Wednesday, September 5, 2007

Hello, your daughter is dead



Missing girl's family plagued by prank calls
August 30, 2007

Nurin has been missing for more than a week. -- Picture: HARIAN METRO


THEIR little girl has been missing for more than a week. And Mr Jazimin Abd Jalil, 33, and his wife, Madam Norazian Bistaman, 35, have been busy searching for their 8-year-old daughter and giving out fliers and posters asking for information.

Every time the phone rings, Madam Norazian's heart jumps with the hope that the call brings good news, reported Bernama.

But, instead of helpful tip-offs, the couple have been receiving nuisance calls and SMSes telling them their daughter is dead, reported Harian Metro.

Madam Norazian told Harian Metro: 'I was sad to receive many alarming phone calls and SMSes from people who told me my child had been found dead in a pond or river in an area near here and they seemed to enjoy it.

Little Nurin, a primary 2 student, went missing on 20 Aug after she went to a night market about 100m from her home in Kuala Lumpur to buy her favourite snack - a burger.

Her mother told Bernama: 'A mother would surely have her heart crushed when her beloved child is not by her side.

'I cry the moment I think of what has happened. If only I had accompanied Nurin to the night market, surely she would not have gone missing.

'Almost all the traders at the night market know Nurin, that's why I'm perplexed as to how she could have gone missing. It's not as if we have enemies.'

Meanwhile, Utusan Malaysia reported that a night market stall holder has come forward to say that Nurin had bought murtabak from him the night she disappeared.

Mr Kamarul Hisham Ab Suki, 27, said that after paying RM4 ($1.75) for the two murtabak, Nurin did not head straight home, but stopped to talk with a neighbouring stallholder.

He said: 'Later, I noticed she wasn't there any more. But I didn't suspect anything was wrong as I thought she had gone home.'

Since that night, the family has been searching everywhere for the little girl.

Madam Norazian said the family needs the public's support.

Harian Metro quoted her as saying: 'If you can't help, it's all right, but I plead with you not to play with our feelings as we are very stressed.'

This is not the first time a family in this situation has fallen prey to prank calls.

In September last year, the family of a 15-year-old girl who lied that her baby had disappeared, received many phone calls from people demanding ransom.

Actually, the baby's mother had given the child up for adoption.

In May last year, the parents of missing girl Lo Ching Poon also received calls from people claiming to have kidnapped the child.

The girl's body was later found in an orchard in Johor.

Meanwhile, Nurin's parents are convinced that the calls claiming that the child is dead, are wrong.

They are convinced she is still alive. That is what many traditional healers they have consulted have told them.

Mr Jazimin told Harian Metro: 'What is strange is that almost all the bomohs that we have seen have said that she is still alive and is under a spell and is now with a foreign woman.'

- Electric New Paper (Singapore)

23 comments:

haza said...

Salam En Jasni & family, my prayers are with you. Let's not give up.

haza said...
This comment has been removed by the author.
shakirah said...

Salam Pertolongan to Nurin's Family. Yess... This is our responsiblities (Malaysian) to help searching for Nurin. Never giveup..

SIMFONI MINDA ACADEMY said...

Salam semua rakyat malaysia..
Saya FITRI bagi pihak SIMFONI MINDA ACADEMY & DR. SAZALI memerlukan bantuan segera daripada:
1. graduan SIMFONI MINDA ACADEMY
2. orang awam yang selalu mengamalkan meditasi.
3. para pengikut REIKI/AURA.
3. persatuan ORG2 BUTA

Tujuan adalah untuk menjejaki NURIN melalui proses 'REMOTE VIEWING' secara beramai-ramai.

Sila hubungi saya (0176399463) dengan kadar segera kerana masa adalah amat penting...

LOKASI : HOTEL CORONADE, KL
MASA : 6PM
TARIKH : 09/09/07 (Ahad)

Anonymous said...

Al- Fatihah....................

Anonymous said...

semoga dapat menangkap pembunuh adik nurin............

Anonymous said...

sebagai masyarakat kita perlu bertimbang rasa bukan mengharap polis je wt keja...mereka bukan robot..

Anonymous said...

takziah diucapkan kepada kuarga adeq Nurin..moga tabah menghadapi dugaan...dun give up

cik_li said...

saya begitu terharu mendengar berita kematian nurin. Lebih2 lagi saya mempunyai anak perempuan yang sebaya dengan nurin. Ketika menonton buletin utama tv3 saya tak sedar air mata saya menitis ketika menonton berita pengkebumian adik nurin. perasaan saya begitu geram terhadap pembunuh nurin yang begitu kejam. Kalau dapat tangkap pembunuh itu ingin saya cadangkan hukuman gantung sampai mati dikhalayak ramai atau di pancung kepalanya. paling ringan hukumanya ditanam paras pinggang dan di rejam dengan batu. biar dia mati dalam keseksaan. orang seperti ini tak layak hidup di dunia.
Al Fatihah...

Anonymous said...

Hukuman yang paling sesuai adalah dirodok dengan timun dan terung hingga rektum dan ususnya PECAH!

Biar dia rasai 'kenikmatan' sewaktu melakukan perbuatan terkutuk itu terhadap Adik Nurin.

Sekiranya anda berjaya meloloskan diri dari pihak berkuasa, ingatlah Allah pasti akan menghukum ANDA!

Anonymous said...

saye mengucapkan takziah keatas keluarga nurin. semoga nurin di cucuri rahmat

Anonymous said...

saye berharap pembunuh nurin dapat ditangkap. cuba kesan cap jari dekat beg sukan tersebut

Anonymous said...

salam
setiap perkara yg berlaku ada hikmahnya.

Anonymous said...

tiada yang lebih adil melainkan hukuman dari-Nya..

Anonymous said...

adik nurin ni sebaya dengan adik saya.lahir pun di bulan yang sama. setiap kali ceritanya di akhbar atau tv,mata saya pasti basah dengan air mata.x dpt dibayangkan adik sekecil itu menanggung seksa sebesar itu..takziah buat keluarga en.jazimin..

Anonymous said...

OUR DEEPEST CONDOLENCES TO NURIN'S FAMILY....
MAY NURIN'S SOUL REST IN PEACE WITH THE GREAT ALLAH.
NUTIN'S LOST IS THE BIGGEST LOST TO OUR COUNTRY DUE TO THER BRUTAL DEATH.TO NURIN'S FAMILY DONT LOOSE YOUR CONFIDENCE ON INDENTIFYING THE MURDER,SURE ALLAH WILL SHOW US THE WAY... FROM ANNESHA

nadia said...

saya merupakan guru di sk desa setapak..mmg kehilangan nurin sangat dirasai.biarpun baru berkhidmat di sekolah tersebut, namun melihatkan wajah kecil yang kejam diseksa membuatkan hati berasa sayu dan marah dengan perbuatan binatang yang tidak bertanggungjawab..ALLAH ITU MAHA BIJAKSANA DAN ADIL...MATI AKAN DIHUKUM MATI..PEMBUNUH NURIN TAK MUNGKIN TERLEPAS,LAMBAT LAUN KITA AKAN TAHU JUGA..MOGA KES INI DAPAT DISELESAIKAN SECEPAT MUNGKIN,AGAR KESELAMATAN RAKYAT MALAYSIA KHUSUSNYA KANAK - KANAK TERUS TERJAMIN...AL-FATIHAH BUAT NURIN JAZLIN JAZIMIN..

Anonymous said...

saya rasa cukup sedih apabila melihat wajah adik Nurin ketika ditemui dalam beg..wajah yang comel dipulangkan dengan wajah yang tidak terurus.
pembunuhnya patut diseksa di depan khalayak ramai agar menjadi pengajaran kepada si syaitan peralus durjana di luar sane yang tidak insaf dan masih memasang angan2 untuk melakukan perkara terkutuk ini lagi!

pihak polis juga dirayu supaya jangan sesekali menyorokkan wajah si perakus durjana!

saya berpendapat, perakus durjana ini pasti dikenali oleh keluarga mangsa berdasarkan kenyataan keluarganya yang berkata bahawa adik nurin tidak akan mengikut orang yang tidak dikenali..
pihak polis juga sepatutnya menjalankan sioal siasat terhadap kenalan keluarga adik nurin..
mungkin salah faham lampau mengakibatkan ketidak puasan hati..

walau apa pun,diharap pihak polis dapat menyelesaikan kes ini dengan cepat..

kami rakyat malaysia tidak akan sesekali berdiam sehingga pembunuhmu DIJUMPAI!!!!!

AL-FATIHAH

chemistry said...

isu ini sgt memilukan setiap insan yg mengetahuina..sy msh seorg pelajar.. kami di dekolah seiap masa memperkatakan tntg isu ini.. tuhan shj yg tahu betapa peritnya penderitaan yg ditanggung oleh adik nurin..semoga keluarga nurin tabah menghadapi pemergian adik nurin.. KPD SEMUA RAKYAT M'SIA:BILA DAH DPT PEMBUNUH TU NANTI,KITA PIJAK DIA RAMAI2!

razali said...

Apa yang bomoh-bomoh cakap???? Mereka tu cuma nak tumpang glamour dalam kes ni....jadi bomoh yang kononnya pandai meramalkan sesuatu yang tidak kita ketahui.Kalau pandai sangat kenapa tak dapat cari waktu budak tu hilang??Cuma cakap budak tu masih hidup,semua orang pun boleh kata begitu.Tapi habuk pun tak de...
Bomoh haprak...Nanti lepas ni ada lah lagi pihak pihak yang akan tumpang glamour kes ni..Cakap yang bukan-bukan..Nanti kita boleh baca di akhbar2 tempatan.

Anonymous said...

a'kum...sedih sy dgn apa yg berlaku kt nurin..i cied when i read a paper that said nurin is dead, and the dead girl in a beg is her...i can't believe it...tergamak c pembunuh tu buat mcm tu...nurin tu budak lg..apa dosa n salah dia?... kalo pembunuh tu bleh hidup, nurin pon berhak hidup... harap polis tunjuk muka pembunuh tu......
bt family nurin, takziah sy ucapkan...tabahkn hati...al-fatihah untuk nurin....
smoga pembunuh tu dpt ditangkap.....biar kna hukuman yg lebih dasyat!!!!!!!

Anonymous said...

salam..takziah pada ibubapa Nurin...kehilangan Nurin memang amat dirasai...diharap dapat menerima qada' n qadar...
hopefuly kalau dah tangkap 'si bangsat' tu...biar dia rasa betapa sakitnyer Nurin masa dia buat bende jahanam tu..harap sangat polis tangkap 'si bangsat' tu secepat yang mungkin...maybe sekarang nie dia tengah takut..kita takutkan dia lagi..biar dia tahu yang Malaysia ni tegas...

Anonymous said...

Kepada ibu bapa Nurin, saya harap banyak2 bersabar menghadapi situasi ini. Sebenarnya segala yang berlaku ini adalah kehendak Allah. Setiap musibah yang berlaku itu ada hikmahnya terutamanya bagi kita yang masih hidup ini.