dan media cetak..selepas itu pancung kepala dajal tersebut dan pacakkan di tengah-tengah ibu kota dengan cara ini semua penjenayah akan merasa takut..kami rakyat malaysia amat marah!!!!!jangan salahkan ibu bapa nurin..banyak lagi penjenayah yang terlepas.pihak berkuasa haruslah memberikan tumpuan yang amat jitu.sekian sahaja cadangan saya...sekalung takziah daripada kami sekeluarga kepada ibu bapa nurin.kami berasa amat sedih....wasalam

Lady Yaty said...

Setiap kali melihat gambar Nurin dan membaca apa-apa yang berkaitan dengannya pasti saya akan mengalirkan air mata. Saya juga mempunyai anak. saya faham hati Ibu Nurin yang begitu sedih saat ini. Kita sebagai rakyat Malaysia tak kira apa bangsa dan agama sekali pun mesti berdoa agar pembunuh kejam itu dihukum dengan setimpalnya agar roh Nurin tenang. Insyaallah setiap kekejaman pasti ada balasan. Untuk keluarga Nurin banyak-banyak bersabar dengan dugaan Allah.

Anonymous said...

SETAKAT NAK DAKWA IBU BAPA NURIN 2, LEH KE PENJENAYAH TAK BERMORAL TU DITANGKAP.. MANUSIA CAMNI TAKKAN PUAS SELAGI DIA TAK DITAMATKAN RIWAYAT DIA.. JANGAN TAMBAH LAGI MASALAH DAN PENDERITAAN FAMILY NURIN...CIAN LAA... LAGI DIA SEDIH KLAU TAHU PARENTS DIA KENA DAKWA..YANG SALAHNYA KITA SEMUA... SEBAB SEKARANG NIE MASING-MASING WAT HAL SENDIRI..WALAUPUN SESETENGAH JE YANG PRIHATIN DGN JIRAN TETANGGA..E2 PUN KENA MARAH...DITUDUH JAGA TEPI KAIN ORANG..MASYARAKAT SEKARANG TAK MACAM DULU..HARAP SANGAT KITA SAMA-SAMA BERUBAH MENJADI MASYARAKAT YANG PRIHATIN,BERTANGGUNGJAWAB ANTARA SATU SAMA LAIN...INSYAALLAH KLAU KITA BERSATU, BENDA CAMNI TAKKAN BERULANG...SAYA DAH RISAU DAH NIE...NTAH CITE APE LAGI YANG MENAKUTKAN AKAN DATANG..SIMPATI SANAGT DNG ADIK NURIN...COMELKAN DIA..CAM MANJA SANGAT..BEST LA KLAU DAPAT ADIK PPUAN CAM2..SWEET SANGATTTT.... KITA SAMA-SAMA SEDEKAHKAN AL-FATIHAH DGN SURAH YASSIN UNTUK ADIK NURIN K..!!!

IKHLAS DARI:- saya

Anonymous said...

harap pihak berkuasa teruskan usaha yg lebih giat untk cr pembunuh ni.. rakyat m'sia bantulah semampu yg boleh. walau apa cara sekali pon..Sure laa pembunuh tu tgh gabra skang ni..
hukum lah dia sekejam yg boleh.Kalu dpt nnt jgn pulak nk cover2 muka kat tv/paper, tunjukkan wajah jahanam dia. x perlu kasi kat harimau @ buaya mungkin dorg pon x hingin nak jamah bedebah ni.Hukum dia di kawasan terbuka biar org len puas ati n bakal2 pembunuh len takut.

Anonymous said...

Assalammualaikum,
Salam Takziah buat Keluarga si comel Nurin,
Perginya nurin mematahkan hati saya, sesungguhnya saya betul2 percaya yang adik kecil ini akan ditemui, tapi apakan daya dia cuma pinjaman sementara buat keluarganya. Saya berharap sangat si penjenayah ini akan ditemui dalam masa terdekat, diharap pihak berkuasa tidak kenal erti jemu menemukan pembunuh kejam ini. Buat pihak berkuasa fikirkanlah masih terlalu ramai kanak-kanak yang tidak patut pergi seperti adik nurin ini.
Ya allah! kau tunjukkan kami semua makhluk yang tidak layak dipanggil makhluk allah.
Alfatihah buatmu adik Nurin Jazlin

Anonymous said...

assalamualaikum,saya harap pak cik dan mak cik sabar menghadapi dugaan ini moga moga Allah mempermudahkan siasatan untukmencari pembunuh itu

from:warga Sekolah menengah sains kuala terengganu

Anonymous said...

assalaualaikumsaya ingin mengucapkan takziah keatas kematian adik nurin.saya juga berasa sedih kerana gadis kecil seperti adik nurin menjadi mengsa nafsu syaitan bertopengkan manusia.insyaalah dengan keberkatan bulan ramadhan ini Allah akan memudahkan siasatan tersebut.

From:Itqan Illiyyin Avun

Anonymous said...

Takziah kpd kuarga nurin dan semua yang terlibat...aku xpuas ati la ngan menteri n polis ni..ni macha,dngaq baik2 na..la ni ampa pi cari dlu killer 2,jgn nak salahkan mak bapak dia ja..keje pemalas,tau nak naik pgkat n gaji naik..killer xdpat nk cari,mak bapak lak dsalahkan..negara dah 50 thn merdeka,tapi pkiran mcm jagung..ampa pi cari dulu killer 2,mak bapak dia lain crita..wat kejer elok2..jgn nak makan gaji buta je..mak bapak mana yg xsyagkn anak..pkir2 kan la..

Anonymous said...

kalu akuh dpt pmbunuh tuh,,

akuh nk kelar badan dia..

kita seksa dia..

tak payah pegi ke tali gantung terus..

seksa biar sebulan!

org cani tak sepatutnya idop!

AWAS la kpd pembunuh bertopeng setan!

kalu anda kami jumpa dahulu berbanding pihak berkuasa,,

anda akn kami seksa!!!

Anonymous said...

bodoh..!bodoh..!bodoh..! btol org yg wat kt nurin cmny..aku gram gle...
mmg x leyh jd bgse m'sia lnsg..knp dye mesti kt nurin cmtuh..
ape slh dye...?

oi..!!pembunuh klu ko tgh bce nieyh,aku doakn ko mati dgn cre yg sme mcm yg ko wat kt nurin tp lbh trok lg..

aku bgg gle ngn org mcm ko,,aku bunoh ko trok2..npe mesti ko seksa dye smpi mcm tuh skali..slame 27 ary...?ko x kesian ke..?tgk dye ngs...binatang lbh baik dr kau ko tau..?!AWAS..!polis akn mencari mu smpi ke kubur pon.. kpd nurin..

al-fatihah..
kpd keluarga doakn yg terbaik untk nurin..

Solehan said...

Assalamualaikum, apabila berlakunya kejadian tragis ni, maka semua rakyat Malaysia bangun n melahirkan kesedihan dan kemarahan yang marak..bagus tu! Tapi, sebenarnya, bila difikirkan tentang apakah hukuman yang paling sesuai kpd si pembunuh tu, masing2 dgn jawapan yang tersendiri. Ada yg mencadangkan supaya disula, dipancung, diikat dan direjam, dibakar, disiksa dan disiat2..tp,sedarkah kita, apabila hukuman ini dijalankan, si pembunuh itu hnya akan mati sekali sahaja. Sebab itulah kita memerlukan akhirat sebagai pembelaan, hnya akhirat yang boleh melunaskan segala perbuatan yang pembunuh itu lakukan kepada adik Nurin Jazlin. Kita mahukan sebegini, pembunuh itu dihentak2 dengan batu dikepalanya, kulit2nya dibakar sampai hancur,isi otaknya dididihkan,anggotanya dibedal dengan cemeti, dia akan merasai kesakitan,kemudian mati. Dan, kita mahukan Allah S.W.T hidupkannya semula, ulangi siksaan itu berulang kali..sampai tak terhitung banyaknya. Tp,hukuman ini hanya ada di akhirat, doakanlah supaya pembunuh laknat itu ditangkap. Laksanakan hukuman di dunia, dan serahkannya kepada Tuhan untuk menerima habuannya yang lebih besar lagi. Al-fatihan

Solehan Lagi.. said...

Bodoh punya Ketua Polis Negara!! Nak tunjuk kuasa la tu!! Walaupun dah beberapa hari dia cakap nk dakwa parent Nurin, tapi aku still panas terbakar sampai sekarang..Pak Lah pun satu, xpegi jenguk2 lagi family Nurin, kalo ye pun keje PM, amik la paling bodo pun dlm setengah jam pegi melawat..Shahrizat pun sama..nak aktifkan talian 999...apa guna?? KPN nak dakwa parents, sungguh bodoh dan bebal otak Datuk Musa Hassan, takde rasional dan kemanusiaan, awak tak rasa macammana rakyat lain rasa?? Ingt Datuk, kalo Polis cekap sangat, tangkap pembunuh sebelum Aidilfitri, semoga itu hadiah kepada parent Nurin dan rakyat Malaysia!!!

Anonymous said...

ya..laksanakan hukum hudud kpd semua penjenayah camni..kasi penjenayah and bakal penjenayah rasa takut dan gerun..kita perlu bertegas utk bendung masalah macamni..kepada semua pak-pak menteri dan mak-mak menteri,dengar lah rayuan kami,jalankan tanggungjawab demi membentuk dan menjaga negara dan rakyat tetapi bkn untuk politik dan kedudukan semata-mata..

Anonymous said...

Salam,
Kekadang bukan tak nak lapor bila nampak benda-benda yang nampak agak mencurigakan kita, akan tetapi, biasalah polis M'sia, atas sikit je klu dibandingkan dengan polis dlm cite hindustan tu. Dah jd kes mcm ni baru baru nak serius, Tu pun masa kes ni tengah jd kes 'terhangat di pasaran'.Bila cite dah suam-suam kuku nanti, polis pun tido balik! Bagusnya klu jd kat anak depa, cepat je selesai kes. Tak pun jd kat anak2 pak-pak menteri. Bibik Indon 'menteri Yob' yang sibuk nak dakwa dakwi parent Nurin tu lari bawak reta benda dia, cepat je dpt tangkap. Cuba Indon tu lari bawak laki/bini/anak kita rakyat biasa ni lari...Smpai sudah. Last last tutup kes. Apa pun, buat family Nurin, berdoalah agar yang memperlakukan Nurin sedemikian ruap akan mendapat balasan setimpalnya. Tp. jangan berharaplah sgt di dunia ni. Yang pasti balasan di akhirat nanti. Disaksikan oleh Nurin sendiri....Alfatihah buat sayangku Nurin Jazlin.

sbpij f2 2007 said...

saya amat kesal dengan kes pembunuhan ini..diharapkan pembunuh yang kejam itu dapat di sula dihadapan orang ramai agar dia merasai betapa siksanya penderitaan kanak kanak yg tidak bersalah itu..hanya tuhan yang tahu...

Anonymous said...

alfatihah kat adik nurin.......
kekalau la pembunuh tue trbaca apa yang kami tulis kat snie.. bwk2 ler bunuh diri koz klu kami yg tolong bunuhkn kami akan pastikan setiap cebisan daging ko tidak boleh dikutip untuk dikenalpasti identiti ko..........

Anonymous said...

saya mengucapkan takziah kepada ahli keluarga adik Nurin.
Percayalah, Nurin tetap berbahagia disana(disisi tuhan), dan kita yang masih hidup ni same2 la berikhtiar dan berdoa supaya cepat2la penjenayah itu ditangkap.
Harap semua pihka tidak menuding jari kepada polis kerana mereka melakukan kerja mengikut prosedur.
Penjenayah yang licik memang sukar dikesan, polis perlu melakukan siasatan dan intipan.Tak lame lagi dapatla penjenayah tu..
time tu siap!! polis harap jgn jatuhkan hukuman mati lagi terhadap penjenayah tu.. klu timun yang penjenayah tu guna, balas balik dgn timun, kalau terung terungla( tapi mau saiz besar skit)....
Nurin pasti berbahagia disana..amin..

Anonymous said...

sy rasa pembunuh tu xtakutla..dia memang gila.kalau tak napa dia tinggalkan mayat adik nurin kat tempat senang dijumpai?memang dia nak mencabar polis,masyarakat dan keluarga nurin! takpa2..yg jahat,pasti akan tewas!kalau bukan di dunia ini..tp di hari penghakman..kau takkan terlepas wahai penjenayah!!!!ingatla..api neraka tu..7 kali lebih panas dari api di dunia!! engkau akan diseksa secuku2nya!!!!
kepada keluarga nurin..bersabarlah..ini la dunia..dunia yg penuh dgn pancaroba...dan tak ada benda.perkara yg kekal di dunia ini..God bless..anik nurin...we all love u..seluruh rakyat malaysia..tanpa mengira bangsa dan agama..bersedih..berduka..geram.. marah dgn apa yg berlaku ngan adik nurin ni..
kita berdoa..agar kita menjadi msrykt yg lebih bertanggungjawab, lebih mengambil berat antara 1 sama lain..kita berganding bahu membanteras jenayah seperti ini. jgn perkari berulang lagi..

Anonymous said...

Assalamalaikum buat semua,

Pertama sekali takziah buat keluarga Adik Nurin Jazlin, permata hati semua rakyat Malaysia.

Kali pertama mendengar tentang penculikan adik nurin saya berada di rumah mendengar melalui berita TV3. Saban hari menonton berita mengharapkan adik Nurin ditemui selamat hinggalah saya berangkat ke negara matahari terbit saya masih lagi menonton berita melalui TV streaming dan berdoa dari sini agar si kecil ini ditemui.

Malangnya, selepas menonton siaran TV3 tentang penemuan sebuah beg sukan mengandungi jenazah kanak-kanak hati ini terdetik... benar benar mengharap yang terbaik untuk keluarga Encik Jazimin.

Malangnya 2 hari kemudian, sebelum ke tempat kerja sempat membuka laman web akhbar tempatan menyatakan persamaan DNA antara tubuh kecil itu dan pasangan Encik Jazimin, saya terus menangis dan amat marah dan kecewa bila melihatkan keputusan DNA itu. Aduhai bagaimana ya rasanya kalau saya di tempat itu. Sungguh memilukan. Sehingga berhari-hari asyik terbayangkan wajah anak comel ini. Oh.. sesuatu yang tak diterima akal mana-mana insan yang waras pun.

Disini saya ingin meminta kerjasama semua pembaca blog ini agar kita sama-sama dapat berbincang disini membantu pihak berkuasa menangkap pembunuh ini. Dari kita kata mengata kepada pihak berkuasa yang mana tak dapat selesaikan masalah apa kata kita tukar kepada topik yang lebih membina mana tahu idea kita diterima dan diguna pakai sehingga parasit ini ditemui dan dihukum.

Sebagai permulaan saya ingin memberi satu cadangan:-

1. 20 Ogos 2007 adalah hari Isnin tarikh Adik Nurin dilaporkan hilang. Jadi 21 Ogos adalah hari Selasa waktu kerja biasa. Jadi saya cadangkan pihak polis berkerjasama dengan majikan sekitar KL dan Selangor untuk mengenalpasti pekerja-pekerja mereka yang mengambil cuti / atau ponteng kerja hari 21 Ogos 07. Skop tempat kerja hendaklah di mulai dari kawasan Petaling Jaya, Wangsa Maju atau kawasan yang dirasakan perlu. Saya rasa jika polis membuat pengumuman kepada pihak syarikat, kerjasama akan diberi oleh mereka kerana rakyat Malaysia memang bekerja dengan "punch card" dan ada hitam putih keluar masuk kerja.

Saya yakin pada tarikh 21/08/07 pembunuh itu tak akan ke tempat kerja kerana sibuk mendera adik kita yang tersayang tu.

2. Semak rekod pekerja yang kerap ambil cuti atau emergency leave dari 21/08/2007 hingga 20/09/07. Kerana pembunuh itu lebih sibuk untuk mendera adik Nurin dari melakukan kerjanya sendiri dalam waktu ini.

3. Setelah semua maklumat diperolehi,kecilkan skop suspek kepada yang dirasai benar-benar terlibat dan waran tangkap dikeuarkan untuk tindakan lanjut. Ambil contoh DNA suspek dan bandingkan dengan DNA rambut yang dijumpai dalam beg sukan tersebut.

4. Aktiviti pengesanan DNA adik Nurin juga boleh dibuat ditempat adik Nurin disembunyikan selama sebulan kerana DNA manusia dapat bertahan lama untuk sesuatu tempoh masa.

Tangkapan dan perbicaraan dapat di buat selepas itu. rasanya baru senang hati semua rakyat Malaysia.

Bagaimana pun ini hanya simulasi penyelesaian masalah dan berkesan jika pembunuh makan gaji. Saya tahu pihak polis dapat melakukan yang lebih baik kerana lebih terlatih. Saya juga faham bukan mudah mencari suspek kerana skop sampel adalah 26 juta orang (jumlah rakyat Malaysia) dan skop kawasan pula beribu KM persegi (keluasan Malaysia). Yalah sedangkan nak mencari mayat juruterbang TUDM baru-baru ini pun sukar walaupun skop kawasan telah dikenalpasti inikan pula satu negara.

Apapun di doakan anggota keselamatan kita dapat menjalankan tugas dengan baik walaupun terdapat banyak suara-suara yang menghentam. Anggaplah itu cabaran dalam tugas. Saya yakin Bukit Aman masih sehebat Scotland Yard.

Apa-apa cadangan lain marilah sama-sama berkongsi.

Ikhlas,
Nikaido.
Iwata,Japan.

Anonymous said...

Kami rakyat malaysia sangat2 berharap pihak PDRM dapat menangkap Raja segala Syaitan ini secepat mungkin. Selagi setan ni x ditangkap selagi tu Rakyat tak akan aman dan Bukit Aman tak akan tenteram.
Orang mcm ni x layak untuk duduk kat dunia ni. Muka Syaitan ini perlu disebarkan kepada umum sebab semua orang nak tau siapa dia.
marilah kita berdoa agar syaitan ini dapat ditangkap

puteri anti syaitan said...

Saya amat berharap keluarga Nurin dapat bersabar dgn dugaan ini. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Kehingan yang terlalu mengejut dan amat trajis ini tak mungkin akan dapat di terima oles sesiapa pun. Lebih-lebih lagi keluarga Nurin. hanya Allah sj yang dapat mengetahui.. kpd PDRM, teruskan uasaha anda semua dan saya percaya SYAITAN ini akan tertangkap dlm masa terdekat ini. Saya amat yakin semua yang bernama manusia di dunia ini pasti terlalu teruja utk melihat muka SYAITAN ini.. cipta 1 hukuman yg terlalu kejam teristimewa utk SYAITAN...

Anonymous said...

Takziah buat seluruh ahli keluarga arwah adik Nurin..

Anonymous said...

saya ingin mengucapkan takziah kepada keluarga allahyarhammah nurin jazlin. saya berasa sangat sedih sehinggakan saya tidak tidur semalam selepas saya berita tentang kematian allahyarhammah nurin. saya sangat berharap kepada pihak polis agar mencari pembunuh nurin sehingga ke lubang cacing.
saya juga berharap agar pihak polis memberikan hukuman agak berat kepada pembunuh tersebut.