Wednesday, September 5, 2007

Husam serahkan doa-doa untuk keluarga Nurin


KUALA LUMPUR, 4 Sept: Ketika lain-lain pihak datang dengan bantuan kewangan, nasihat dan simpati, Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa mengunjungi keluarga kanak-kanak yang hilang, Nurin Jazlin Jazimin, 8 tahun, dengan doa-doa untuk diamalkan oleh keluarganya.

Husam menyerahkan doa-doa itu serta sumbangan peribadi kepada bapa Nurin, En Jazimin ketika mengunjungi keluarga malang itu di Wangsa Maju semalam, 3 September.

Adik Nurin hilang dua minggu lalu dalam perjalanannya ke pasar malam yang terletak berhampiran dengan rumahnya di Seksyen 1, Wangsa Maju.

Dalam pertemuan itu, Husam melahirkan rasa simpati beliau dan PAS kepada ibubapa
Nurin.

Encik Jazimin, 32, seorang pemandu teksi mengucapkan terima kasih kepada Husam atas kunjungan dan doa-doa yang diberikan kepada beliau untuk diamalkan bagi memohon agar Allah mengembalikan Nurin.

Gambar atas:
Husam menunjukkan cara-cara membaca doa-doa yang diberikan beliau kepada Jazimin bagi membantu mendapatkan semula Nurin.


- Siasah (http://siasahdaily.blogspot.com)

30 comments:

T.ibrahim said...

ini lah orang pas suka menjaja ayat alquran untuk kepentingan diri.Kita tahu dan kenal siapa husam dan apa niat yang tersirat ialah untuk mengecilkan semua usaha orang lain.

Anonymous said...

ini lah orang pas suka menjaja ayat alquran untuk kepentingan diri.Kita tahu dan kenal siapa husam dan apa niat yang tersirat ialah untuk mengecilkan semua usaha orang lain.
melayu tak boleh tgk orang cube buat baik sikit, langsung terus dikutuk sahabat yg cube bantu.. apakah saudara ada pergi ke sana dan cube beri sumbangan?, sekadar menulis kutukan saudara seagama sahaja ker?

MaT_Key said...

"Kita tahu dan kenal siapa husam dan apa niat yang tersirat ialah untuk mengecilkan semua usaha orang lain"...ini ialah petikan t.ibrahim

saya nak tanya:-betul ke awak tahu niat org???
awak tahu,andai awak menyangka husam melakukan benda tak baik,kemudian hakikatnya husam ikhlas membantu...awak akan menanggung dosa(dengan izin Allah)

so...apa kene dengan awak ni???

sahabat nurin sabah. said...

mudah mudahan ALLAH selamatkan adik NURIN. marilah kita bersama sama memberi sokongan moral kpd keluarganya spt en husam , ianya salah satu bantuan yg kita patut contohi walaupun saya bukan Pas. bukan menimnulkan ideologi politik masing2. yg penting doa, sokong bantu sedaya yg mungkin. hanya allah yg maha perkasa saja tempat kita mengadu dan bergantung harap.

Anonymous said...

kepada t.ibrahim...apsal la ko sengal sgt...org nk buat baek..jgn la buruk sangka ngn org..ayat QURAN buka just baca dlam solat je...tp byk fadilat dia..ko nih la contoh perosak bangsa melayu ngn fikiran camtuh

Anonymous said...

~~~cakap kat t.ibrahim...dalam keadaan mcm ni org tak kenal parti ke,pesta ke apa ke...yg org nak doan dan sokongan moral...tak kiralah siapa pun..apatah lagi saudara seagama...ko ni t.ibrahim..memang tak tahu hukum silaturahim..hukum persaudaraan yer?ada persaudaraan sesama agama,sesama manuasia,semua tu kena berkash sayang...sesama parti belum ada...insaflah...org bagi doa kat bapa dia tu...sebb doa ibu bapa ni lebih mustajab

Anonymous said...

"Kita tahu dan kenal siapa husam dan apa niat yang tersirat ialah untuk mengecilkan semua usaha orang lain"...ini ialah petikan t.ibrahim

Hanya syaitan tak sukakan kebaikan... pendengki kepada kebaikan orang lain... sedarlah diri kita ni siapa... kalau tak mahu buat baik, janganla pula dengki kat orang buat baik... ooooii

Anonymous said...

Utk kepentingan diri awak kata? Kalau Husam pentingkan diri, dia takkan 'jaja' (spt yang awak kata) ayat Quran takut dimakan sumpah Quran!Bawa2lah bertaubat dan muhasabahlah diri awak tu t.ibrahim di bulan puasa ni. Saya nak beritahu awak kalau awak tak tahu, fahaman politik takkan menjejaskan ikatan silaturrahim sesama insan terutama sedara seagama.Awak tahu ke yang En Jazimin dan keluarganya tu dari parti mana? yang pandai2 awak mempolitikkan tindakan Husam?Jawab jgn tak jawab wahai T.Ibrahim.

Anonymous said...

kepada T.ibrahim... Doa itu senjata orang Mukmin... dan Allah sangat suka kepada hamba-hambaNya yang berdoa... Usaha saja tidak mencukupi tanpa doa dan tawakal...

han said...

utuk t.ibrahim,doa adalah senjata umat islam...andai niat husam ikhlas tpi kamu yang mengata bkn2 kamu yang tanggung dosa k...fikir lah

Anonymous said...

bulan pose nipun ada juga orang yang berhati dengki yer...tak taulah nak cakap apa pada t.ibrahim tue, tau pulak niat orang lain padahal kat sini semua orang boleh tau niat ko sebenar yang mengutuk naib president pas tu. bawak2 bertaubat!

w-a-n-n-y said...

ni la melayu..tak bleh tengok orang nak buat amal..dah ngko tak de modal nak membantu..jangan dok mengata orang..hanya tuhan je dapat nilai hati budi orang..ko sape nak nilai hati orang..ape jenis spesies la bro t.ibrahim ni..pi rah luuuuuuuuuuu

w-a-n-n-y said...

untuk bro t.ibrahim...
ape jenis manusia la ngko ni..seangkatan dengan perogol tu ape!!!!!
dahla diorang tengah dalam kesedihan..ko plak dok sibuk mengata orang itu ini...mangkuk hayun macam ni pun ade ke

w-a-n-n-y said...

ngko ni dahla keluarga tu di timpa kesusahan.........sempat lagi nak berpolitik..
kotye nak berpolitik pun..pilah guna pada masa dan jalan yang betul..bukannyer dalam blog ni..mangkuk punyer orang!!!!!!

Anonymous said...

kepada saudara t.ibrahim. saya dapat rasakan yg saudara ni dari golongan yg berilmu. tapi kenapa saudara tidak menggunakan sepenuhnya akal saudara tu. saudara sudah tahu yg keluargga Jazimin telah di timpa musibah, tapi dalam keadaan seperti ini saudara masih mempersoalkan keikhlasan seseorang itu untuk membantu sesama umat malahan seagama. bagi saya untuk membantu seseorang itu yg dalam kesusahan tidak perlu mengira apa bangsa, agama malahan parti politik yg 'dianutinya'.cuba bayangkan sekiranya saudara atau keluarga saudara ditimpa musibah sebegini, dapatkah saudara bayangkan kesengsaraan yg dialami?!saya rasa Datuk Husam tu ikhlas membantu dgn ajaran2 ayat Al-Quran yang diberikan. saya ingatkan saudara, jangan sesekali mempertikaikan niat seseorang itu dan tidak sesekali mengaitkan dgn fahaman politik. orang2 yang seperti saudara inilah yang menghancurkan sesama bangsa malah umat islam sejagat! jangan biarkan hasad dengki itu bertapak dalam hati disebabkan oleh fahaman politik yang tidak sehaluan dgn saudara, nescaya ianya akan menghancurkan DIRI SENDIRI!!!!

Anonymous said...

ya allah..
ader jugak manusia yg mcm t.ibrahim ni..
yg awak nk kutuk husam tu bg doa tu knape?at least die ade la jugak uasaha nak bantu family nurin..drpd awak yg mengutuk org nk buat baik..
istighfar la byk2..
niat kite hanye tuhan yg tahu..
not to be judged by others..
al-fatihah..
smoge satu hari nnti,pembunuh nurin akan dapat ditangkap dan dihukum dengan setimpalnye..amiiin..

Anonymous said...

bertaubatla t.ibrahim!!!!!!!

Anonymous said...

bodoh punya org jahil... habis Nabi yang selalu mendoakan umatnya ko nak komen gak ker?..Nabi selalu mengajar umatnya dengan pelbagai doa macam mana?.. blaja biar habis baru bercakap.. dalami Al-quran dulu.. baru bercerita..

Anonymous said...

T.IBRAHIM--ini lah orang pas suka menjaja ayat alquran untuk kepentingan diri.Kita tahu dan kenal siapa husam dan apa niat yang tersirat ialah untuk mengecilkan semua usaha orang lain.

PS-MALULAH ANDA SEBAGAI SEORANG YANG BERNAMA ISLAM..MEMALUKAN AGAMA..KOLOTNYA FIKIRAN ANDA T.IBRAHIM,MEMALUKAN AGAMA ISLAM!

Anonymous said...

T. Ibrahim, amat malu dengan komen anda yang berbau kafir. Apalah salahnya menyampaikan kebaikan melalui doa kerana selain sokongan moral, hanya kepada Allah Kita berserah. Berbuat kebaikan tak kenal parti politik, agama, dan bangsa . Mengapa mesti bersangka buruk kepada org yang berbuat kebaikan. Fikir-fikirkanlah. Orang macam awak lah yang akan menghancurkan agama dan negara.

Anonymous said...

to t ibrahim..kuno betul fikiran..cubala bukak luas2 minda & otak yg dikurniaanNya...dalam keadaan mcm ni patutnya fikir mcm mana nak bantu keluarga malang ni..ni sibuk dgn politik..betul mangkuk ayun betul anda ni!!

Anonymous said...

bangang punya orang yg mepertikaikan kan alquran ni.

Anonymous said...

Nama Ibrahim tu dah cantik dah. Tapi Perangai......cam SETAN! PENDENGKI...PENGHASUT....BUSUK HATI. Selalunya cakap cam si T.Ibrahim ni cakap orang U*%O. Betul tak? Cakap orang melayu mengaku Islam. Tapi Islam pada nama je.

Anonymous said...

T.IBRAHIM....apa dah jadi dgn kau ni hah!!!benda baik mcm ni pun kau nk politik kan gak ke?adakah kau msh lg beragama islam hah....kau ada pergi jmpa dgn husam dh ke?yg kau blh ckp dia mcm tu.

Anonymous said...

assalamualaikum...
sungguh tidak bermaruah t.ibrahim berkata sebegitu...
mudah2an segera bertaubat apatah lagi di bulan yang mulis ini...
jangan disempitkan fikiran atas nama politik...nak kempen pun biarlah secara intelektual...

eziey77@yahoo.com said...

Ya Allah...T.Ibrahim!!!Awk nih cukup iman didada @ tidak??Doa2 yg yg diberikan oleh Dato Husam merupakan satu mu'jizat yg diberikan oleh Allah utk kita mengamalkannya.Jgn cuba perlekeh Ayat2 Al-Quran kerana itu merupakn satu dosa besar.Bertaubatlah Wahai T.Ibrahim....Minta Ampun dengan Allah Subbahana Taala.

w-a-n-n-y said...

t.ibrahim ni stand for ape tengku ibrahim ke..tuan ibrahim ke..tok ibrahim ke hah..
ngko tak bukak dah blog ni eh..tak pe..aku bagi nickname baru tuk ko..TOLOL IBRAHIM...
ngko ni memang begok punye orang..tau ngak begok itu apa..
begok itu tolol cam nama ngko..bagus kan..

zairen mohamed said...

yeah..aku sokong wanny!

yeah..saper ler yg ngok sgt tuh..! ske ati die ckp org kasi ayat al-quran tu menjaja..ingat sayur ker?ckp xgune otak..jgn bersikap pentingkan diri sndiri dlm berkata-kata..dlm hal mcm nie org da xkira dah ko nie parti ape..tp ko plak yg lebih2..alergic aku ngan org cam nie..entah ar..sungguh kecil otak ko kan..memalukan..!

nadmin sulaiman said...

relax kawan-kawan semua.... =)

kita patut nya kasihan dengan

T. Ibrahim. kenapa la Tuhan tidak

buka kan pintu hati dia utk Islam.

perasaan jumud, hasad dengki adalah

penyakit yang paling parah dalam

hati kita... kepada T. Ibrahim,

saya doakan semoga awak diberi

hidayah dan berkesudahan baik. =)

Al-Fatihah kpd arwah adik Nurul

Jazlin.. Semoga binatang tersebut

ditangkap secepat mungkin..

Selamat berpuasa... =)

Wassalam

Anonymous said...

t.ibrahim tu memang orang bangang.kalau tak reti apa,duduk diam diam saja lah...