Monday, September 17, 2007

Kanak-kanak perempuan ditemui dalam beg pakaian

The whole family panicked this morning upon informed by the police that they have found the remains of a girl today.

The parents of Nurin Jazlin were called to identify the body and thankfully, the body was not Nurin Jazlin.

Whoever the girl is, our greatest condolence to her parents, whoever you may be.


Here's the report on the body of the girl found by the Police at PJS as extracted from Harian Metro Online today :-

PETALING JAYA: Mayat seorang kanak-kanak perempuan berusia di antara 7 hingga 9 tahun ditemui dalam sebuah beg pakaian di PJS 1 pagi tadi.
Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi itu, mayat mangsa dipercayai Melayu itu ditemui dalam keadaan berbogel.

73 comments:

Anonymous said...

subhanallah, mayat siapakah ini.. : (

Anonymous said...

innalillah...takziah kepada keluarga nurin...diharap tabah menghadapi dugaan yang berat ini...

Anonymous said...

Berita terkini hari ini... mayat yang di jumpai dalam beg tu sah mayat nurin berdasarkan dna yang di buat... Ya Allah siapa la manusia yang kejam tu??? Takziah buat family nurin. Al-Fatihah....

Anonymous said...

emm..nilai kemanusian kini telah terhakis sedikit demi sedikit... astaghfirullah...

Anonymous said...

subhanallah...semoga ibupapa Nurin tabah menghadapi dugaan ini..

Anonymous said...

salah penggunaan subhanallah nih...

Anonymous said...

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh nya...dan memberi ketabahan hati kepada kedua ibu bapa Nurin Jazlin menghadapi dugaan yang amat berat ini...Al Fatihah....Amin...

zycha said...

klu betoi laa mayat too mayat nurin ...innalillah........takziah.......semoga family ibu dan bapa jazlin tabah menghadapi dugaan ini ...allah maha mengetahuinyaaa.....berdoa laaa agar pemerintaan kamu didengari oleh NYA.

Anonymous said...

semoga bapa jazlin menerima atas kematian jazlin .......amin

Anonymous said...

siasat laaa siapa yg melakukan .......diharap polis dapt melakukan dengan secept mukim ...........untuk mencari siapa yang melakukannya .....kejam sunggup.........

Anonymous said...

SMOGA KUARGA NURIN TABAH...SALAM TAKZIAH...

Anonymous said...

JAHAT N KEJAM BTOL ORG YG BUNUH ADIK NURIN!!! PE LA NK JD SKANG NIE...

Anonymous said...

im sowie about the nurin. i juz hope that the police or the government should take serious action about it. This kind criminal should given tali gantung punishment. that would be fair enough and beside that, this kind of criminal will be decrease. dont stop looking for that persons.

Anonymous said...

salam takziah saya ucapkan kepada keluarga arwah adik nurin..semoga arwah adik nurin di terima di sisi ALLAH SWT..Amin..dan semoga polis dapat segera menangkap pembunuh adik nurin dan di beri hukuman yang setimpal dengan perbuatanya..

Anonymous said...

assalamualaikum...

Nurin sayang....

Bidadari syurga...semoga kematian mu yg memilukan hati kami dibalas dgn penangkapan syaitan yg memperlakukan kamu sayang....

Buat keluarga Nurin...tabahla....sesungguhnye dgn mengingati ALLAH hati akan menjadi tenang....Allah tidak akan menduga hambaNya sekiranye dugaan itu diluar kemampuan hambaNya itu...

Alfatehah........

Anonymous said...

Takziah buat ibubapa nurin
hadapilah dugaan ni dgn ketabahan. Setiap dugaaan itu ada hikmahnya. Sesungguh Allah lebih mengetahui.
Alfathihah

kepada pihak polis dan kerajaan
Jadikan kes ni sebagai pengajaran untuk mempertingkatkan usaha. .


kepada ibubapa2
Sentiasala berwaspada, menjaga dan melindungi anak kita dan berdoa keselamatan mereka

Anonymous said...

alhamdulillah, jenazah da pun dikebumikan, da tak payah nk seksa mayat anymore...
takziah pd family nurin..bykkan bersabar...
al-fatihah utk arwah...

Anonymous said...

kematian nurin satu ketentuan illahi dan nurin merupakan salah seorang tetamu allah di syurga.
semoga keluarga nurin tabah menghadapi segala ketentuan illahi..Allah itu maha adil dan tiada pun makhluk ciptaannya yang melakukan kejahatan yang hina ini terlepas dari pandangan illahi..kekuasaan Allah akan buktikan segalanya yang tersirat dan yang tersurat dalam kematian allahyarhamah nurin jazlin...

takziah sekali buat keluarga En. Jazimin dan Puan Norazian

Anonymous said...

salam takziah buat fmly nurin,
semoga tabah menghadapi dugaan,

Anonymous said...

salam takziah buat fmly nurin,
semoga tabah menghadapi dugaan,
amin....

Anonymous said...

takziah buat family nurin jazlin...
semoga pihak polis cepat2 la buat siasatan jgn ada lagi yg jadi mangsa...

Anonymous said...

takziah bt kluarga arwah adik Nurin..
tbahlah m'hdapi dgaan ini..
al-fatihah......

Anonymous said...

ya Allah.. kejam tul umat setan tu!!! semoga pembunuh jahanam tu dpt hukuman yg seberat2nya!!!!GANTUNG SAMPAI MATI!!!!!!!!!
Kpd kuarga arwah, takziah.. & tabahkan hati..al-fatihah

Anonymous said...

Takziah buat keluarga nurin.. di harap tabah menghdapi dugaan ini.
semoga arwah ditempatkan bersama org2 yg soleh..al-fatihah..

Anonymous said...

takziah.wat kluarga nurin .....tbh dgn ape yg tjdi sgguhnya allah lebih menyayanginya.......

Anonymous said...

Saya ingin mengucapkan takziah kepada keluarga Nurin.Semoga tabah menghadapi ujian drpd Allah.KEPADA MANUSIA BERTOPENG SYAITAN YANG TELAH MEMBUNUH NURIN,JANGAN HARAP KAMU DAPAT HIDUP DENGAN AMAN!!!JIKA KAMU TERLEPAS HUKUMAN DI DUNIA INI,KAMU TIDAK AKAN TERLEPAS HUKUMAN DI AKHIRAT!!!ALLAH SWT PASTI AKAN MENGHUKUM KAMU DENGAN SEKSAAN YANG SEBERAT-BERATNYA!!!

Anonymous said...

telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami kerana takdir yang maha esa telah menetapkan...

takziah buat kluarga nurin jazlin..
pasti this is a tough time to her family..semoga tabah menghadapi dugaan..

Sekejam itu manusia zaman sekarang..ingtlah ALLAH tu ada.

Anonymous said...

Ku tak tergambar wajahmu
Sinar mata itu
Lirik senyumanmu
Pesona yang membelai
Wajahmu bercahaya
Memberi bahagia
Tiap yang memandang
Hati jadi salju

Kau terlalu istimewa
Kasih dan sayangmu terpancar
Seikhlas tiada batasan
Terus membara
Terkilan rasa jiwa
Ingin ku lihat mu dewasa
Apa daya
Tuhan lebih menyayangimu

Ku pasti kau berbahagia
Duduk di sampingnya
Mendengar cerita
Sekadar rahsia

Tak tertanggung rindu…
Mendengar suaramu…
Tawa mengusik jiwa…
Oh…

al-fatihah....

Anonymous said...

ya allah....KAU tabahkanlah hati keseluruhan keluarga arwah nurin....pade PEMBUNUH YG XTAU DIRI TU...SEDAR R..CMNE KO SEKSA NURIN TU...TUHAN TU AKAN BALAS BALIK 10 KALI GANDA ATAS SILAP KO YG SEKSA N BUNUH HAMBA ALLAH YG X BERDOSA....PADE POLIS...PADE AKU..KALU KORG JUMPE KEPARAT TU...KORG TEMBAK *BRG* DIE PASTU BARU GANTUNG SAMPAI MJATI!!!!!!!!!

Anonymous said...

subhanallah...semoga ibupapa Nurin tabah menghadapi dugaan ini..Al-Fatihah......

Anonymous said...

Takziah kpd keluarga nurin...tabahkan hati anda..Allah lebih sayangkan dia..semoga rohnya dicucuri rahmat..amin..dan bersama2 kita memanjatkan doa supaya manusia yang bertopengkan syaitan itu dapat ditemui secepat mungkin dan dikenakan hukuman yang syang sangat berat..sebelum ramai lagi mangsa yang akan terjerat..al-Fatihah

Anonymous said...

innalillah....takziah buat keluarga adik nurin...terima lah qada dan qada dari Allah S.W.T seadanya...bukan kehendak kita adik Nurin jadi begitu....biarlah org yg melakukan perkara begitu menerima balasan yg setimpal dariNya...al-fatihah... amin!

Anonymous said...

salam...buat kedua ibu bapa arwah adik Nurin, semoga tabah dengan dugaan tuhan ini. Sesungguhnya rohnya sudah tenang di sana. Saya doakan semoga kalian dapat berjumpa dengannya di akhirat kelak. Amin... Saya terlalu sedih dan dapat memahami perasaan kelian berdua.

Anonymous said...

Innalillah ... salam takziah buat keluarga Allahyarham adik Nurin Jazlin. Pemergianmu diratapi oleh semua rakyat. dek kerana perlakuan SYAITAN yang tidak layak digelar binatang apatah lagi manusia kerana binatang juga sayangkan anaknya.
sedih dan terkilan dengan apa yang telah terjadi. mengapa tubuh yang kecil dan tak bermaya itu menjadi mangsa nafsu serakah syaitan yang tidak sedar bahawa dirinya juga menumpang di bumi Allah SWT. apakah dosa sikecil (NURIN) hingga tergamak diseksa sebegitu kejam.
kepada keluarga Allahyarham Nurin Jazlin... tabahkanlah hati ... redhalah dengan apa yang telah terjadi ... sesungguhnya hukuman yang Maha Hebat akan menimpa si SYAITAN bangsat itu. Saya dan seluruh rakyat Malaysia yang turut bersimpati atas kejadian ini akan turut sama-sama berdoa semoga roh Allahyarham ditempat di sisi-Nya Yang Esa & semoga si SYAITAN bangsat itu akan dihumban ke dalam api neraka. AL-FATIHAH.

Anonymous said...

Salam... saya ingin mengucapkan takziah buat keluarga arwah adik Nurin.

Anonymous said...

assamualaikum..terlebih dahulu sya nak mengucap kan takziah kpada keluarga adik nurin jazlin.manusia mcm nie patut diletak kan d'tengah2 bandar kuala lumpur dan rejam dia sampai mati???? manusia spt nie ptut d'gelar kan syaitan yg b'topeng kan manusia???? sedang kan binatang pun sayang kan anak nye...

Anonymous said...

assamualaikum..terlebih dahulu sya nak mengucap kan takziah kpada keluarga adik nurin jazlin.manusia mcm nie patut diletak kan d'tengah2 bandar kuala lumpur dan rejam dia sampai mati???? manusia spt nie ptut d'gelar kan syaitan yg b'topeng kan manusia???? sedang kan binatang pun sayang kan anak nye...

Anonymous said...

tabahkan hatimu jazimin.......Tumpukan perhatianmu kpd ke2 anakmu yang lain...dan berdoalah untuk nurin.....terimalah dengan seadanya...takziah buat jazimin sekeluarga.....semoga pnjenayah kejam itu mendapat balasan setimpal dengan apa yang dilakukan.........

Anonymous said...

nurin,
pergimu satu menuju ke satu tempat bahagia........yang menantimu disana..........

Anonymous said...

Alfatihah.... Semoga Allah Mencucuri Rahmat Ke Atas Roh Adik Nurin. Moga Allah memberi petunjuk penyelesaian pencarian si Laknat yang berhati binatang itu. Wat Ibu Bapa Nurin sesungguhnya memang berat untuk di pikul. Tapi sudah suratan takdir. Tabahkanlah hati kalian. Kerana Allah Maha Mengetahui. Takziah wat fmly Nurin.
NuRiN SaYaNg......
Walaupun pemergianmu amat
perit untuk ditelan di terima..
Namun engkau pasti akan mendiami
Syurga Allah...
Selamat Tinggal Bidadari Syurga.
Aman Dan Tenanglah disana.
AMIN.....

w-a-n-n-y said...

tadi baru sempat aku bacakan yasin untuk adik nurin sayang...mengalir air mata aku..
apapun...ikutkan hati nak aje rasanye ikat si pembunuh tu kat dataran merdeka bila dah jumpe..n setiap orang p hentam sama dia..
time tu akulah orang pertama p sula binatang tu ngan batang cangkul.....sakitnyeee ati aku tuhan je tau

Anonymous said...

Takziah buat keluarga Nurin disamping simpati dan kesedihan yang tidak terkata..semoga ibu bapa Nurin tabah menghadapi takdir Illahi dan relakanlah pemergian adik Nurin. Sama-samalah kita semua berdoa semoga orang yang yang melakukan perbuatan tidak berperi kemanusiaan ini akan dapat dikesan dan ditangkap jua. Mudah2an..amin.

Anonymous said...

innalilah..tabahkan hati fmily nurin..
smoga rohnya dcucuri rahmat..

Anonymous said...

Sya bnci btul org yg bunuh nurin ni!!!!! kau bertopengkan iblis!! smoga org yg bnuh nurin dpt hukuman yg lebih bert. hukum gntung smpai mti. dia x lyk hdup d dunia ni. salam takziah buat keluarga nurin. AL FATIHAH.........

stingray said...

BINATANG,BINATANG,BINATANG....itu lah nama sebenar kepada pembunuh kejam Allahyarham Nurin...binatang iblis ni patut di seksa seteruk2nya sebelum gantung...AL-FATIHAH kepada Allahyarham NURIN..

Anonymous said...

takziah kpd famili arwah nurin..smoge roh nurin dirahmati ALLAH..
spatutnya polis potong anu die kt tmpt awam!!!!!!!!!!!!buat blk mcm mne die buat kt nurin..!!!!!!!!

Anonymous said...

innalillah...takziah kpd keluarga nurin jazlin...semoga tabah menghadapi dugaan..Al-Fatihah..

Anonymous said...

takziah saya ucapkan kepada family nurin diharap bersabar banyak-banyak.semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mangsa.Al-fatihah

Anonymous said...

semoga pembunuh nurin menerima hukuman yang setimpal.kalau boleh jangan biarkan dia terus bernafas di muka bumi ini.pastikan dia berada di tempat neraka jahannam utk selamanya.

Anonymous said...

Takziah kepada keluarga En.Jazimin..semoga pembunuh Nurin akan dijumpai secepat yg mungkin..dan akan dihukum dgn seberat-berat hukuman!!!!

Anonymous said...

salam..kitorang turut simpati ng kisah adik nurin..smlm mase EST, bincang psl kes nurin, kitorg rase pmbunuh tu SADIST.. xpatut,xpatut,xpatut,xpatut,xpatut langsung wt cmtu.. KEJAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!
ALLAH saje yg bleh bls perbuatan manusia xberhati perut nih..
wt keluarga nurin, takziah kami ucapkan..
semoga roh allahyarhamah dicucuri rahmat..amin..
al-fatihah.......

Anonymous said...

Takziah ducapkan kepada En Jazimin sekeluarga. Saya memang mengikuti perkembangan adik Nurin sejak dari mula lagi sehingga adik Nrin dijumpai mati didalam beg sukan. Betapa sedihnya saya apabila mengetahui bahawa adik Nurin diperlakukan sebegitu rupa. Pembunuh itu memang kejam dan memang berhati binatang. Bukan setakat binatang tetapi lebih teruk dari binatang. Pembunuh tu memang patut mati sahaja. Semoga pihak polis dapat mencari pembunuh tu secepat mungkin dan saya pasti bahawa seluruh rakyat Malaysia ingin tahu siapakah pembunuh yang durjana itu... Al-Fatihah....

Anonymous said...

takziah kepada keluarga adik nurin. dugaan besar dari Allah..
kekejaman yang terjadi kepada nurin akan dibalas satu hari nanti.. binatang itu pasti akan menderita di neraka nanti!!
kepada keluarga nurin, di bulan mulia ini, kita sama2 tingkatkan doa dan amal ibadat supaya pembunuh nurin dapat diberkas.

Anonymous said...

innalilliah..kpada pembunuh adik nurin,ingat hidup kamu xkan selamat di dunia dan akhirat..smoga ibubapa nurin akan tabah menghadapi dugaan ini..kami sluruh rakyat malaysia juga amat b'sedih atas p'mergian adik nurin..
AL-FATIHAH....

Anonymous said...

assalamualaikum..saya sofi anna & keluarga ingin mengucapkan takziah
kepada keluarga nurin jazlin jazimin..bersabarla dgn ketentuan qada dan qadar yg telah dttpkan oleh Allah S.W.T..sesungguhnya setiap yg berlaku pasti de hikmahnye..
kepada arwah adik nurin jazlin..bersemadilah dgn aman di sana..sesungguhnya syurga Allah S.W.T telah dijanjikan utkmu..
nurin telah pergi meniggalkan kte semua dlm keadaan yg amat tragis..tetapi sesungguhnye kte sebagai hamba Allah S.W.T patut bersyukur kerana seperti yg sedia maklum..nurin ialah salah seorang penghuni syurga Allah S.W.T kini..amiin..

al-fatihah

Anonymous said...

assalamualaikum...
salam takziah buat seluruh keluarga arwah adik nurin jazlin...
semoga allah memberikan ketabahan, ketenangan...dan dapat meredhakan pemergian arwah...sama-sama kita semua berdoa agar roh adik nurin tenang dan aman di sana dan mendapat tempat di sisi allah...

cara pemergian adik nurin memang terlalu menyayat hati ...betapa lamanya dia mengharungi penyeksaan dari syaitan bertopengkan manusia itu...Allah sangat menyayangi adik nurin...Allah selamatkan dari syaitan dan diletakkan di sisiNya...

buat keluarga arwah adik nurin...redhalah...ketentuan Allah ada hikmahnya...

salam takziah dari saya dan keluarga...

Anonymous said...

Salam takziah buat seluruh keluarga arwah adik nurin jazlin. Allah lebih sayangkannya. Arah telah pergi dalam bulan Ramdhan bulan yang mulia. Laknatlah kau manusia yang bertopengkan syaitan. Kau tidak akan terlepas sama ada di dunia mahupun di akhir.

Ummu Ammar said...

Semoga ibu bapa Nurin tabah dan sabar menghadapi dugaan yang amat berat ini. Saya amat bersedih dengan kejadian yang menimpa ini.... Moga siapa yang melakukan kekejaman sedemikian rupa akan diadili dengan segera.

ciPuding_7 said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Takziah buat keluarga NURIN..Semoga Allah memelihara Nurin disisiNya..

waiie said...

takziah diucapkan kepada keluarga adik nurin jazlin.begitu berat dugaan allah yg kamu semua terpaksa tanggung.tabah dan redhalah diatas ketentuannya. semmgnya semua rakyat malaysia meratapi pemergiannya apatah lg kamu semua.sama2lah kita berdoa dan bersembahyang hajat supaya pembunuh yg x berotak tu akan ditangkap dan mendapat hukuman yg setimpal dan dihapuskan dr muka bumi ini. amin.....

Anonymous said...

sama2 doakan agar pembunuh adik nurin dihadap ke muka pengadilan.

chester said...

assalamualaikum, saya chester berasal dari brunei sungguh terkejut mendengar kes pembunuhan kejam terhadap NURIN JAZLIN Ya Allah manusia jenis apa kh ini... saya sangat sedih.. takziah untuk keluarga nurin.. semoga pembunuh itu dapat pembalasan yang sangat dahsyat dar ALLAH.. Allah sangat adil..

Anonymous said...

SESUNGGUHNYA YA ALLAH KAU MAHA MENGETAHUI,TUNJUKKAN JALAN SUPAYA SYAITAN ITU DAPAT DITANGKAP DAN DIKENAKAN HUKUMAN YANG SETIMPAL

Anonymous said...

assalamua'laikum...tiada lain dpt sy coretkan selain hanya mengucapkan takziah kepada keluarga adeq nurin...sebak...geram..marah..itulah perasaan yg bercampur baur dlm sanubari ini...adeq...semoga adeq gembira 'disana'..ku pohon pada Mu ya Allah agar berilah peluang kepada kami untuk sama menyeksa manusia binatang yang membunuh puteri kami..aku nak sangat di beri peluang untuk seksa,sepak terajang manusia sial yg kejam tahap iblis..takda ati perut..binatang oun tau syg anak..penjenayah tu mmg tak layak dipanggil manusia..celaka punya org!!!

fatt said...

setan ape yg terlepas kt dunia kte nie....tak de hati perut lgsung!!!! sgup wat benda yg kejam tu pada puteri ku nurin.....

Anonymous said...

Fatihah untuk arwah Nurin..

Kau telah berada disisi Nya, aman dan sejahtera kau di sana, tinggalkanlah dunia ini, dunia yang penuh dengan kekejaman dan manusia semakin tidak ada sifat kasih-sayang

Kami berdoa agar'Manusia syaitan' itu akan ditangkap dan dihukum seberat-beratnya.

Untuk ibu dan bapa Nurin, kesabaran itu amat peting dan Allah itu Maha Agong, Pengasih dan Penyanyang.

Anonymous said...

Assalamuaikum....
ucapan takziah diuacapkan buat keluarga nurin..semoga tabah menghadapi dugaan dari-Nya...
buat ibubapa diluar sana...awasi lah anak sebaik mungkin..
jadikan ini satu pengajaran...
BUAT SETAN KEPARAT< KO TUNGGU SAJELAH...BILA TIBE JER WAKTUNYER...
BARU KAU TAU...
marilah kite same2 sedekahkan AL-FATIHAH wt puteri NURIN JAZLIN semoga roh nya dicucuri rahmat AMIN

wawa g said...

saya amat bersimpati dgn nasib adik nurin..
kisah nya amat menyayat hati..
setiap kali kisah nya saya baca, pasti saya akan menangis..

yelah..

kanak2 yang tak bersalah d hukum sebegitu rupa..
apa lah salah nurin tu..

semoga ALLAH menunjukkan kebenaran dgn cepat..
amin..

pembunuh patut d hukum sebagaimana dia melakukan kekejaman terhadap adik nurin.

Anonymous said...

PEMBUNUH YG SIAL!!!
X BHTI PERUT!!!
XDE HATI DAN PERASAAN!!!
BINATANG PON LG BGUS!!
HARAP2 HUKUMAN INI AKAN DIJALANKN TERHADAP PEMBUNUH TERSEBUT..
.POTONG DIE PUNYA ZAKAR
.CINCANG HALUS2 BG ANJING MKN..
.REJAM GN BATU YG DIBAKAR..
.SEBAT SAMPAI X BERMAYA
.SULA DGN PISAU PANAS
.MASUKKAN KAYU YG BERPAKU KE DLM LUBANG DIE!!!!
from:[sLeEQz_sLoVeRz]

elizza1981 said...

Takziah kepada keluarga nurin..semoga tabah menghadapi dugaan yang maha besar ini..

yana smkatb said...

saya harap orang yang tidak berperikemanusiaan itu dapat ditangkap dengan segera dan saya harap jin laknat itu mendapat hukuman yang setimpal ngan ape yang dibuat terhadap adik nurin

yana smkatb said...

saya harap orang yang tidak berperikemanusiaan itu dapat ditangkap dengan segera dan saya harap jin laknat itu mendapat hukuman yang setimpal ngan ape yang dibuat terhadap adik nurin